قفل دیجیتال هم اکنون به عنوان رقیبی قدرتمند برای قفل سنتی شناخته می‌شود زیرا از فنآوری جهت راحتی و امنیت بیشتر استفاده می‌کنند. درست است که همۀ ما عاشق تکنولوژی هستیم اما هنوز هم می توانیم از کلیدهای خود دست بکشیم؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد اینکه چرا قفل دیجیتال بهتر از قفل درب سنتی است، صحبت کنیم.

تفاوت قفل درب سنتی و دیجیتالی چیست؟

قفل درب‌های سنتی با قفل‌های دیجیتالی متفاوت است. اولاً، قفل‌های سنتی برای قفل یا باز کردن درب به کلیدهای فیزیکی نیاز دارند. از طرف دیگر، قفل‌های دیجیتالی به کلیدهای فیزیکی احتیاجی ندارند، در عوض به ورودی دیجیتالی مانند قفل درب اثر انگشتی یا صفحه کلید کددار نیاز دارند.

ثانیاً قفل‌های دیجیتالی در مقایسه با قفل‌های درب سنتی از امنیت بیشتری برخوردارند. در قفل‌های سنتی امکان گم شدن کلیدها بسیار بالاست؛ اما در مورد قفل دیجیتال، اگر کد توسط شخص اشتباهی دریافت شود، می‌توانید کد خود را به راحتی تغییر دهید.

قفل درب دیجیتال چگونه کار می‌نند؟

عملکرد این قفل‌ها از مدلی به مدل دیگر متفاوت است. هر نوع سیستم، عملکرد کاری خود را به همراه دارد. برخی از قفل‌ها به کارت خوان الکترونیکی یا اثر انگشت و کد نیاز داشته و برخی دیگر تنها با وای فای یا بلوتوث کار می‌کنند. در هر صورت، عملکرد قفل الکترونیکی بدون نیاز به کلید فیزیکی انجام می‌شود.

آیا قفل دیجیتال در مقایسه با قفل درب سنتی ایمن است؟

بله، قفل درب دیجیتال ایمن‌تر از قفل سنتی درب است. قفل‌های سنتی برای باز کردن، نیاز به کلید دارند اما در مورد قفل‌های دیجیتال، نیازی به کلید نخواهید داشت. در عوض، برای باز کردن این قفل‌ها فقط به کد، ریموت، اثر انگشت، تلفن همراه و سایر نیاز دارید که این بستگی به دسته قفل دارد.

آیا قفل دیجیتال در مقایسه با قفل درب سنتی ایمن است؟

مزایای قفل درب دیجیتال نسبت به قفل درب سنتی

مزایای استفاده از قفل الکترونیکی به شرح زیر هستند:

  • راحتی: برخورد کاربران با قفل‌های دیجیتالی درب‌ها در مقایسه با قفل دستی درب آسان است. بسیاری از کاربران می‌توانند با قرار دادن کد روی قفل، آن را باز و بسته کنند. در صورت اضافه شدن یک عضو دیگر، همان کد را برای استفاده به او می‌دهید.
  • امنیت: این قفل بسیار امن است زیرا هیچ شانسی برای از دست دادن کلیدهای خود ندارید. علاوه بر این، می‌توانید هر کسی را به قسمت خاصی از ساختمان محدود کنید. علاوه بر این، قفل دیجیتال جزئیات کامل ورود و خروج را به کاربر ارائه می‌دهد.
  • ماندگاری بالا: این قفل‌ها در مقایسه با قفل‌های سنتی ماندگاری بیشتری دارند. شانس کمتری برای خطا در آن‌ها وجود دارد و تا سال‌ها به کار خود ادامه می‌دهند.
  • سفارشی سازی: در مورد قفل دیجیتال درب بر اساس کد برای اجرا، شما می‌توانید کد خود را تغییر دهید. هر زمان که فکر می‌کنید بهتر است کد جدیدی استفاده کنید و می‌توانید آن را تغییر دهید. علاوه بر این، این کار به شما رضایت زیادی می‌دهد، زیرا رمز عبور را برای ایمن سازی مکان خود تغییر خواهد داد.
  • دوام بالا: قفل دیجیتال درب، دوام بیشتری نسبت به قفل معمولی دارد. اگر قفل دیجیتال دارید، نیازی به تعمیر آن نخواهید داشت. این قفل‌ها دیرتر از بین می‌روند.

انواع مختلف قفل‌های درب دیجیتال چیست؟

انواع مختلفی از قفل‌های دیجیتالی وجود دارند که به شرح زیر هستند:

قفل‌های مغناطیسی

یک صفحه الکترومغناطیس در این نوع قفل وجود دارد. با این حال، جریان الکتریکی از طریق الکترومغناطیس عبور می‌کند. با توجه به این صفحه، جریان الکتریکی جذب مغناطیسی می‌شود و درب قفل خواهد شد.

قفل‌های بولت الکتریکی

این قفل‌ها بهترین انتخاب در مواردی هستند که به سطح بالایی از امنیت نیاز است. علاوه بر این، آن‌ها به طور مخصوصی برای کمد‌ها و درب‌های داخلی استفاده می‌شوند. آن‌ها سازگاری بالایی با سیستم برقی دارند. علاوه بر این، نصبشان نیز بسیار آسان است. قفل ددبالت و قفل بولت الکتریکی کاملاً مشابه یکدیگر هستند.

قفل‌های صفحه کلید الکترونیکی

این قفل‌ها دارای کد یا رمز عبور برای قفل و باز کردن هستند. آن‌ها هیچ کلید فیزیکی برای اجرا ندارند. فقط کدهای عددی مورد نیاز هستند. این قفل‌ها امنیت بیشتری نسبت به سایر قفل‌ها ارائه می‌دهند. اما این‌ها گرانتر از انواع دیگر هستند.

قفل‌های الکتریکی بلوتوثی

استفاده از قفل‌های الکترونیکی بلوتوثی بسیار راحت است. این‌ها از بلوتوث برای قفل و باز کردن قفل استفاده می‌کنند. افرادی که این قفل‌ها را دارند، به یک ابزار یا تلفن هوشمندی نیاز خواهند داشت.

قفل درب بیومتریک

این قفل برای مکان‌هایی است که امنیت بالایی مورد نیاز خواهد بود. این قفل‌ها با استفاده از اثر انگشت، قفل و باز می‌شوند. علاوه بر این، این نوع از قفل‌ها به دلیل امنیت شدید در دفاتر مهم، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. فقط یک نفر می‌تواند این قفل‌ها را باز کند.

قفل درب دیجیتال مکانیکی

قفل‌های مکانیکی درب‌های دیجیتالی نیازی به برق یا باتری ندارند. این قفل‌ها به عنوان کلیدهای استاندارد از طریق دستگاه‌های چرخان کار می‌کنند. تنها اشکال آن این بوده که تعداد محدودی کد و همچنین برخی ارقام در یک کد کلیدی دارد.

آیا می‌توان قفل‌های درب دیجیتال را هک کرد؟

اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید، در نظر داشته باشید که پاسخ آن بله است. امروزه انواع مختلفی از قفل‌های درب دیجیتال در بازار وجود دارند که عملکردهای متفاوتی ارائه می‌دهند. با این حال، هکرهایی نیز وجود دارند که می‌توانند قفل دیجیتال درب شما را هک کنند؛ اما برندهای معتبر مانند یوکا غیر قابل هک هستند.

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های درب الکترونیکی با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد.

تماس با مشاورین یوکا