طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی باید فضایی باشد که در آن کارها به خوبی انجام شوند. مهم‌تر از همه باید به گونه‌ای طراحی شود که بهره وری را ارتقاء دهد. سبک طراحی آن باید جریان مناسبی داشته باشد، به طوری که با داشتن یک سطح کار بزرگ و نور مناسب کارهای به شکلی پویا انجام شوند. طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی می‌تواند در یک اتاق خواب اضافی و به دور از مناطق دیگر باشد. برای درک بهتر نحوۀ طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی با یوکا همراه باشید.

فهرست مطالب

نحوه طراحی یک دفتر کار خانگی چگونه است؟

دو کلمه کلیدی در مورد دفتر کار خانگی وجود دارد، سازماندهی و همه کاره بودن! این دو عنصر اصلی همراه با جریان طراحی خوب می‌توانند افزایش بهره وری را تضمین کنند. برخلاف تصور عمومی، اندازه دفتر کار از اهمیت زیادی برخوردار نیست بلکه این به معنی اختصاص یک نقطه برای همۀ ابزارهای فنی، لوازم، اسناد (در صورت وجود) و دستگاه‌ها (پرینتر، کامپیوتر) است.

به هم ریختگی ضد بهره وری است ولی سازماندهی مولد است. به همین ترتیب، تطبیق پذیری در طراحی یک دفتر کار خانگی می‌تواند پاسخگوی نیازهای مختلفی باشد. این مهم می‌تواند از ایجاد احساس گرفتگی یا احساس فشار بیش از حد که احساساتی ضد مولد هستند نیز جلوگیری کند. به هر حال، یک فضای اداری – خانگی باید خوشایند باشد، در حالی که در عین حال به کاربر کمک کند تا تمرکز خود را بالا نگه دارد.

حالا با نحوه طراحی یک دفتر کار خانگی همراه باشید:

بررسی طرح خانه

در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی ابتدا نوع طرح منزل خود را بررسی کنید. هر چیدمان دفتر کار خانگی محصولی است که باید براساس نیازهای واقعی تعیین شده باشد:

  • تعداد ایستگاه‌های کاری و تعداد افرادی که کار می‌کنند.
  • انواع مناطق کاری
  • زمان صرف شده در مناطق کاری
  • نیاز به تجهیزات خاص مانند سیستم کنفرانس ویدیویی
  • ضرورت وجود فضایی برای ذخیره سازی فیزیکی محصولات، نمونه‌ها (مگر اینکه همه چیز به صورت دیجیتالی کار شوند) و تجهیزات مورد نیاز

در کنار این ملاحظات، باید یک ایده عمده در مورد تعداد کل ساعات سپری شده در دفتر خانگی داشته باشید. گذراندن بیش از دو ساعت در هر دفتر خانگی، به منطقه‌ای بدون استرس و راحت نیاز دارد. فقدان یک منطقه عاری از تنش که باعث ایجاد روحیه بالا برای کار کردن می‌شود، یک عامل مولد است.

بنابراین، گوشه کوچکی را اختصاص دهید که بتوانید در آن خود را رها کرده و طوفان مغزی ایجاد کنید. داشتن یک دیوار کوچکی از آثار هنری با تصاویر الهام بخش می‌تواند به شما در این جاده محیط کاری – خانگی کمک کند.

 

تنظیم میزان روشنایی

هنگامی که شما عملکردهای اصلی دفتر خانگی خود را فهمیدید، زمان آن فرا رسیده است که برای روشنایی خود برنامه ریزی کنید. چندین منبع روشنایی به ویژه در بلند مدت انعطاف پذیری را ایجاد می‌کنند. چراغ رومیزی، ابزاری برای روشنایی میز کار است اما دفاتر خوب باید دارای نور طبیعی و حتی نور تأکیدی عالی نیز باشند.

هنگام گشت و گذار در اتاق، مطمئن شوید که هیچ منبع روشنایی مانع دید شما نمی‌شود. بدیهی است که منابع نور طبیعی مانند پنجره‌ها بسیار عالی هستند اما ضرورتی مطلق نیستند زیرا چراغ‌های روشنایی خوب می‌توانند برای عدم وجود هرگونه نور طبیعی در نظر گرفته شوند.

گفته می‌شود که منابع نور طبیعی باعث افزایش بهره وری می‌شوند اما به شرطی که تابش خیره کننده خورشید وجود نداشته باشد. بنابراین، پرده‌های کرکره‌ای می‌توانند نور را فیلتر ‌کنند. همچنین، این پرده‌ها حریم خصوصی شما را حفظ می‌کنند و یک راه حل عالی برای تنظیم میزان نور هستند.

سازماندهی لوازم

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی می‌شود، باید خارج از چارچوب فکر کرد. بنابراین، باید درباره مبلمان مورد استفاده در دفتر، به خوبی فکر شود. مبلمان چند منظوره می‌توانند راه حل‌های ذخیره سازی را ارائه دهند و همچنین می‌توانند به سازماندهی مناسب فضا کمک کنند. به عنوان مثال، بخشی از یک کمد لباس می‌تواند به عنوان فضای ذخیره سازی لوازم اداری اضافی محسوب شود.

همچنین، نکته دیگری که از اهمیت بالا برخوردار است، وجود همه پریزهای برق، کابل و خطوط تلفن برای پشتیبانی دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده است. تعیین جعبه‌های ذخیره سازی و کشوهایی که تمام وسائل مهم و اضافی را در خود جای می‌دهد نیز بسیار مهم است. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما ۲۰ دقیقه وقت را صرف جستجوی یک کاغذ مهم کنید. پس سازماندهی وسائل را در اولویت قرار دهید.

میز و صندلی راحت

آیا می‌دانید نوع میز کار شما بسیار مهم است؟ داشتن یک میز اداری مناسب هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد. یک میز اداری با چند کشو می‌تواند تمام موارد ضروری را در خود جای دهد، در حالی که ابعاد میز باید فضای کافی برای حرکت در اطراف را نیز فراهم کند.

به مدل میز اداری نیز دقت کنید، میزهای U شکل سه منطقه مختلف ایجاد می‌کنند و فضای کاری زیادی را ارائه می‌دهند. به نظر می‌رسد میزهای L شکل برای بسیاری از منازل مناسب هستند. با این حال، در عمل متوجه شدیم که انتهای کوتاه میز L شکل، برای اهداف مانند قرار دادن پرینتر عالی خواهد بود.

هر تلاشی برای ذخیره وسایل زیر میز بی فایده است. میزهای ایستاده با ارتفاع قابل تنظیم نیز ممکن بوده یک راه حل مناسبی باشند. آن‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، بنابراین این مدل میز را نیز در ذهن داشته باشید. نتیجه نهایی این است که بر اساس نیازهای واقعی کار خود، طرحی از مناطق با بهترین میز را تعیین کنید.

در این مرحله، شایان ذکر است که سرمایه گذاری در یک صندلی اداری خوب با پشتیبانی ناحیه کمر که باعث ایجاد یک وضعیت نشستن خوب می‌شود، امری حیاتی است. قوز کردن پشت لپ تاپ بعد از چند ساعت، مطمئناً در بلند مدت اثرات خوبی نخواهد داشت. یک صندلی خوب باید تمام اصول ارگونومیک را در خود داشته باشد.

توجه به سبک طراحی فضا

در زمان طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار خانگی باید به سبک طراحی فضا دقت شود. سبک طراحی دفتر خانگی به احساس شما بستگی دارد. سبک طراحی باید خلاقیت، اعتماد به نفس و بهره وری شما را در طولانی مدت تقویت کند.

انتخاب رنگ ممکن است با بقیه رنگ خانه شما سازگار باشد اما رنگی را انتخاب کنید که دوست دارید. به جانمایی میز اداری دقت کنید، شما ممکن است در اتاق خواب یا گوشه‌ای خانه یک دفتر ایجاد می‌کنید، پس باید بدانید که در کجا باید میز را قرار دهید. میز باید در کنار روشنایی و پنجره قرار گیرد؛ اما نکته مهم این است که باید این نوع جانمایی باعث ایجاد حواس پرتی نشود!

کلام آخر

طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی راهی عالی برای افزایش بهره وری است. سرمایه گذاری در راه حل‌های انعطاف پذیر با ارگونومی را در ذهن داشته باشید که این باعث استقامت خوب و کاهش مشکلات بدنی می‌شود. بازو، مچ و دستان شما باید روی میز در یک خط مستقیم قرار گیرند که این به نوبه خود باعث حالت بهتر نشستن و حفظ بدن در یک راستا می‌شود. ایده مهم این است که همه مواردی که در گذشته برای شما مفید نبوده‌اند را کنار بگذارید و به دنبال راه حل‌های باشید که موقعیت شما برای کار کردن در خانه را مستحکم‌تر از قبل می‌کند.

منبع: italianbark.com

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های دیجیتال با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.