از دوربین‌های امنیتی گرفته تا قفل‌های هوشمند، پرسش اساسی در این است که: « بهترین سیستم امنیتی منزل کدام است؟» بعد از گذشت یک دهه از ظهور سیستم‌های امنیتی متصل به اپلیکیشن‌های موبایل، میزان امنیت منازل در حال افزایش است.

در کنار سیستم‌های استاندارد نظارت حرفه‌ای که حدود ده‌ها سال است که وجود دارند، امروزه نام‌های بزرگی مانند گوگل و آمازون نیز با تولید محصولات امنیتی سعی در حضور بلقوه در این زمینه دارند.

ما در این مقاله سعی در کمک به شما در انتخاب بهترین سیستم حفاظتی خانه داریم، ما با بررسی عواملی مهم همانند قیمت، شرایط نصب، مشخصات‌، خدمات مشتری، مدل وسبک طراحی، راحتی و سهولت در استفاده هستند، بهترین سیستم امنیتی منزل را معرفی می‌کنیم؛ با یوکـا همراه باشید.

بهترین سیستم امنیتی منزل کدام است؟

سیستم‌های هشداردهنده مبتنی بر صدا، قفل پنجره، نورپردازی و آشکارسازهای حرکتی، دوربین‌های امنیتی، قفل هوشمند درب و موارد دیگر، از جمله انواع سیستم‌های امنیتی خانه هستند. اما از طریق بررسی‌های انجام شده، پی به این موضوع بردیم که در بین همه سیستم‌های امنیتی، قفل‌های هوشمند بهترین انتخاب ممکن هستند. یک قفل هوشمند به طور معمول بخشی از مجموعه امنیتی و هوشمند خانه شما است، اما برای استفاده از این سیستم، نیازی به سرمایه‌گذاری در یک قفل هوشمند تمام عیار نیست (دارای تمامی ویژگی‌های جدید است).

اگر از یک مرکز اتوماسیون منزل برای کنترل مواردی مانند روشنایی و ترموستات استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون تلاش زیاد قفل هوشمند Z-Wave یا Zigbee را به سیستم خود اضافه کنید. همچنین اگر یک مرکز اتوماسیون خانگی ندارید، به دنبال قفل‌هایی باشید که با وای‌فای (Wi-Fi) یا بلوتوث (Bluetooth) کار می‌کنند و دارای اَپلیکیشن موبایل هستند.

نصب قفل‌های هوشمند نیز بسیار آسان است. برخی از مدل‌های قفل‌های الکترونیکی دارای قابلیت توأمان سیستم مجازی و کلیدخور هستند، به این معنا که هم می‌توانید از شرایط بدون کلید و هم وضعیت کلیددار استفاده کنید.

قفل‌های هوشمند با استفاده از اَپلیکیشن‌های موبایل می‌توانند وضعیت باز و بسته بودن درب منزل را مدیریت کنند، و حتی هنگامی که شخصی درب را باز یا قفل کرد، یک اعلان برای گوشی شما ارسال شود تا از شرایط به وجود آمده مطلع شوید.

این قفل‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند برنامه‌های دسترسی دائمی و موقت را برای اعضای خانواده و دوستان خود براساس ساعات و روزهای مشخص ایجاد کنید.

ویژگی‌هایی که می‌توانید به جستجوی آنها بپردازید شامل موقعیت جغرافیایی است که از خدمات موقعیت مکانی تلفن همراه شما برای قفل و باز کردن درب بهره می‌برند.

مدل‌های مختلفی از قفل‌های هوشمند وجود دارند، از جمله قفل‌های صفحه کلید لمسی، قفل‌ کارتی (راهنمای خرید قفل کارتی درب)، تاچ پد، قفل‌های بیومتریک مانند قفل اثر انگشتی درب و…. که با استفاده از مشخصات منحصربه فرد انسان‌ها همانند اثرانگشت، عنبیه چشم، کف دست، تشخیص چهره و موارد دیگر کار می‌کنند.

به طور کلی دلایل اینکه چرا قفل‌های هوشمند را به عنوان بهترین سیستم امنیتی منزل در نظر گرفتیم در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

امنیت قفل های هوشمند
امنیت قفل های هوشمند

• سهولت در استفاده و راحتی (عدم نیاز به کلید و نداشتن نگرانی بابت گم شدن یا جاگذاشتن کلیدها)
• مطابق با آخرین فناوری‌های نوین
• بالاترین میزان امنیت و ایمنی در بین دیگر سیستم‌های امنیتی
• توجیه‌پذیر بودن قیمت نسبت به عملکرد و امکانات
• قابل استفاده با دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی
• نصب و راه‌اندازی ساده و سریع
• قابلیت اتصال به تلفن همراه
• دارای بودن انواع مختلف بر حسب عملکرد (کارتی، تاچ‌پد یا بیومتریک)
• دارای تنوع گسترده در برندها، مدل‌ها، رنگ‌ها و متریال‌های گوناگون
• قابل نظارت، کنترل و ردیابی
• قابل استفاده در آپارتمان‌ها و ویلاها
• عدم نیاز به سیم‌کشی و تغییر در دکوراسیون داخلی خانه
عوامل مؤثر در انتخاب بهترین سیستم امنیتی منزل

عوامل تأثیرگذار در انتخاب هر یک از سیستم‌های امنیتی خانه شامل موارد زیر هستند:

 قیمت 

قیمت همیشه مورد توجه خریداران است. به طور معمول می‌توانید انتظار داشته باشید دو هزینه جداگانه پرداخت کنید، یکی قیمت خرید محصول و دیگری نظارت حرفه‌ای ماهانه! مورد دوم به معنای مجموعه تجهیزات کامل که شامل حفاظت از نفوذ، نظارت بر محیط، نظارت تصویری و اتوماسیون خانگی هوشمند است.

هزینه‌های اضافی بسته به نوع سیستم می‌تواند شامل هزینه‌های نصب یا فعال‌سازی باشد. هردو این هزینه‌ها با سیستم‌های حفاظتی که دارای دوربین‌های امنیتی، دستگاه‌های خانگی هوشمند و دستگاه‌های نظارت بر محیط کلی منزل هستند، افزایش می‌یابد.

 گزینه‌های نظارت 

سیستم‌های امنیتی خانگی ممکن است به صورت نظارت حرفه‌ای یا خود نظارتی انتخاب شوند. نظارت حرفه‌ای به این معنی است که تیمی از متخصصین آموزش دیده در صورت درخواست پاسخ به طور ۲۴ ساعته هشدارها را دریافت می‌کنند.

اگر زنگ خطر در خانه شما به صدا درآید، عامل نظارت وضعیت را بررسی می‌کند (معمولاً با شما تماس می‌گیرند). نظارت حرفه‌ای به معنای نصب تجهیزات امنیتی و نظارت بر آنها با اجازه صاحب ملک است.

خود مانیتورینگ یا خود نظارتی می‌تواند موجب صرفه‌جویی در هزینه شود، اما شما به تنهایی وظیفه نظارت بر سیستم خود را از طریق اعلان‌های تلفن هوشمند، هشدارهای مربوط به فعالیت یا فیلمبرداری با دوربین امنیتی بر عهده دارید ناگفته نماند، نظارت حرفه‌ای در ایران وجود ندارد!

 تجهیزات 

آیا فقط به دنبال دستگاه‌های امنیتی تشخیص نفوذ (ورود افراد ناشناس) هستید یا به دنبال بهترین سیستم امنیتی منزل از طریق دستگاه‌هایی مانند دوربین‌های امنیتی، ردیاب‌های دود و ابزارهای اتوماسیون خانگی هوشمند را می‌خواهید؟

انتخاب نوع تجهیزات امنیتی در وهله اول به نیازهای فضای زندگی شما و در وهله دوم به مقدار بودجه بستگی دارد. برای خانه‌های کوچک آپارتمانی شاید تنها نصب یک قفل دیجیتال درب ورودی کفایت کند، ولی برای خانه‌های ویلایی بزرگ که مجموعه‌ای از وسائل گران‌قیمت و باارزش را در خود دارند، شاید نیاز به وجود همه تجهیزات حفاظتی باشد.

 گزینه‌های اتصال 

بیشتر ارائه‌دهندگان برای سیستم امنیتی و اجزای آن اتصال تلفن ثابت، اینترنت یا تلفن همراه را ارائه می‌دهند. یک سیستم امنیتی خانگی با اتصال به تلفن همراه امن‌تر از سیستم اتصال تلفن ثابت یا اینترنت خانگی است، زیرا این سیستم می‌تواند نظارت همه جانبه را در هر نقطه دنیا فراهم کند.

برای مثال، در صورت قطع برق، گوشی همراه می‌تواند به عنوان تنها دستگاه موجود قابل استفاده باشد. شما حتی می‌توانید از هر نقطه از جهان، با موبایل، بر محیط خانه خود نظارت داشته باشید. اتصال تلفن ثابت اگرچه از امنیت کمتری برخوردار است اما معمولاً ارزان‌ترین گزینه است.

خانه هوشمند

خانه هوشمند
خانه هوشمند

بسیاری از سیستم‌های امنیتی منازل برای تطبیق با خانه‌های هوشمند تولید می‌شوند. این به معنای یکپارچه‌سازی تمام خانه با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف است.

برای مثال، می‌توان با گوشی همراه کلیه تجهیزات امنیتی اعم از قفل‌های هوشمند، دوربین‌های امنیتی و موارد دیگر را کنترل کرد، سیستم امنیتی خانه را طوری برنامه‌ریزی کرد که در موارد خطر همانند آتش‌سوزی، قفل درب دیجیتالی به طور خودکار باز شود تا نفرات به سرعت از خانه خارج شوند، یا می‌توان در صورت ورود، انتظار روشن شدن خودکار چراغ‌های خانه را داشت.

سیستم‌های امنیتی که از اتوماسیون منزل پشتیبانی می‌کنند، گران‌تر از انواع ساده‌تر خود هستند، زیرا دقیقاً بر مبنای خانه‌های هوشمند ساخته شده‌اند.

نحوه استفاده

تمامی سیستم‌های امنیتی منازل استفاده راحتی دارند، زیرا بر پایه فناوری‌ها روز ساخته شده‌اند. امروزه تکنولوژی این امکان را فراهم آورده است. درواقع، بهترین سیستم امنیتی منزل به معنای استفاده راحت از طریق دستگاه‌های هوشمند در هر زمان و هر مکان است.

اینکه شما بتوانید از محل کار بر شرایط خانه خود نظارت داشته باشید و یا بتوانید از طریق موبایل و به صورت زنده و با دوربین‌های امنیتی، محیط خانه خود را مشاهده کنید، این به معنای رابطه کاربردی ساده و راحت است. دستگاه‌های امینتی طوری طراحی شده‌اند که برای همه انسان‌ها کاربردی و قابل استفاده باشند.

دسترسی به اَپلیکیشن تلفن همراه

امروزه سیستم‌های امنیتی خانگی به شما امکان می‌دهند تا با لمس کردن صفحه گوشی همراه، نظارت و کنترل دقیق‌تری از شرایط حفاظتی خود داشته باشید.

با استفاده از برنامه‌های مختلف تلفن همراه، می‌توانید ویدئوی زنده را از طریق دوربین‌های امنیتی مشاهده کنید، اعلان‌ها را بررسی کنید و حتی اقدامات سفارشی را برای سیستم امنیتی و دستگاه‌های خانگی هوشمند خود ایجاد کنید.

برای مثال، ممکن است در طول سفر یادتان رفته باشد که درب خانه را قفل کنید، اما زمانی که در جاده هستید، می‌توانید با استفاده از موبایل درب ورودی خانه خود را قفل کنید.

خدمات مشتری

خدمات مشتری شامل پاسخگویی، ارائه محصولات باکیفیت، گارانتی و موارد دیگر است. سیستم‌های امنیتی خانگی هر کدام بسته به شرکت ارائه‌کننده دارای خدمات مشتری متفاوتی هستند.

برخی از شرکت‌ها گارانتی یک ساله و برخی دیگر سه ساله، بعضی دیگر امکان استفاده هفت روزه از محصولات با شرایط بازگشت کالا را فراهم می‌کنند. درواقع، ارائه محصولات باکیفیت و خدمات پس از فروش اعم از نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی چند ساله، مواردی هستند که باید در خدمات مشتری مد نظر قرار دهید.

کلام آخر

انتخاب بهترین سیستم امنیتی منزل می‌تواند به معنای داشتن خیال راحت و اطمینان حداکثری از حفظ امنیت محیط خانه و خانواده است. تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده است که هر نوع امکانات امنیتی که تا دیروز فکر کردن به آنها دیوانگی به حساب می‌آمد (مثل قفل دیجیتال اثرانگشت)، امروزه به ابزاری برای ایمن‌سازی محیط زندگی تبدیل شده‌اند.
در این امتداد ضروری است با شناخت نوع نیازهای خود و بررسی شرایط بازار، دست به انتخاب بهترین سیستم حفاظتی خانه بزنید. همانطور که ما در بالا بیان کردیم، قفل‌های هوشمند می‌توانند در کنار فواید بی‌شماری که دارند، بالاترین شرایط امنیتی را در بین دیگر سیستم‌های ایمن‌سازی خانه فراهم کنند.

حال که بهترین سیستم امنیتی خانه را انتخاب کردید، حال نوبت آن است که بگوییم: «بهترین مارک قفل هوشمند بازار ایران، برند یوکا است.» این برند با ارائه باکیفیت‌ترین و متنوع‌ترین محصولات که در راستای جدیدترین فناوری‌های روز تولید شده‌اند، و با برخورداری از بهترین خدمات و گارانتی، توانسته خود را به عنوان شماره یک بازار قفل‌های دیجیتال معرفی کند.

خرید قفل دیجیتال یوکا