برای اطمینان از امنیت خانواده و اموال خود، حتماً به خرید قفل ضد سرقت فکر کنید!. این نوع قفل به دلیل داشتن قابلیت ضد سرقت بودن، می‌تواند یک اطمینان خاطر در افراد ایجاد کند. اما خرید نوع مناسب قفل ضد سرقت در بازار به ظاهر کاری آسان می‌آید، ولی انتخاب محصولی که بتواند تمام نیازهای افراد برطرف کنید، همیشه دشواری‌های خاص خود را دارد. با این حال، بیایید ببینیم قفل ضد سرقت چیست و چطور می‌توان بهترین مدل از این قفل ورودی را خریداری کرد؟؛ با یوکا همراه باشید.

قفل ضد سرقت درب ورودی چیست؟

فقفل ضد سرقت درب ورودی چیست؟

قفل ضد سرقت، نوعی قفل درب است که مانع از شکستن قفل بدون اجازه جهت ورود غیرمجاز می‌شود. قفل ضد سرقت با قفل درب معمولی (انواع دستگیره درب منزل) متفاوت است. برخی از تفاوت‌ها عبارتند از:

  • طراحی مخصوص جهت مقاومت در برابر شکستن
  • مواد استفاده شده قوی و محکم
  • استفاده از فنآوری‌های روز

علاوه بر این، قفل ضد سرقت، از استاندارد دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار است. اما توانایی ترک خوردن یا شکستن کلید ضد سرقت چیست؟ طبق تحقیقات انجام شده، ترک خوردن قفل درب معمولی، بدون عملکرد ضد سرقت، ۳۰ تا ۴۵ ثانیه طول می‌کشد. تنها با چند ابزار تخصصی، شکستن قفل کار آسانی است.

در مورد قفل درب ضد سرقت چطور؟ آیا ترک خوردگی روی قفل درب معمولی به راحتی انجام می‌شود؟ همان‌طور که در بالا بیان شده، قفل‌های ضدسرقت به دلیل استفاده از متریال‌های خاص، دارای مقاومت بالا در برابر ضربه و شکسته شدن هستند. بنابراین، نقوذ و شکستن این قفل‌ها نیاز به ابزارآلات ویژه و مهارت در سرقت دارد.

انواع قفل ضد سرقت

انواع قفل ضد سرقت

خرید قفل ضد سرقت، همواره مورد توجه همه مصرف‌کنندگان بوده است. به همین دلیل، بسیاری از تولیدکنندگان در بازار اقدام به تولید و معرفی انواع قفل ضدسرقت کرده‌اند. با این حال، بیایید در مورد انواع قفل درب ضد سرقت بیشتر بدانیم:

قفل درب ضد سرقت مکانیکی

هنگامی که قفل‌ هنوز از همان مکانیزم معمولی که همان استفاده از کلید است، ترک خوردن و شکستن اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، این نوع از قفل‌ها، دارای مکانیزم پیچیده‌ای هستند که باز شدن آن‌ها را دشوار می‌کند. باز کردن این قفل و شکستن آن توسط سارقین، به زمان زیادی نیاز دارد.

قفل ضد سرقت درب مغناطیسی

این قفل درب ورودی برای باز شدن از کارت مغناطیسی استفاده می‌کند. نوع معمول کاربرد این قفل‌ها در دفاتر، هتل‌ها و سایر مکان‎‌ها است و از قابلیت اطمینان بالا و ایمنی مناسبی برخوردار است. تنها عیب قفل درب مغناطیسی در این است که امکان گم شدن کارت وجود دارد!

قفل ضد سرقت الکترونیکی

این نوع قفل‌ها، مدرن، ایمن و مجهز به فنآوری روز هستند، که باز کردن قفل را به طور کامل غیرممکن می‌سازند. انواع قفل هوشمند دیجتال عبارتند از:

  • قفل ضد سرقت رمزی: این قفل، از یک شماره یا پین کُد برای ایجاد رمزهای عبور ایمن استفاده می‌کند و کاربرد با اعمال رمز عبور از طریق پنل لمسی و یا دکمه‌ای، می‌تواند به داخل محیط دسترسی داشته باشد.
  • قفل ضد سرقت اثر انگشتی: قفل درب اثرانگشتی با استفاده از فنأوری حسگر اثر انگشت، محبوب‌ترین و در عین حال ایمن‌ترین قفل دیجیتال بازار است. به دلیل آنکه تنها اثر انگشت همه افراد منحصر به فرد است، می‌توان به طور کامل از امنیت این دستگاه اطمینان حاصل کرد.
  • قفل ضدسرقت با تشخیص هویت: این نوع از قفل‌های ضد سرقت، برای باز شدن از فنأوری تشخیص گفتار، چهره و عنبیه چشم استفاده می‌کنند. قابلیت استفاده راحت و امنیت بالای این قفل‌ها، از جمله مزایای مهم آن‌ها هستند.

چه مواردی را باید هنگام خرید قفل ضد سرقت در نظر گرفت؟

چه مواردی را باید هنگام خرید قفل ضد سرقت در نظر گرفت؟

مکان‌های بسیاری وجود دارند که انواع قفل‌های ضد سرقت را می‌فروشند. جهت خرید قفل‌های باکیفیت و تضمین شده، از این موارد اطمینان حاصل کنید:

  • مهم است که قفل خریداری شده دارای فاکتور و ضمانت‌نامه معتبر باشد.
  • قفل باکیفیت و تضمین شده باید از آلیاژ روی ساخته شده باشد.
  • برند معتبر، استانداردهای بالای دوام و مقاومت را تضمین می‌کند. پس به سراغ مارک‌های معتبر بازار بروید.
  • قیمت خرید قفل ضد سرقت بسته به برند، کشور سازنده و فنآوری‌های به کار رفته در آن، متفاوت است (قفل‌های الکترونیکی قیمت بیشتری نسبت به نوع معمولی دارند).

نکات کلیدی در مورد خرید قفل درب ضد سرقت

قفل ضد سرقت، نه تنها یک ابزار مفید برای اطمینان از حفظ ایمنی در محیط داخلی است (منزل یا محل کار)، بلکه به آرامش ذهنی افراد نیز کمک می‌کند. در زمان خرید قفل ضد سرقت ضروی است برخی نکته‌های مهم زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر قفل دیجیتال است، می‌تواند با انتخاب برخی برندها، از قابلیت دوگانه این قفل‌ها که هم دارای مکانیزم الکترونیکی و هم مکانیکی هستند بهره ببرید.
  • نیازهای مالی و محیطی خود را بررسی کنید. ببیند چه نوع مدل قفل ضد سرقتی برای فضای زندگی و کاری شما مفید است.
  • اگر به فکر ایجاد سیستم اتوماسیون هوشمند خانگی یا اداری هستید، حتماً به خرید قفل هوشمند الکترونیکی فکر کنید.

کلام آخر

خرید قفل ضد سرقت می‌تواند همان چیزی باشد که امروزه همه افراد به آن نیاز دارند. افزایش سرقت و جرم و جنایت، باعث شده است تا افراد بیش از پیش به فکر افزایش امنیت فضای زندگی و کاری خود باشند. پس چه چیزی بهتر از یک قفل ضد سرقت می‌تواند چنین نیازی را برطرف کند! پیشنهاد ما این است در اسرع وقت به بازار رفته و اگر بودجه مالی مناسبی دارید، یک قفل ضد سرقت الکترونیکی برند یوکا را خریداری کنید.

تماس با کارشناسان یوکا