آیا در مورد قفل‌های هوشمند تحقیق کرده‌اید یا فقط در میزانی از اطلاعات غرق شده‌اید؟ یا اینکه از خود پرسیده‌اید که انواع مختلف ورودی‌های دیجیتال برای قفل‌های هوشمند کدامند و آیا کدامیک برای شما مناسب است؟

برای سهولت زندگی شما، ما انواع مختلفی از ورودی‌های دیجیتال را جمع آوری کرده ایم تا بتوانید درک بهتری پیدا کرده و تعیین کنید که کدام قفل دیجیتال هوشمند مناسب شما است.

متداول‌ترین راه‌های دسترسی قفل هوشمند

در یک نگاه، متداول ترین انواع دسترسی قفل هوشمند در اینجا وجود دارند:

کد پین

احتمالاً نوع پیش نیاز ورود کد پین می‌باشد. با ترکیبی از ارقام، درب شما باز خواهد شد؛ اگرچه این به این معنی است که باید کد را بخاطر بسپارید و احتمال اینکه کسی حدس درستی نزند، وجود دارد. بهتر است هر چند وقت یکبار آن را تغییر دهید مانند تمام گذرواژه‌هایی که دارید.

با این حال، پرداخت هزینه کم برای سهولت عدم حمل کلید یا دسترسی به کارت، هزینه کمی است. قفل های دیجیتال پایه، با این نوع حالت ورود معمولاً مقرون به صرفه تر نیز هستند. برند‌هایی وجود دارند که با استفاده از برنامه تلفن همراه قادر به تولید کد پین در حین حرکت خواهند بود.

اگر در حالی که در خانه نیستید، میهمانانی می‌آیند، می‌توانید دسترسی حساس به زمان را به اشتراک بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که کسی مجبور نیست وقت خود را صرف انتظار برای رسیدن به خانه شما کند.

بلوتوث

برای رسیدن به سطح بعدی، قفل‌های بلوتوث مورد دیگری در بازار هستند. آن‌ها معمولاً برای باز کردن قفل درب شما به یک دستگاه مجهز به بلوتوث مانند تلفن همراه نیاز دارند. با این وجود، اگر باتری تلفن شما تمام شود یا اتصال شما پایدار نباشد، می‌توانید خطر قفل شدن در خانه خود را داشته باشید.

قفل‌های متداول بلوتوث همچنین شما را ملزم به بارگیری یک برنامه همراه می‌کنند و ممکن است دسترسی به شخص دیگری برای آن‌ها به همین معنی باشد.

این همچنین به معنای عملکردهای بیشتر برای مالک است، برای راحتی بیشتر ممکن است بتوانید تنظیمات قفل خاصی را تنظیم کنید.

در حالی که برخی از آن‌ها هستند که صرفاً بر اساس پروتکل عمل می‌کنند، اکثر شان با کد پین نیز ارائه می‌شوند. اگر کسی هستید که از انجام همه کارها از طریق تلفن همراه خود لذت می‌برید، این نوع ورودی است که باید هنگام خرید قفل دیجیتال یا هوشمند در نظر بگیرید.

کارت‌های  RFID

استفاده از کارت‌های RFID یا NFC در دفاتر، ساختمان‌ها و سایر تنظیمات تجاری غیر معمول نیست. قفل یک کارت خوانی را برای شما فراهم می‌کند تا این کارت‌ها، برچسب‌ها و موارد مشابه برای دسترسی را بر روی آن بکشید. هنوز هم باید این‌ها را مانند کلیدها به همراه داشته باشید.

نقطه ضعف این است که اگر کارت خود را فراموش کنید، ممکن است نتوانید به خانه بروید. سیستم‌های RFID نیز ممکن است در هنگام قطع برق کار نکنند. اما مطمئن هستند که یک قدم جلوتر از کلیدها عمل کرده و فقط باید روی آن‌ها ضربه بزنید یا کارته ای سازگار موجود را برای کار با قفل خود پیکربندی کنید.

این مقاله را از دست ندهید

اثر انگشت

سرانجام، یک حالت ورود که در بازار جلب توجه می‌کند، قفل‌های بیومتریک هستند. این به عنوان  راه ورود به خانه شما، مطمئناً امن تر و راحت تر از مواردی است که در بالا ذکر کردیم. همچنین نمی‌توانید اثر انگشت را مانند دسته ای از ارقام فراموش کنید. هیچ دو اثر انگشت نیز یکسان نیستند، بنابراین می‌دانید که در مورد اعطای دسترسی، امنیت در سطح بالایی قرار دارد.

روش اولیه راه اندازی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، زیرا باید اثر انگشت همه افراد در خانه را ثبت کنید، اما ارزش آن را دارد. اگرچه باید توجه داشته باشید که کسانی که کف دست شان عرق کرده یا پیر هستند، ممکن است تشخیص اثر انگشت برای اسکنر آن‌ها کمی دست و پا گیر باشد.

قفل اثرانگشتی دیجیتال

در پایان روز، قابلیت اطمینان قفل (یا هر نوع قفی) به کیفیت و استانداردهای تولید کننده و برند تجاری بستگی دارد. بسیاری از قفل‌های موجود در آنجا، یک یا چند مورد از این حالت‌های دسترسی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا زندگی را برای کاربر راحت تر کنند.

همچنین می‌توانید ویژگی‌های قفل و عملکردهای امنیتی را از طریق یک برنامه موبایل شخصی سازی کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا بهترین‌ها را از همه جهان داشته باشید. در پایان، شما تصمیم خواهید گرفت که از چه راهی می‌خواهید به خانه بروید، زیرا قطعاً بیش از یک راه برای ورود وجود دارند.

 

تماس با مشاورین یوکا