چگونه می‌توانیم بهترین قفل ضد سرقت را برای اطمینان از امنیت خانه خود انتخاب کنیم و به دور از حضور سارقان، در آرامش شب به خواب برویم؟

قفل خانه یا محیط کار، یک عنصر مهم امنیتی برای جلوگیری از ورود متجاوزین است؛ در یک سوم سرقت‌ها، در حقیقت سارقان با دستکاری قفل درب ورودی به داخل فضا وارد می‌شوند. بنابراین، اولین کاری که باید برای ایمن کردن محیط داخلی خود انجام دهید، توجه به «قفل درب ورودی» است.

به طور کلی، اولین قدم به سمت داشتن محیطی ایمن، فقط با جایگزین کردن تمام قفل‌ها با مدل‌های مقاوم‌تر و پیچیده‌تر (از نظر مکانیزیم ورود) است. پس ما در این مقاله در مورد انتخاب بهترین قفل ضد سرقت صحبت می‌کنیم، تا شما بتوانید با خیال راحت میزان امنیت درب منزل و محیط کاری خود را ارزیابی کنید؛ با یوکـا همراه باشید.

بهترین قفل ضد سرقت کدام است؟

ما در زیر به بررسی انواع قفل مخصوص درب ورودی منزل می‌پردازیم:

قفل‌های کلیدخور معمولی

بسیاری از قفل‌های کلیدخور (مکانیکی، فیزیکی یا سنتی) که در حال حاضر در خانه و یا محیط‌های کاری ما وجود دارند، کاملاً ایمن نیستند. تمام قفل‌های مکانیکی، کم و بیش مشکلات امنیتی بزرگی دارند و بهتر است به سرعت عوض شوند. مشکل اصلی این قفل‌ها مقاومت پایین در برابر ضربه است.

ضربه زدن، روشی برای باز کردن قفل‌های استوانه‌ای روی درب‌ها ورودی است. ضربه زدن عبارت است از قرار دادن کلید مخصوص قفل، به اصطلاح کلید ضربه در داخل سیلندر و برخورد آن با هر جسم سفت در مسیر قفل؛ در این روش نیروی ضربه می‌رود تا پیستون‌های بالایی را از مسیر خود خارج کند و به اصطلاح باعث تحریک و باز شدن قفل شود.

ریسک واقعی نشان داده شده توسط این تکنیک در راحتی استفاده از آن است. بدیهی است که همه خانه‌ها نیازی به قفل ضد سرقت ندارند! معمولاً منازل گران‌قیمت که وسائل بسیار باارزشی دارند در اولویت قرار دارند. به طور کلی، قفل مکانیکی معمولی در دسته بهترین قفل ضد سرقت قرار نمیگیرد.

قفل‌های فیزیکی امنیتی

در بین قفل‌های مکانیکی، بهترین انتخاب برای داشتن امنیت بیشتر، مطمئناً قفل‌های سیلندری امنیتی اروپا با ویژگی ضد ضربه است. این قفل در برندها و مدل‌های مختلف موجود است، از لحاظ فنی پیشرفته‌تر از قفل فیزیکی معمولی است، زیرا از کلیدهای ایمنی با دقت مکانیکی بسیار بالاتر از کلیدهای سنتی استفاده می‌کند. همچنین یک ویژگی جالب و بسیار ایده‌آل به نام مکانیسم ضد ضربه دارد.

سیلندرهای امنیتی مدرن، ضد ضربه هستند، این بدان معناست که آنها به فنرهای داخلی و ویژگی‌های خاصی مجهز هستند که مصونیت حمله سارقان را تضمین می‌کنند.

این سیلندرها که معمولاً زره‌پوش (لایه مقاوم از فولاد دارند) هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که واکنش به ضربات سارقین را غیرممکن می‌کند و در بین ایمن‌ترین مدل‌های قفل کلیدخور و بهترین قفل ضد سرقت قرار می‌گیرند.

قفل‌های هوشمند

قفل های هوشمند
قفل های هوشمند

فناوری های جدید در زمینه امنیت، پیشرفت بسیاری داشته‌اند و اکنون نتایج جالبی در این مورد در دسترس است. اگر به این فکر کنید که قفل ایده‌آل، مدلی است که نمی‌تواند شکسته شود و فقط غیر از ما هیچ کس دیگری نمی‌تواند آن را باز کند، دقیقاً ما به چه نوع قفلی اشاره داریم؟

قفل‌ هوشمند دیجیتالی (الکترونیکی) همان‌هایی هستند که هر فردی نیاز دارد! این قفل‌ها نوآوری‌های مهم و معیارهای ایمنی بالایی را ارائه می‌دهند. درواقع، مهمترین مزیت این نوع قفل‌ها‌، عدم نیاز به کلید است!

اما اگر کلید وجود ندارد، چگونه می‌توان قفل الکترونیکی را باز کرد؟ این کار بسیار ساده است، استفاده از تکنیک‌های پیشرفته در راستای فنآوری‌های دیجیتال این قفل‌ها را به انواع زیر تقسیم کرده است:

• قفل کارتی
• قفل بیومتریک (قفل اثرانگشتی، قفل تشخیص از طریق چهره، کف دست یا عنبیه چشم)
• قفل صفحه لمسی رمزی
• قفل RFID

در واقع این قفل‌ها از طریق سیستم هوشمند داخلی کار می‌کنند و هدف‌شان افزایش امنیت و سهولت در استفاده است.

قفل کارتی که با کارت هوشمند باز می شود.

قفل های بیومتریک که یک نمونه از آن قفل اثر انگشتی درب است بوسیله اثر انگشت شخص باز می شود.

شما به راحتی می‌توانید با قرار دادن انگشت اشاره خود بر روی اسکنر قفل، درب را باز کنید، یا می‌توانید با وارد کردن رمز عبور بر روی پنل قفل صفحه لمسی، اقدام به باز کردن درب خانه یا محیط کار خود کنید.

قفل‌های الکترونیکی از مکانسیم‌های دیگری همانند وای‌فای (Wi-Fi) و اَپلیکیشن موبایل نیز استفاده می‌کنند. شما به آسانی می‌توانید از محل کار و از طریق گوشی همراه اقدام به بستن و باز کردن درب خانه کنید، و یا اگر در مسافرت فراموش کرده‌اید تا درب خانه را ببندید، می‌توانید با گوشی همراه این کار را انجام دهید!

به طور کلی، قفل‌های هوشمند بیشترین امنیت را برای فضای داخل فراهم می‌کنند و می‌تواند گفت: «بهترین قفل ضد سرقت موجود در بازار هستند.»

معیارهای مهم در انتخاب بهترین قفل ضد سرقت

مکانیزم پیچیده قفل
مکانیزم پیچیده قفل

در زیر برخی از مهمترین فاکتورها در انتخاب بهتری قفل درب ضد سرقت آورده شده است:

قفل‌ها با مکانیزم پیچیده را انتخاب کنید

دلیل اصلی خرید قفل با امنیت بالا، افزایش ایمنیِ فضای داخل است. یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید هنگام خرید قفل ضد سرقت در نظر بگیرید، آرایش داخلی قفل است. آرایش داخلی قفل به پیچیدگی کلی قفل (نحوه طراحی قفل) اشاره دارد.

در بیشتر موارد، قفل‌ها با امنیت بالا که دارای سیستم آرایش داخلی پیچیده‌ای هستند، معمولاً ایمنی بیشتری دارند.

پیچیدگی قفل را به شدت مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و بیشتر بر روی سیلندر قفل تمرکز کنید تا ببینید که آیا به خوبی ایمن شده است یا خیر! برای پیچیده‌تر شدن فرآیند باز شدن درب بهتر است از قفل‌های هوشمند استفاده کنید.

کیفیت فلز مورد استفاده را در نظر بگیرید

کیفیت فلز مورد استفاده در ساخت قفل اهمیت زیادی دارد. بهترین قفل ضد سرقت معمولاً از فلز سنگین و قوی ساخته می‌شود که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. از خرید قفل‌های فیزیکی ساخته شده از فلزات سبک خودداری کنید، زیرا سارقین به راحتی می‌توانند آنها را بشکنند.

بهترین راه برای دانستن کیفیت مواد فلزی که قفل در آن قرار دارد این است که قفل را در دستان خود نگه دارید و سپس وزن آن را احساس کنید. همچنین نوع متریال ساخت قفل را از فروشنده بپرسید تا در زمان خرید اطمینان بیشتری کسب کنید.

کپی کردن کلید را فراموش کنید

قفل‌های ضد سرقت تنها در صورت کنترل بهتر کلیدها می‌توانند ایمن باشند.

بعضی اوقات ممکن است کلیدهای خود را در دفتر، رستوران یا خانه جا بگذارید. اگر اتفاقی بیفتد که کلیدهای خود را در جایی فراموش کنید که افراد دیگر بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند، باید بدانید که فضای داخلی شما بیش از هر زمان دیگری مستعد سرقت خواهد بود.

یک قفل با امنیت بالا را انتخاب کنید که به شما امکان کنترل ورود و خروج‌ها را بدهد و نظارت بالا را در اختیارتان قرار دهد. برای این مورد حال شما می‌دانید بهترین قفل ضد سرقت چیست؟ اگر هنوز مطمئن نیستید، باید بگوییم:

این مقاله را از دست ندهید:

ویژگی‌های ضد مته را لحاظ کنید

این ویژگیِ بسیار مهمی است که معمولاً بیشتر مردم از آن غافل می‌شوند. قفل‌های ضد سرقت که دارای این ویژگی هستند، دارای صفحات فولادی سخت هستند که به شما در محافظت از محیط داخلی کمک می‌کنند. قفل‌ها با امنیت بالا که دارای خاصیت ضد مته هستند بسیار ایمن طراحی شده‌‍اند. برخی از این قفل‌ها دارای چندین صفحه ضد مته هستند که کار را برای برای سارقان دشوار می‌کند.

اهمیت خرید قفل مناسب

آیا می‌خواهید امنیت ملک خود را بالا ببرید؟ اگر جواب بله است، پس بهتر است همین امروز قفل خانه یا محل کار خود را تغییر دهید. بهترین قفل ضد سرقت از نفوذ سارقین حرفه ای جلوگیری کرده و به خوبی از اموال شما محافظت می‌کند. اگر قصد دارید به یک خانه یا دفتر جدید منتقل شوید و احساس می‌کنید که قفل‌های مکانیکی به اندازه کافی ایمن نیستند، می‌توانید به خرید قفل‌های هوشمند دیجیتالی فکر کنید

برای این منظور می‌توانید در بازار برندهای بسیاری را مشاهده کنید، اما برای دوری از هر گونه سردرگمی، پیشنهاد ما انتخاب قفل هوشمند برند یوکا است. خوشبختانه یوکا توانسته خلاء یک برند بسیار باکیفیت با شرایط خدمات مشتری مناسب را پر کند. وجود انواع قفل‌های هوشمند در مدل‌ها و عملکرد‌های مختلف، از یوکا برندی منحصربه فرد ساخته است.

خرید قفل دیجیتال یوکا