توسعه قفل دیجیتال به عنوان  قسمتی مهم از خانه هوشمند،محبوبیت این گجت را روزافزون و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. بسیاری از افراد انتظار دارند با استفاده از قفل‌های هوشمند درب، خدمات ایمن‌تر و راحت‌تری را به ساختمان و فضاهای شخصی خود ببرند. اما وارد شدن به بخش خرید قفل هوشمند کمی کاربران را گیج و درگیر می‌کند. اگر شما هم قصد خرید اینترنتی قفل دیجیتال دارید، تا انتهای این مقاله در کنار ما باشید. ما تلاش کرده‌ایم تا توضیحات و موارد مهمی که باید مدنظر قرار دهید را با شما به اشتراک بگذاریم.

۱. قفل‌ دیجیتال چیست؟

خوب است که قبل از خرید اینترنتی قفل دیجیتال، تعریف درستی از آن بدانیم.

قفل دربی که به صورت الکترونیکی اطلاعات بیومتریک انسان، اطلاعات الکترونیکی، اطلاعات ارتباطات شبکه و سایر را روی بدنه تشخیص داده و پردازش کرده و محرک مکانیکی را برای باز و بسته شدن کنترل می‌کند، قفل الکترونیکی درب هوشمند یا قفل دیجیتال نامیده می‌شود.

یکی دیگر از تعاریف مرسوم از قفل دیجیتال در ذهن عموم، قفل درب هوشمند، دستگیره‌  و قفل مدرن است که فناوری اطلاعات الکترونیکی و فناوری مکانیکی را با هم ترکیب می‌کند. این قفل نسبت به قفل‌های مکانیکی سنتی، ارتقا یافته‌تر و پیشرفته‌تر است و در شناسایی و مدیریت کاربر هوشمندتر و راحت‌تر عمل می‌کند.

خرید اینترنتی قفل دیجیتال

۲. خرید اینترنتی قفل دیجیتال؛ ویژگی‌های قفل دیجیتال چیست؟

خوب است که قبل از خرید اینترنتی قفل دیجیتال ویژگی‌های آن را بهتر بشناسید. قفل درب هوشمند تجربه بهتر مصرف کننده را برای حل بهتر راحتی و سطح هوش کاربران فراهم می‌کند.

شما می‌توانید با قفل دیجیتال طیف متنوع و درعین‌حال وسیعی از دسترسی را دراختیار داشته باشید. از باز شدن با شناسه‌های بیومتریک شامل اثرانگشت، صورت، صوت و کف دست تا انواع دسترسی ساده‌تر مانند رمز عبور، دسترسی با کارت، اتصال به اینترنت اشیا و…

این گزینه‌ها به شما کمک می‌کنند تا درعین تامین حداکثری امنیت، ساده‌تر و بهتر عمل کنید.

۳. مزایای قفل دیجیتال چیست؟

خرید اینترنتی قفل دیجیتال و نصب آن روی درب ورودی خانه، مزایای زیادی را دراختیار شما قرار خواهد داد. مزایای زیر بخش کوچکی از امکاناتی است که با تجهیز خانه به قفل الکترونیک در دسترس شما قرار خواهد گرفت:

امنیت فعال

اولین مزیت، حل مشکل امنیت فعال است. قفل‌های درب سنتی فقط به محافظت غیرفعال از کلیدها متکی هستند. قفل‌های درب هوشمند ویژگی‌های منحصربه‌فرد  ضبط و رصد اطلاعات الکترونیکی برای محافظت فعال مانند هشدارهای فعال، ویدئو، انتقال صدا و سایر دارند که درصد بیشتری از امنیت را در اختیارتان قرار می‌دهند.

راحتی استفاده

ویژگی دوم در استفاده از قفل دیجیتال، راحتی و کاربری آسان است. قفل‌های خانه هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهد که از شر استفاده از کلید خلاص شوند.

در این وضعیت، مشخصات بیولوژیکی و رمزهای عبور بدن انسان به ابزاری برای باز شدن قفل تبدیل می‌شود. شما با استفاده از قفل دیجیتال دیگر نگران خطر گم شدن کلید، مطابقت کلید یا بیرون رفتن بدون آن نخواهید بود. درواقع کلید همیشه همراه شماست و از شما جدا نخواهد شد. چه چیزی بهتر از این؟

هوش مصنوعی درحال رشد

سومین ویژگی استفاده از قفل دیجیتال، دراختیار داشتن فناوری هوش مصنوعی است. قفل‌های خانه هوشمند در ابتدای تکامل خود ژن هوشمندی دارند که قابلیت رشد خواهد داشت.

با رشد سریع خانه‌های هوشمند و صنایع اینترنت اشیا در سال‌های اخیر، قفل‌های خانه‌های هوشمند عملکرد هوشمندانه‌تری مانند کنترل و باز کردن قفل برنامه دارند. این ویژگی اختیارات زیادی مانند کنترل مدت زمان، ارتباط با سایر محصولات خانه هوشمند و مجموعه ای از کاربردهای هوشمندانه را دربر می‌گیرد.

۴. آیا قفل‌های دیجیتال معایبی هم دارند؟

 شاید نیاز داشته باشید که قبل از خرید اینترنتی قفل دیجیتال به این فکر کنید که آیا این‌دسته از گجت‌های دیجیتال درکنار مزایای جذاب خود، معایبی هم دارند؟

واقعیت این است که هیچ‌چیز کامل نیست و قفل‌های هوشمند درب هم از این قاعده مستثنی نیستند. قفل‌های هوشمند درب با تشخیص اثر انگشت برای افراد بین ۵ تا ۷۰ سال قابل استفاده هستند.

در عین حال، بعضی از آثار انگشت‌ واضح و قابل تشخیص نیستند. همچنین در تجربه کاربران هم کاستی‌هایی گزارش شده است که نیاز به بهبود محصولات فعلی قفل درب هوشمند را ایجاد کرده است.

۵. آیا ما نیاز به خرید اینترنتی قفل دیجیتال داریم؟

قفل درب هوشمند محصولی به‌روز شده از قفل‌های مکانیکی درب است. این گجت که همچنان درحال توسعه است، محصولی جدید محسوب می‌شود و استفاده از آن کیفیت زندگی کاربران را بهبود داده و راحتی کاربران را تضمین می‌کند.

این قفل محصولی مناسب است که می‌تواند سطح زندگی افراد را بهبود داده و درمقام ابزار هوشمند، گجتی ضروری و مورد نیاز است. به کاربران توصیه می‌شود قفل‌های هوشمند را متناسب با نیاز خود بخرند.

۶. آیا می‌توان به کیفیت قفل‌های درب دیجیتالی اعتماد کرد؟

یکی دیگر از مسائل مهمی که در خرید اینترنتی قفل دیجیتال مطرح می‌شود، مسئله‌ اعتماد است. همه کاربران حداقل یک‌بار این سوال را از خود می‌پرسند که آیا می‌توان به کیفیت قفل درب دیجیتال اعتماد کرد یا نه؟

واقعیت این است که برای قفل‌های هوشمند درب، استانداردهای ملی، صنعتی و  گروهی وجود دارد. تا زمانی که در ساخت قفل هوشمند استانداردها دقیقا اجرا شده باشد، می‌توان این گجت را قابل اعتماد دانست.

درعین‌حال، تولیدکنندگان برند قفل دیجیتال، اهمیت زیادی به کیفیت محصول می‌دهند و به سیستم کنترل تولید دقیق، کامل و مکانیسم مدیریت کیفی مجهز هستند. محصولات قفل درب هوشمند از استانداردهای ملی مربوطه عبور کرده و محصولات تحویل شده کاملا قابل اعتماد هستند.

خرید اینترنتی قفل دیجیتال یوکا

۷. انواع قفل دیجیتال چیست؟

درحال‌حاضر قفل‌های درب هوشمند با توجه به شکل ظاهری و کاربرد در انواع مختلفی ظبقه‌بندی می‌شوند. می‌توان سه دسته اصلی از این محصول را تعریف کرد:

از طریق نوع باز شدن

 قفل درب هوشمند فشاری، قفل‌های هوشمند درب دسته دار و کلاچ عقب کاملاً اتوماتیک.

قفل دیجیتال درب کششی از یک فشار و یک کشش برای باز و بسته شدن محصول قفل استفاده می‌کند.

قفل‌های هوشمند درب دسته دار، به دسته قفل اشاره دارد که با فشار دادن و بالا بردن دسته باز و قفل می‌شود.

روش دسترسی

اگر قفل‌های درب هوشمند را با روش‌های شناسایی تشخیص دهید، می‌توان آن‌ها را به قفل درب هوشمند اثر انگشتی، قفل دیجیتال کارت RFID ، رمز عبور، تشخیص چهره و سایر تقسیم کرد.

جنس و بدنه

بدنه قفل را می‌توان به بدنه قفل الکترونیکی، بدنه قفل اتوماتیک و بدنه قفل مکانیکی تقسیم کرد. به طور کلی، هنگام خرید، بیشتر آن‌ها براساس ظاهر و کاربرد طبقه بندی می‌شوند.

۸. قیمت قفل الکترونیکی چقدر است؟

مسئله بعدی که قبل از خرید اینترنتی قفل دیحیتال احتمالا سوال بزرگی برای کاربران خواهد بود، قیمت این محصول است.

گران و ارزان بودن قفل، موضوعی نسبی است. بنابراین، قفل‌های هوشمند درب، از یک لحاظ هم گران و هم ارزان محسوب می‌شود. وقتی به مزایای ایده‌آل قفل هوشمند فکر کنیم، به‌نطر می‌رسد که بد نیست در مقطعی کمی پول خرج کنیم تا بتوانیم در درازمدت از نتایج جذاب آن لذت ببریم.

راهنمای خرید اینترنتی قفل دیجیتال

۹. آیا می‌توان قفل دیجیتال درب را هَک کرد؟

قفل‌های هوشمند درب فضای شخصی خانواده را بسیار راحت می‌سازند، اما این محصولات هم مانند هر فناوری دیجیتالی دیگر، قابل هک شدن هستند. به خصوص اگر بخواهید که از وای فای و بلوتوث به‌عنوان راهی برای باز کردن درب استفاده کنید. به همین دلیل ما به کاربران توصیه می‌کنیم که تا زمانی که لازم نشد بلوتوث و وای‌فای قفل درب را روشن نکنند.

تلاش همکاران ما در نوآوران هوشمند، ارائه تجربه لذت‌بخشی از کاربری محصولات هوشمند و خرید اینترنتی قفل دیجیتال است. اگر دوست دارید از انواع قفل دیجیتال اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورید و بهترین انتخاب را باتوجه به سطح کاربریتان داشته باشید، با کارشناسان فنی ما در نمایندگی یوکا تماس بگیرید.

مشاوره خرید اینترنتی قفل دیجیتال