وجود چشمی بر روی درب برای دیدن فضای بیرون خانه ضروری است. در گذشته چشمی‌های معمولی بر روی درب‌ها قرار می‌گرفتند که می‌توانستید جلوی درب را با آن‌ها ببینید. خوشبختانه امروزه چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی ایجاد شده است که امکانات گسترده‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد.

با توجه به مزایای ویژه این نوع از چشمی‌ها، میزان درخواست‌ها برای تهیه آن بیشتر شده است. چنانچه می‌خواهید چشمی دیجیتال را بهتر بشناسید،‌ حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی چیست؟

چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی یک محصول جدید است که جایگزین نوع قدیمی می‌شود. یک دوربین بر روی درب قرار می‌گیرد تا تصاویر جلوی درب را بگیرد. یک نمایشگر نیز در داخل خانه و در کنار درب نصب می‌شود تا تصاویر بیرون را به شما نشان دهد.

مزیت چشمی دیجیتال این است که امکان ثبت تصاویر در شب را نیز دارد. به همین جهت حتی اگر جلوی درب تاریک نیز باشد، به‌راحتی تصاویر را به شما نشان خواهد داد. این نوع از چشمی‌ها شباهت زیادی به آیفون تصویری دارند و بسیاری از عملکرد‌های آنان شبیه به هم است.

همچنین چشمی دیجیتال می‌تواند صدا را نیز به خوبی پخش کند که از این جهت نسبت به نوع معمولی برتر است. به غیر از نکات گفته شده، زاویه دید این نوع از چشمی بسیار زیاد است و تا ۱۷۰ درجه را پوشش می‌دهد. معمولا این ابزار می‌تواند در شب‌ها تا ۳ متر دید به شما بدهد تا همه چیز را با وضوح کامل مشاهده کنید.

با توجه به اینکه این محصول کارایی بسیار بالایی دارد، در تعداد زیادی از خانه‌ها نصب آن انجام شده است. از همین‌رو بهتر است که شما هم چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی را  خریداری کنید تا از همه این موارد مثبت  برخوردار شوید.

استفاده از چشمی دیجیتال بدون محدودیت سنی

همان‌طور که می‌دانید چشمی‌های معمولی بر روی درب و در ارتفاع مشخصی قرار می‌گیرند؛ به این نوع چشمی مکانیکی نیز گفته می‌شود که استفاده کردن از آن برای تمامی رده‌های سنی ممکن نیست.

به‌طور مثال: قد کودکان به چشمی مکانیکی نمی‌رسد و به همین علت نمی‌توانند بیرون از آن را به خوبی ببینند. از طرفی افراد ناتوان که نمی‌توانند به خوبی بایستند نیز چنین مشکلی خواهند داشت. خوشبختانه با وجود چشمی دیجیتال درب، این مسأله به‌طور کلی رفع شده است.

با وجود صفحه نمایشگر بزرگ، همه افراد می‌توانند به‌راحتی فضای بیرون از خانه را ببینند. در این حالت کودکان و افراد ناتوان نیز به‌راحتی از آن بهره می‌برند. با توجه به نکات مهمی که خدمت شما بیان شد، حتما سعی کنید که از بهترین نوع چشمی برای این‌کار استفاده کنید.

در بسیاری از موارد که ممکن است شما در خانه نباشید، کودکتان می‌تواند بیرون را ببیند و با خیال راحت درب را باز کند. وجود سنسور حرکتی سبب می‌شود که شخص بعد از نزدیک‌شدن به درب باعث روشن‌شدن آن شود. مدل‌های مختلفی از چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

ارتباط‌ چشمی دیجیتال با تلفن همراه

ارتباط‌ چشمی دیجیتال با تلفن همراه

 

یکی از بهترین مزایایی که در چشمی دیجیتال درب وجود دارد، این است که می‌تواند با تلفن همراه ارتباط برقرار کند. این مورد سبب می‌شود که فرد بتواند در موبایل خود تصویر چشمی را داشته باشد. البته ممکن است که همه مدل‌های چشمی این قابلیت را نداشته باشند. به همین علت شما باید قبل از خرید، از وجود این قابلیت مطلع شوید.

برخی از انواع چشمی‌ها سیم‌کارت‌خور هستند که قابلیت بسیار خوبی خواهد بود. این ویژگی سبب می‌شود که شما بتوانید از راه دور با شخصی که در جلوی درب است ارتباط برقرار کنید. حتی امکان ارسال پیام به تلفن همراه شما نیز وجود دارد که باید به این مورد دقت کافی را داشته باشید.

البته امکاناتی که چشمی در ارتباط با تلفن ارائه می‌دهد، با توجه به مدل آن متفاوت است. از همین‌رو در هنگام خرید چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی حتما از قابلیت‌های آن اطلاع پیدا کنید. همچنین این دستگاه می‌تواند از اندروید و آی او اس پشتیبانی کند. با این‌حال برخی از مدل‌ها فقط از اندروید پشتیبانی می‌کنند.

سیستم هشدار سرقت در چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی

وجود آپشن‌های مختلف در چشمی دیجیتالی سبب شده است که بسیار مورد توجه قرار بگیرد. یکی از آپشن‌های جذاب، هشدار ضد سرقت است. همان‌طور که می‌دانید، تامین امنیت خانه اهمیت بسیار بالایی دارد؛ به همین علت باید از تمامی ابزار‌های مهم برای این کار بهره برد. خوشبختانه بر روی این ابزار نیز آلارم هشدار سرقت قرار داده شده است که می‌تواند به‌عنوان یک راهکار عالی برای جلوگیری از خطر سرقت باشد.

این سیستم زمانی که در خانه حضور ندارید نیز فعال است. در این شرایط چنانچه خطری خانه شما را تهدید کند، از طریق پیامک به شما اطلاع داده می‌شود. همچنین برخی از این چشمی‌ها دارای نرم‌افزار مخصوص هستند که آن را بر روی گوشی خود نصب می‌کنید.

در این حالت هشدار بر روی گوشی شما نمایش داده می‌شود که این قابلیت می‌‌تواند میزان امنیت خانه شما را تا حد زیادی بالا ببرد. ناگفته نماند که این آپشن ممکن است که بر روی همه مدل‌ها وجود نداشته باشد. از همین‌رو شما باید از وجود آن اطمینان حاصل کرده و سپس برای خرید چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی اقدام نمایید.

سیستم هشدار سرقت در چشمی دیجیتال درب

تهیه عکس و فیلم از مراجعه کننده با چشمی دیجیتال

از دیگر جذابیت‌هایی که در چشمی دیجیتال درب وجود دارد، این است که می‌تواند عکس و فیلم تهیه کند. این مورد به‌خصوص برای زمان‌هایی که در خانه حضور ندارید، بسیار عالی خواهد بود.

شما بعد از آمدن به خانه می‌توانید دستگاه خود را بررسی کنید و عکس‌ها را مشاهده نمایید. این مورد می‌تواند تا مقدار زیادی امنیت خانه را نیز تأمین کند؛ زیرا از سارق احتمالی نیز عکس و فیلم تهیه می‌کند. این دستگاه دارای حافظه داخلی مناسبی است که این اطلاعات در داخل آن‌ها ذخیره می‌شوند.

کیفیت دوربین این دستگاه نیز با توجه به مدل آن مشخص می‌شود. بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که دوربین باکیفیتی داشته باشد. چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی دارای حساسیت بالایی است؛ به همین جهت این دستگاه می‌تواند کوچک‌ترین حرکات را نیز تشخیص دهد و تصاویر مربوطه را ثبت کند. از آنجایی‌که چشمی دیجیتال باطری‌خور است، حتما در زمان مناسب شارژ باطری را انجام دهید تا عملکرد خوبی داشته باشد.

موارد مهم در خرید چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی

امروزه امکان خرید چشمی دیجیتال درب برای اکثر افراد مهیا شده است. با این وجود باید در هنگام خرید موارد مختلفی را در نظر داشت. اولین مورد پراهمیتی که باید به آن دقت کرد، ساده‌بودن نصب چشمی دیجیتال درب است.

از آنجایی‌که معمولا بر روی درب‌ها چشمی معمولی قرار دارد، می‌توان نوع دیجیتال را در همان مکان نصب کرد. البته این کار در حالتی ممکن است که شما یک چشمی استاندارد را خریداری کرده باشید تا به‌راحتی نصب گردد. قبل از اینکه بخواهید چشمی خود را بخرید، حتما از قابلیت عکس‌برداری و فیلم‌برداری آن اطلاع حاصل کنید.

این ویژگی در مدل‌های بی‌کیفیت وجود ندارد؛ پس حتما به این مورد دقت کنید. به غیر از موارد گفته شده، حتما حواستان به سایز صفحه نمایش نیز باشد. در برخی از موارد دیده شده است که اندازه نمایشگر کوچک است که کار شما را مشکل خواهد کرد.

از آنجایی‌که این دستگاه الکترونیکی است، حتما باید قدرت آن از نظر سخت‌افزاری بررسی نمایید. با توجه به تنوع بالای چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی، شما این فرصت را خواهید داشت که از بین برند‌های مختلف بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید.

سخن پایانی

وجود چشمی بر روی درب ورودی خانه از واجبات است؛ زیرا با استفاده از آن می‌توانید فضای جلوی درب خانه را مشاهده کنید. با توجه به اینکه چشمی مکانیکی محدودیت بسیار زیادی برای شما دارد. به همین جهت شاهد آن هستیم که چشمی دیجیتال با سنسور حرکتی به بازار آمده است.

دیجیتال بودن این چشمی امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از هر کدام آن‌ها به‌طور ویژه بهره ببرید. قبل از خرید تمامی امکانات و ویژگی‌های این دستگاه را بررسی کنید تا بتوانید بهترین استفاده ممکن را از آن بکنید.

خرید قفل دیجیتال یوکا