امنیت خانه از درب ورودی شروع می‌شود و چه راهی بهتر از نصب بهتری چشمی دیجیتال است؟ افراد غریبه مطمئناً نیاز به بررسی دقیق‌تری توسط چشمی درب دارند، به طوری که با قرار دادن یک چشمی دیجیتال، صاحبان خانه در داخل منزل می‌تواند بازدیدکنندگان را با کیفیت HD ببیند، بدون اینکه ابتدا درب را باز کند! این دستگاه دارای مزایایی قابل ملاحظه است زیرا ممکن است سارقین به محض این که ساکنان حتی یک سانتی‌متر درب را باز کنند، وارد خانه شوند؛ با یوکا همراه باشید.

چشمی دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

چشمی دیجیتال از دو قسمت تشکیل شده است. اولین، ضبط کننده‌ای است که در داخل درب تعبیه شده است، در حالی که دیگری یک صفحه نظارت می‌باشد که آنچه را که دوربین می‌بیند را با وضوح بالا نمایش می‌دهد. البته برخی از تغییرات در این مورد وجود دارند، زیرا برخی از شرکت‌ها فقط یک دوربین مجهز به اینترنت را ارائه می‌دهند که تصاویر را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند به اشتراک می‌گذارد.

چشمی دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

نصب سیستم بسیار آسان است. تمام آنچه شما نیاز دارید خرید بهترین چشمی دیجیتالی موجود در بازار است. پس از آن به راحتی می‌توان دوربین را درون سوکت قرار داد، در حالی که می‌توان مانیتور را در انتهای پشتی درب نصب کرد.

در بیشتر موارد، دوربین در حالت آماده به کار باقی می‌ماند و فقط با فشار یک دکمه روی صفحه کنترل فعال می‌شود. ناگفته نماند که یک دوربین دید خوب با گزینه‌های اضافی مانند امکان بزرگ‌نمایی در صورت بازدیدکننده یا فعال کردن دید در شب همراه است که هر دو از ویژگی‌های ضروری هستند.

چرا بهترین چشمی دیجیتال را انتخاب کنیم؟

ممکن است بپرسید چرا باید این فناوری گران‌قیمت را انتخاب کنیم؟ خب، این چشمی‌ها از هر جنبه ممکن برتر هستند. اول از همه، آن‌ها یک میدان دید بزرگ‌تر را ارائه می‌دهند، نیازی به ذکر نیست که کیفیت تصویر بسیار دقیق می‌باشد و اغلب در درجه‌ای بهتر از یک شکاف کوچک روی درب است.

سوراخ‌های زیر چشمی سنتی از لنزهای خم شده برای بزرگ‌نمایی تصویر بازدیدکننده استفاده می‌کنند، اما همچنین دید را تا حد قابل توجهی تحریف می‌کنند و فقط در بهترین حالت چهره و تنه بالایی فرد را مشاهده خواهید کرد. از طرف دیگر، یک چشمی دیجیتال قادر است هم بازدید کننده و هم محیط اطراف آن‌ها را ضبط نماید.

همچنین بخوانید:

وجود یک چشمی دیجیتال پیشرفته، به خودی خود یک عامل بازدارنده خوب است، اما هنگامی که در کنار سایر راه حل‌های خانه هوشمند کار می‌کند، سودمندی آن بیشتر می‌شود.

به عنوان مثال، اگر یک دوربین نظارتی یا یک نور فعال شده حرکتی را اعلام می‌کند، بنابراین این نشان‌دهنده فردی متجاوز است و صاحبان خانه می‌توانند بدون نیاز به باز کردن درب، نگاهی به بیرون بیندازند.

اهمیت چشمی ‌دیجیتال

بهترین چشمی دیجیتال باید انعطاف‌پذیری لازم را برای بررسی دارایی شما را فراهم کند. چشمی دیجیتال جایگزین سوراخ‌های منفذ موجود شده‌اند که از دهه‌های گذشته وجود داشته است. این دستگاه‌ها چنان چشمگیر و ابتکاری هستند که نیازی به سوراخ‌کاری درب یا قاب آن را ندارند. علاوه بر این، کل دوربین با باتری کار می‌کند، بنابراین در هنگام قطع برق دیگر نگران عملکرد آن نباشید.

سرانجام، همه می‌توانند از راحتی دستگاه‌های خانه هوشمند لذت ببرند و ببینند چه کسی در هر لحظه درب ورودی آن‌ها را می‌زند. روند تبدیل چشمی سنتی شما به چشمی دیجیتال موجود، سریع و آسان است، اما در ابتدا به خرید یکی از این دوربین‌های امنیتی خانه هوشمند می‌پردازیم.

اهمیت چشمی ‌دیجیتال

عوامل مؤثر خرید بهترین چشمی دیجیتال

هنگام خرید چشمی دیجیتال باید به چه نکاتی توجه کنید؟ اگر فکر می‌کنید برای درب ورودی خود هر نوع چشمی را می‌توانید بخرید، پس دوباره فکر کنید. هر اتفاقی می‌تواند بیفتد، حتی وقتی هر روز چند فوت از درب خانه خود فاصله دارید. در اینجا چند نکته وجود دارند که باید هنگام خرید بهترین چشمی دیجیتال رعایت کنید:

وضوح

بهترین چشمی دیجیتال باید دارای فیلم HD باشد. حداکثر گزینه‌ها با رزولوشن ۱۰۸۰p تولید می‌شوند، اما برخی از آن‌ها با وضوح ۴۸۰p  پایین هستند. این چشمی‌ها همچنین دارای دامنه دینامیکی گسترده‌ای می‌باشند که پس زمینه روشن را جبران می‌کند. بیش از هر چیز، داشتن یک تصویر واضح در صحنه‌هایی با کنتراست زیاد از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، خرید یک چشمی دیجیتال که نمی‌تواند در شرایط کم نور عملکرد خوبی را ارائه دهد نیز بسیار بی فایده است.

دید در شب

بسیاری از اتفاقات می‌توانند در پوشش شب رخ دهند. برخی از دوربین‌ها دارای LED‌های مادون قرمز داخلی نیز هستند که تصویربرداری سیاه و سفید را در شب ارائه می‌دهند. به این ترتیب، چشمی دیجیتال بدون توجه به زمان روز، برای شما کار می‌کند. این ویژگی در فصول زمستان از اهمیت بیشتری برخوردار است. از آنجایی که در زمستان شب خیلی زودتر می‌آید، تهیه بهترین چشمی دیجیتالی که این اطمینان را می‌دهد که در طول شب مراقب همه چیز است، ضروری می‌باشد. ویژگی‌های دید در شب تضمین می‌کند که با دید واضحی از درب خود حتی در بیرون از تاریکی هوا، امنیت بیشتری کسب می‌کنید.

همچنین بخوانید:

میدان دید

میدان دید مشخص می‌کند که چشمی دیجیتال چه محدوده ای را تحت کنترل خود قرار می‌دهد. اگر چشمی دیجیتال دارای یک میدان دید ۱۸۰ درجه باشد، این بدان معنی است که دوربین می‌تواند هر آنچه را که در جلوی آن قرار دارد را ببیند. متناوباً، یک چشمی دیجیتال که دارای میدان دید ۹۰ درجه است، فقط می‌تواند آنچه را که در مقابل درب است و کمی از کناره‌ها را ببیند. در بهترین چشمی‌های چشمی برای درب ورودی، میدان دید وسیع تری برای هر سناریویی ترجیح داده می‌شود.

تشخیص حرکت

امروزه بهترین چشمی دیجیتال، دید با قابلیت تشخیص حرکت را ارائه می‌دهند. این بدان معنا است که شخصی که به درب شما نزدیک می‌شود، نیازی نیست که شما را ببیند تا بداند آنجا هستید. همچنین، هنگامی که شخصی از طریق درب ورودی از خانه خارج می‌شود، این چشمی به شما هشدار می‌دهد. برخی از بهترین چشمی دیجیتال فعال شده با حرکت، کنترل بیشتری را هنگام تشخیص حرکت از خود ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، یک چشمی دیجیتال ممکن است دارای یک ویژگی تنظیم حساسیت حرکت باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا سطح فعالیتی که باعث ایجاد یک اعلان می‌شود را تنظیم کنید.

به این ترتیب، می‌توانید ویژگی فعال سازی حرکت را طوری تنظیم کنید که به اندازه کافی حساس باشد تا یک فرد سارق را گیر بیاندازد، اما خیلی حساس نباشد تا هنگام پرواز پرنده نیز به شما اطلاع دهد. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید برخی از مناطق را از تشخیص حرکت حذف کنید، به طوری که برگ‌های افتاده را تحریک نکنند.

عوامل مؤثر خرید بهترین چشمی دیجیتال

منبع قدرت

اکثر چشمی دیجیتال از طریق باتری کار می‌کنند. سایر نیروها را می‌توان با سیم کشی از زنگ دبر تأمین کرد. در حال حاضر شارژ باتری ساده ترین گزینه است.

پس از دریافت چشمی دیجیتال خود، فقط باید بسته باتری را شارژ کرده و در چشمی درب خود نصب کنید تا از آن استفاده نمایید. بنابراین باید پس از ۲۰ تا ۴۰ روز استفاده، باتری را شارژ کنید.

هنگامی که باتری به منبع تغذیه متصل می‌شود، چشمی دیجیتال دود پنج تا ده ساعت آفلاین خواهد بود. عاقلانه است که یک بسته باتری پشتیبان تهیه کنید که به طور جداگانه فروخته می‌شود.

ویژگی‌های صوتی

گذشته از دوربین، ویژگی صوتی یکی از ویژگی‌های اساسی چشمی دیجیتال دزدگیر است. توانایی برقراری ارتباط از طریق آن ویژگی قابل تحسین بهترین چشمی‌های چشمی دیجیتال دزدگیر می‌باشد.

ویژگی صوتی دو طرفه به شما این امکان را می‌دهد تا با شخصی که در آن طرف در است، صحبت کنید. علاوه بر این، دوربین‌های مجهز به دریچه دید ممتاز فقط دارای قابلیت دو صدایی نیستند، بلکه از ویژگی‌های حذف نویز نیز برخوردار می‌باشند.

علاوه بر این، بهترین چشمی دیجیتال، منفذ فعال کننده حرکت با تشخیص صدا را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، هنگامی که صدای آژیر تشخیص داده می‌شود، باعث شده تا یک اعلان به تلفن شما وارد شود. در بیشتر موارد، از ویژگی‌های صوتی برای هدایت فرد درب منزل استفاده خواهد شد.

همچنین بخوانید:

فضای ذخیره ابری

همه می‌توانند از فضای ذخیره سازی اضافی، حتی دوربین منفذ چشم شما بهره مند شوند. فضای ذخیره سازی ابری به شما این امکان را می‌دهد تا ساعت‌ها فیلم و هشدارهای حرکت را به مدت ۳۰ روز در یک سرور از راه دور ذخیره کنید تا بتوانید برای اهداف امنیتی به فیلم دسترسی داشته باشید. بنابراین هنگام خرابکاری یا ورود به سیستم، شواهد ویدئویی دارید که باید به مقامات ارائه دهید.

پشتیبانی برنامه

بزرگ ترین مزیت استفاده از دستگاه‌های خانگی هوشمند پشتیبانی از برنامه است. برای اکثر مردم، داشتن یک دستگاه امنیتی هوشمند بدون برنامه برای همراهی دستگاه، منطقی نمی‌باشد. آیا می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که چشمی دیجیتال دارای پشتیبانی عالی از برنامه است؟

وقتی برنامه‌ها در دسترس هستند، اگر شخصی درب منزل باشد، ممکن است اعلانی دریافت کنید. بنابراین، هنگامی که بهترین چشمی دیجیتال را برای درب ورودی خود شناسایی کردید، مرورگر برنامه را بررسی کنید تا از عملکرد یکپارچه آن اطمینان حاصل نمایید.

کلام آخر

ساعت ۸:۳۰ شب است و شما در اواسط تماشای برنامه مورد علاقه خود هستید، اما شخصی درب منزل شما را می‌زند. اگر به تنهایی در یک آپارتمان زندگی می‌کنید، این فرصت خوبی است که نه بگویید و به تماشای برنامه خود ادامه دهید. اما اگر شما یکی از اعضای خانواده خود هستید، پس شما چاره ای جز بلند شدن و تماشای سوراخ ندارید. آیا عالی نیست اگر راهی وجود داشته باشد که بدون حرکت ببینید چه کسی پشت درب قرار دارد؟

طی چند سال گذشته چشمی دیجیتال محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند. آن‌ها به صاحب خانه فرصتی می‌دهند تا ببیند چه کسی مقابل درب منزل قرار گرفته است، حتی در زمان غیبت! علاوه بر این، دستگاه‌های آن‌ها حتی می‌توانند متجاوزان را در هنگام ورود به سیستم ضبط کنند.

تماس با یوکا