پیشرفت تکنولوژی به عرصه‌های مختلف زندگی انسان رسیده و ایجاد امنیت در فضا‌های مختلف نقش اساسی پیدا کرده است. به­‌طوری‌­که قفل‌ دیجیتال جایگزین نمونه‌های قدیمی و معمولی شده‌است. این محصولات از روش‌های مختلف مثل رمز، اثر انگشت یا کارت کار می‌کنند و نیازی به استفاده از کلید ندارند. بدنه بسیار مقاوم و سیستم‌های هوشمند امنیتی موجود در این قفل‌ها باعث شده تا ایمنی بسیار زیادی داشته باشند.

منبع تغذیه آن‌ها باتری است و نیازی به انجام سیم‌­کشی ندارند. برای افزایش رفاه کاربران این ابزار به نحوی طراحی شده‌اند که بر روی انواع درب‌ها نصب شوند. آسان شدن عبور و مرور در کنار افزایش زیبایی و مقاومت در این قفل‌ها بسیار چشمگیر است و آن را برای استفاده افرادی مثل کودکان و سالمندان کاربردی‌تر می‌کند.

قفل هوشمند ضد آب یک نمونه از این محصولات است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با قفل ضد آب هوشمند

قفل‌های دیجیتال که طراحی معمولی دارند برای استفاده در مکان‌های داخلی منازل مناسب هستند اما در مکان‌هایی که به‌­صورت مستقیم با رطوبت در تماس هستند، کارکرد درستی ندارند. همچنین تماس مداوم با رطوبت باعث از کار افتادن قفل‌های دیجیتال می‌شود.

در نتیجه قفل هوشمند ضد آب برای استفاده در محیط‌های مرطوب طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این محصول نیز مزیت‌های زیادی برای کاربران دارد.

 

مزایای استفاده از قفل هوشمند ضد آب

این ابزار به‌­راحتی می‌توانند امنیت خانه را در برابر سرقت و دزدی تأمین کنند. سیستم پیشرفته آن‌ها به­‌سادگی می‌تواند ورود افراد غریبه به خانه را تشخیص دهد و همچنین تمام ورود و خروج‌های خانه را کنترل کند.

علاوه‌­براین از سطوح دسترسی گوناگون برخوردار است که سطح ایمنی آن را بالا می‌برد. قفل هوشمند ضد آب به‌­راحتی قابل استفاده است و مشکلات ناشی از کلید‌های مکانیکی در آن وجود ندارد. وجود روش‌های دسترسی بدون کلید به قفل تمام این مسائل را برطرف کرده است.

تهیه قفل‌ هوشمند در کنار هزینه بالا مقرون به­‌صرفه است. با توجه به اینکه این قفل‌ها به bms متصل می‌شوند و اتوماسیون هوشمند دارند، مانع دزدی و سرقت می‌شوند. همچنین طول عمر قفل هوشمند ضد آب بسیار زیاد است و دوره‌های تعمیر یا تعویض آن بسیار طولانی است.

روش‌های انجام احراز هویت در قفل هوشمند ضد آب

تمام روش‌های دسترسی موجود در قفل‌های معمولی دیجیتال در این قفل نیز وجود دارد. از خصوصیات این محصول می‌توان به امنیت و راحتی زیاد آن اشاره کرد که در کنترل رفت و آمد عملکرد بسیار خوبی دارد‌. روند ورود و خروج در این نوع قفل نیاز به احراز هویت دارد. روش‌های احراز هویت نیز شامل استفاده از رمز عبور، استفاده از کلید فیزیکی و به کار گرفتن روش‌های بیومتریک است.

احراز هویت در قفل هوشمند ضد آب

احراز هویت با رمز عبور

این شیوه‌ی احراز هویت در قفل‌های دیجیتال بسیار پرکاربرد است. این قفل‌ها از یک صفحه کلید برخوردارند که اعداد و حروف بر روی آن به­‌صورت مکانیکی یا لمسی طراحی شده‌ و یک رمز ترکیبی دارند‌. از مشکلات این محصول می‌توان به احتمال فراموشی رمز عبور اشاره کرد که در مقابل تغییر آن نیز به‌­سادگی انجام می‌شود تا رمز بازیابی شود.

 

استفاده از کلید‌های فیزیکی در انجام احراز هویت

قفل هوشمند ضد آب از طریق کلید‌های فیزیکی امکان ورود و خروج افراد را به فضاهای ایمن شده فراهم می‌کند. از رایج‌ترین کلید‌های فیزیکی می‌توان به کارت کلید‌ها اشاره کرد که حتی با استفاده از گوشی هوشمند شما نیز می‌تواند در روی درب عمل کند و آن را باز یا بسته کند.

البته کارت کلید‌ها امکان گم شدن دارند که کپی کردن آن‌ها فرایند پیچیده‌ای دارد و البته استفاده از آن‌ها سرعت کاربر را افزایش می­دهند.

 

انجام احراز هویت با روش‌های بیومتریک

یک روش امنیتی دیگر برای انجام احراز هویت استفاده از روش‌های بیومتریک یا زیست سنجشی است که غیرقابل تقلید، منحصربه­‌فرد و غیرقابل تغییر است. از رایج‌ترین نمونه‌های احراز هویت بیومتریک می‌توان به عکس موجود در کارت‌های شناسایی اشاره کرد.

اثر انگشت نیز یک روش کاربردی بیومتریک دیگر برای احراز هویت در قفل هوشمند ضدآب است. به­‌دلیل سرعت و استفاده آسان، استفارده از روش‌های بیومتریک محبوبیت زیادی دارد. روش‌های بیومتریک رایج مورد استفاده در قفل‌های هوشمند شامل اثر انگشت، قرنیه چشم و صدا است که امکان گم شدن یا به سرقت رفتن در آن‌ها وجود ندارد.

امنیت و اطمینان از بزرگترین مزایای این قفل‌ها است و البته به‌­دلیل فناوری‌های پیچیده به کار رفته در آن­‌ها قیمت بالاتری دارند.

 

ضرورت استفاده از قفل هوشمند ضد آب

به­‌دلیل اینکه نمی‌توان در محیط‌های مرطوب از قفل‌های هوشمند معمولی استفاده کرد، در نتیجه وجود محصولات ضد آب این ابزار امنیتی بسیار کاربردی است. بنابراین بهتر است هنگام خرید قفل به این مسئله توجه داشته باشید و از قفل‌های دیجیتال ضد آب در مکان‌های مورد نیاز استفاده کنید.

امنیت بسیار بالا، قیمت مناسب و دسترسی آسان از دیگر ویژگی­‌های این محصولات است که استفاده از قفل را برای محیط‌­های مختلف کاربردی می­‌کند.

ضرورت استفاده از قفل هوشمند ضد آب

خرید قفل دیجیتال ضد آب

در هنگام خرید قفل دیجیتال ضد آب باید به ویژگی‌های آن توجه کنید و این محصول را از برند‌های باکیفیت بخرید. شرایط محیط مورد استفاده محصول مثل رطوبت زیاد قبل از خرید قفل باید بررسی شود تا در زمان خرید بتوان مدل مناسبی انتخاب کرد.

طول عمر بالای این محصول نسبت به مدل‌های معمولی زیاد است. برند انتخاب شده توسط شما نیز در قیمت نهایی قفل تأثیر دارد. بنابراین نمی‌توان قیمت ثابتی برای تمام انواع این محصولات در نظر گرفت. نوسانات ارزی نیز در تعیین قیمت این قفل تاثیر زیادی دارد.

 

نتیجه‌گیری

قفل هوشمند ضد آب از محصولات بسیار کاربردی برای افزایش ایمنی است که می‌توان در محیط‌های مختلف از آن استفاده کرد. ویژگی‌های متنوع موجود در این قفل‌ها آن را برای استفاده در استخر، باشگاه و محیط‌های اداری مناسب کرده است. همچنین انجام تنظیمات بر روی این محصولات نیازی به استفاده از کامپیوتر ندارد و به‌عنوان یک شاخص بی‌نظیر به شمار می‌رود.

قفل ضد آب مخصوص برند یوکا برای انجام خرید یک گزینه مطمئن است. محصولات این برند دارای ضمانت­نامه هستند و کیفیت آن‌ها تأیید شده است. پشتیبانی مجموعه به­‌صورت ۲۴ ساعت فعال است و شما می‌توانید قبل از خرید محصول نسبت به دریافت مشاوره از این طریق اقدام کنید و با آن‌ها مشورت کنید. همچنین شما از طریق سایت این مجموعه می‌توانید اطلاعات کافی درباره محصول به دست ‌آورید.

 

تماس با کارشناسان یوکا