بسیاری از افراد زمانی که با نام قفل دیجیتال درب ضد سرقت مواجه می‌شوند، به‌طور سریع به میزان امنیت بالا و مراقبت از جان و مال خود فکر می‌کنند. با اینکه اصلی‌ترین خصیصه سیستم درب‌های ضد‌سرقت و قفل‌های آن‌ها، همین موضوع است، اما بسیاری از موارد دیگر هم می‌توانند در شکل‌پذیری و کارایی آن نقش داشته باشند.

یکی از این خصوصیات را می‌توان زیبایی ظاهر آن دانست. محصولات دیجیتالی که امروزه برای هر دستگاه ایجاد می‌شود، ظاهر شیک، جذاب و زیبایی دارد.

اغلب افراد زمانی که وارد خانه‌تان می‌شوند، دستگیره درب را دیده و ممکن است جذب ظاهر آن شوند. با وجود اینکه کارایی و عملکرد قفل دیجیتال درب ضد سرقت حرف اول را می‌زند، اما چه چیز‌هایی در این کارایی نقش موثر دارند؟

یکی از عوامل را می‌توان کیفیت وسایل و اجزای به‌کار‌رفته در سیستم قفل دانست. هرچه کیفیت بخش‌های داخلی و همچنین قسمت‌های بیرونی بیشتر باشد، عملکرد آن هم قوی‌تر خواهد بود.

بسیاری از افراد پیش از آنکه کارایی، عملکرد یا کیفیت چیزی را مد‌نظر قرار دهند، به ظاهر آن توجه می‌کنند.

قفل دیجیتال درب ضد سرقت با صرف هزینه کم، به راحتی برای ساختمان هایی که به یک وسیله قابل اعتماد برای کنترل دسترسی و عدم سرقت احتیاج دارند، قابل نصب است. استفاده از این نوع قفل مناسب مکان هایی است که در آن ها به دلیل حجم بالای ورود و خروج افراد، استفاده از کلید مناسب نیست.

همچین به دلیل وجود وسائل و دارایی های گران قیمت، قفل دیجیتال درب ضد سرقت می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. به هر روی، ما در این مقاله در مورد قفل الکترونیکی درب ضد دزدی صحبت خواهیم کرد، با یوکا همراه باشید.

چیستی و ماهیت قفل های دیجیتال درب ضد سرقت

ماهیت قفل های دیجیتال درب ضد سرقت

در تعریفی ساده می‌توان قفل دیجیتال ( Digital Lock ) را اینگونه معنی کرد که نوعی قفل درب است که سیستم هوشمند داشته، به‌صورت دیجیتالی عمل کرده، نیاز به کلید فیزیکی ندارد و امنیت بالای آن زبانزد است.

قفل دیجیتال ضد سرقت قابلیت اجرا روی تمامی درب‌ها را نداشته و بهتر است که آن را روی درب‌های ضد‌سرقت نصب کنید تا هم کارایی درب بیشتر شده و هم این سیستم بتواند از آن پشتیبانی بگیرد. اصلی‌ترین موضوعی که توانسته آن‌ها را تا این حد کاربردی جلوه دهد، سیستم هوشمند است.

فرض کنید که عجله داشته‌اید و بدون اینکه یاد‌تان باشد، درب منزل را کلید نکردید. در این حالت، بیشترین احتمالی که پیش می‌آید، احتمال سرقت از وسایل خانه‌تان است. در صورت وجود دستگیره مکانیکی روی درب، حتما باید آن را کلید کنید.

این در حالتی است که با داشتن قفل دیجیتال ضد سرقت لازم نیست نگران این موضوعات باشید. این وسیله در‌واقع نوعی دستگاه است که از باتری‌های قلمی تغذیه می‌کند. هیچ قاعده برقی پشت آن نبوده؛ پس با این حساب حتی در صورت رفتن برق هم کار می‌کند.

آن‌ها را می‌توان در هتل‌ها، باشگاه‌های ورزشی، اداره‌جات، خانه‌های آپارتمانی یا حتی ویلایی نصب کنید. به‌طور قطع این موضوع که به‌عنوان رئیس اداره بخواهید هر دفعه برای باز‌کردن درب از جای خود بلند شوید، برای‌تان سخت خواهد بود.

از آنجایی‌که این قفل‌ها قابلیت نصب‌شدن روی آیفون تصویری، گوشی موبایل یا هر نوع سیستم هوشمند دیگری را دارند، می‌توانید تنها با استفاده از یک دکمه، درب را برای مهمان‌های‌تان باز کنید. این قابلیت قفل دیجیتال درب ضد سرقت، برای هر مکانی که از آن بهره برده می‌شود قابل اجرا است.

انواع قفل دیجیتال درب ضد سرقت

این سیستم‌های دیجیتال برای درب‌های ضد‌سرقت انواع گوناگونی دارند که هر کدام ویژگی‌هایی داشته و بنا بر تجهیزاتی هوشمندی که درون آن‌ها قرار دارد، برای مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای مثال نیاز نیست در باشگاه‌های ورزشی از قفل دیجیتال درب ضد سرقت دارای سیستم بسیار هوشمند استفاده شود؛ سیستمی معمولی هم در چنین مکان‌هایی کار را راه می‌اندازد. به طور کلی، این قفل ها به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

فقط یک کد را وارد کنید تا به داخل دسترسی پیدا کنید.

  • بیومتریک

به عنوان مثال تشخیص اثر انگشت یا تشخیص از طریق عنبیه چشم

  • کارت

به جای کلید، دارای کار هوشمند است و بیشتر در هتل ها استفاده می ‌شود.

قفل دیجیتال درب ضد سرقت روی چه نوع درب هایی قابل نصب است؟

بسته به مدل، می‌توان این قفل ها را در انواع درب های زیر نصب کرد:

  • درب های UPVC
  • درب های چوبی
  • درب های شیشه ای
  • درهای فلزی و آلومینیومی

تولید کنندگان قفل، انواع مختلفی از این وسائل را متناسب با هر سطح امنیتی ارائه می دهند. این محدوده ارائه شده توسط تولیدکنندگان، از نظر مقاومت به متشکل از قفل های ضعیف، متوسط و قوی هستند.

مقاوم ترین قفل های دیجیتال قادر به تحمل خشن ترین حملات از سوی سارقین هستند و می توانند سال ها، حتی در صورت نصب قفل روی درب های بیرونی و در معرض رفت و آمد های بیش از حد قرار گرفتن، بدون بروز مشکلی مورد استفاده قرار گیرند.

با استفاده از قفل دیجیتال ضد سرقت، چنین امکاناتی را نصیب خود کنید!

  • دیگر مشکل گم کردن کلید ها را نخواهید داشت . ورود به مکان مورد نظر به راحتی و بدون نیاز به کلید انجام می شود.
  • این نوع قفل برای استفاده در خانه ها بسیار مناسب است، زیرا به افزایش سطح امنیت منزل کمک شایانی می‌ کند.
  • همچنین اعضای خانواده می توانند از کلید مخصوص خود استفاده کنند و دیگر لازم نیست نگران تغییر کدها باشید.
  • دسترسی سریع امکان پذیر است، زیرا می ‌توان برای باز کردن و بستن درب از گوشی همراه استفاده کنید.
  • قفل دیجیتال درب ضد سرقت غیر قابل نفوذ و هک شدن است.
  • قبل استفاده بر روی درب های داخلی و بیرونی هستند.
  • ایده آل برای استفاده در خانه، دفاتر، آپارتمان ها، مدارس، دانشگاه ها و مناطق تحت کنترل و نظارت هستند.

در چه مکان‌هایی از قفل دیجیتال درب ضد سرقت بیشتر استفاده می‌شود؟

این قفل ها به طور معمول در ساختمان های عمومی مانند بیمارستان ها، مطب ها و مدارس مورد استفاده قرار می گیرند که تعدادی قفل دیجیتالی در سراسر ساختمان برای تأمین امنیت مناطق مختلف وجود دارد یا برای املاکی که در آن تعداد زیادی افراد به دسترسی مستقل احتیاج دارند، این نوع قفل مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای قفل الکترونیکی درب ضد سرقت برای فضاهای اداری

مزایای قفل الکترونیکی درب ضد سرقت برای فضاهای اداری

مزایا این قفل ها برای اداره ها و سازمان ها به شرح زیر هستند:

  • قفل درب های دیجیتالی به راحتی قابل جابجایی هستند.
  • نیازی به سخت افزار اضافی ندارند.
  • این نوع قفل مناسب سازمان هایی است که بودجه کمی دارند.
  • قفل درب دیجیتال قابلیت برنامه ریزی دوباره در هر زمان است.
  • این واقعیت که قفل درب های دیجیتال به راحتی و به سرعت قابل برنامه ریزی مجدد هستند، به این معنی است که در صورت به خطر افتادن امنیت یا تغییر کارمندان، امنیت می تواند فوراً برقرار شوند.
  • قفل دیجیتالی در سازمان ها برای کنترل دسترسی استفاده می‌شود.
  • قفل های دیجیتال برای کنترل امنیت و دسترسی سازمان ها بسیاری کاربردی تر هستند.
  • این قفل می تواند ورود و خروج کارکنان را کنترل کند.
  • اگر یکی از کارمندان سازمان را ترک کند، کد ورودی را می توان فوراً تغییر داد.

کلام آخر

قفل دیجیتال درب ضد سرقت، دارای سیستمی است که هوشمند بوده و همین موضوع دلیلی برای برتری آن نسبت به مدل‌های مکانیکی است. این نوع، اغلب نیاز به کلید فیزیکی نداشته و بنا به ویژگی‌هایی که دارد، قابل استفاده است. با استفاده از آن‌ها دیگر نیاز نیست نگران امنیت منزل یا محل کار خود باشید.

برای خرید انواع قفل دیجیتال درب ضد سرقت کافی است با کارشناسان فروش یوکا در تماس باشید.

 

تماس با کارشناسان یوکا