چشمی دیجیتال درب یکی از تجهیزات مهم برای حفظ امنیت خانه، شرکت و غیره به شمار می‌رود این روزها بسیاری از افراد از چشمی دیجیتال برای افزایش امنیت خانه استفاده می‌کنند.

به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله نحوه نصب چشمی درب دیجیتال را به صورت کامل به شما آموزش دهیم تا شما بتوانید بعد از خرید آن، خودتان به آسانی چشمی درب دیجیتال را بر روی درب خانه نصب کنید. لازم به ذکر است بدانید در این مقاله انواع تجهیزات به شما معرفی می‌شود و مسیر نصب چشمی درب دیجیتال گام به گام به صورت متن و تصویر انجام خواهد شد.

در این صورت شما به راحت‌ترین شکل ممکن می‌توانید نصب چشمی بر روی درب را آموزش ببینید. پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این آموزش با یوکا همراه باشید.

آشنایی با تجهیزات نصب چشمی دیجیتال درب

نصب چشمی دیجیتال درب مراحل آسانی دارد در نتیجه شما با مطالعه این آموزش به سادگی می‌توانید با مطالعه همین مقاله چشمی درب دیجیتال را نصب کنید. زمانی که شما برای خرید چشمی درب دیجیتال اقدام می‌کنید در داخل جعبه چشمی درب دیجیتال، تجهیزات مختلفی را مشاهده خواهید کرد که ما قصد داریم شما را با این تجهیزات آشنا کنیم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید کابل  usb، شارژر، پیچ، مانیتور داخلی، دوربین خارجی و براکت در جعبه چشمی درب دیجیتال قرار دارد.

تجهیزات چشمی دیجیتال

مراحل نصب چشمی دیجیتال بر روی درب

در این قسمت از محتوا تصمیم داریم مراحل نصب چشمی دیجیتال بر روی درب را به صورت کامل به شما آموزش بدهیم. توجه داشته باشید این مراحل یک به یک با استفاده از متن و تصویر به شما آموزش داده می‌شود. در نتیجه اگر شما با هر مرحله به صورت منظم پیش بروید به راحتی می‌توانید چشمی را بر روی درب نصب کنید.

نصب پیچ بلند بر روی چشمی دیجیتال

در گام اول ما قصد داریم مراحل نصب چشمی دیجیتال درب را آموزش دهیم. همان‌طور که در بخش آشنایی با تجهیزات چشمی درب دیجیتال مشاهده کردید چهار عدد پیچ وجود داشت که باید دو عدد پیچ بلند را در پشت چشمی ببندید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید ما این کار را انجام داده‌ایم. لازم به ذکر است بدانید باید پیچ‌ها موازی با هم و در یک حد فاصل به چشمی بسته شوند.

نصب پیچ بلند بر روی چشمی دیجیتال

استفاده از چسب دوطرفه برای نصب چشمی دیجیتال درب

تولید کننده چشمی، ۲ عدد چسب دوطرفه در قسمت بالا و پایین چشمی قرار داده است. لازم به ذکر است بدانید که این چسب‌ها دارای قدرت بسیار زیادی می‌باشد و می‌تواند چشمی را با مقاومت بالا بر روی درب نگه دارد. البته در ادامه نقش دو عدد پیچ که بر روی چشمی نصب کرده‌اید را هم متوجه خواهید شد. در انتها بهتر است بدانید باید روکش‌های چسب را جدا کنید.

استفاده از چسب دوطرفه برای نصب چشمی دیجیتال

نصب چشمی دیجیتال بر روی درب

در این قسمت از کار باید چشمی را بر روی درب نصب کنید. نصب کردن چشمی بر روی درب، کار بسیار آسانی است اما باید بعضی از موارد را در نظر بگیرید تا کار به درستی انجام شود.

توجه داشته باشید قبل از نصب چشمی دیجیتال درب حتما باید قسمتی که قصد دارید چشمی را بر روی آن نصب کنید را با دستمال مرطوب تمیز کرده و با دستمال دیگر خشک نمایید.

در واقع هیچ گونه گرد و غباری نباید بر روی سطح درب وجود داشته باشد. در این صورت چسب موجود بر روی چشمی به هیچ وجه از سطح درب جدا نمی‌شود.

نصب چشمی دیجیتال بر روی درب

نصب براکت بر روی درب

حال زمان آن فرا رسیده است که از براکت و پیچ های نصب شده بر روی چشمی برای بالا بردن استحکام کار استفاده کنیم.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید براکت بر روی درب نصب شده است. توجه داشته باشید پیچ‌های نصب شده در پشت چشمی باید در داخل براکت قرار بگیرند و با استفاده از پیچ گوشتی پیچ‌ها سفت شوند.

در واقع به هیچ وجه نباید فاصله‌ای بین براکت و درب وجود داشته باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید پشت چشمی یک سیم قرار دارد در تصویر زیر قابل مشاهده است. باید از داخل براکت رد شود تا شما بتوانید آن را به مانیتور داخلی وصل کنید.

وظیفه این سیم انتقال تصویر از چشمی به مانیتور داخلی است. بر روی براکت فضای قرار دارد که مربوط به این سیم می‌باشد، درنتیجه سیم و پیچ‌ها باید دقیقا در سر جای خود نصب شوند.

نصب براکت بر روی درب در نصب چشمی دیجیتال

 سیم چشمی را به کجا وصل کنیم؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود. لازم به ذکر است بدانید در پشت مانیتور داخلی یک فضا برای نصب سوکت چشمی وجود دارد که در تصویر قابل مشاهده است.

شما تنها کافی است سوکت را در سر جای مشخص شده نصب کرده و آن را فشار دهید تا به خوبی در جایگاه مخصوص خود قرار بگیرد. در این صورت شما به سادگی می‌توانید اتصال بین مانیتور و چشمی را برقرار کنید.

نصب سوکت چشمی دیجیتال

نصب مانیتور داخلی بر روی براکت

در قسمت پایانی کار باید مانیتور داخلی را بر روی براکت نصب کنید. شیارهایی در پشت مانیتور داخلی قرار دارد که دقیقاً بر روی براکت قرار می‌گیرند. از سوی دیگر براکت به گونه‌ای طراحی شده است که با استحکام بالا مانیتور را بر روی خود نگه دارد.

در نتیجه برای نصب مانیتور داخلی بر روی براکت نیاز به هیچ گونه پیچ، چسب و تجهیزات دیگر نمی‌باشد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید مانیتور داخلی بر روی درب نصب شده است و شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

نصب مانیتور داخلی چشمی دیجیتال بر روی براکت

آموزش ویدئویی نصب چشمی دیجیتال روی درب

در بالا توسط عکس و متن نحوه نصب چشمی دیجیتال درب را به تفصیل برایتان شرح داده‌ایم. با طی مراحل بالا به‌راحتی می‌توانید چشمی دیجیتال خریداری شده را با چشمی قدیمی درب خانه خود تعویض کنید. برای درک بهتر مراحل نصب، ویدئو زیر را با دقت ملاحظه نمایید.

جمع بندی

مطمئناً تا قبل از مطالعه مقاله نصب چشمی درب دیجیتال، اطلاعات کافی نسبت به نصب چشمی بر روی درب در اختیار نداشتید. اما در حال حاضر می‌توانید بعد از خرید دستگاه چشمی دیجیتال برای درب منزل خود، نصبی راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید.

لازم به ذکر است که سعی شده است تمام مراحل نصب به صورت کامل با استفاده از متن و تصویر در مقاله قرار داده شود و هیچ‌گونه کم و کاستی در محتوا وجود نداشته باشد. در انتها امیدواریم بتوانید با استفاده از این مقاله چشمی درب دیجیتال را به بهترین نحو ممکن بر روی درب نصب کرده و از آن استفاده کنید. اگر در پروسه نصب چشمی دیجیتال به هر مشکلی برخوردید، میتوانید با کارشناسان فنی یوکا در تماس باشید.

خرید و نصب چشمی دیجیتال یوکا