قفل‌های هوشمند؛ کلید حل مشکلات

آیا دنبال قفل هوشمند اداری مناسب هستید؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

امنیت خانه یا محل کار یکی از حیاتی‌ترین نگرانی افراد است. ما از اختراع قفل و کلید برای امنیت خانواده و محل کار خود به این ابزار اعتماد کرده ایم. اما زمانی که کلیدمان را گم می‌کنیم، داستان شروع می‌شود.

شما هم از آن‌دسته افرادی هستید که همیشه کلیدشان را فراموش می‌کنند؟ آیا معمولا برای باز و کردن درب محل کارتان با بقیه به مشکل می‌خورید؟ آیا قفل بدون کلید می‌خواهید؟ اگر به هر یک از سوالات بالا پاسخ مثبت داده باشید، قفل درب هوشمندبرای شما گزینه‌ای ایده آل است.

دیگر آن روزهایی که مجبور به یاد آوردن کلیدها یا مجبور به ساختن قطعات یدکی شده‌اید را فراموش کنید. ورود قفل‌های هوشمند به این عرصه، کار را بسیار راحت کرده است.

البته هنگام خرید قفل درب، موارد زیادی وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر گرفت. برخلاف قفل‌های قدیمی که ملاک انتخاب سبکی آن‌ها بود، داستان در قفل دیجیتال کمی متفاوت است.

این راهنمای خرید قفل الکترونیک به شما کمک می‌کند تا قفل هوشمند اداری را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.

قفل هوشمند اداری

صفحه لمسی یا صفحه کلید

قفل دیجیتال در بازار، در دو نوع صفحه کلید و لمسی وجود دارد. انواع صفحه کلیدی آن‌ها، صفحه‌ای عددی دارند که در انتهای آنها دکمه قفل و باز کردن قفل هم تعیبه شده است.

صفحه لمسی معمولا به حسگر بیومتریک مجهز است و با اسکن اثر انگشت شما، آن را شناسایی و قفل را باز خواهد کرد. این نوع از صفحه کلید قفل دیجیتال، گزینه مناسبی برای افراد نابینا یا کم‌بینا هم محسوب می‌شود و به آن‌ها احساس توانایی می‌دهد.

در این مدل صفحه کلید پشتیبانی هم تعبیه شده است تا اگر احیانا عملکرد لمسی با اختلال مواجه شد، مشکلی برای ورود و خروج نداشته باشید.

این مقاله را از دست ندهید:

کد اصلی و کد عبوری

قفل‌های درب بدون کلید با وارد کردن کدهایی که ذخیره کرده‌اید باز می‌شوند. دو کد وجود دارند که قفل قبول می‌کند:

  • کد اصلی
  • کد عبور

کد اصلی به شما این امکان را می‌دهد تا همه کدهای عبور را تنظیم کنید و کد عبور مخصوص کاربران است و از شما در برابر هرگونه نفوذ ناخواسته ای محافظت کامل می‌کند.

کد کاربر قابل برنامه ریزی برای مهمانان

یکی از قابلیت‌های قفل دیجیتال تعریف کد دسترسی اختصاصی برای افراد است. این قابلیت هم در قفل‌های خانگی و هم اداری تعبیه شده است. اما این کارکرد در قفل هوشمند اداری بسیار کاربردی خواهد بود.

این قابلیت به کنترل دقیق دفاتر اداری کمک می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از آن، سطوح مختلف ورود کارکنان را محدود و کنترل کنید. شما حتی می‌توانید برای مواقع مورد نیاز رمزهای موقتی تعریف کنید که در ساعات و روزهای مشخصی کار خواهند کرد.

قفل دارای صفحه کلید برای ورودی‌های شبانه هم ایدئال خواهد بود. این انواع صفحه روشنایی الکترونیکی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به استفاده از چراغ، سریعا کد خود را وارد کنید.

خرید قفل هوشمند اداری

قفل خودکار

متحاوزین و سارقین به راحتی می‌تواند درب قفلهای سنتی را بدون کلید باز کنند، اما داستان قفل درب بدون کلید از نظر امنیتی متفاوت است. در قفل‌های سنتی، باید مراقب باشید زمان بیرون رفتن درب خود قفل کنید. اما در قفل‌های هوشمند، لازم نیست نگران قفل شدن باشید، چون پس از بیرون آمدن درب ظرف سه ثانیه به طور خودکار قفل خواهد شد.

باتری و طول عمر

قفل هوشمند اداری و البته همه قفل‌های دیجیتال برای کار به منبع تغذیه نیاز دارند. این گجت‌های الکترونیک برای کار از ۴ باتری استاندارد AA یا AAA استفاده می‌کنند. باتری با استفاده متوسط ​​با ۱۵ تا ۲۰ ورودی در روز می‌تواند بیش از یک سال دوام بیاورد. وقتی قفل درب بدون کلید با باتری کار می‌کند، طول عمر منبع تغذیه به تعداد باز و بسته کردن قفل در روز تغییر خواهد کرد.

درکل اگر استفاده شما از قفل به‌طور متوسط حول ۱۰-۱۲ بار در روز باشد، باید انتظار داشته باشید که باتری یک سال دوام بیاورد. معمولا قفل‌ها به هشدار باتری ضعیف هستند و قبل از آنکه کاملا عمر باتری تمام شود، باخبر خواهید شد و زمان کافی برای تعویض آن خواهید داشت.

این مقاله را از دست ندهید:

متناسب با هر دو سمت چپ و راست

نکته مهمی که باید برای خرید قفل هوشمند اداری یا خانگی مورد توجه قرار دهید، تناسب جهت قفل با درب است. اگر خانه و درب قدیمی است، حتما قفلی بخرید که با هر دوطرف چپ و راست هماهنگ باشد تا مشکلی پیش نیاید و مجبور نشوید که جهت باز شدن درب را عوض کنید.

اتصال از راه دور به وای فای

اگر اتصال وای فای دارید، می‌توانید قفل درب را به وای فای خود متصل کنید و با ریموت وای فای از راه دور در هر کجای دنیا به قفل درب تان دسترسی داشته باشید. ترکیب  قفل هوشمند و دوربین IP همگام سازی شده با تلفن هوشمند شما می‌تواند محیط کار شما را ایمن کند.

قفل اداری هوشمند مدیریت

اتصال گوشی‌های هوشمند

امروزه همه ما حداقل یک گوشی هوشمند داریم و چه بهتر که قفل دیجیتال هم قابلیت اتصال به گوشی هوشمند داشته باشد. به‌این‌ترتیب می‌توانید به‌سادگی وضعیت باتری، تعداد دفعات استفاده از قفل در روز، وضعیت قفل، باز شدن قفل درب و سایر را بررسی کنید.

برای اتصال تلفن‌های هوشمند و جفت شدن با تلفن هوشمند خود به استفاده از بلوتوث داخلی در قفل درب نیاز دارید. برای کارکردن قفل با تلفن هوشمند خود، باید در محدوده اتصال بلوتوث باشید.

این مقاله را از دست ندهید:

مشخصات درجه قفل هوشمند

خوب است که برای خرید قفل هوشمند اداری استانداردهای انواع قفل را بشناسید. این استاندارد برای رده‌بندی قفل‌های هوشمند ایجاد شده‌اند و می‌تانند به شما کمک کنند تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

مشخصات موسسه استاندارد ملی (ANSI) به این ترتیب است:

  • درجه ۱: بهترین
  • درجه ۲: بهتر
  • درجه ۳: خوب

قفل درجه یک تا ده ضربه چکش و ۲۵۰۰۰۰ چرخه باز و بسته شدن و فقط ۱ اینچ فرافکنی در قاب درب را پشتیبانی می‌کنند. به همین ترتیب، درجه دو و سه میزان مصرف چکش کمتر و چرخه‌های موفقیت آمیز کمتر دارند.

انواع قفل اداری هوشمند

اعلان فعالیت با استفاده از قفل هوشمند

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که قفل دیجیتال از آن پشتیبانی می‌کند اعلان ورود و خروج است. این ویژگی برای کسانی که خواهان استفاده از قفل هوشمند در محیط اداری هستند عالی است.

کافیست درب محیط کارتان را به قفل هوشمند اداری مجهز کنید تا همیشه از ورود و خروج به محیط آن اطلاع داشته باشید؛ حتی زمانی که در محیط حضور ندارید هم اعلان ورود و خروج برای اپلیکیشن قفل هوشمند در گوشی شما ارسال خواهد شد.

این مقاله را از دست ندهید:

فناوری همیشه راهی برای سهولت و در عین حال ایمن سازی زندگی ما پیدا کرده است. این فرآیند صرفا روندی مدرن نیست، بلکه به کمک ایمن سازی محیط اداری و خانگی هم آمده است. شاید فکر کنید که هزینه این کار زیاد است، اما یادتان باشد که هیچ هزینه ای بیش از امنیت عزیزان شما ارزش نخواهد داشت.

ما در نوآوران هوشمند با ارائه بهترین انواع قفل هوشمند اداری و خانگی درتلاش هستیم تا گامی در هوشمندسازی منازل و محیط کاری برداریم. اگر قصد شما انتخاب بهترین قفل دیجیتال برای محیط موردنظرتان است با مشاورین ما در یوکا تماس بگیرید.

تماس با مشاورین یوکا