به دلیل آنکه دنیای امروز می‌تواند مکانی خطرناک باشد! حفظ امنیت و ایمنی خانواده باید در اولویت همه امور قرار گیرند. برای افزایش امنیت خانه، داشتن بهترین قفل درب کافی نیست! به نظر می‌رسد که به اقدامات امنیتی اضافی نیاز است. اولویت اصلی همۀ افراد مطمئناً توجه به درب ورودی خواهد بود.

درب ورودی خانه یک مکان استراتژیک و مهم است، زیرا که نقطه اصلی ورود به محیط داخل است. هوشمندانه است که این قسمت از خانه را تقویت کنید. اما چطور؟ یکی از ترندهای جدید امنیتی منازل که در فاصله کوتاهی بعد از معرفی محبوب شد، چشمی دیجیتال درب آپارتمان است. برای شناخت بیشتر این تکنولوژی جدید با یوکا همراه باشید.

چشمی دیجیتال درب چیست؟

امروزه دیگر چشمی‌های سنتی درب ورودی نیم توانند امنیت کامل را فراهم کنند، زیرا آنها با استفاده از فنآوری جدید مانند چشمی دیجیتال درب (Digital Door Viewer) جایگزین شده‌اند که امکان مشاهده ایمن و محتاطانه افرادی را که در خارج از درب ورودی ایستاده‌اند را فراهم می‌کند.

چشمی درب دیجیتالی به شما این امکان را می‌دهد که فقط با لمس یک دکمه ببینید چه کسی پشت درب ورودی شما قرار دارد. این نمایشگردرب دیجیتال جایگزین نمایشگرهای مکانیکی سنتی هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا قبل از باز کردن درب، بتوانید به درستی افراد را شناسایی کنید. شخصی که پشت درب منزل شما قرار دارد نمی‌داند کسی در خانه است، به همین ترتیب شما می‌توانید قبل از انجام هر کاری او را در پشت درب وارسی کنید.

همچنین بخوانید:

چشمی دیجیتال درب دارای یک صفحه نمایش است (تقریباً در حدود چهار اینچ) که تصویری واضح از محیط بیرون را نشان می‌دهد؛ منظره‌ای که معمولاً در چشمی درب سنتی به خوبی نمایان نمی‌شود. حافظه داخلی چشمی‌های الکترونیکی می‌تواند تصاویری ثابتی از افرادی که در پشت درب ورودی خانه شما هستند را ضبط کند تا در مواقع ضروری به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد.

تصاویر ضبط شده (عکس یا ویدئو) به افراد کمک می‌کند تا بدانند چخ کسانی و در چه زمانی اقدام به ورود به محیط کرده‌اند. با وضوح تقریبی یک مگاپیکسلی در دوربین و دید در شب، می‌توان چه در روز و چه در شب از وضوح تصویر مناسبی لذت بُرد. همچنین چشمی دیجیتال دارای زاویه دید ۱۰۵ یا ۱۱۰ درجه است که به کاربر امکان می‌دهد فضای بیشتری را از اطراف مشاهده کند. این ویژگی به افراد کمک می‌کند تا تشخیص دهند که آیا بیش از یک نفر پشت درب است یا خیر!

فواید استفاده از چشمی دیجیتال درب

فواید استفاده از چشمی دیجیتال درب

مزایای خرید چشمی درب دیجیتالی به شرح زیر هستند:

  • این دستگاه بسیار کوچک و جمع و جور است، بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. علی رغم اینکه بسیار کوچک است، اما می‌تواند تأثیر بسزایی در حفظ فضای داخلی داشته باشد.
  • چشمی‌های دیجیتال این امکان را فراهم می‌کنند که افراد را بدون اطلاع آنها، بتوان در پشت درب منزل مشاهده کرد.
  • اگر مجرمان سعی کنند شما را فریب دهند تا به آنها اجازه دهید وارد محیط شوند، می‌توانید با استفاده از چشمی دیجیتالی تلاش آنها را خنثی کنید.
  • این وسیله برای بچه‌ها و افراد مسن بسیار مناسب است. بدون آنکه نیاز باشد با دقت به داخل چشمی درب سنتی نگاه کرد و چهره افراد را تشخیص داد، یک چشمی دیجیتال می‌تواند وضوح تصویری در حد یک LCD را در اختیار کاربر قرار دهد.
  • چشمی دیجیتال درب از زاویه دید بیشتری نسبت به چشمی سنتی برخوردار هستند. با این ویژگی نمای بهتری از بیرون به وجود می‌آید و می‌توان بیشتر افرادی که در پشت درب هستند را به راحتی تشخیص داد.
  • نصب این چشمی‌ها بسیار آسان و سریع است و قابل استفاده برای منازل و محیط‌های اداری و تجاری است.
  • نسبت به قابلیت های بسیاری که دارد، چشمی دیجیتال قیمت پایینی دارد. همینکه شما می‌توان از از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری کنید، پس توانسته‌اید از دارای‌های خود به خوبی مراقبت کنید.

ویژگی‌های مهم چشمی درب دیجیتال

خرید  چشمی دیجیتال ممکن است دشوار باشد، مگر اینکه بدانید کدام ویژگی برای شما بیشتر اهمیت دارند. در اینجا برخی از مهمترین عواملی که باید قبل از خرید چشمی درب در نظر بگیرید آورده شده اند:

تشخیص حرکت

تشخیص حرکت یکی از ویژگی‌های چشمی درب دیجیتال است، زیرا به شما امکان می‌دهد بفهمید در جلوی درب چه انتخاب در حال رخ دادن هستند. ویژگی‌های تشخیص حرکت دیافراگم لنز را فعال می‌کند. چشمی دارای یک منطقه تشخیص خاص است که به دوربین اجازه می‌دهد هر زمان که چیزی از مقابل آن عبور کرد، حرکت را تشخیص داده و تصاویر را ضبط کند.

ضبط تصاویر و فیلم

همۀ چشمی‌های دیجیتال قابلیت ذخیره تصاویر و فیلم را ندارند، آنها فقط به شما این امکان را می‌دهند تا ببینید که چه کسی پشت درب است. دوربین‌هایی که فیلم ضبط می‌کنند از کارت حافظه برای ذخیره سازی فایل‌ها استفاده می‌کنند. ضبط تصاویر و فیلم می‌تواند یک ویژگی امنیتی بسیار عالی باشد.

ویژگی‌های مهم چشمی درب دیجیتال

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر اغلب اولین چیزی است که در مورد چشمی درب دیجیتال به ذهن می‌رسد. چشمی‌ها با کیفیت تصویر بالا می‌توانند جزئیات دقیق‌تری را درباره یک فعالیت مشکوک تشخیص دهند و در نتیجه شواهد مفیدی به کاربر ارائه دهند. به دلیل اهمیت کیفیت تصویر در این چشمی‌ها، بسیاری از آنها کیفیت تصویر HD را ارائه می‌دهند.

میدان دید

به دلایل امنیتی، استفاده از چشمی‌ها با ویژگی زاویه دید مهم و ضروری است. میدان دید این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا با استفاده از چشمی درب دیجیتال، تا آنجا که ممکن است فضای جلوی درب خود را کنترل کنند. خرید چشمی دیجتالی با زاویه دید وسیع، از ۱۵۰ درجه تا ۱۷۰ درجه می‌تواند انتخابی فوق‌العاده باشد.

عمر باتری

هدف هر دستگاه چشمی دیجتال محافظت از افراد و دارایی‌ها در فضای داخل است. به همین دلیل، می‌توان از این وسائل در هر زمان از شبانه روز استفاده کرد. با این حال، در چشمی‌های مجهز به باتری، این باتری خیلی زود تخلیه می‌شود. بنابراین، هنگام خرید چشمی درب الکترونیکی، باید باتری قابل شارژ را در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید:

قابلیت بی سیم

امروزه بسیاری از چشمی‌های دیجیتالی در یک نسخه بی سیم نیز در دسترس هستند. بنابراین اگر می‌خواهید چشمی شما به تلفن هوشمند یا رایانه وصل شود، باید نسخه بی سیم آن را خریداری کنید. با این قابلیت می‌توان از طریق گوشی موبایل، چشمی را کنترل کرده و هر جایی در کره خاکی، جلوی درب را مشاهده کرد.

ذخیره سازی

مقدار فضای ذخیره سازی چشمی برای ضبط مؤثر حوادث بسیار مهم است. به غیر از کارت SD که می‌توانید از آن برای افزایش فضای ذخیره سازی استفاده کنید، به فضای ذخیره سازی دیسک (فضای داخلی) نیز احتیاح دارید که بتواند اطلاعات را ذخیره کند. افزایش مقدار حافظه داخلی در قیمت چشمی درب دیجیتال تأثیر مستقیم دارد.

خرید چشمی درب دیجیتال

دید در شب

یک نقطه ضعف چشمی درب سنتی این است که نمی‌توان در شب پشت درب را تشخیص داد. به همین دلیل بسیاری از چشمی‌های درب دیجیتالی به قابلیت دید در شب مجهز شده‌اند تا کاربر بدون در نظر گرفتن زمان روز بتواند امنیت خانه خود را بالا ببرد.

کلام آخر

به درب ورودی محیط زندگی خود یک چشمی دیجیتال هدیه دهید! این کار مزایای بسیاری از برای صلحبان املاک دارد و باعث می‌شود آنها بتوانند حداکثر امنیت و راحتی را برای فضای داخل خود فراهم کنند.

اگر می‌خواهید یک چشمی مجهز به آخرین تکنولوژی‌ها داشته باشید، با کارشناسان ما در یوکا تماس بگیرید. چشمی های درب دیجیتال یوکا دارای کنترل از راه دور، ارسال تصویر و ویدئو به تلفن همراه، صفحه نمایش باکیفیت، وضوح تصویر بالا،، تشخیص حرکت ب صورت اتوماتیک، باطری قابل شارژ لیتیومی، زاویه دید مناسب، حافظه داخلی و بسیاری ویژگی های ممتاز دیگر است.

تماس با کارشناسان فنی یوکا