زمانی که صحبت از افزایش امنیت خانه می‌شود، ذهن‌ به سمت ایمن‌سازی خانه در برابر ورود سارقان و دزدها می‌رود؛ اما امنیت معنایی فراتر از محافظت منزل در برابر دزدها و سارقان دارد: ایمن بودن منزل، چه در زمان حضور چه در زمان نبودن در خانه.

معمولا همه ما حداقل یک‌بار تلاش کرده‌ایم که خانه‌هایمان را دربرابر افراد غریبه یا سارقین احتمالی ایمن‌سازی کنیم؛ از اقدامات متداولی که همه به‌کار می‌گیرند تا ابتکارهای خلاقانه منحصربه‌فردمان!

یکی از اقدامات بسیار ساده، نصب پلاکارد اعلام نصب دوربین مداربسته یا وجود سگ نگهبان در خانه است. همچنین ایمن کردن مراحل ورود به منزل با نصب درب‌های ضدسرقت و  اطمینان حاصل کردن از اینکه کلید اضافی منزل خود را جایی جا نگذاشته‌اید یا نصب قفل دیجیتال به‌روز و جدید می‌تواند به تامین امنیت بیشتر منزل شما کمک کنند.

مشکل روش‌های سنتی بهبود امنیت منزل آن است که این اقدامات شناسایی شده‌اند و دزدها همیشه از شما چند قدم جلوتر هستند.

بنابراین هرچقدر که فکر کنید در حفاظت از منزل خود کوشا هستید، نکاتی وجود دارد که ممکن است فراموش کنید یا از آن‌ها بی‌خبر باشید.

البته نگران نباشید! همیشه راهکارهایی وجود دارند که به شما در تامین امنیت منزل به‌صورت اساسی کمک خواهند کرد. اگر دوست دارید این روش‌های کاربردی را بشناسید با ما در ادامه همراه باشید:

۱۵ راهکار اساسی برای افزایش امنیت خانه

  1. قفل کردن درب‌های ورودی

همیشه ‌درب‌هایی را که به بیرون راه دارند، قفل کنید. انجام هر گونه اقدام امنیتی، بدون آنکه درهای ورودی منزل را قفل کنید، بیهوده است.

بسیاری از سارقان زمانی که متوجه می‌شوند یکی از درب‌ها باز است، به راحتی وارد منزل خواهند شد. یکی از روش‌های رایج دستبرد زدن به منازل، پیداکردن درب یا پنجره‌ی باز است.

پس اولین اقدام شما برای افزایش امنیت خانه چک کردن این مورد مهم است. حتی زمانی که در منزل هستید یا برای پیاده‌روی کوتاه به بیرون می‌روید، از توجه به این نکته غافل نشوید.

همچنین از قفل بودن درب تراس اطمینان داشته باشید؛ چون ورودی تراس از راحت‌ترین راه‌های نفوذ به ساختمان محسوب می‌شود.

  1. درب پارکنیگ را کنترل کنید

درب پارکینگ هم یکی دیگر از راه‌های بی‌دردسر ورود سارقین به ساختمان است. همیشه شب‌هنگام از قفل بودن در پارکینگ مطمئن شوید.

  1. پنجره‌هایی را که رو به خیابان هستند، قفل کنید.

پنجره‌های کشویی برای سرقت مورد مناسبی هستند. می‌توانید برای افزایش امنیت خانه برای درها و پنجره‌های کشویی، از رول یا میله فلزی استفاده کنید.

راهکارهای افزایش امنیت خانه

  1. نصب لامپ‌های هوشمند سنسور دار

نصب سیستم روشنایی هوشمند در اطراف خانه، تدبیر هوشمندانه‌ای برای فراری‌ دادن دزدها و افزایش امنیت خانه است. اغلب دزدها می‌توانند عملیات سرقت را با موفقیت به‌پایان برسانند؛ چون کسی آن‌ها را نمی‌بیند. بنابراین بر سردرهای ورودی، چراغ‌های سنسوردار نصب کنید.

  1. نصب سیستم روشنایی هوشمند در مسیر ورودی

همچنین می‌توانید برای آسوده‌کردن خاطر خود، لامپ های هوشمند در مسیر ورودی نصب کنید یا اگر زیاد به مسافرت می‌روید، چراغ‌های زمان‌دار نصب کنید تا در ساعاتی مشخص، روشن شوند و خانه شما را خالی از سکنه نشان ندهند.

  1. از گذاشتن یادداشت پرهیز کنید

هرگز روی درب یا جایی که برای دیگران قابل دید باشد، یادداشت نگذارید. این کار به سایرین اعلام می‌کند که شما در خانه نیستید و به سارقان مجوز ورود می‌دهد.

  1. پرده‌ها را بسته نگه دارید

راه دیگری که می‌توانید برای افزایش امنیت خانه به کار بگیرید، توجه به پرده‌ها است. همیشه پرده‌ها را در حالت بسته نگه دارید. گاهی باز بودن پرده‌ها به معنی اعلام حضور شماست و بسته بودن آن‌ها به معنی نبودن شما؛ اما اگر همواره پرده‌ها را بسته نگاه دارید، سارقان متوجه حضور یا عدم حضور شما نمی‌شوند. بهترین راهکار استفاده از پرده های هوشمند در خانه است .

  1. گذاشتن کلید یدکی خارج از ورودی؛ ممنوع!

برای افزایش امنیت خانه هرگز کلید یدکی را خارج از خانه خود نگه ندارید. سارقان حرفه‌ای می‌دانند ممکن است کلید زاپاس چه جاهایی پنهان شده باشد. زیر گلدان اولین جایی است که برای پنهان کردن کلید، به ذهن سارقان می‌رسد.

بهتر است اگر نگران جاگذاشتن یا گم کردن کلید خود هستید، برای موارد اضطراری کلید زاپاس منزل خود را به دوست معتمد یا همسایه‌ای مورداعتماد بدهید. راه دیگر، نصب قفل‌های دیجیتال است تا دردسر جاگذاشتن کلید را حذف کنید. در این صورت، از انتخاب رمزهای ساده بپرهیزید.

راه های افزایش امنیت خانه

  1. روشن گذاشتن یک چراغ یا ضبط صوت

یکی از راه‌های خوب برای تامین امنیت خانه روشن گذاشتن چراغ یا ضبط صوت است. این کار به سارقین اعلام می‌کند شما در منزل هستید.

همچنین می‌تواند با نصب لامپ‌های هوشمند یا کنترل از راه دور دستگاه تلویزیون و ضبط صوت، این کار را زمانی که در سفر یا بیرون از منزل هستید، انجام دهید.

  1. لغو اشتراک مجلات و روزنامه

قبل از ترک خانه برای مدت طولانی، حتما هر نوع اشتراکی را لغو کنید؛ مخصوصا اگر خانه ویلایی دارید و بسته‌های پستی یا روزنامه و تراکت‌ها پشت درب ورودی جمع می‌شوند و درمعرض دید هستند.

این کار به سارقین سیگنال می‌فرستد که خانه شما برای مدت طولانی خالی است.

  1. نصب سیستم امنیتی برای خانه

رایج‌ترین راه اطمینان خاطر از امنیت خانه نصب سیستم‌های امنیتی است. اگر سارقی در نبود شما قصد دستبردزدن به منزلتان را داشته باشد، پلیس محلی باخبر خواهد شد و این موضوع به اطلاع شما نیز خواهد رسید.

این سیستم‌های امنیتی به چراغ‌های هوشمند و قفل های دیجیتال منزل شما وصل می‌شوند. بهتر است مجهز بودن منزل شما به سیستم امنیت منزل برای سایرین آشکار نباشد؛ چون در این صورت ممکن است سارقان به راه‌حلی برای مواجهه با این مانع نیز فکر کنند.

  1. جعبه خرید کالاهای گران را در نزدیکی منزل خود قرار ندهید.

یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از سرقت و یا افزایش امنیت خانه این است که بسته‌های خریدتان در معرض دید نباشد تا بیگانگان یا سارقینی که مدت‌ها خانه را زیرنظر دارند، از وضع مالی شما باخبر باشند.

جعبه وسایلی که خریده‌اید را دور از دید قرار دهید تا به‌این‌ترتیب غریبه‌ها متوحه نشوند که اوضاع مالی شما در چه وضعیتی است تا برای دستبرد زدن به وسایلتان، به فکر سرقت از شما نیفتند.

  1. نصب قفل ایمن ضد سرقت

بهتر است یک قفل درجه یک و ایمن بر روی در اصلی ورودی منزل خود نصب کنید. از قفل‌ هوشمند استفاده کنید تا امنیت بالاتری برای در‌های منزل خود فراهم کنید. مغزی قفل‌های هوشمند، ایمن‌تر است و بدون اثر انگشت یا نصب اپلیکیشن مخصوص بر روی تلفن‌های همراه، باز نمی‌شوند.

۱۴. از دوستتان بخواهید که در منزلتان ساکن شود

از یکی از دوستانتان بخواهید در نبود شما، در منزلتان ساکن شود یا حداقل هفته‌ای سه بار به خانه شما سر بزند تا بسته‌های پستی شما را دریافت کند و به گلدان‌هایتان آب بدهد. همچنین می‌توانید فردی را استخدام کنید تا در نبود شما به منزلتان سر بزند و کارهای لازم را انجام بدهد.

۱۵. تعویض قفل درب

هر زمان کلید منزلتان را گم کردید، قفل در را عوض کنید. اگر تازگی به منزل خود نقل مکان کرده‌اید، تمام قفل‌ها را عوض کنید. ممکن است صاحبان قبلی خانه، هنوز کلید خانه را داشته باشند و در نبود شما، به منزلتان دستبرد بزنند.

اگر دوست دارید از دردسر گم شدن کلید و تعویض قفل خلاص شوید و درعین حال امنیت خانه خود را افزایش دهید و درب ورودی را به دژی ضدسرقت تبدیل کنید، پیشنهاد ما به شما قفل دیجیتال یوکا است.

درصورتی که می‌خواهید برای انتخاب بهترین مدل قفل دیجیتال مناسب با کاربری و بودجه خود از کسی مشاوره بگیرید، با کارشناسان ما در نوآوران هوشمند مشورت کنید.

خرید قفل دیجیتال یوکا افزایش امنیت خانه

دیدن نمونه قفل های دیجیتالی که از سرقت خانه یا محل کار شما جلوگیری می‌کنند