بیش از هر زمان دیگری، ایرانی‌ها به خوبی نیاز به وجود فنآوری‌های پیشرفته برای افزایش امنیت ساختمان را درک کرده‌اند. این به معنای محافظت از افراد و دارایی‌های داخل ساختمان در برابر مجرمان، سارقین و سایر اشرار است. روش‌های زیادی برای بهبود ایمنی ساختمان وجود دارند. برای شروع، ایجاد و اجرای چک لیست امنیتی برای ساختمان ایده‌ای عالی است؛ با یوکا همراه باشید.

راه‌های افزایش امنیت ساختمان

در زیر به چند نمونه از روش‌های افزایش ایمنی ساختمان اشاره می‌کنیم:

نقاط ورود به ساختمان را محدود کنید

یکی از راه‌های آسان و اثبات شده برای بهبود امنیت ساختمان توجه کردن به ورودی‌ها است. اکثر ساختمان مسکونی و اداری دارای یک ورودی مرکزی هستند که افراد برای حضور در واحد خود از آن عبور و مرور می‌کنند. مانند هر فردی دیگری، ورودی مرکزی دقیقاً همان جایی است که سارقان به داخل ساختمان ورود می‌کنند.

بنابراین مجهز کردن ورودی به وسائل و تجهیزات پیشرفته کاری ضروری است. برای این منظور می‌توانید از قفل الکترونیکی هوشمند و دوربین‌های امنیتی استفاده کنید. می‌توانید در کنار ورودی ساختمان، ورودی آسانسورها، راه پله‌ها، راهروهای اصلی و مکان‌های دیگر از دوربین امنیتی استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که اکثر واحدهای ساختمان از یک نوع قفل دیجیتال هوشمند مانند قفل اثر انگشتی، فقل صفحه کلید رمزدار یا اصلاً از چشمی درب دیجیتال استفاده کنند.

راه‌های افزایش امنیت ساختمان

بیرون و داخل ساختمان را بررسی کنید

در برخی موارد، بررسی مشکلات بیرون و داخل می‌تواند به افزایش امنیت ساختمان کمک کند. مطمئن شوید که درب‌های ورودی از نظر متریال بدنه، قفل و لولا سالم هستند. تمام چراغ‌های داخلی و بیرونی ساختمان را بررسی کنید و ببیند آیا همۀ آنها سالم هستند یا خیر! نور کم در قسمتی از ساختمان خود به تنهایی می‌تواند عاملی برای پنهان شدن سارقین باشد.

سالم بودن درب پارکینگ را نیز چک کرد، زیرا برخی از درب‌ها برقی بوده و ممکن است دچار نقص فنی بشوند. یکی دیگر از مکان‌های مهم ساختمان، راه پله است. با فرض اینکه مجرمان توانستند وارد ساختمان بشوند، روشن بودن راه پله و وجود دوربین امنیتی در کنار درب راه پله یا راهروی طبقات می‌تواند امنیت ساختمان را افزایش دهد.

از سیستم مدیریت بازدید کننده الکترونیکی استفاده کنید

نحوه ثبت ورود هر بازدید کننده برای افزایش امنیت ساختمان ضروری است. گزارش‌های امنیتی را می‌توان به صورت کاغذی یا از طریق فنآوری‌های جدیدتر انجام داد. امروزه بسیاری از مشاغل سیستم‌های دیجیتالی را برای مهمانان ساختمان در نظر می‌گیرند.

یک سیستم ورود بازدید کننده دیجیتالی، ردیابی دقیق و آسان‌تیر برای دسترسی به همه بازدیدکنندگان را فراهم می‌کند. وقتی ساختمان‌های اداری از سیستم کاغذی برای ورود و خروج استفاده می‌کنند، ناخوانا بودن و حتی جعل اطلاعات آسان‌تر است. داشتن سیستم مدیریت بازدید کننده الکترونیکی فواید بسیاری دارد. برخی از مزایا آن شامل امنیت بیشتر، دقت اطلاعات و سهولت گزارش در صورت ایجاد مشکل است.

بهبود و افزایش امنیت ساختمان

امنیت در منطقه پارکینگ افزایش دهید

منطقه پارکینگ ساختمان‌های مسکونی و تجاری یکی از نقاطی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. مهم است که هنگام امنیت این مکان از ساختمان را نیز در ذهن داشته باشید. پارکینگ مکانی رایج است که ممکن است سارقان یا کلاهبرداران در انتظار قربانی در کمین باشند. آنها همچنین ممکن است به وسایل نقلیه افراد نیز دستبرد بزنند!

بنابراین، باید مطمئن شوید که فضای پارکینگ به خوبی روشن بوده و همچنین اضافه کردن برخی از دوربین‌های امنیتی می‌توانند به افزایش امنیت در ان مکان کمک کنند. ناگفته نماند، امنیت فضای پارکینگ باید در همۀ ساعات شبانه روز برقرار باشد.

وسائل گران را از کنار پنجره دور نگه دارید

مشاهده وسایل گران قیمت از بیرون ساختمان هرگز ایده خوبی نیست! این موضوع می‌تواند برای مجرمان بسیار وسوسه انگیز باشد، زیرا آنها با تشخیص اینکه چه چیزی در داخل واحد مورد نظر است، می‌توانند برنامه سرقت را طرح‌ریزی کنند. این مورد هم برای ساختمان‌های مسکونی و هم برای اداری، صادق است.

دور نگه داشتن وسائل گران قیمت از کنار پنجره یا کشیدن پرده می‌توانند راه‌هایی برای افزایش امنیت ساختمان باشند. ناگفته نماند، وسائل گران قیمت می‌توانند شامل مجسمه، وسائل تزئینی نفیس، تلویزیون LCD، سیستم‌های پیشرفته خانگی و موارد دیگر باشند.

افزایش امنیت ساختمان های مسکونی و اداری

محافظین امنیتی استخدام کنید

یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌تواند برای اطمینان از امنیت ساختمان انجام داد، استخدام نیروهای امنیتی است. استخدام محافظان امنیتی به ویژه برای فضاهای اداری و تجاری مزایای زیادی به شرح زیر دارد:

  • احساس امنیت: داشتن یک محافظ امنیتی می‌تواند به صاحب مشاغل، کارمندان و مشتریان، آرامش خاطر و احساس امنیت دهد.
  • پیشگیری: ثابت شده است که یک مأمور امنیتی یک عامل بازدارنده بزرگ در جرم است. سارقان برای هدف قرار دادن مشاغلی که نگهبان دارند، به دردسر زیادی می‌افتد.
  • خدمات مشتری: افسران امنیتی همچنین به عنوان نمایندگان خدمات مشتری، نقش بزرگی را ایفا می‌کنند آنها می‌توانند کنترل یک منطقه مرکزی را بر عهده بگیرند و با مردم و مشتریان در تماس باشند تا حداکثر امنیت آنها را برآورده کنند.
  • رسیدگی به جرائم: افسران امنیتی برای مشاهده و گزارش هر نوع فعالیت مجرمانه، افرادی آموزش دیده هستند. آن در کاهش جزئیات هر حادثه خبره هستند و می‌توانند به سرعت وارد عمل شده و پلیس هماهنگ شوند.
  • نظارت: همه نگهبانان روزهای خود را به گشت زنی در کل ساختمان نمی‌گذرانند. برخی از آنها قادر به نظارت بر دوربین‌های امنیتی، بررسی و صحت حمل و نقل کالا به داخل ساختمان و محدود کردن مناطق در صورت لزوم هستند.

نکته: برای ساختمان‌های مسکونی، استخدام یک لابی‌من یا نگهبان لابی می‌تواند به افزایش امنیت ساختمان کمک کند.

کلام آخر

وقتی صحبت از افزایش امنیت ساختمان می‌شود، بهتر است بیش از قبل به فکر آن باشید! با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد، هرچه بیشتر بتوانید تغییرات اساسی ایجاد کنید، می‌توانید ساختمان را از جرم و جنایت دور کنید. از بهترین روش‌ها برای بهبود ایمنی ساختمان استفاده کنید و ببینید دقیقاً چه راهکارهای دیگری را می‌توانید استفاده کنید. به هر روی، گزینه‌های اغلب محبوب و رایج شامل قفل هوشمند، دوربین‌های امنیتی و روشنایی داخل ساختمان هستند.

خرید قفل دیجیتال یوکا