بهترین راه‌ برای جلوگیری از دزدی خانه چیست؟ ما برای رسیدن به جواب این سوال با کارشناسان زیادی صحبت کرده‌ایم تا بدانیم که چطور می‌توان امینت خانه را به حداکثر رساند. شاید تابحال برایتان پیش نیامده باشد خانه خود را برای مدت طولانی ترک نکرده باشید؛ در هر صورت خوب است که بدانیم چطور می‌توانیم امنیت‌ خانه‌ها را به حداکثر برسانیم.

ترک نکردن خانه همیشه این معنا را نمی‌دهد که امنیت آن را افزایش داده‌اید. گاهی حتی تغییری محسوس در عادات یا وضعیت خانه می‌تواند سارقین را نسبت به منزل حسا‌تر کند و درنیتجه فرصت یشتری برای سرقت دراختیارشان قرار دهد.

راهکارهای زیر به شما کمک می‌کنند تا مطمئن شوید امنیت خانه‌های خود را به حداکثر رسانده‌اید.

۱- مکانی برای پست و بسته‌ها پیدا کنید

تعطیلی مغازه‌ها و مشاغل خیابانی به‌خاطر پاندمی به این معنا است که کاربران این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به خریدهای آنلاین و سفارشات پستی رو آورده‌اند.

افزایش تجارت الکترونیکی از زمان شروع همه گیری کووید ۱۹ افزایش قابل توجهی داشته است؛ به‌صورتی‌که بسیاری اعتراف می‌کنند که مرتباً به صورت آنلاین خرید کرده و این کار را حتی بعد از قرنطینه هم ادامه خواهند داد.

اگر خرید آنلاین انجام می‌دهید، به این نکته توجه کنید که حتما قبل از دریافت بسته یا رسیدن به آن، با شما تماس برقرار شود تا پیک یا نامه‌رسان مطمئن شود که شما در خانه هستید.

داشتن مکانی امن برای دریافت بسته‌های پستی مثل جعبه قفل دار، ایده خوبی است تا از فرصت طلبانی که ممکن است به دنبال سوء استفاده از افزایش بسته‌های خارج از خانه باشند، دوری کنید.

یادتان باشد که زمان بازیافت یا دور انداختن مواد بسته بندی، نامه‌ها و پاکت‌ها هم احتیاط کنید؛ چون اگر نام، آدرس یا سایر اطلاعات شخصی شما روی آن‌ها نوشته شده باشد، ممکن است هدف کسانی قرار بگیرید که به‌دنبال جعل هویت دیگران هستند.

جلوگیری از دزدی خانه

 

این مقاله را از دست ندهید:

 

۲- از درب های جدید استفاده کنید

درست است که امسال بیشتر از هر زمان دیگری اوقات خود را در خانه می‌گذرانیم و زیاد از آن خارج نمی‌شویم؛ اما یادتان باشد که خطر دزدی همچنان پابرجاست و درهای قدیمی و سیستم‌های شعیف امنیتی هدف مناسبی برای سارقین هستند.

به همین دلیل بهبود وضعیت امنیتی سیستم درب‌های ورودی به جلوگیری از دزدی خانه کمک زیادی خواهد کرد. در کنار آن، انتخاب سیستم‌های هوشمند خانه و خرید قفل دیجیتال به شما کمک می‌کند تا ظاهر زیبایی به خانه‌هایتان ببخشید.

انتخاب درب‌های با کیفیت برای خانه همچنین باعث حفظ گرمای آن می‌شود و به‌صورت بالقوه به صرفه‌جویی در هزینه قبوض انرژی کمک می‌کند و شما را به ویژه در ماه‌های زمستان گرم نگه می‌دارد.

مطمئن شوید که درب‌هایی را انتخاب می‌کنید که دارای سیستم قفل چند نقطه ای هستند و استانداردهای امنیتی را رعایت کرده‌اند تا خیالتان راحت شود.

۳- مطمئن شوید که پنجره‌ها ایمن هستند

نصب پنجره‌های جدید، سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که نه‌تنها امنیت خانه را افزایش می‌دهد، بلکه عملکرد حرارتی آن را هم بهبود خواهد بخشید. انتخاب پنجره‌هایی با شیشه لمینت ضد ضربه، مهره‌های داخلی و سیستم‌های قفل امنیتی موثر، مانع محافظتی مناسبی برای نمای بیرونی خانه شما ایجاد می‌کنند.

سیستم‌های قفل پنجره مانند Twin-cam Security Locking (TSL)  دارای هشت نقطه قفل قابل تنظیم هستند که امنیت بیشتری را در برابر سرقت ارائه می‌دهد.

مهم است که قطعات امنیتی و قفل‌ها، مقاوم و مناسب طراحی شده  باشد و توجه کنید که باید و استانداردهایی مانند PAS24 سازگار باشد.

جلوگیری از دزدی خانه پنجره ایمن

۴- اشیا باارزش را در جایی امن نگه دارید

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از دزدی خانه، اطمینان از امن بودن وسایل منزل است.

فرصت طلبان ممکن است به دنبال هر فرصتی برای سرقت اشیاء گرانبها از خانه شما باشند، بنابراین در مورد محل نگهداری اقلام گران قیمت احتیاط کنید. اگر چیزی گرانقیمت در خانه دارید احتمالا می‌توانید هدف خوبی برای سارقین باشید.

آن‌ها می‌توانند زمان ورود و خروج شما را ثبت کنند و درست زمانی که برای کار از خانه خارج شده‌اید کارشان را انجام دهند.

این مسئله را درمورد ویلا یا باغ خود هم جدی بگیرید. اگر شما مانند بسیاری دیگر، در طول ماه‌های تابستان در فضای بیرونی باغ یا ویلای خود وسایلی مثل مبلمان، کباب پز یا حتی گیاهان و گلدان‌های گل می‌گذارید،از امنیت مکان نگهداریشان مطمئن شوید.

اطمینان حاصل کنید که کلیدها در مکان امنی نگهداری شده‌اند و هرگز آن‌ها را روی قفل قرار ندهید؛ چون سارقین معمولا سعی می‌کنند تا آن‌ها را با وسیله‌ای قلاب مانند برای باز کردن بگیرند.

۵- نصب چراغ‌های بیرونی و سیستم‌های هشدار دهنده

برای ایمنی بیشتر، به ویژه در ماه‌های تاریک زمستان، داشتن چراغ‌های بیرونی در اطراف خانه که دارای سنسور حرکتی هستند مفید است. این کار معمولا مانع  از ورود شبانه سارقین به منزل خواهد شد.

ما یکی از طرفداران زنگ‌های هوشمند خانه هستیم. شما با نصب این زنگ‌ها می‌توانید از راه دور بر ورود و خروج داشته باشید و حتی از طریق آن‌ها به زنگ درب پاسخ دهید. به علاوه آن‌ها فعالیت‌ها را هم ضبط می‌کنند و هنگامی که کسی در خانه است، به شما هشدار می‌دهند. این گزینه در چشمی درب دیجیتال هم وجود دارد.

در کنار آن،  اطلاعات جمع آوری شده توسط زنگ هوشمند می‌تواند با همسایگان و با نیروهای پلیس محلی به اشتراک گذاشته شود. از همه بهتر، آن‌ها در وهله اول بازدارنده‌ای عالی هستند.

برای سطح قوی تری از حفاظت از خانه، روی سیستم‌های هشدار قابل مشاهده سرمایه گذاری کنید. تعداد زیادی سیستم هشدار جامع در بازار وجود دارند، اما نصب یکی از آن‌ها، پیام واضحی را به نفوذگران بالقوه می‌رساند که خانه شما یک هدفی آسان نیست.

یک زنگ هشدار هوشمند، باز هم زنگ هشدار خرید خوبی است، چون آن‌ها شما را از فعالیت مطلع می‌کنند و نظارت از راه دور آسان است و زمانی که بیرون از خانه هستید هم شما را مطلع خواهند ساخت.

این مقاله را از دست ندهید:

۶- اجازه ندهید که سارقین بدانند که شما در خانه هستید

یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از دزدی خانه این است که اجزاه ندهید سارقین متوجه خالی شدن خانه شوند. اگر بخواهید تمام روز لامپ را روشن نگه دارید، هزینه مصرف انرژی افزایش خواهد یافت. اما راه دیگری پیش‌روی شماست؛ استفاده از سیستم روشنایی هوشمند.

شما می‌توانید با سیستم روشنایی هوشمند به‌سادگی زمان روشنایی خانه را تنظیم کنید و حتی از طریق گوشی همراهتان به آن متصل شوید و روشنایی را کنترل کنید.

یا حتی می‌توانید از پرده هوشمند استفاده کنید. این پرده‌ها با تنظیمات تایمر باز و بسته یا از راه دور کنترل شوند و شما می‌توانید با جابه‌جا کردن پرده وضعیت خانه را مرتب عوض کنید تا همه‌چیز عادی به‌نظر برسد.

پرده هوشمند جلوگیری از دزدی خانه

۷- قفل کردن درب‌ها و پنهان کردن ابزارها

بسیاری از سارقان فرصت طلب هستند و شاید بتوانند از طریق یک درب باز به باغ شما وارد شوند و البته، اگر نردبان و وسایل دستی را کنار گذاشته‌اید، حتی در یک خانه یا پارکینگ بدون قفل، کمک کرده‌اید تا آن‌ها راحت تر به خانه شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین، درب‌ها را ایمن نگه دارید و ابزارها و نردبان‌ها را قفل کنید.

۸- خانه خود را در معرض دید قرار دهید

در حالی که همه ما به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهیم و به دنبال پرورش حصارهای بلند جلو و عقب خانه‌های خود هستیم، این حریم خصوصی برای سارق هم مفید است. بنابراین فکر نکنید که با پوشاندن خانه می‌توانید به جلوگیری از دزدی خانه کمک کنید.

اگر باغ عقب شما برای سارقان غیرقابل دسترسی است، احتمالاً آن‌ها سعی می‌کنند از جلو وارد خانه شما شوند و اگر در حیاط جلویی خود پرچین‌های بلندی دارید، استتار کاملی به سارقین خواهید داد.

بنابراین، این پرچین‌ها را در ارتفاعی نگه دارید که به اندازه کافی پایین باشند تا رهگذران بتوانند به راحتی ببینند کسی در پشت آن بوته‌ها کمین کرده است یا نه.

بزرگ ترین بازدارنده چیست؟

برای جلوگیری از دزدی خانه، راه‌های زیدی پیش‌روی شماست اما سیستم‌های امنیتی قابل مشاهده مانند دوربین مدار بسته، بزرگ‌ترین عامل بازدارنده سارقین هستند.

با این حال، دستگاه‌هایی مانند دزدگیر و چراغ‌های سنسور حرکت که محل نفوذ را مشخص می‌کنند هم موثر خواهند بود. این‌روزها سیستم‌های دوربین مدار بسته مقرون به صرفه تر می‌شوند و جایگزین‌های مقرون به صرفه زیادی در دسترس هستند که نیازی به نصب حرفه ای ندارند.

مثلا، زنگ درب‌های ویدئویی به جای زنگ درب موجود شما قرار می‌گیرند و فیلم‌هایی را از جلوی خانه تان ضبط می‌کنند تا بازدیدکنندگان ناخواسته را فراری دهند.

چگونه باید قفل‌های خانه خود را تغییر دهیم؟

قفل‌های خانگی معمولاً نیازی به تغییر ندارند، مگر اینکه در کارکردشان مشکلی وجود داشته باشد. مثلا، اگر گیر کنند و باز شدن آن‌ها سخت شود. با این حال، اگر مشکوک هستید که شخصی به خانه شما دسترسی دارد، احتمالا نیاز است که قفل را عوض کنید.

اگر به تازگی خانه جدیدی خریداری یا اجاره کرده‌اید یا حتی مجموعه ای اضافی از کلیدها را به یک سازنده یا نظافتچی داده‌اید که دیگر با آن‌ها کار نمی‌کنید، برای آرامش خاطر خودتان و جلوگیری از دزدی خانه هم که شده، خوب است  قفل‌های خود را تعویض کنید.

اگر کلیدهایم را گم کردم، چه‌کار کنم؟

اگر کلیدهای خانه خود را  بیرون و خارج از محل قرار داده‌اید، توصیه می‌‌کنیم که  قفل‌های خانه خود را تعویض کنید. شاید احتمال اینکه یک فرد غریبه غریبه‌ای کلیدهای شما را در اطراف خانه‌تان پیدا کنید  بسیارکم باشد، اما ارزش این ریسک را ندارد.

ممکن است آن‌ها را به همراه کیف یا کیف پول خود گم کرده باشید یا در ماشین خود رها کرده باشید و فقط یک جزئیات کوچکی مانند این، بکافیست تا سارقدارد تا محل زندگی شما را تشخیص دهد. پس اگر می‌خواهید راهی برای جلوگیری از دزدی خانه داشته باشید، با قفل‌ساز مشورت کنید.

جلوگیری از دزدی خانه قفل دیجیتال

چگونه می‌توانیم یک قفل جدید درب جلو نصب کنیم؟

نصب قفل جدید درب ورودی، می‌تواند کار سخت و دقیقی باشد. توصیه نمی‌شود که خودتان آن را امتحان کنید، مگر اینکه تجربه ای داشته باشید. اگر سعی کنید نصب خانگی را انجام دهید و درب را خراب کنید، در نهایت هزینه ای را برای یک قفل ساز حرفه ای برای اصلاح کار پرداخت خواهید کرد.

با این حال، اقدامات امنیتی اضافی مانند افزودن پیچ یا زنجیر درب‌ها را می‌توان تنها با انجام برخی از جستجوهای اساسی انجام داد.

 

قفل الکترونیک یوکا

ما در یوکا تلاش کرده‌ایم تا بهره‌گیری از فناوری‌های نوین هوشمند به امنیت بیشتر منازل شما کمک کنیم. اگر دوست دارید خانه‌ای هوشمند با حداکثر امنیت ممکن داشته باشید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد تا به بهترین گزینه برسید.

تماس با یوکا