مهم نیست که در کجا زندگی می‌کنید، توجه به این نکته ضروری است که هر خانواده باید درباره چشمی دیجیتال و کاربرد آن را بداند. این دستگاه که شکل بهبود یافته و مدرنیزه شده چشمی‌های سنتی است، به صورت کاملاً الکترونیکی کار می‌کند. اما همۀ ویژگی‌های این دستگاه تنها به دیجیتالی بودنش مربوط نمی‌شوند، بلکه فواید چشمی درب دیجیتال به اندازه است که هر صاحب خانه‌ای را برای خریدش ترقیب می‌کند؛ با یوکا همراه باشید.

فواید چشمی درب دیجیتال

مزایای خرید چشمی درب دیجیتال به شرح زیر است:

۱- وضوح تصویر بالا و زاویه دید مناسب

گجت‌هایی مانند چشمی دیجیتال اکنون با کیفیت زاویه دید گسترده‌ای تولید شده‌اند. چشمی‌های سنتی درب قادر به نمایش دید کافی نیستند! دیر یا زود، آسیب دیدگی یا خراشیده شدن شیشه، یا حتی برخی از علائم آلودگی چشمی سنتی می‌‍تواند باعث ایجاد تاری در دید شود، بنابراین میزان کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد.

به لطف جدیدترین تکنولوژی‌ها، چشمی دیجیتالی می‌تواند وضوح تصویر HD و زاویه دید ۱۷۰ درجه را فراهم کنند. این مهم بالاترین کیفیت در تصویر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا او بتواند افراد جلو درب را به راحتی تشخیص داد. درحقیقت، وضوح تصویر و زاویه دید مناسب از مهمترین فواید چشمی درب دیجیتال هستند.

مزایای چشمی درب دیجیتال

۲- افزایش امنیت و ایمنی فضای داخل

هرگز امنیت خانه و خانواده با استفاده از چشمی درب دیجیتال به خطر نمیفتد. دیگر نیازی نیست که به پشت درب بیایید و مستقیماً از سوراخ چشمی نگاه کنید تا ببینید چه کسی در آن سمت درب قرار دهد! حتی در این حالت فردی که پشت درب قرار دارد به راحتی متوجه می‌شود که شما از سوراخ چشمی در حال تماشای او هستید.

اگر از چشمی دیجیتال استفاده کنید، هیچ کس متوجه حضور شما در پشت درب نمی‌شود، اما در عوض از اتاق خواب، حمام یا هر کجای  خانه می‌توانید بفهمید چه کسانی جلو درب قرار دارند. به خصوص برای فرزندان کوچک که ممکن است بدون توجه سریعاً درب را به روی غریبه‌ها باز کنند، چشمی الکترونیکی درب می‌تواند انتخابی عالی باشد.

۳- بازرسی، کنترل و نظارت بیشتر

با استفاده از چشمی درب دیجیتال، دائماً می‌توانید افراد جلو در را مشاهده کنید. این بدان معناست که چشمی دیجیتالی اولین خط دفاعی شما در برابر سارقین و به طور کلی مجرمان است. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، چشمی دیجیتال نمایی عالی از هر آنچه در جلوی درب می‌گذرد را ارائه می‌دهد. با استفاده ازاین نوع چشمی تقریباً می‌توان خواسته فرد جلوی درب را براساس نحوه لباس پوشیدن و رفتار او استنباط کرد. علاوه بر این، هیچ خطایی غیرعمدی مرتکب نمی‌شوید، زیرا می‌توانید کسی که زنگ خانه را می‌زند را به راحت مشاهده کنید. می‌توانید سَر جای خود باشید و به چهره آنها خیره شوید، بدون اینکه حتی بدانند که چقدر با آنها نزدیک هستید!

همچنین بخوانید:

۴- قیمت مناسب نسبت به ویژگی‌های متعدد

این واقعیت که فنآوری به سرعت در حال رشد است و دستگاه‌های پیشرفته بسیاری در بازار موجود هستند، اما افزایش آگاهی ما از ابزارهای امنیتی خانگی باعث شده است تا وسائلی مانند چشمی دیجیتالی به یک ضرورت تبدیل شوند.

بنابراین، وقتی چنین نگاهی در مورد تجهیزات امنیتی پیشرفته وجود دارد، پس می‌تواند مقدار قیمت آنها را نیز توجهی پذیر دانست. با توجه به قیمت، ممکن است چشمی‌های دیجیتالی در بودجه خرید برخی افراد قرار نگیرد، اما از نظر امنیت خانواده و خانه (حفاظت از دارایی‌ها) مطمئناً یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می‌شوند.

۵- ویژگی‌های مؤثر و کارآمد

چشمی درب دیجیتال از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های فنآوری هستند و تجربه کاربری مفیدی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. وجود مشخصات متنوع و پیشرفته از جمله فواید چشمی درب دیجیتال هستند. برخی از چشمی‌های موجود در بازار دارای اپلیکیشن تلفن همراه هستند. این بدان معناست که شما می‌توانید از طریق Wi-Fi از هر مکانی در جهان به چشمی خود دسترسی پیدا کرده و به جلوی درب نگاهی بیندازید.

برای اینکه بتوانید امنیت خانه خود را کنترل کنید اصلاً لازم نیست در خانه باشید. برخی از دستگاه‌های موجود به شما امکان ضبط و همچنین ذخیره و پشتیبان گیری از عکس‌ها یا فیلم‌ها را می‌دهند و برخی دیگر به میکروفون و بلندگو یا حتی سنسورهای حرکت مجهز هستند.

۶- استفاده راحت برای کودکان و کهنسالان

چشمی اغلب در تراز بالای سطح درب قرار می‌گیرد، به طوری که بتواند برای یکی فرد بزرگسال مناسب باشد. بعضی از اعضای جوان خانواده برای رسیدن به چشمی درب، زیر پای خود یک صندلی قرار می‌دهند و یا مجبور به ایستادن روی نوک انگشتان خود می‌شوند.

این نوع دردسرها باعث می‌شود تا آنها به راحتی درب را بر روی غریبه‌ها باز کنند. حتی برای بسیاری از کهنسالان نیز دیدن افراد از طریق چشمی سنتی می‌تواند سخت و دشوار باشد (مشکل در بینایی و تشخیص دقیق). به جای تجربه این همه سختی، می‌توان با یک چشمی دیجیتالی، از وجود افراد جلوی درب مطلع شد.

فواید چشمی دیجیتالی درب

۷- نصب آسان و سریع

وقتی قرار است درب ورودی خود را با یک چشمی درب دیجیتال مجهز کنید، انجام این کار راحت و سریع خواهد بود. نصب این نوع چشمی‌ها بسیار آسان و سریع انجام می‌شود. برای انواع درب آپارتمان می‌توان از چشمی درب دیجیتالی استفاده کرد. نصب آنها در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و حتی اگر کمی دست به آچار باشید، می‌توانید خودتان دست به کار شوید. از این چشمی می‌توان برای کاربردهای مختلف اعم از مسکونی، تجاری و اداری نیز بهره بُرد.

کلام آخر

بدیهی است که دلایل مهمی وجود دارند که چرا شما امروز باید یک چشمی درب دیجیتال خریداری کنید. این ضرورت را می‌توان در فواید چشمی درب دیجیتال که در بالا شرح داده شدند جستجو کرد. به یاد داشته باشید که امنیت و ایمنی خانه بدون تجهزات پیشرفته به راحتی امکان پذیر نیستند. همیشه خوب است که بدانید که دستگاه‌های زیادی در بازار وجود دارند که نیازهای خاص شما را برآورده کنند.

تماس با کارشناسان یوکا