مراکز تجاری و اداری می‌توانند از هوشمند سازی بهره مند شوند تا فرآیندهای کاری به شکلی مؤثر با صرفه جوبی در هزینه و زمان انجام شوند. اما هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری دقیقاً به چه معناست؟ برای پاسخ با مقاله دیگری از یوکا همراه باشید.

هوشمند سازی چیست؟

هوشمند سازی در یک کلام، به معنای هوشمند کردن محیط جهت استفاده راحت و با امنیت بالاست. هدف از هوشمند سازی تجهیز فضا به اتوماسیون برای انجام کارها به شیوه پیشرفته است. برای رسیدن به این هدف به تهیه ابزارهای هوشمند نیاز دارید. وقتی صحبت از ابزار هوشمند می‌شود، هیچ راه حل درست یا غلطی وجود ندارد!

بهترین این تجهیزات می‌توانند تمام نیازهای اساسی مراکز تجاری و اداری را برطرف سازند. ممکن است سنسورها روی درب‌ها و دیوارها نصب شوند، همچنین حسگرهای حرکتی نیز برای ردیابی حریق و دود در محیط نصب شده‌اند. قفل درب دیجیتال، زنگ تصویری، دوربین‌های امنیتی، سیستم گرمایش اتوماتیک و بسیاری از موارد، به هوشمندسازی فضا کمک می‌کنند.

این مقاله را از دست ندهید:

ابزارهای هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری

ابزارهای زیر می‌توانند در فرآیند هوشمندسازی مراکز تجاری و اداری به شما کمک کنند:

قفل دیجیتال هوشمند

قفل دیجیتال هوشمند مزایای بسیاری برای مراکز تجاری و اداری دارد و می‌تواند از اولین خطوط هوشمند سازی و امنیتی باشند. هرچه تعداد پرسنل و امکانات شما بیشتر شود، احتمال از بین رفتن کلیدها بیشتر است. این امر نه تنها بسیار ناراحت کننده می‌باشد بلکه خطر جدی امنیتی را نیز به همراه دارد.

به جای استفاده از کلیدهای آهنی یا دزدیده شدن و گم شدن کارت‌ها، می‌توانید از اثر انگشت یا عنبیه چشم استفاده کنید. قفل‌های دیجیتال همچنین به شما کمک می‌کنند تا ببینید چه کسی می‌آید و می‌رود و رفت و آمد را کنترل کنید. همچنین در صورت باز یا بسته شدن درب ورودی به شما اطلاع داده می‌شود.

ابزارهای هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری

زنگ تصویری هوشمند

دستگاهی وجود دارد که می‌توان برای ساده سازی و هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری استفاده کرد. اگر در محل کار خود زنگ ویدئویی هوشمند داشته باشید، از امنیت و آرامش بیشتری برخوردار خواهید بود.

زنگ درب ویدئویی در چندین مورد می‌تواند مفید باشند، مثلاً به راحتی می‌توانید در اتاق کار خود و از طریق گوشی همراه ببینید چه کسی پشت درب است. همچنین، در صورت نقض امنیت، اسنادی در اختیار خواهید داشت که به عنوان مدرک عمل می‌کنند زیرا زنگ درب هوشمند تصویری می‌تواند از افراد پشت درب ویدئو و عکس ذخیره کند.

این مقاله را از دست ندهید:

دوربین نظارتی امنیتی

حالا با تجهیز محل به قفل و زنگ درب دیجیتال بخشی از گام‌های هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری را طی کردید، وقت آن است که به دوربین‌های نظارتی بی‌سیم نگاهی بیندازید.

هم دوربین نظارت داخلی و هم خارجی در بازار موجود هستند. بعضی از دوربین‌ها دارای گزینه‌هایی عالی هستند، مثلاً فضای ذخیره سازی ابری را برای کاربر فراهم می‌کنند.

وقتی هزینه دوربین‌های مدار بسته هوشمند را با هزینه راه اندازی استاندارد دوربین امنیتی معمولی مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که با صرفه جویی در هزینه‌ها و دیدن نتایج بهتر، می‌توانید از راحتی و امنیت لذت فراوان ببرید. برای از بین بردن سیم‌ها، دوربین‌های بی‌سیم را انتخاب کنید که شرایط نصب آسان‌تری دارند.

حسگر یا ردیاب دود

حسن نصب حسگرهای دود و مونوکسیدکربن برای هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری به قابلیت هشداردهنده‌های دود و مونوکسیدکربن با اتصال WiFi این است که حتی اگر در خانه نباشید، می‌توانید به هشدارها جواب دهید.

در ردیاب‌ها به دنبال سنسورهای اسپلیت طیف باشید. این سنسورهای هوشمند می‌توانند تفاوت بین شعله‌های سوزان سریع و آهسته را تشخیص دهند. دزدگیرهای دود و مونوکسیدکربن با سرمایه گذاری بسیار ناچیز ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته، تجارت کوچک شما را ایمن می‌کنند.

4 مزیت هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری

۴ مزیت هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری

فناوری در اطراف ما است و همچنان به شکلی عمیق‌تر در همه جنبه‌های زندگی ما تاثیر می‌گذارد. کسب و کارها به سرعت می‌فهمند که رویکردهای سنتی دیگر کارایی ندارند و این فناوری‌ها قصد دارند تغییراتی ایجاد کنند.

مراکز تجاری و اداری جدید از این تغییرات استقبال می‌کنند. آن‌ها معتقدند فناوری نسل بعدی مانند VR یا واقعیت مجازی قادر به بهبود کسب و کار آنها خواهد بود.

به هر روی، مزایای هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری به شرح زیر هستند:

۱- همکاری بهتر

سرمایه‌گذاری در فضای خوب و راحت برای همکاری، به تیم شما امکان می‌دهد که بهتر دور هم جمع شوند. این مسئله مهم‌ترین مزیت هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری است.

هوشمند سازی مهم است؛ به ویژه هنگامی که کارمندان از مکان‌های مختلف روی یک پروژه کار می‌کنند. گنجاندن سیستم همکاری هوشمند در دفتر باعث می‌شود ارتباط بین کارکنان بدون وقفه جریان داشته باشد. این کار می‌تواند نتایج را برای مشتریان بهبود ببخشد.

۲- انگیزه بیشتر

کارکنان نقش مهمی در موفقیت یک کسب و کار بازی می‌کنند و سرمایه گذاری در محل کار، نشان دهنده تعهد نسبت به کارکنان است. با هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری می‌توانید کارهای روزمره را راحت‌تر و کاربر پسندتر کند.

شما می‌توانید اطلاعاتی را در مورد نحوه تعامل کارکنان با این فناوری برای شکل دادن به برنامه‌های سرمایه گذاری خود جمع آوری کنید و هر آنچه که برای انجام کارآمد خود به تیم نیاز دارید را به آن‌ها بدهید. اشتغال و حفظ کارکنان هنوز هم یک چالش بزرگ برای شرکت‌ها است اما اگر کارکنان شما از شغل خود لذت می‌برند، احتمالاً می‌خواهند در دراز مدت با شما همکاری کنند.

هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری

۳- خلاقیت بیشتر

افزودن فناوری جدید می‌تواند باعث خلاقیت و ایجاد ایده‌ها و امکانات جدیدی شود. ارائه ایده‌های جدید و محصولات و خدمات پشتیبانی شده توسط یک محیط کاری هوشمند، راهی عالی برای پیشبرد تجارت شما است.

۴- آموزش بهتر

بیش از ۶۰ درصد از مشاغل کارمندانی دارند که از راه دور کار می‌کنند و این فاگتور باید در مورد آموزش کارکنان مورد توجه قرار گیرد. فناوری‌های جدید کارکنان را قادر می‌سازد تا آموزش را از راه دور انجام دهند.

علاوه بر این، آموزش می‌تواند بر اساس یک جدول زمانی شخصی انجام شود یا بسته به نیاز تیم، متناسب سازی صورت گیرد. سرمایه گذاری در یک محل کار هوشمند مزایای زیادی جهت آموزش بهتر کارکنان دارد.

این مقاله را از دست ندهید:

کلام آخر

هوشمند سازی مراکز تجاری و اداری کاری ضروری است! این مهم باعث می‌شود تا این فضاها به طور مؤثری در روند کار خود، بهبودی حاصل کنند. کارایی، عملکرد بالا و صرفه جویی در زمان، از فواید استفاده از هوشمند سازی است. اتوماسیون اداری و تجاری در خط مقدم پیشرفت‌های امروزی در بهینه کردن امور کاری دارد.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید تجهیزات هوشمند امنیتی با مشاورین و کارشناسان ما در نوآوران هوشمند، نماینده رسمی قفل دیجیتال یوکا در ایران، تماس بگیرید. ما به شما کمک می‌کنیم که با بهترین کیفیت و قیمت، محیط کسب‌وکار و دفاتر اداری خود را به تجهیزات امنیتی هوشمند متصل کنید. علاوه‌براین محصولات ما شامل گارانتی دوساله و پشتیبانی فنی بی‌نظیری هستند که به شما اطمینان خاطر خواهند داد که هرگز تنها نمی‌مانید. با ما در ارتباط باشید.

تماس با مجموعه یوکا