امروزه درب ضد سرقت یا درب امنیتی به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای فضای مسکونی و اماکن اداری و تجاری تبدیل شده است. این نوع درب‌ها فضای داخلی را ایمن نگه می‌دارند و از سرقت جلوگیری می‌کنند؛ اما درب ضد سرقت چیست و چرا استفاده از آن برای اکثر اماکن اهمیت دارد؟ با یوکا همراه باشید.

تعریف درب ضد سرقت

درب ضد سرقت از موادی ساخته می‌شود که از فضای داخل در برابر سرقت جلوگیری می‌کنند. اگر این نوع درب‌ها از برندهای معروف و شناخته شده باشند؛ در برابر ضربه، فشار و نفوذ مقاوم خواهند بود و می‌توان به آن‌ها بیشتر اعتماد کرد. به عبارتی، درب ضدسرقت امنیت فضای داخلی را افزایش می‌دهد و نوعی اطمینان خاطر ایجاد می‌کند؛ می‌توان گفت این محصول بیشتر به عنوان عاملی بازدارنده محسوب می‌شود.

اهمیت درب ضد سرقت

امروزه مردم بیشتر نگران ایمنی و حریم خصوصی خود هستند. هیچکس نمی‌خواهد نیمه شب مورد تجاوز و یا سرقت قرار گیرد و کسی ناغافل به محیط خصوصی او ورود پیدا کند. همچنین، همۀ ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که هیچکس غیر از افرادی که قرار است در خانه‌مان باشند، به داخل فضا دسترسی ندارند.

جرایم سرقت از املاک در حال افزایش هستند و انجام اقدامات پیشگیرانه علیه آن‌ها کاری ضروری است. درب‌های سنتی به اندازه کافی برای جلوگیری از ورود سارقین امن نیستند و وقتی از امنیت صحبت می‌کنیم، اهمیت نقش درب‌های ضدسرقت خود را نشان می‌دهد.

درب امنیتی راهی عالی برای افزودن عنصر محافظتی اضافی برای فضای داخل است. بیشتر سارقین در هنگام برنامه ریزی برای ورود به سیستم، معمولاً از درب ورودی استفاده می‌کنند. امروزه درب‌های ضد سرقت در طرح‌های مختلفی ارائه می‌شوند که زیبایی را ارائه می‌دهند و همچنین با طراحی ظاهری ملک مطابقت دارند.

این مقاله را از دست ندهید:

درب ضدسرقت

آیا درب‌های ضدسرقت گران هستند؟

علی‌رغم همه محاسنی که درب‌های ضدسرقت دارند، چندان محبوب و موردتوجه کاربران نیستند؛ چون معمولا گران‌قیمت محسوب می‌شوند. اما بسته به موادی که در ساخت این محصولات به کار رفته است، می‌توانید با هربودجه‌ای نوعی از درب ضدسرقت را برای خانه یا محل کارتان خریداری کنید.

این مواد می‌توانند طیف وسیعی از چوب تا فولاد را دربر بگیرند که درهرصورت همۀ آن‌ها گزینه‌های بسیار خوبی در مورد محافظت از فضای داخل محسوب می‌شوند.

شما می‌توانید بسته به بودجه‌ای که برای خرید درب درنظر گرفته‌اید، مواد موردنظرتان را انتخاب کنید و البته فاکتور زیبایی هم یکی از گزینه‌های اثرگذار در انتخاب درب ضدسرقت محسوب می‌شود. معمولا درب‌های چوبی از انواع استیل خود گرانتر هستند و به همین دلیل درب‌های ضدسرقت استیل محبوبیت و فراوانی بیشتری میان انواع هم‌رده خود دارند.

درعین‌حال این نوع درب ضد سرقت، می‌تواند کارایی مناسبی داشته باشد و امنیت خوبی را به کاربران هدیه کند.

درب‌های ضد سرقت تا چه اندازه ایمن هستند؟

درب‌های ضد سرقت بسیار ایمن هستند. اما ایمنی این درب‌ها چطور آزمایش و مشخص می‌شود؟ باید بدانید که درب‌ها قبل از گرفتن گواهی استاندارد و ارائه به بازارا، آزمون‌های متفاوتی را پشت سر می‌گذارند و هر آزمون در تست مقاومت هدف خاصی دارد:

  • آزمون محکم چاقو تضمین می‌کند که هیچکس نمی‌تواند درب را برش دهد.
  • تست ضربه اطمینان می‌دهد که هیچکس نمی‌تواند درب را بشکند.
  • تست ضد سرقت تضمین می‌کند که قفل درب از نوع قفل دیجیتالی است.
  • آزمون نفوذ نشان می‌دهد که هیچ وسیله وارد متریال درب نمی‌شود.

هر نوع درب امنیتی باید شرایط بالا را دارا باشد تا به عنوان درب امنیتی شناخته شود.

مزایای درب ضد سرقت

برای کسانی که به دنبال بهبود امنیت خانه هستند، درب ضد سرقت سرمایه گذاری عاقلانه‌ای محسوب می‌شود. درب‌های ضد سرقت فواید بسیاری دارند اما مهم‌تر از همه این است که آن‌ها مانع نفوذ افراد می‌شوند و کاربران را نسبت به ایمن بودن محیط مطمئن می‌‌کنند.

این مقاله را از دست ندهید:

گزینه‌های زیر بخشی از مزایی هستند که استفاده از در ضد سرقت به شما ارائه می‌دهد.

جنس درب ضدسرقت

 

۱- ارتقا امنیت منازل

درب‌های ضد سرقت برای بهبود امنیت خانه شما به چندین روش کار می‌کنند. آن‌ها قاب محکم و سفتی دارند که اغلب از فولاد یا آهن فرفورژه ساخته می‌شود و این ویژگی باعث شده است که این مدل از درب‌ها بسیار ایمن‌تر از درب‌های خارجی معمولی با قاب‌های چوبی یا پلاستیکی باشند.

یک قاب فولادی و یک صفحه از جنس استیل ضدزنگ، نه تنها تلاش برای نفوذ را بسیار دشوار می‌کند بلکه ماندگاری درب را هم افزایش می‌دهد. جنبه مهم دیگر درب ضد سرقت، قفل آن است. برای داشتن حداکثر حفاظت، بهتر است دستگیره درب ضدسرقت شما باید به سیستم امنیت هوشمند مجهز باشد.

۲- از خانه در برابر مزاحمان محافظت می‌کند

درب‌های ضد سرقت این تصور را ایجاد می‌کنند که خانه شما از امنیت خوبی برخوردار است و بنابراین به عاملی بازدارنده برای متجاوزان بالقوه تبدیل خواهد شد. کارشناسان گفته‌اند که دزدان با دیدن درب‌های ضد سرقت، نه تنها از نظر فیزیکی از ورود به خانه منصرف می‌شوند بلکه از نظر روانشناسی هم چنین احساسی خواهند داشت که تلاش برای عبور از درب ضدسرقت یا دزدی از خانه‌ای که به چنین دربی کجهز است، احتمالا خطرناک خواهد بود.

شکستن درب ضد سرقت نه تنها سخت است بلکه حتی از تلاش زیاد سارقان هم جلوگیری می‌کند. بهتر است مطمئن شوید که پنجره‌های کنار درب از شیشه‌های مخصوص نشکن ساخته شده باشند، تا سارقین و مهاجمین خیال شکستن شیشه را به‌جای ورود از طریق در به ذهن خود راه ندهند.

۳- به ارزش خانه اضافه می‌کند

از دیگر مزایای داشتن درب ضد سرقت این است که به خانه شما ارزش افزوده‌ای می‌بخشد. درب‌های ضد سرقت می‌توانند جذابیت زیادی داشته باشند چون در انواع سبک‌ها و طرح‌ها به فروش می‌رسند. شما می‌توانید این محصولات را به صورت سفارشی و به شکل دلخواه خود تهیه کنید.

این مقاله را از دست ندهید:

انواع درب ورودی ضد سرقت

انواع درب ضدسرقت به نوع موادی که در آن به‌کار رفته است بستگی دارد. مواد زیر اصولا در ساخت این درب‌ها به‌کار می‌روند:

  • درب‌های چوبی
  • درب‌های UPVC
  • درب‌های کامپوزیتی
  • درب‌های فلزی

هر نوع درب ضد سرقتی زیبایی خاصی را ارائه می‌دهد اما از نظر استانداردهای امنیتی هم عملکرد متفاوتی دارند. درب‌های چوبی به اندازه سایر مواد مقاوم نیستند اما حداکثر زیبایی را فراهم می‌کنند. بنابراین در مقایسه باUPVC ، فلزی یا کامپوزیت، درب چوبی زیباتر است.

درب‌های کامپوزیتی از چندین ماده مختلف تشکیل شده‌اند که به هم فشرده می‌شوند و یک ساختار واحدی را تشکیل می‌دهند. مواد استفاده شده می‌تواند شامل UPVC، چوب، کف عایق و پلاستیک تقویت شده با شیشه باشند.

درب‌های UPVC از نظر امنیتی متفاوت هستند زیرا به درجه کیفیت UPVC بستگی خواهند داشت. UPVC ارزان با گذشت زمان می‌تواند تار شود و از بین برود اما UPVC با کیفیت شامل هسته‌ای از فولاد گالوانیزه است. درب‌های UPVC و فلزی از نظر قفل‌هایی که می‌توانید روی آن‌ها نصب کنید، محدودیت بیشتری دارند.

این مقاله را از دست ندهید:

راهنمای خرید درب ضدسرقت

 

نکات مهم در خرید درب ضد سرقت

قبل از خرید درب ضد سرقت، باید به موارد مختلفی دقت کنید که می‌توانند درنتیجه به بهترین انتخاب ممکن به شما کمک کنند.

اول از همه اینکه درب‌های ضد سرقت با یکدیگر برابر نیستند. به همین ترتیب شما باید تحقیقات خود را خیلی دقیق‌تر انجام دهید. ممکن است دو درب استیل با کیفیت‌های متفاوتی به شما پیشنهاد شوند. به دنبال مواردی باشید که از فولاد یا آهن ساخته شده‌اند و دارای ویژگی‌های مقاومی در برابر سرقت هستند. همچنین قفل‌ها و لولاها را در نظر بگیرید و از کیفیت بالای آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که شما همیشه نمی‌توانید به تحقیقات آنلاین اعتماد کنید. امروزه بسیاری از وب سایت‌ها ادعا می‌کنند که بهترین محصولات را می‌فروشند. با این حال، در واقع، آن‌ها چیزی کاملا متفاوت ارائه می‌دهند.

قبل از خرید درب ضد سرقت آن را از نزدیک ببینید و مطمئن شوید که کیفیت آن را لمس می‌کنید. همچنین توصیه می‌شود که درب‌های ضد سرقت را از یک شرکت معتبر و برندی مورد اطمینان بخرید. به این ترتیب از کیفیت اطمینان بیشتری خواهید داشت. همچنین اکثر شرکت‌های معتبر خدمات نصب رایگان را هم ارائه می‌دهند.

این مقاله را از دست ندهید:

 

قفل درب ضدسرقت

کلام آخر

بسیاری از افراد برای محافظت از خانواده و اموال خود، سرمایه گذاری روی درب ضد سرقت را انتخاب می‌کنند. وقتی صحبت از امنیت فضای داخل می‌شود، درب امنیتی وسیله مناسبی برای شروع است. این درب‌ها اولین خط دفاعی شما در برابر متجاوزان بالقوه هستند.

ما در نوآوران هوشمند تلاش کرده‌ایم تا براساس نیاز کاربران ایرانی، بهترین برندها و آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه گجت‌های امنیت هوشمند را ارائه و با خدمات پس‌ازفروش در سرتاسر کشور، خیال کاربران را از بابت پشتیبانی ۲۴ ساعته راحت کنیم. اگر دوست دارید با کمک تکنولوژی هوشمند، پیشرفته‌ترین سیستم‌های حفاظتی را در خانه خود داشته باشید، یوکا یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در نمایندگی‌های نوآوران هوشمند تماس بگیرید.