این روزها محبوبیت قفل هوشمند درب حیاط در حال افزایش است. این قفل می‌تواند به طور کاملاً هوشمند اجازه دسترسی به محیط داخل خانه و حیاط را فراهم کند و همین ویژگی باعث افزایش امنیت، راحتی و کنترل بهتر فضای زندگی می‌شود.

برای شناخت بیشتر قفل هوشمند درب حیاط با مقاله دیگری از یوکا همراه باشید.

قفل هوشمند درب حیاط چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، وسایل خانه هوشمند به سرعت در حال تبدیل شدن به جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ​​افراد هستند. سرعت این روند درحال افزایش است و طبق IDC ،  فقط در سال ۲۰۱۹، ۸۳۲.۷ میلیون دستگاه خانه هوشمند به بازار عرضه شد.

طبق آمار پیش‌یابی، تعداد قفل هوشمند تولید شده در سال ۲۰۲۳ به ۱.۶ میلیارد خواهد رسید. قفل هوشمند جایگزینی بدون کلید برای قفل‌های درب سنتی است.

این محصولات پس از نصب، به بلوتوث یا شبکه وای فای خانه متصل می‌شوند و شما می‌تواند به سادگی کد خود را تنظیم کنید، برنامه قفل را بارگیری کرده و در محدوده کد دسترسی به تلفن هوشمند خود را تایپ کنید و به این ترتیب، در عرض چند ثانیه بدون آنکه نیاز باشد کار دیگری کنید وارد خانه خواهید شد.

قفل هوشمند درب حیاط

قفل هوشمند درب حیاط

قفل‌های دیجیتال جایگزین قفل ددبالت شما شده یا به مضراب موجود در درب خانه متصل می‌شوند. نصب آن‌ها آسان است. نصب قفل‌های هوشمند الحاقی حدود ۱۰ دقیقه و برای نوع قفل‌های هوشمندی که جایگزین دد بالت شما می‌شوند حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. هر قفل هوشمندی معمولاً همراه با دستورالعمل‌های نصب گام به گام، فیلم آموزشی و اپلیکیشن مدیریت به کاربران ارائه می‌شود.

نصب این محصولات به طور معمول فقط به یک پیچ گوشتی نیاز دارد. اگر قفل ددبالت ندارید، ممکن است لازم باشد کسی را استخدام کنید تا درب شما را سوراخ کند و قفل جدید شما جای گیرد.

قفل هوشمند پس از نصب با استفاده از بلوتوث یا وای فای خانه به برنامه متصل می‌شود. پس از اتمام این کار، می‌توانید با استفاده از تلفن خود درب را قفل یا باز و سایر ویژگی‌های قفل هوشمند را از طریق برنامه کنترل کنید.

این مقاله را از دست ندهید:

مزایای قفل هوشمند درب حیاط

قفل هوشمند درب حیاط از طریق اتصال بی سیم مانند بلوتوث، به تلفن یا دستگاه تلفن همراه شما کار می‌کند. قفل هوشمنداین گجت با یک برنامه تلفن همراه مربوطه ارائه می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا تمام ویژگی‌های آن را با لمس یک دکمه کنترل کنید.

برای کنترل قفل با فرمان صوتی، می‌توانید آن را با فناوری اتوماسیون خانگی مانند Amazon’s Alexa یا Google Home  همگام‌سازی کنید.

برای جفت شدن دستگاه‌ها، فقط قفل هوشمند خود را به برنامه آمازون الکسا یا Google Home خود اضافه کنید و به این صورت و می‌توانیدآن را هم با صدا و هم از طریق برنامه کنترل کنید.

شاید بزرگترین مزیت قفل‌های هوشمند  عدم نیاز به کلید باشد. اگرچه در دست داشتن کلید به بسیاری از افراد احساس اطمینان خاطر می‌دهد، اما کلیدهای فیزیکی می‌توانند بیش از ارزششان دردسر ساز شوند. اگر کلیدهای خود را گم کنید، برای ورود به خانه با مشکل مواجه خواهید شد.

راهنمای خرید قفل هوشمند درب حیاط

دردسرهای کلید مکانیکی

اگر در شرایطی قرار بگیرید که باید به‌سرعت وارد خانه شوید، کلید مکانیکی فقط وقت را از شما می‌گیرد. گشتن در کیف و تلاش برای باز کردن درب با کلید، فقط سرعت شما را کم می‌کند.

اگر کلیدی به مهمان بدهید، مهمان شما می‌تواند بنا به میل خود وارد خانه شما شود. با یک قفل هوشمند، فقط با لمس یک دکمه دسترسی به خانه خود را کنترل خواهید کرد.

کدهای ورودی را می‌توان به میل خود تغییر داد. به عنوان مثال اگر خانه خود را اجاره کرده‌اید، می‌توانید برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز، کد خود را بین مستأجر تغییر دهید. با تغییر کد ورود به سیستم شما به طور منظم، سارقان کمتر رمز ورود فعلی شما را حدس می‌زنند. در بسیاری از موارد، قفل‌های هوشمند جدول زمانی محدودیت دسترسی را ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید افرادی که وارد می‌شوند و مهم‌تر از آنن زمان ورود را کنترل و مدیریت کنید.

ممکن است قفل‌های سنتی بی عیب و نقص به نظر برسند، اما حتی سنگین ترین قفل‌ها را هم می‌توان به سادگی برداشت. دستکاری قفل‌های ایمنی بسیار دشوارتر است. از آنجا که قفل‌های هوشمند به جای مکانیسم‌های فیزیکی به کدهای دیجیتال متکی هستند، دسترسی بدون ترکیب مناسب دشوار و گاهی حتی غیرممکن است.

ویژگی‌های قفل هوشمند درب حیاط

چند سال پیش، قفل‌های هوشمند از کارایی و گزینه‌های محدودی برخوردار بودند. اما امروزه دستگاه‌های کوچک با گزینه‌های مفیدی به کاربران ارائه می‌شوند. اگر می‌خواهید قفل هوشمند درب حیاط بخرید، به دنبال گزینه‌ای باشید که چندین روش را برای باز کردن قفل درب ارائه کند.

بسیاری از انواع قفل، علاوه بر اپلیکیشن مدیریت، ارائه کدهای چهار رقمی، اسکن اثر انگشت و کلیدهای دیجیتالی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بعضی از قفل‌های هوشمند حتی با کلیدهای فلزی سنتی هم باز می‌شوند.

این مقاله را از دست ندهید:

خرید قفل هوشمند درب حیاط

امکانات دیگر قفل هوشمند درب منزل

سایر ویژگی‌های قفل هوشمند درب حیاط عبارتند از:

  • دوربین‌های ویدئویی: با استفاده از این گزینه می‌توانید از طریق برنامه ببینید چه کسی جلوی درب منزل شما است.
  • مکالمه دو طرفه: این امکان مشابه سیستم قفل‌های داخلی، شما را قادر می‌کند از طریق برنامه با افراد درب منزل خود صحبت کنید.
  • آژیر اضطراری برای ترساندن کسانی که می‌خواهند بدون اجازه و با زور وارد خانه شوند.
  • قابلیت‌های ضد سرقت که از دستکاری قفل جلوگیری می‌کنند.
  • دکمه اضطراری در برنامه که به طور خودکار به مراکز اضطراری متصل و درخواست کمک کند.

ما در نوآوران هوشمند با ارائه آخرین فناوری موجود در زمینه قفل‌های الکترونیک، تلاش داریم تا به مشتریان خود بهترین خدمات را در زمینه تجهیز خانه و محیط‌های اداری و هتلی به فناوری هوشمند امنیتی ارائه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در دفاتر نمایندگی یوکا تماس بگیرید.

قفل هوشمند درب حیاط یوکا