بدون شک یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین اختراعاتی که تکنولوژی گجت‌های خانگی قفل دیجیتال بوده است. این اختراع جذاب که نقش مهمی در  افزایش ضریب امنیت خانه‌ها، هتل‌ها و ادارات داشته، به یکی از پرطرفدارترین تکنولوژی میان گجت‌های هوشمند تبدیل شده است. قفل دیجیتال کارتی، یکی از قدیمی‌ترین و درعین‌حال پراستفاده نوع از انواع قفل‌های هوشمند است. همان چیزی که قرار است در این نوشته بیشتر با آن آشنا شویم.

در ادامه با ما همراه باشید تا با قفل‌ کارتی و هرآنچه باید درباره آن بدانید، بیشتر بخوانید.

قفل دیجیتال کارتی چیست؟

قفل دیجیتال کارتی یکی از قدیمی‌ترین انواع قفل‌های هوشمند و درعین‌حال پراستفاده‌ترین نوع آن است. بعید است که کسی تابحال با قفل کارتی کار نکرده باشد.

امروزه اکثر هتل‌ها و هتل‌داران ترجیح می‌دهند برای افزایش سطح امنیت اتاق‌ها و بهبود نمای ظاهری درب‌ها، از قفل‌های کارتی استفاده کنند و اگر زیاد به مسافرت می‌روید، حتما بارها و بارها با این نوع از انواع قفل ارتباط برقرار کرده‌اید.

البته ناگفته نماند که قفل دیجیتال کارتی بااینکه قدیمی‌ترین نوع قفل دیجیتال است، هرگز از جریان پیشرفت قفل‌های هوشمند جا نمانده و هربار تکنولوژی جدیدی به آن اضافه می‌شود تا عملکرد و وضعیت کاربری آن را بهبود ببخشد. پس قدیمی بودن ابدا به معنای پیش‌پاافتاده بودن یا ساده بودن این قفل‌ها نیست.

امروزه می‌توان قفل‌های کارتی را به لحاظ ارتباط با کاربران به دو نوع آنلاین و آفلاین و از لحاظ نوع کاربری به دو شاخه تماس مستقیم و ارتباط از راه دور تقسیم کرد.

قفل‌های آنلاین با سیستم یکپارچه مدیریت مرکزی یک شبکه آنلاین برقرار می‌کنند و می‌توانند توسط کاربران به‌صورت آنلاین مدیریت شوند. اما قفل‌های آفلاین چنین مزیتی ندارند و بدون آنکه ارتباط نرم‌افزاری یا شبکه‌ای با مدیریت داشته باشند، به‌صورت مستقل و جدا از هم کار می‌کنند.

قفل‌های تماس مستقیم هم همان‌هایی هستند که برای باز شدن در، حتما باید کارت را مستقیما روی دستگیره قرار داد، اما بعضی از انواع قفل‌ها که با کارت RFID کار می‌کنند، با استفاده از امواج رادیویی با قفل ارتباط برقرار می‌کنند و در فاصله کوتاهی از دستگیره و بدون نیاز به برقراری تماس، قفل باز خواهد شد.

قفل دیجیتال کارتی

مزایای قفل دیجیتال کارتی؛ چرا باید قفل کارتی بخریم؟

امنیت بالا

اصلی‌ترین مزیت قفل‌ دیجیتال کارتی، سطح بالای امنیت آ‌ن‌ها نسبت به قفل‌های سنتی است. کارت قفل کارتی قابل کپی نیست و خیالتان راحت خواهد بود که کسی نمی‌تواند به همین سادگی‌ها از طریق درب ورودی وارد خانه شما شود.

از طرفی، اگر هتل‌دار هستید، خیالتان راحت است که کسی جز مسافر توانایی ورود به اتاق را نخواهد داشت و به این ترتیب ضریب امنیت مسافران و وسایل آن‌ها به‌صورت چشمگیری بالا خواهد رفت.

مدیریت آسان

یکی از ویژگی‌های قفل‌ دیجیتال قابلیت مدیریت یکپارچه انواع آنلاین‌ آن‌ است. اگر هتل‌دار هستید می‌توانید از این ویژگی برای کنترل ورود و خروج اتاق‌ها و همچنین صدور فرمان‌های یکپارچه در شرایط اضطراری استفاده کنید. به این ترتیب درصورت وقوع اتفاقاتی مانند آتش‌سوزی، سیل، زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه، می‌توانید قفل در اتاق‌ها را غیرفعال کنید که خروج با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

سهولت کاربری

استفاده از قفل دیجیتال کارتی بسیار آسان است. هرکسی با هر سطحی از دانش تکنولوژیک و هر میزان سواد خواهد توانست به سادگی با این قفل کار کند و فرقی ندارد که کودک باشد یا سالخورده؛ در هرصورت کار کردن با قفل کارتی به سادگی و با همراه داشتن کارت، درب باز خواهد شد. چه چیزی از این بهتر؟

خیالِ راحت!

درصورتی که کارت به هر دلیلی گم یا مفقود شود، می‌توانید به سادگی کارت را از مدار خارج کرد تا دیگر کار نکند و خیالتان از بابت سودجویی احتمالی کسانی که آن را پیدا کرده‌اند راحت شود.

مزایای قفل دیجیتال کارتی

همه چیز با یک کارت در جیب شما

با استفاده از قفل دیجیتال کارتی دیگر مجبور نخواهید بود حجم عظیمی از کلید را با خودتان به این طرف و آن طرف بکشید و یا نگران گم شدنشان باشید. کافیست کارتتان را در کیف پول یا کیف کارتتان بگذارید تا همیشه همراهتان باشد و بدون هیچ تلاشی در برایتان باز شود! حتی می‌توانید کارتتان را با کارت مترو یا سایر کارت‌های هوشمندتان را هم به کارت مخصوص باز کردن درب تبدیل کنید. چه چیزی از این بهتر؟

کنترل ورود و خروج

استفاده از قفل کارتی به شما این امکان را می‌دهد که ورود و خروج افراد را کنترل کنید. این مسئله به‌خصوص برای کسانی که مدیریت هتل را برعهده دارند، مهم و قابل تامل خواهد بود.

در زمان خرید قفل دیجیتال کارتی به چه نکاتی دقت کنیم؟

کیفیت ساخت

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در خرید قفل دیجیتال به آن دقت کنید، کیفیت ساخت و سخت‌افزار قفل است. قفلی که کیفیتی مناسب نداشته باشد، به سادگی دربرابر ضربه یا شوک الکترونیکی از کار می‌افتد و کارایی خود را از دست می‌دهد. خرید از برندهای معتبر و شناخته شده به شما این اطمینان را خواهد داد که هرگز قفلتان خراب نخواهد شد و دربرابر ضربه مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

مسئله بعدی که باید درنظر بگیرید، کیفیت نرم‌افزار قفل دیجیتال است. قفل‌های هوشمند که کیفیت نرم‌افزاری مناسبی داشته باشند، هم تجربه کاربری بهتری خواهند داشت و هم هرگز هک نخواهند شد.

لازم است همانقدر که خیالتان بابت سخت‌افزار راحت است، به نرم‌افزار قفل هم اطمینان کافی داشته باشید. در این مورد هم برندهای معتبر بازار خواهند توانست خیالتان را راحت کند.

سطح کاربری

نکته مهم دیگری که میتواند انتخاب شما را تحت تاثیر قرار دهد، نوع کاربری شماست. اگر قرار است برای مرکزی اقامتی یا هتل قفل را خریداری کنید، بهترین گزینه‌ای که می‌توانید انتخاب کنید، قفل آنلاین با کارت RFID است.

این قفل‌ها قابلیت مدیریت و نظارت دائمی یکپاره توسط مدیریت را دارند و همچنین قابلیت باز شدن در با کارت RFID به طولانی‌تر شدن عمر کارت کمک زیادی خواهد کرد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

درعین‌حال، مدیریت یکپارچه قفلها که از طریق خرید قفل‌های آنلاین امکان‌پذیر است به شما کمک می‌کند تا ورود و خروج مسافرین به اتاق‌ها را کنترل کنید و بتوانید در شرایط اضطراری، به‌موقع فرمان باز شدن یکپارچه قفل‌ها را اجرایی کنید.

اگر کاربر شخصی هستید، دستتان برای خرید انواع قفل باز است. در این شرایط همه‌چیز به سلیقه، سطح کاربری و بودجه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید امکان مدیریت قفل دیجیتال را از طریق نرم‌افزار روی گوشی همراه داشته باشید، قفل آنلاین را انتخاب کنید و هر امکانات دیگری که دوست دارید داشته باشید را هماهنگ با بودجه و مدل‌های موجود در بازار انتخاب کنید.

خرید قفل دیجیتال کارتی

تنوع دسترسی

نکته دیگری که هم باید درنظر بگیرید، تنوع امکان دسترسی به قفل و باز کردن آن است. بسیاری از قفل‌های دیجیتال کارتی علاوه بر باز شدن با کارت، امکان باز شدن با روش‌های دیگری مانند اثر انگشت، رمز عبور، کلید مکانیکی و اسکن کف دست یا چشم را هم دارند.

درنهایت اینکه همه‌چیز به خودتان بستگی دارد. به سطح کاربری، مدل و ظاهر قفل، میزان بودجه‌ای که برای خرید قفل دیجیتال درنظر گرفته‌اید و میزان امنیتی که از آن انتظار دارید. خوشبختانه این روزها آنقدر تنوع این قفل‌ها زیاد است که دستتان برای خرید کاملا باز خواهد بود.

شما می‌توانید برای انتخاب بهترین مدل قفل و آنچه با سطح بودجه و نیازتان هماهنگ‌تر است، با کارشناسان ما در نظر ارتباط بگیرید. ما در ذهن آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم و از اینکه به شما در انتخاب آنچه نیاز دارید کمک کنیم، خوشحال خواهیم شد.

تماس با مشاورین یوکا