زندگی هوشمند امکانات بی‌شماری را برای عاشقان تکنولوژی فراهم کرده است که امنیت و آسایش از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. اگر دوست دارید با زنگ درب هوشمند که یکی از پرچم‌داران افزایش امنیت در زندگی دیجیتال محسوب می‌شود آشنا شوید، با یوکا همراه باشید.

زنگ درب هوشمند چیست؟

تا حالا پیش آمده است که دلتان بخواهد درست مانند کاری که پیغام‌گیر و صفحه نمایش تلفن منزل انجام می‌دهد، زمانی که در خانه نیستید از رفت‌وآمد پشت درب منزلتان باخبر شوید؟

منظور این است که مثلا بدانید چه کسانی زنگ درب خانه را زدند یا حتی پیشرفته‌تر از آن، هر کجا که باشید به‌صورت آنلاین با کسانی که پشت درب منزلتان هستند صحبت کنید؟

جذاب به‌نظر می‌رسد، نه؟

زنگ درب هوشمند گجتی جذاب و پیشرفته است که تمام این گزینه‌ها را که شاید روزگاری برای بشر آرزو و خواسته دست نیافتنی محسوب می‌شد را به واقعیت تبدیل کرده است.

کافیست یکی از زنگ‌های هوشمند که به چشمی دیجیتال هم معروف هستند بخرید تا بتوانید از تمام این امکانات بهره‌مند شوید.

این ابزار هوشمند به‌سادگی و بدون نیاز به هیچ اقدام پیچیده‌ای روی درب ساختمان منزل یا محل کار شما نصب می‌شود و با نصب اپلیکیشن مربوط به گجت در گوشی همراهتان، می‌توانید از هر کجای دنیا بر رفت‌وآمد پشت درب منزلتان نظارت کنید.

این چشمی‌ها با امکان جذابی که اینترنت اشیا برای ابزار هوشمند خانگی فراهم کرده است، به سیستم شبکه اینترنت خانگی شما متصل می‌شوند و با گوشی همراهتان ارتباط برقرار می‌کنند.

صبر کنید! این همه ماجرا نیست. زنگ درب هوشمند همراه با مانیتور کوچکی ارائه می‌شود که به شما امکان می‌‌دهد تصویر پشت درب را ببینید و بدون اینکه نیاز داشته باشید برای دیدن افراد پشت درب، آن را باز کنید یا از چشمی نگاهی به بیرون بیندازید، به سادگی و با زاویه دید بیشتر، بیرون را ببینید.

این مقاله را از دست ندهید:

خرید زنگ درب هوشمند

زنگ درب هوشمند چطور کار می‌کند؟

زنگ درب هوشمند برخلاف آن‌چه به‌نظر می‌رسد، سازوکار پیچیده‌ای ندارد. این ابزار به سادگی توسط یک منبع تغذیه که عموما باطری است، به‌کار می‌افتد و به محض اینکه کسی زنگ درب را بزند، تصویر فرد پشت درب را به شما نشان خواهد داد.

بله! درست حدس زدید. سازوکار این گجت دقیقا مانند آیفون‌های تصویری متداولی است که در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود. اما این ابزار چند تفاوت اساسی با آیفون تصویری معمولی دارد.

اول اینکه زنگ درب هوشمند می‌تواند تصویر افراد پشت درب را ضبط کند و درصورت لزوم برای استفاده شما قابل بازیابی خواهد بود.

تفاوت بعدی در کارایی این ابزار است. شما بااستفاده از زنگ درب هوشمند این توانایی را خواهید داشت که در هرکجای دنیا از رفت‌وآمد پشت درب منزلتان باخبر شوید.

یکی دیگر از تفاوت‌های جذاب آیفون تصویری و زنگ درب هوشمند این است که بسیاری از انواع این گجت، به شما قابلیت جواب‌دهی از راه دور را هم می‌دهد. یعنی شما درصورتیکه آنلاین باشید، می‌توانید با کسی که پشت درب است ارتباط برقرار کنید و حرف بزنید.

بسیاری از مدل‌های زنگ درب هوشمند به سنسور حرکت مجهز هستند. یعنی اگر کسی پشت درب درحال رفت‌وآمد باشد، هشداری برای شما ارسال خواهد شد تا درصورت احساس خطر از جانب غریبه‌ها، امکان ابتکار عمل داشته باشید. این قابلیت برای کسانی که مدت طولانی از خانه دور هستند یا تنها زندگی می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود.

منبع تغذیه زنگ درب هوشمند

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، زنگ درب هوشمند معمولا با باطری کار می‌کند. اما مدل‌هایی هم هستند که امکان استفاده از برق منزل را برای کار فراهم می‌کنند.

یادتان باشد که قبل از خرید مدل‌هایی که با برق شهری کار می‌کنند، مطمئن شوید که از منبع تغذیه اضطراری هم پشتیبانی کنند. چون درصورت قطعی برق، زنگ درب هوشمند هم از کار خواهد افتاد و عملا بی‌فایده خواهد شد.

نکته مهم  قابل ذکر دیگر در این زمینه، میزان طول عمری باطری تغذیه‌کننده این گجت هوشمند است. شاید با شنیدن اسم باطری فکر کنید که مجبور هستید هربار هزینه‌ای اضافی برای خرید باطری بپردازید؛ اما اینطور نیست.

درواقع مصرف باطری این گجت چندان چشمگیر نیست و شاید سالی یک یا دوبار مجبور به تعویض باطری شوید. درهرصورت به شما اطمینان می‌دهیم که هزینه تعویض باطری ابدا چشمگیر نیست و به شما فشار مالی خاصی را تحمیل نخواهد کرد.

این مقاله را از دست ندهید:

زنگ درب هوشمند

محل ذخیره تصاویر در زنگ درب هوشمند

هرچقدر که کیفیت دوربین زنگ درب هوشمند بالاتر باشد، حجم تصاویر و فیلم‌های ضبط شده هم افزایش پیدا خواهد کرد و درنتیجه نیاز خواهید داشت که فضای بیشتری را به ذخیره فیلم‌ها و تصاویر اختصاص دهید.

در چنین شرایطی ممکن است کارت حافظه زنگ درب خودبه‌خود تصاویر قدیمی را پاک کند تا برای ذخیره فیلم‌های جدید جا داشته باشد و شما فیلمی که نیاز دارید را از دست بدهید.

بهترین کاری که می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد چنین شرایطی انجام دهید این است که مطمئن شوید مدلی انتخاب می‌کنید که فضای ابری مناسبی را برای ذخیره‌سازی فیلم‌ها و تصاویر در اختیارتان قرار می‌دهد تا نیاز نباشد که هر بار از حافظه‌های فیزیکی برای این کار استفاده کنید.

درحال حاضر بسیاری از مدل‌های زنگ درب هوشمند چنین امکانی را در اختیار کاربران‌شان قرار می‌دهند.

آیا برای نصب زنگ درب هوشمند به تجهیزات خاصی نیاز داریم؟

جواب ما به این سوال منفی است. اگرچه می‌توانید برای نصب زنگ درب هوشمند از کارشناسان فنی کمک بگیرید، اما درمجموع نصب این گجت روی درب کار ساده‌ای است؛ مخصوصا اگر قبلا جای چشمی روی درب کار شده باشد.

تنها چیزی که برای نصب این ابزار نیاز دارید، پیچ‌گوشتی است و باقی وسایل موردنیاز معمولا در بسته‌بندی زنگ درب هوشمند به شما عرضه خواهد شد.

تمام دستورالعمل‌ها و مراحل نصب در کاتالوگ محصول درج می‌شود و حتی با سرچ در اینترنت می‌توانید فیلم مراحل نصب را هم ببینید.

زنگ درب هوشمند روی انواع درب قابل نصب است و شما می‌توانید با گذراندن مراحل کوتاهی، از قابلیت‌های جذاب این گجت هوشمند بهره‌مند شوید.

آیا زنگ درب هوشمند قابل هک است؟

شکی نیست که هر گجت هوشمند می‌تواند مورد حمله سایبری قرار بگیرد یا اصطلاحا هک شود. اما اصولا سازندگان و تولیدکنندگان این ابزار تا جای ممکن از الگوریتم‌های ضدهک استفاده می‌کنند تا آن را دربرابر حملات سایبری ایمن سازند.

برای افزایش امنیت این گجت، حتما از سیستم شبکه خانگی امنی برای برقراری اتصال استفاده کنید و رمزهایی را تعیین کنید که قابل حدس نباشند و حتما در آن‌ها از کاراکترهای ویژه استفاده شده باشد تا به اندازه کافی ایمن شوند.

این مقاله را از دست ندهید:

زنگ درب هوشمند یوکا

قیمت زنگ درب هوشمند

بازه قیمت زنگ درب هوشمند بسیار گسترده است. این ابزار بسته به برند تولیدکننده، گزینه‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد و البته مواد اولیه ساخت متغیر خواهد بود.

اما نکته مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که شما یک بار برای افزایش سطح امنیت خود هزینه می‌کنید و درواقع درحال سرمایه‌گذاری هستید. بدیهی است که درطول زمان این هزینه به شما بازخواهد گشت و برای چیزی سرمایه‌گذاری کرده‌اید که نمی‌توان روی آن قیمت گذاشت.

کافیست انتخاب درستی داشته باشید تا برای همیشه بابت انتخاب‌تان از خودتان تشکر کنید. ضمن اینکه حتی اگر مستاجر باشید، می‌توانید زنگ درب هوشمند را به‌سادگی با خودتان حمل و روی خانه جدید نصب کنید.

همکاران ما در نوآوران هوشمند در تلاش هستند که با ارائه تجربه زندگی هوشمند، آسایش و راحتی حداکثری کاربران را تامین کنند. اگر دوست دارید از محصولات هوشمند یوکا برای افزایش آسایش خود استفاده کنید، کافیست با کارشناسان فنی ما در نمایندگی یوکا ارتباط بگیرید تا با مشورت و راهنمایی آن‌ها بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

خرید زنگ درب هوشمند یوکا