متأسفانه، سرقت از منازل روزبه‌روز در حال افزایش است. طبق گفته پلیس هر ۱۱ ثانیه یک بار سرقتی در مناطق مسکونی رخ می‌دهد که اکثریت آن‌ها در طول روز صورت می‌گیرند. به منظور محافظت از اشیاء با ارزش و اسناد مهم، بسیاری از مالکان خانه در خرید گاوصندوق دیجیتالی سرمایه گذاری می‌کنند.

شما با خرید یک گاوصندوق الکتریکی می‌توانید از وسایل یا اسناد با ارزش خود در برابر سرقت، آتش سوزی یا سایر بلایای احتمالی، محافظت کنید. بیشتر گاوصندوق‌های دیجیتالی امکانات و دستورالعمل‌های واحدی برای محافظت از اشیا دارند. با این وجود، عوامل خاصی وجود دارند که باید هنگام انتخاب بهترین مکان برای نصب گاوصندوق خود آن‌ها را در نظر بگیرید.

بهترین مکان برای نصب گاوصندوق در خانه کجاست؟

هیچ مکان بی‌عیب و نقصی وجود ندارد که بتوان آن را برای همه خانه‌ها درنظر گرفت و توصیه کرد. خانه‌ها و نوع معماری و چینش آن‌ها با هم فرق دارند؛ اما می‌توان نشانه‌هایی را برای شناسایی بهترین مکان نصب گاوصندوق دیجیتال درنظر گرفت و آن را به‌عنوان بهترین نقطه توصیه کرد. نشانه‌های زیر را برای نصب جدی بگیرید:

برای جلوگیری از سرقت

به دنبال مکانی از خانه باشید که رفت‌وآمد کمتری دارد و سخت بتوان آن را پیدا کرد. گاو صندوق باید از دید خارج و در ساختار خانه تعبیه شود.

پیشنهاد می‌کنیم گاوصندوق را در محفظه‌ای دیواری که با تابلو، درب یا پوشش دیگری کاور می‌شود قرار دهید. جوری آن منطقه را بپوشانید که هرگز نامتجانس یا متفاوت به‌نظر نرسد و عادی باشد. همچنین، می‌توانید گاوصندوق را در کابینت آشپزخانه یا کف ملک خود بگذارید و در این مناطق جایی برای آن درنظر بگیرید.

حفاظت از آتش سوزی

آتش سوزی دومین تهدید برای خانه شما است و درعین‌حال می‌تواند اشیا باارزش و مخصوصا اسناد مهم شما را از بین ببرد. امن‌ترین مکان برای نصب گاوصندوق، گوشه‌ای از خانه است که دو دیوار خارجی به هم می‌رسند.

این مکان بیشترین محافظت و پشتیبانی را از گاوصندوق سنگین، دربرابر آتش‌سوزی فراهم می‌کند. در خانه‌های چندطبقه بهترین مکان برای محافظت از آتش‌سوزی، طبقه پایین است. درصورت آتش‌سوزی می‌توان گاوصندوق را به‌سرعت از خانه خارج کرد و زمان بیشتری خرید.

این مقاله را از دست ندهید:

نصب گاوصندوق

جلوگیری از آسیب ناشی از سیل

برای جلوگیری از آسیب دیدن اشیاء قیمتی خود یا از بین رفتن آن در سیل یا طغیان رودخانه، مطمئن شوید که گاوصندوق بالاتر از سطح زمین نصب شده است.

توصیه می‌کنیم که در مناطق سیل‌خیز،پایه بتنی یا فلزی برای گاوصندوق بسازید که بتواند از آن دربرابر سیلاب محافظت کند. پایه می‌تواند در ساختار خانه قرار گیرد و امنیت گاوصندوق را تضمین کند.

اگرچه گاوصندوق‌های دیجیتالی و معمولی اغلب در برابر جریان آب مقاومت می‌کنند اما برای اطمینان بیشتر، اسناد ارزشمند، وسایل الکترونیکی یا عکس‌ها را در محفظه‌ای ضد آب قرار دهید و بعد آن را در گاوصندوق بگذارید.

در کجای خانه نباید گاوصندوق را نصب کرد؟

مکان‌های زیر در خانه از امنیت کمتری برخوردار هستند و توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان گاوصندوق را در آن قرار ندهید:

  1. پیشنهاد می‌کنیم مکانی خارج از اتاق خواب اصلی انتخاب کنید: اتاق خواب اصولا اولین جایی است که سارقین به‌محض ورود به خانه آن را پیدا و زیرورو می‌کنند تا چیزی باارزش بیابند. به همین دلیل نمی‌تواند محل مناسبی برای حفاظت گاوصندوق محسوب شود.
  2. از نصب آن در گاراژ خودداری کنید: گاراژ، زیرپله و پارکینگ معمولاً از نظر سرقت، آتش سوزی، جاری شدن سیل و سایر بلایا پرخطرترین منطقه خانه است. درب‌های گاراژ اغلب به‌راحتی باز می‌شوند. به علاوه، یافتن و برداشتن گاوصندوق در این مکان آسان است.

آماده سازی برای نصب گاوصندوق

دستورالعمل‌های نصب شامل لیستی از ابزارهای ساده است که به احتمال زیاد شامل یک مجموعه سوکت، دریل، بیت مته، پیچ گوشتی و یک خودکار برای علامت گذاری است. برای نصب گاوصندوق در کف خانه، راهنمای زیر را دنبال کنید:

نصب گاوصندوق در کف بتنی

گاوصندوق دیجیتال را در جای خود قرار داده و درب آن را باز کنید. در داخل گاوصندوق باید چند ناحیه سوراخ شده از قبل را مشاهده کنید. با استفاده از خودکار، مکان مورد نیاز را برای سوراخکاری در کفپوش بتن یادداشت کنید.

گاوصندوق را کنار بگذارید و دریل خود را با اندازه صحیح مته طبق دستورالعمل آماده کنید.

اگر سوراخ‌ها را خیلی بزرگ کنید، برای ادامه کار باید پیچ ​​و مهره‌های بزرگ‌تری بخرید و اندازه سوراخ‌های قبل از سوراخ داخل گاوصندوق را افزایش دهید. محل قرار گیری سوراخ های روی گاوصندوق را در کف بتنی با دریل حفر کنید. سپس گاوصندوق را در محل قرار دهید و پیچ‌ها را سفت کنید.

این مقاله را از دست ندهید:

آموزش نصب گاوصندوق

نصب در کف چوبی

شما باید دستورالعمل‌های ذکر شده را دنبال کنید؛ اما هنگام نصب گاوصندوق الکترونیکی خود در کف چوبی، نکات دیگری هم وجود دارند که باید رعایت شوند.

تخته‌های کف به اندازه کافی قوی و ایمن نیستند که بتوانند وزن یک گاوصندوق سنگین را تحمل کنند. بنابراین، باید فضایی را برای صندوق امانات خود پیدا کنید که در آن یک تیرچه کف وجود داشته باشد.

اکثر گاوصندوق‌ها به پیچ و مهره‌ها و ابزار مناسب برای نصب چوب مجهز نیستند، به همین دلیل باید پیچ ​​های بلندی تهیه کنید که به اندازه کافی عمیق باشند تا به تیرچه کف شما نفوذ کنند و آن‌ها را با یک مهره محکم کنید.

همچنین ممکن است لازم باشد که علاوه بر پیچ و مهره‌ها، از چسب‌های مخصوص هم استفاده کنید. با این حال، نباید به تنهایی و بدون مشورت با متخصصین اقدام به نصب گاوصندوق‌های خیلی سنگین کنید.

مکان مناسب نصب گاوصندوق

موارد احتیاطی را رعایت کنید

برای برداشتن گاوصندوق توسط یک شخص یا یک بلایای طبیعی دشوارتر، باید آن را در یک قسمت محکم از ساختمان ثابت کرد.  کف بتنی، بخشی از پی یا یک دیوار خارجی بهترین گزینه برای انجام این کار هستند.

بهتر است گاوصندوق را  روی سطح چوبی سوار نکنید؛ چون این کار باعث می‌شود بسیار راحت خارج از محل قرار بگیرید.

در صورت امکان باید گاوصندوق را از دید پنهان کنید. برای پوشاندن آن می‌توان از کابینت‌های سفارشی، مبلمان بزرگ، آویزهای دیواری یا درب‌هایی که با دیگر فضای ذخیره سازی خانه ترکیب شده‌اند، استفاده کرد.

در صورت تجهیز خانه به سیستم گرمایش کف، هرگز هیچ نوع حفاری در کف انجام ندهید و حواستان به هر لوله ای که ممکن است زیر کف خانه کار گذاشته شده است، باشد.  ممکن است نیازباشد برای این کار تخته کف خانه را بکشید یا نقشه لوله‌کشی ساختان را به دقت نگاه کنید.

این مقاله را از دست ندهید:

نصب گاوصندوق الکترونیک

کلام آخر

گاوصندوق دیجیتالی ضد حریق می‌تواند به شما کمک کند که حتی اگر موفق نشدید که در شرایط اضطراری آن را از محل خارج کنید، بابت محافظت وسایل باارزشتان اطمینان خاطر داشته باشید.

طلا و جواهر، شناسنامه، گذرنامه، اوراق پس انداز فقط چند نمونه از وسائل و مدارک با ارزش شما هستند. قبل از انجام این سرمایه گذاری، بررسی کنید که گاوصندوق توسط سازنده درجه بندی شده است تا در برابر گرمای آتش مقاومت کند یا خیر!

مسئله  دیگری که باید مدنظر قرار دهید این است همه کاربران با هرسطح نیازی الزامی به خرید گاوصندوق ندارند. اگر نیاز شما محدود است و به چیزی به اندازه گاوصندوق نیاز ندارید، سیف باکس دیجیتال گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود. این ابزار کاربردی تمام امکانات گاوصندوق را، اما در ابعاد کوچکتر، در اختیار شما قرار خواهد داد و امنیت وسایلتان را تضمین می‌کند. پیشنهاد ما این است که به خرید سیف باکس فکر کنید.

منبع: www.gvlock.com

ما در نوآوران هوشمند تلاش کرده‌ایم تا براساس نیاز کاربران ایرانی، بهترین برندها و آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه گجت‌های امنیت هوشمند را ارائه و با خدمات پس‌ازفروش در سرتاسر کشور، خیال کاربران را از بابت پشتیبانی ۲۴ ساعته راحت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در نمایندگی‌های یوکا تماس بگیرید.

تماس با مشاورین یوکا