نحوه انتخاب و خرید گاوصندوق می‌تواند یکی از آن کارهایی باشد نیاز به اطلاعات زیاد دارد. مشاهده می‌شود که بسیاری از افراد بدون آنکه گاوصندوق مناسب خود را پیدا کنند، روزها و هفته‌ها در بازار در حال جستجو هستند.

اما به جای اینکار بهتر است نخست با بررسی نیازهای خود و کسب اطلاعات لازم، مسیر خرید گاوصندوق را هموار کنید. به همین دلیل، ما در یوکا با ایجاد یک راهنمایی خرید درصدد این هستیم بتوانیم به شما در این امر کمک کنیم.

چطور یک گاوصندوق مناسب خریداری کنیم؟

در زمان خرید گاوصندوق بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

خرید گاوصندوق دیجیتالی یا مکانیکی؟

فقط با نگاهی به گاو صندوق می‌توان نحوه باز شدن آنها را مشاهده کرد. به طور کلی، گاوصندوق‌‌ها به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

گاوصندوق دیجیتالی

فواید

  • بالاترین امنیت را فراهم می‌کند.
  • راحتی کار و دسترسی آسان را فراهم می‌کند.
  • رمزگشایی آن بسیار دشوار است و اغلب ضد نفوذ و ضد هک است.
  • دارای انواع مختلف اثرانگشتی، صفحه کلید و کارتی است.

معایب

  • با قطع شدن برق یا تمام شدن باتری از کار میفتد.
  • ممکن است توسط آب و نبض الکترومغناطیسی آسیب ببیند.
  • گران قیمت است.

نحوه انتخاب سیف باکس مناسب

گاوصندوق مکانیکی

فواید

  • بعید است با گذشت زمان خراب شود.
  • دستکاری بسیار دشوار است.
  • رمزگشایی توسط یک قفل ساز حرفه‌ای امکان پذیر است.

معایب

  • برای وارد کردن رمز به صورت درجه‌ای (نوع شماره‌گیر) به زمان زیادی نیاز است.
  • مممکن است شماره رمز فراموش نشود.
  • نسبت به مدل‌های الکتریکی امنیت پایین‌تری دارد.
  • در مدل‌های کلیدخور، احتمال گم شدن یا به خاطر نیاوردن جای کلیدها وجود دارد.

در بسیاری از موارد گاوصندوق‌ها از چنیدن ترکیب برای دسترسی به داخل استفاده می‌کنند، مثلاً هم قابلیت دیجیتالی و هم کلیدخور هستند. این ویژگی در موارد اضطراری بسیار مفید خواهد بود. همچنین می‌توان در خرید گاوصندوق به انواع آن به شرح زیر توجه کنید:

  • گاوصندوق ایستاده: این نوع گاوصندوق به گونه‌ای طراحی شده است که روی زمین قرار گیرد. مدل ایستاده در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار موجود است.
  • گاوصندوق دیواری: گاو صندوقی است برای نصب روی دیوار طراحی شده است. اکثر گاوصندوق‌های دیواری برای عدم دسترس کودکان مناسب هستند.
  • گاوصندوق فروشگاهی: این گاوصندوق برای کسب و کارها طراحی شده است تا با خیال راحت پول اضافی، فاکتورها و سایر اسناد را ذخیره کند.
  • گاوصندوق قابل حمل: گاوصندوق قابل حمل جمع و جور بوده و اغلب وزن کمتری دارند تا به راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل شوند.

وسائل مورد نیاز برای ذخیره

قبل از شروع به فکر کردن در مورد خرید گاوصندوق، ابتدا باید بدر مورد اینکه چه وسائلی را می‌خواهید داخل گاوصندوق قرار دهید فکر کنید. اگر می‌خواهید اسناد و مدارک معمول خود را داخل گاوصندوق قرار دهید، مدل‌های مکانیکی انتخاب بهتری هستند.

اگر می‌خواهید جواهرات، طلا، پول و چیزهای بسیار با ارزش و قیمتی را در داخل گاوصندوق قرار دهید، مدل‌های دیجیتالی بهترین انتخاب هستند. درحقیقت، نوع وسائلی که می‌خواهید در داخل گاوصندوق قرار دهید، تعیین کننده مدل و سایر ویژگی‌های دیگر گاوصندوق‌ها است.

توجه به برند محصول

نکته‌ای که بلافاصله باید به آن توجه کید، برند گاوصندوق است. برخی از مارک‌های مشهور می‌توانند از نظر کیفیت تفاوت را رقم بزنند. مهمترین جنبه ‌ها در شناخت بهترین برندهای بازار، قیمت و کیفیت تولید است. برند خوب محصولاتی با قیمت بالاتر را ارائه می‌دهد زیرا از نظر کیفیت ساخت، محصولات خود را تضمین می‌کند.

کیفیت ساخت گاوصندوق‌های خارجی به مراتب از مدل‌های داخلی و چینی بهتر است، در نتیجه قیمت بیشتری نیز دارند. اما اگر بودجه کمتری دارید، می‌توانید به سراغ برندهای ایرانی بروید. در هر صورت، اگر به مکانیزم خاصی در مورد گاوصندوق مانند ویژگی‌های دیجیتالی نیاز ندارید، برندهای ایرانی می‌توانند از نظر قیمت مناسب باشند.

انوع سیف باکس

فضای بین در و بدنه

نکته دیگری که در زمان خرید گاوصندوق باید توجه کرد، فاصله بین درب و بدنه است. این شکاف قابل مشاهده امکان استفاده از نقطه‌ای برای اهرم انداختن را می‌دهد که می‌تواند برای باز کردن درب مورد استفاده قرار گیرد. هرچه فاصله بین درب و بدنه کمتر باشد، فضای کمتری در اختیار سارقین خواهد بود.

این مورد را می‌توان اغلب در گاوصندوق‌های معمولی کلیدخور مشاهده کرد اما در مدل‌های دیجیتالی چنین چیزی وجود ندارد. در اینجاست که کیفیت ساخت حرف اول را می‌زند و نباید به دلیل ارزان بودن، گاوصندوقی را خریداری کنید که راه های بیشماری را در اختیار دزدان قرار می‌دهد.

ویژگی ضدآتش

بیشتر گاوصندوق‌ها در برابر آتش سوزی مقاوم هستند، به این معنا که در مدت زمان معینی در برابر حرارت مقاومت می‌کنند. گاوصندوق‌های نسوز در محافظت از اسناد کاغذی و در برابر صدمات ناشی از گرما بسیار عالی عمل می‌کنند.

با این حال گاوصندوق‌های ضد آتش اغلب دارای فلز بسیار نازک هستند که احتمال نفوذ از طریق سوراخ کردن را آسان‌تر می‌کند. در عوض به گاوصندوق‌های ضدآتش که دارای درجه‌بندی سرقت هستند توجه کنید. این رتبه‌بندی به کاربر کمک می‌کند تا هم از نظر مقاومت در برابر حرارت و هم نفوذ، امنیت بالا را تضمین کند.

اندازه گاوصندوق

به چند دلیل اندازه در خرید گاوصندوق مهم است. گاو صندوق‌های کوچک طراحی جمع و جوری دارند که برای فضاهای کوچک مناسب هستند. اگر اشیا ارزشمند یا وسایل زیادی دارید، مدل‌های بزرگ را در نظر بگیرید.

اکثر گاوصندوق‌های بزرگ و کوچک را می‌توان به دیوار نصب کرد یا روی زیمن به صورت ایستاده قرار داد. مطمئن شوید که برای انتخاب اندازه گاوصندوق، ابعاد فضای خود را در نظر بیگیرید. همچنین جایی که باید گاو صندوق را قرار دهید را نیز در نظر بگیرید.

همچنین بخوانید:

وزن گاوصندوق

یکی از عناصری که اغلب در خرید گاوصندوق مهم تلقی می‌شود، وزن است. حمل یک گاوصندوق سنگین دشوار است؛ بنابراین سارقین به سختی می‌توانند یک گاوصندوق با وزن زیاد را بلند کرده و حمل کنند.

درست است که جابجایی گاوصندوق حتی برای شما نیز سخت خواهد بود، اما موضوع مهم امنیت است. با این حال، مشکل سنگین بودن را می‌توان به مدل‌های دیجیتالی که بدنه آنها از قوی‌ترین متریال ساخته شده‌اند استفاده کرد. درحقیقت، امنیت بالا از طریق قابلیت الکتریکی و متریال حل می‌شود.

کلام آخر

در دنیای پرچالش امروزی، خرید گاوصندوق کاری ضروری است. یگ گاو صندوق خانگی یا اداری می‌توانند وسیله‌ای امن برای نگهداری وسائل با ارزش باشد. حتی برای خانواده هایی که دارای فرزندان کوچک هستند و می‌خواهند آنها را از برخی وسائل خطرناک دور کنند، گاوصندوق وسیله‌ای ایده‌آل است.

به هر روی، اگر می‌خواهید بهترین گاوصندوق های الکترونیکی بازار را خریداری کنید، محصولات یوکا همان مدل‌هایی هستند که نیاز دارید!