اکثر مردم نمی‌دانند که ورود به پارکینگ آسان است، اما یک دزد مطمئناً این کار را می‌تواند به‌راحتی هر چه تمام‌تر انجام دهد. یک سارق می‌تواند قفل معمولی درب پارکینگ (قفل مکانیکی) را فقط در چند ثانیه باز کند. بنابراین سؤال مهم این است که: «چطور می‌توان درب پارکینگ را ایمن نگه داشت؟» بهترین پاسخ ممکن به این پرسش می‌تواند استفاده از «قفل هوشمند درب پارکینگ» باشد؛ با یوکا همراه باشید.

چرا درب‌های پارکینگ یک نقطه ضعف در امنیت خانه هستند؟

جلوگیری از باز شدن قفل درب پارکینگ، باید به عنوان بخشی مهمی از امنیت ساختمان در نظر گرفته شود، به ویژه هنگامی که سارقان می‌توانند به داخل خانه دسترسی پیدا کنند. متأسفانه، وقتی صحبت از امنیت می‌شود، بیشتر صاحبان خانه‌ها زیاد به درب پارکینگ فکر نمی‌کنند!

استفاده از قفل کلیدخور درب پارکینگ که امروزه دیگر به ندرت استفاده می‌شود، ضعیف‌ترین امنیت را فراهم می‌کنند. در حال حاضر، اگر درب‌های پارکینگ با ریموت برقی کار می‌کنند. این ریموت‌ها معایبی مانند عدم بسته شدن خودکار درب، خرابی مداوم، گم شدن و از بین رفتن ریموت و بسیاری موارد را دارند. بنابراین، جستجو برای یافتن بهترین راه حل‌های هوشمند می‌توانند مشکلات متعددی را حل کنند.

با قفل معمولی سارقین دسترسی سریع و آسان به ساختمان خواهند داشت. سارقان ماشین‌هایی که داخل پارکینگ پارک شده‌اند را مورد سرقت قرار می‌دهند و می‌توانند وارد ساختمان شده و از خانه‌ها نیز دزدی کنند. اما تا همین اواخر، راه‌حل‌هایی عالی برای افرادی که به دنبال راهی آسان برای تأمین امنیت پارکینگ خود بوده‌اند، وجود نداشت. اما اکنون وجود قفل هوشمند درب پارکینگ می‌تواند همان چیزی باشد که بیشتر افراد می‌خواهند.

همچنین بخوانید:

استفاده از قفل هوشمند درب پارکینگ برای افزایش امنیت ساختمان

با پیشرفت فنآوری اکنون راه‌حل‌های جدیدی وجود دارند که استفاده از آن‌ها هم کارها را آسان کرده و به افزایش امنیت ساختمان و درب پارکینگ کمک می‌کنند که به شرح زیر هستند:

ریموت درب پارکینگ هوشمند

شرکت‌هایی بسیاری ریموت‌های اتوماتیکی می‌فروشند که به سیستم WiFi خانه متصل هستند. با استفاده از فنآوری یکپارچه، ریموت به راحتی با اپلیکشین خانه هوشمند همگام سازی شده و از طریق تلفن یا رایانه کنترل می‌شود. پس از راه اندازی، ریموت هوشمند درب پارکینگ در صورت باز بودن یا باز نگه داشته شدن درب بیش از مدت زمان تعیین شده، اعلان‌هایی را برای کاربر ارسال می‌کند. مالکان می‌توانند اطلاعیه‌های مربوط به زمان واقعی فعالیت را دریافت کنند، درب را ببندند یا از راه دور اجازه دسترسی دهند.

قفل هوشمند درب پارکینگ

یکی از قفل‌های هوشمند دیگر بازار که به صورت الکترونیکی کار می‌کند، از پلتفرم‌هایی مانند بلوتوث، Zig-Bee و Z-Wave استفاده می‌کنند. هر کدام از این پلتفرم‌های فواید و معایب مختص به خود را دارند. اما همۀ آنها به شکلی مؤثر و کاربردی درب پارکینگ را باز کرده و به طور خودکار قفل می‌کنند. استفاده از فرکانس به یک محدوده فاصله و گوشی همراه برای بازگشایی درب نیاز دارد. اگر هم گوشی همراه در اختیار کاربر نبود، او می‌تواند با استفاده از صفحه کلید رمزدار یا قابلیت بیومتریک درب را باز کند.

استفاده از قفل هوشمند درب پارکینگ برای افزایش امنیت ساختمان

مزایای قفل هوشمند درب پارکینگ

فواید استفاده از قفل هوشمند برای درب گاراژ و پارکینگ به شرح زیر هستند:

  • امن کردن یک نقطه ورود اولیه برای جلوگیری از نفوذ سارقین و مجرمان.
  • امکان باز و بسته کردن درب پارکینگ از راه
  • فرستادن اعلان به کاربر در صورت بازگشایی درب به صورت نامجاز
  • بررسی ورودها و خروج‌های افراد مختلف
  • دارا بودن قابلیت دیجیتال و استفاده از گوشی همراه
  • عدم نیاز به کپی کردن ریموت
  • عدک نگرانی برای گم شدن یا از بین رفتن ریموت
  • افزایش راحتی و دسترسی آسان در هر زمان و هر مکان
  • کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری
  • استفاده از قابلیت بلوتوث، Zig-Bee و Z-Wave در صورت قطع برق

نکات مهم در مورد امنیت درب پارکینگ

برای افزایش امنیت بیشتر پارکینگ مهم است که موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هنگام ورود یا خروج از پارکینگ، درب پارکینگ را از راه دور ببندید. این امر با ورود وسیله نقلیه یا خروج آن، از دسترسی یک سارق به خانه جلوگیری می‌کند. در نظر داشته باشید که ریموت درب بازکن پارکینگ را برای کنترل از راه دور خاموش کنید.
  • برای دربی که از پارکینگ به داخل خانه منتهی می‌شود، از مواد با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • اگر پارکینگ شما دارای پنجره است، برای کمک به بازدارندگی سارقان، آن‌ها را بپوشانید.
  • از قفل‌های معمولی برای درب پارکینگ استفاده نکنید.

کلام آخر

بیشتر افراد با مزایای قفل هوشمند درب پارکینگ آشنا نیستند! زیرا استفاده از ریموت ساده برای باز کردن درب را در حال حاضر بهترین راه حل می‌دانند. اما همانطور که در بالا شرح دادیم، استفاده از ریموت ساده نیز معایب بسیاری دارد، از این رو تغییر کامل قفل و تبدیل آن به یک وسیله هوشمند می‌تواند بهترین راهکار حفظ امنیت و راحتی باشد.

همین که بتوانید با استفاده از یک کلیک بر روی گوشی همراه خود، درب پارکینگ را در دورترین نقطه جهان را باز کرده یا ببندید (با استفاده از اینترنت)، آنگاه توانسته‌اید ایمنی را به معنای واقعی فنآوری وارد زندگی خود کنید.