همه سیستم‌ های ضد سرقت منازل و دستگاه‌های امنیتی خانگی بر روی همان اصل اساسی تأمین امنیت نقاط ورودی مانند درب و پنجره تمرکز دارند. صرف نظر از اندازه خانه، تعداد درب‌ها و پنجره‌ها یا اتاق‌های داخلی که صاحب‌خانه تصمیم می‌گیرد از آن محافظت کند، تنها تفاوت واقعی در تعداد اجزای امنیتی مستقر در خانه و نظارت بر آن توسط کنترل پنل است.

مطالعات بی‌شماری نشان می‌دهند، خانه‌هایی که از سیستم‌های امنیتی استفاده نمی‌کنند، در مقایسه با آن‌هایی که دارای سیستم‌های کنترل حرفه‌ای هستند، احتمالاً سه برابر بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرند، زیرا سارقین در جستجوی اهداف آسان‌تر هستند.

با این حال، سیستم‌های ضد سرقت منازل دارای تنوع گسترده‌ای هستند و می‌توانند برحسب هر نوع نیاز، خریداری شده و مورد استفاده قرار گیرند؛ با یوکـا همراه باشید.

سیستم‌ های ضد سرقت منازل

سیستم ضد سرقت منازل

ابتدایی‌ترین تعریف هر سیستم امنیتی بسته به نام آن شناخته می‌شود، برای مثال قفل الکترونیکی هوشمند که با استفاد از برق (یا باتری) و کلید مجازی امکان دسترسی به داخل محیط را صادر می‌کند. سیستم ضد سرقت خانه به معنای واقعی کلمه وسیله یا روشی است که با استفاده از آن می‌توان چیزی را از طریق سیستم، کنترل و نظارت کرد تا حداکثر شرایط ایمنی منزل فراهم شود.

ما در مورد سیستم‌ های ضد سرقت منازل صحبت می‌کنیم که شبکه‌ دستگاه‌های الکترونیکی را یکپارچه می‌کنند. این سیستم‌ها به همراه یک صفحه کنترل مرکزی برای محافظت در برابر سرقت‌ها و سایر مزاحمان احتمالی کار می‌کنند.

یک سیستم ضد سرقت خانگی می‌تواند شامل هر یک از موارد زیر باشد:

  • سنسورهای درب و پنجره
  • سنسورهای حرکتی، داخلی و خارجی
  • دوربین‌های امنیتی بی‌سیم یا سیمی
  • آژیر، آلارم یا زنگ با صدای دزدگیر بالا
  • قفل‌های هوشمند

همچنین بخوانید:

سیستم‌ های ضد سرقت منازل چگونه کار می‌کنند؟

سیستم‌های ضد سرقت منازل چگونه کار می‌کنند؟

سیستم‌های امنیتی خانگی بر روی مفهوم ساده تأمین نقاط ورود به خانه با سنسورهایی کار می‌کنند که با یک صفحه کنترل یا مرکز فرمان نصب شده در یک مکان مناسب در جایی از خانه ارتباط برقرار می‌کنند.

این سنسورها معمولاً در درب‌هایی قرار دارند که به داخل خانه منتهی می‌شوند، و همچنین پنجره‌هایی که به راحتی قابل دسترسی هستند. فضاهای باز در داخل منازل را می توان با سنسورهای حرکتی ایمن کرد.

کنترل پنل: کنترل پنل، رایانه‌ای است که سیستم‌های امنیتی را کنترل کرده و با هر یک از اجزای نصب شده ارتباط برقرار می‌کند، در صورت نقض یک منطقه امنیتی، زنگ خطر را به صدا در می‌آورد و مالک را از خطر آگاه می‌کند. کنترل پنل درواقع مغز متفکر سیستم‌ های ضد سرقت منازل هستند.

کنترل پنل به طور معمول دارای یک تاچ پد برای برنامه‌ریزی و تعامل آسان است، جایی که کدهای عبور از طریق کاربر وارد می‌شوند تا برحسب آن‌ها فعالیت خود را انجام دهند. برای مثال، کاربر می خواهد در زمان بیرون رفتن از خانه، تمام قفل‌های پنجره‌ها و درب ورودی به طور خودکار بسته شوند.

سنسورهای درب و پنجره: سنسورهای درب و پنجره از دو قسمت در مجاورت یکدیگر تشکیل شده‌اند. یک قسمت از دستگاه روی درب یا پنجره و بخش دیگر روی قاب درب یا طاقچه پنجره نصب می‌شود. هنگامی که یک درب یا پنجره بسته است، دو قسمت سنسور به یکدیگر وصل می‌شوند و یک مدار امنیتی ایجاد می‌کنند.

هنگامی که سیستم ضد سرقت در کنترل پنل برنامه‌ریزی شده است، این سنسورها با اعلام اینکه محل ورود امن است با آن ارتباط برقرار می‌کنند. در صورت باز شدن ناگهانی درب یا پنجره، مدار امنیتی شکسته می‌شود و صفحه کنترل این تخلف را از منطقه امن تفسیر می‌کند. سپس زنگ دزدگیر به صدا در می‌آید و صاحب‌خانه را از خطر مطلع می‌کند.

سنسورهای حرکتی: این مؤلفه‌های امنیتی در هنگام روشن بودن، با ایجاد یک منطقه نامرئی که بدون ایجاد زنگ خطر قابل نقض نیست، از یک فضای تعیین شده در خانه محافظت می‌کنند. اینها معمولاً برای محافظت از اتاق‌های حاوی اشیاء باارزش و همچنین مناطقی که در خانه‌های بزرگتر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده می‌شود. همچنین از سنسورهای حرکتی می‌توان در قسمت ورودی خانه یا حیاط ویلاها نیز استفاده کرد.

دوربین‌های مدار بسته: هم دارای نصب بی‌سیم هست و هم سیم‌دار، از دوربین‌های مداربسته به عنوان بخشی از یک سیستم امنیتی کلی می‌توان به چندین روش مختلف استفاده کرد. کاربردهای معمولی شامل نظارت:

  • دیدن مناطق دور دست و یا دید سخت
  • مشاهده قسمت‌های دیگر ساختمان مانند گاراژ، انبارها و یا کارگاه از راه دور (موبایل یا اتصال به کامپیوتر)
  • نقاط ورودی و قسمت‌های داخلی خانه (اتاق نشیمن، اتاق‌های خواب و موارد دیگر)

دوربین‌های مدار بسته را می‌توان از راه دور از طریق کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت کنترل کرد. این ویژگی باعث می‌شود شما بتوانید به سادگی از راه دور شرایط منزل خود را کنترل کرده و نظارت کافی بر امنیت آن داشته باشید. همچنین می‌توان از آن‌ها برای ثبت هرگونه شرایط امنیتی ظاهری نیز استفاده کرد، به این معنا که سارقین بعد از مشاهده دوربین سریعاً از محل خارج می‌شوند.

آلارم: هشدارهای امنیتی منزل با صدای بلند به اندازه کافی می‌تواند به دور شدن سارقین کمک کند. مزیت نخست آنها این است که به افراد داخل خانه هشدار می‌دهند که مشکلی پیش آمده است. سپس به اندازه کافی دارای صدای بلند هستند تا سارقان را از محیط دور کنند. بنابراین، آلازم به یکی از سیستم‌های ضد سرقت منازل می‌تواند در داخل خانه یا حیاط کار گذاشته شوند تا در صورت تجاوز به حریم شخصی، به صدا در آیند.

قفل هوشمند: قفل هوشمند یک وسیله الکترونیکی و مکانیکی است که با تأیید اعتبار کاربران مجاز به صورت بی‌سیم باز می‌شود. در یک خانه هوشمند، این قفل‌ها به صاحب خانه اجازه می‌دهد بدون نیاز به یک کلید مکانیکی، به خانه خود وارد شوند یا به دیگران دسترسی مجاز دهند. کاربران برای تأیید هویت می‌توانند از طریق قفل صفحه کلید رمزدار یا فشردن دکمه‌های لمسی به داخل محیط دسترسی داشته باشند.

همچنین می‌توان از طریق قفل اثرانگشتی و خصوصیات بیومتریک دیگر همانند تشخیص از طریق عنبیه چشم یا تشخیص از طریق کف دست و موارد مشابه استفاده کرد. بنابراین نگرانی از بابت گم شدن کلیدهای فیزیکی و یا جا گذاشتن آنها در خانه وجود ندارد، و کاربران می‌توانند به‌راحتی به داخل محیط دسترسی داشته باشند.

همچنین بخوانید:

مزایای سیستم‌ های ضد سرقت منازل

مزایای سیستم‌های ضد سرقت منازل

هنگامی که ازسیستم‌های ضد سرقت خانه به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنید، از سارقین این اجازه را می‌گیرید که حتی به خانه شما هم نزدیک نشوند، حال چه برسد به اینکه بخواهند وارد منزل شوند! در واقع، مهمترین فایده این سیستم ها در این است که کاربر می‌تواند کنترل و نظارت بیشتری نسبت به فضای داخلی خود داشته باشد و بداند دقیقاً چه اتفاقی در محیط منزل در حال وقوع است.

مزیت دیگر این سیستم‌ها، توانایی مدیریت از راه دور آن‌ها است. با این کار، شما به طور معمول می‌توانید سیستم امنیتی خود را از هر نقطه جهان از طریق دستگاهی که از طریق اینترنت (Wi-Fi) فعال شده است را کنترل کرده و نظارت بر ورود و خروج از منزل را از طریق موبایل انجام دهید. این ویژگی می‌تواند یک مزیت مهم برای قفل‌های دیجیتال و دوربین‌های امنیتی باشد.

مزیت سوم دیگر می‌تواند راحتی و سهولت در استفاده باشد. شما می‌توانید از طریق کنترل پنل، سیستم ضد سرقت خانه را هوشمندسازی کنید تا بتوانند امور دلخواه شما را به سادگی انجام دهند. برای مثال، ممکن است شما فراموش کنید درب ورودی خانه خود را ببندید، از طریق قفل هوشمند و گوشی همراه می‌توانید از راه دور درب ورودی منزل خود را ببندید.

کلام آخر

سیستم‌ های ضد سرقت منازل در هر نوع که باشند می‌توانند بسیار مفید باشند، زیرا به بهترین نحوه ممکن می‌توانند شرایط ایمن سازی منزل را فراهم کنند. سعی کنید حداقل از یک سیستم ضد سرقت خانگی استفاده کنید تا بتوانید هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ حفظ دارایی‌های خود در شرایط نرمال قرا بگیرید.

اگر به دنبال قفل هوشمند مناسب هستید که بتوانید برای مدت زمان زیادی شرایط امینی خانه را تضمین کنید، قفل‌های الکترونیکی برند یوکا را انتخاب کنید.

تماس با کارشناسان یوکا