اکثریت قریب به اتفاق، صاحبان خانه ترجیح می‌دهند بهترین قفل درب منزل را خریداری کنند. علاوه بر سادگی در طراحی و سهولت در استفاده، قفل درب باید ضد سرقت بوده و ایمنی خانه شما را به تمامی حفظ کند. قفل درب منزل باید هر آنچه نیاز کاربران را برطرف می‌کند را دارا باشد. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، امنیت خانه شاید مهم‌ترین عامل برای خرید قفل درب مناسب است.

بنابراین، با وجود طیف گسترده‌ای از گزینه‌های موجود در بازار، چگونه می‌توان بهترین قفل درب منزل را خریداری کرد؟ در مقاله‌ای دیگر از یوکـا شما قادر خواهید بود در مورد انواع قفل‌ها و نحوه انتخاب قفل درب ورودی خانه اطلاعات لازم را کسب کنید.

انواع قفل درب ورودی منزل

انواع مختلفی از قفل‌ها وجود دارند که برای درب‌های ورودی به فروش می‌رسند. از قفل دستگیره ساده گرفته تا قفل هوشمند، بیایید انواع مختلفی از قفل‌های درب خانه را که امروزه در بازار موجود هستند را مورد بررسی قرار دهیم:

قفل دستگیره‌دار اهرمی

دستگیره‌های اهرمی ظاهری ظریف دارند و برای درب‌های ورودی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند این قفل‌ها سنتی‌ترین نوع انواع قفل هستند و می‌توانند برای حفظ امنیت خانه مفید باشند. بیشتر این قفل‌ها دارای یک دستگیره در بالا و یک چفت کلیدخور در پایین هستند که از طریق کلید فیزیکی جهت باز و بسته شدن درب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قفل دستگیره‌دار کلیدخور

این قفل برای زمانی است که شما نیاز دارید که درب ورودی را با دستانی پُر از کیسه‌های خرید باز کنید. این قفل‌ها معمولاً در یک پیکربندی دو تکه‌ای قرار دارند، به این صورت که چفت کلیدخور در داخل دستگیره قرار دارد. با اینکه از نظر راحتی و سهولت در باز کردن بهتر از قفل دستگیره‌دار است، ولی امنیت پایین‌تری دارد.

قفل دستگیره‌ای پیچی (گرد)

این قفل به‌جای دستگیره اهرمی، ظاهری گرد به شکل توپ دارند. با داشتن طراحی کاملاً متمایز، به‌عنوان ارزان‌ترین نوع قفل درب منزل نیز شناخته می‌شود. انواع قفل پیچی در متریال و رنگ‌های مختلف (برنز، طلایی یا نقره‌ای) در بازار به فروش می‌رسند. این قفل نیز یک پیکره است و امروزه به‌ندرت در درب ورودی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قفل هوشمند

جدیدترین نوع قفل‌ها که با استفاده از آخرین فنآوری‌های روز طراحی و ساخته شده‌اند، انواع قفل هوشمند هستند.

مکانیزم اصلی استفاده از این قفل‌ها، در نبود کلید فیزیکی معنا پیدا می‌کند. شما به راحتی می‌توانید با لمس کردن صفحه کلید و اعمال رمز عبور، قرا دادن اثرانگشت روی اسکنر و یا با استفاده از کارت، درب منزل را باز و بسته کنید.

بهترین قفل درب منزل کدام است؟

 

قفل درب سنتی یا دیجیتال
قفل درب سنتی یا دیجیتال

امروزه بیشتر قفل‌های درب های ورودی در بازار توسط موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) برای تعیین میزان امنیت و دیگر ویژگی‌ها آزمایش می‌شوند. این آزمایش‌ها برای مصرف کنندگان بسیار با ارزش هستند، زیرا آنها نسبت به قفل مورد نیاز خود اطمینان بیشتری پیدا می‌کنند. در این راستا، مواردی که در انتخاب بهترین قفل در منزل مهم هستند شامل:

• عملکرد قفل
• مکانیک قفل
• امنیت کلی قفل
• کیفت متریال و دوام قفل
• راحتی و سهوالت در استفاده از قفل
• تعمیر و نگهداری از قفل

بر طبق موارد بالا می‌توان گفت «قفل‌های هوشمند» بهترین نوع قفل درب منازل هستند. این قفل‌ها بیشترین امتیازات را در عملکرد، راحتی در استفاده و امنیت و کیفیت را به خود اختصاص داده‌اند.  با اینکه عمر طولانی دارند،ولی قفل‌های هوشمند نیاز به تعمیر تخصصی داشته و اغلب تعمیر و نگهداری آنها پرهزینه است. به هر حال، فواید قفل‌های هوشمند به قدری بی شمار هستند که می‌توان به راحتی از برخی معایب آنها گذر کرد. اما بیایید در مورد این قفل‌ها کمی بیشتر بدانیم.

کلیدهای خود را گم کرده‌اید؟ آیا قفل درب را به‌سختی باز می‌کنید؟

نگران نباش قفل‌های هوشمند در کمترین ثانیه و بدون هیچ گونه کلید فیزیکی، درب خانه را به رویتان باز می‌کند. با داشتن قفل هوشمند می‌توانید امنیت، راحتی، اتوماسیون و آرامش خاطر را به خود هدیه دهید. باید به خاطر داشته باشید که این قفل‌ها قبل از هر چیز یک وسیله امنیتی هستند. بهترین قفل درب منزل اغلب از نوع هوشمند دیجیتالی است.

 

قفل دیجیتال بیومتریک
قفل دیجیتال بیومتریک

برخی از آنها با استفاده از صفحه کلید لمسی یا دکمه‌ای کار می‌کنند که تنها نیاز به خاطر سپردن رمز عبور عددی دارند. برخی دیگر قفل‌های دیجیتالی بیومتریک هستند، به این معنا با استفاده از خصوصیان بدنی منحصر به فرد انسان‌ها همانند اثر انگشت، کف دست، عنبیه چشم، تشخیص چهره و موارد دیگر کارمی‌کنند. این قفل ها در انواع مختلف قفل درب اثر انگشتی می توان اشاره کرد.

برخی دیگر نیز ممکن است کارتی باشد، یعنی شما به جای کلید از کارت برای باز و بسته کردن قفل استفاده می‌کنید. شما ممکن است کارت را روی پنل بکشید و یا اصلاً کارت را به نزدیکی دستگاه (بدون تماس) بیاورید. با اینکه حمل کارت نیز به مانند کلید ممکن است مخاطره انگیز باشد، ولی استفاده از آن راحت‌تر از کلید فیزیکی است. این قفل ها تحت عنوان قفل کارتی مورد استفاده قرار می گیرند.

می‌توانید از وای فای (Wi Fi) یا بلوتوث به همراه یک گوشی همراه نیز برای باز و بسته کردن درب خانه استفاده کنید. اگر به مسافرت رفتید و یادتان رفت درب را ببندید، می‌توان با وصل شدن به اینترنت و روشن بودن اینترنت خانه، اقدام به بستن درب منزل کنید. با استفاده از قفل‌های هوشمند می‌توانید دسترسی مجزا به هر یک از اعضای خانه بدهید و عبور و مرور آنها را کنترل کنید.

حتی می‌توانید این قفل‌ها را در خانه‌های هوشمند نیز به کار ببرید، می‌پرسید چگونه؟ برای مثال، می‌خواهید در زمان ورود، چراغ‌های خانه به طور خودکار روشن شوند، و یا می‌خواهید در زمان خطر آتش سوزی، درب خانه اتوماتیک باز شود. همه اینها با قفل هوشمند الکترونیکی انجام شدنی هستند.

نکته: امروزه اکثر قفل‌های دیجیتال هم دارای مکانیزم بدون کلید فیزیکی و هم قفل سنتی هستند. به این معنا که هم می‌توانید با استفاده اثر انگشت و کد عبور و یا از طریق کلید و قفل مکانیکی، درب منزل را باز و بسته کنید.

نکات مهم در خرید بهترین قفل درب خانه

مهم است که در زمان خرید بهترین قفل درب منزل برخی از مهمترین موارد را در نظر بگیرید:

کارآیی و عملکرد

وقتی امنیت منزل به میان می‌آید، هیچ چیز به اندازه عملکرد قفل درب جلویی خانه مهم نخواهد بود. اینکه قفل باید با توجه به نوع کارکرد خود بیشتر ایمنی برای جلوگیری از سرقت را داشته باشد؛ از سویی دیگر باید حافظ سلامتی اعضای خانواده نیز باشد. عملکرد قفل‌های مکانیکی به قدری ساده هستند که سارقین ماهر می‌توانند با ترفندهایی خاص به‌سادگی وارد منزل شوند. عملکرد پیچیده که باعث شود افراد غریبه نتوانند وارد محیط داخلی شوند، یک مزیت بسیار مهم برای قفل درب ورودی منزل است.

نصب و راه اندازی

قفل مناسب برای استفاده و نصب، نیازی به استفاده از مهارت‌های فنی ندارد. اگر طراحی بسیار ساده و بدون به خطر انداختن عملکرد انجام شود، نصب قفل درب ورودی نیز باید هم آسان و هم سریع باشد. هیچ کس نمی‌خواهد برای نصب یک قفل ساده، ساعت‌ها زمان خود را صرف کند. نصب درب باید ساده و سازگار با عملکرد قفل باشد. اگر تولیدکننده انتظار دارد که روند نصب پیچیده باشد، ارائه مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های آسان برای خواندن و درک آسان کاربر می‌تواند فرآیند کار را بسیار ساده کند. با این حال، اگر خود به تنهایی قادر به نصب قفل نبودید، از متخصصین کمک بگیرید.

راحتی

پس از نصب موفق، قفل باید زندگی شما را بسیار ساده کند. شما باید با صرف انرژی و زمان کمتر درب را باز کرده و یا قفل کنید. حمل کردن و فکر کردن در مورد حفاظت از کلیدها، می‌تواند دشوار و خسته کننده باشد. به‌عنوان یک جایگزین مناسب برای کلیدهای فیزیکی، قفل‌های هوشمند حداکثر راحتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از بهترین ویژگی‌های قفل مدرن، امکان ایجاد و اشتراک گذاری کدهای دسترسی به افراد مختلف است. هر یک از اعضای خانه می‌توانند به جای داشتن یک کلید فیزیکی، کدهای مخصوص به خود را داشته باشند. 

زیبایی و جذابیت

زیبایی مورد مهمی در انتخاب بهترین قفل درب منزل است. قفل‌ها چه سنتی و چه هوشمند، دارای اشکال متفاوتی هستند که برحسب نوع دکوراسیون خانه قابل خریداری هستند. برخی از آنها رنگ و ظاهری بسیار لوکس و شکیل دارند و برخی دیگر ممکن است دارای سبک طراحی متفاوتی و مدرنی باشند. در زمان خرید به طیف گسترده‌ای از مدل‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌های قفل‌های درب خانه توجه کنید. همیشه به خاطر داشته باشید، ورودی منزل در جلب نظر مردم و ایجاد تصور مثبت در آنها تأثیر شگفتی دارد.

اهمیت انتخاب بهترین قفل درب منزل

 

قفل های هوشمند یوکا
قفل های هوشمند یوکا

انتخاب قفل درب جلویی خانه خیلی دشوار و وقت گیر نیست؛ هنگامی که شما به اطلاعات صحیح و کامل مسلح شوید، خرید قفل مناسب همانند پیاده روی در پارک خواهد بود! در این راستا، اگر می‌خواهید محیط خانه و سلامت عزیزان خود را ایمن نگه دارید، این مهم است که شما روی یک محصول با کیفیت، عملکرد بالا، قابل اعتماد و با کاربرد آسان سرمایه گذاری کنید.

بازار را به طور کامل مورد جستجو قرار دهید و ببینید برحسب نیازهای خود می‌توانید به سراغ خرید چه نوع قفلی بروید. توصیه ما انتخاب قفل‎های هوشمند برند یوکـا است.

برند یوکـا با ارائه تکنولوژیک‌ترین قفل‌های هوشمند بازار، توانسته ‌است به‌عنوان یکی از بهترین برندهای معتبر و بهترین قفل درب منزل در سرتاسر ایران شناخته شود. قفل‌های یوکا دارای انواع قابلیت‌های گوناگون اعم از تشخیص اثر انگشت، تشخیص چهره، تشخیص کف دست، تشخیص باز شدن از ازطریق کد و الگو (پترن)، تشخیص از طریق کارت، سیستم ضد سرقت، سیستم ضد شوک، ورود دو مرحله‌ای، و بسیاری از ویژگی‌های دیگر هستند.

خرید قفل دیجیتال یوکا