برای کسی که در زمینه هتلداری سرمایه‌گذاری کرده و مشغول به فعالیت حرفه‌ای در آن است، هم گام بودن با تکنولوژی‌های روز دنیا لازم و ضروری است. مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخشی که باید در آن تکنولوژی‌های مدرن‌تر استفاده کرد، بخش امنیت مسافران و اتاق‌های هتل است.

اگر ریزبینانه تر نگاه کنیم، قفل درب هتل بی‌شک اولین گزینه‌ای است که باید آن را ارتقاء دهید چرا که ناکارآمدی آن موجب بروز خسارت به مسافران و در نهایت آسیب دیدن کسب و کار شما به عنوان هتلدار است.

گزینه‌های زیادی برای افزودن امنیت به قفل درب ها وجود دارد، از نصب قفل اضافی تا استفاده از قفل کارتی. اما به نظر شما مسافران ترجیح می‌دهند اتاق خود را هنگام بیرون آمدن از آن، سه قفله کنند یا بدون هیچ مشکلی فقط با فشار دادن دستگیره، درب را با قفل کارتی یا قفل هتلی چفت کنند؟ خب مسلماً قفل هتلی شیک‌تر و کارآمدتر است.

جالب توجه است که قفل هتلی به نسبت قفل سنتی و کلیدی دارای دوام و همچنین بازده اقتصادی مناسب‌تری است. همچنین این قفل‌ها در مرتبه‌های امنیتی بالا و پیشرفته به سیستم مرکزی هتل وصل شده و نگهبان یا کسی که مسئول دادن کلید و گرفتن آن است، می‌تواند روی باز و بسته شدن درب‌ها نظارت داشته باشد.

همچنین این کارت‌ها به میهمانان و کسانی که از اتاق‌های هتل شما استفاده می‌کنند، این پیام را گوشزد می‌کند، که مدیریت هتل به فکر امنیت و آسایش آن‌ها است. برای درک صحیح‌تر، به برخی از مزایای قفل کارتی یا قفل هتلی از زبان مسافران و هتلداران اشاره خواهیم کرد.

۱۰ مزیت قابل توجه قفل های کارتی از زبان مسافران و هتلداران

مزیت ۱ قفل کارتی : حمل ساده بدون نیاز به مراقبت خاص

به جای دادن کلید درب اتاق هر کس به همراه یک آویز بزرگ از شماره اتاق که مسلماً حمل و نگهداری از آن سخت است، کارتی خوش فرم و مدرن برای باز و بسته کردن درب‌ها در قفل هتلی به مسافران خواهید داد.

مزیت ۲ قفل کارتی : عدم نیاز به ثبت ورود و خروج مسافران به اتاق

کارت قفل هتلی دارای حافظه‌ای است که زمان‌های باز و بسته کردن درها را در خاطر می‌سپارد. بنابراین نیازی نخواهد داشت که دفتر بزرگی به نگهبان جلو درب هتل بدهید تا کسانی که وارد هتل یا از آن خارج می‌شوند را یادداشت کند.

مزیت ۳ قفل کارتی : بسته شدن و قفل شدن خودکار درب

معرفی بهترین برندهای قفل دیجیتال ( ۵ برند معروف و معتبر )

در روش سنتی، میهمان شما باید درب را ببندد، وسایل خود را زمین بگذارد، کلید را اگر شانس آورده باشد و پشت درب جا نگذاشته باشد، در توپی آن بیندازد و چندین بار قفل را بچرخاند. اما در قفل هتلی همه کارها فقط با بستن درب هتل خود به خود انجام می‌شود و در نهایت یک صدای قفل شدن داخل گوش مسافر همراه با اطمینان خاطر در ذهنش، طنین انداز می‌شود.

مزیت ۴ قفل کارتی : عدم اتلاف وقت برای جایگزین کردن کلید گم شده

مسافران در سفر زمان کمی دارند و باید عجله کنند. اما این عجله کردن به قیمت فراموشی وسایل ساده‌ای به مانند کلید درب اتاقشان می‌انجامد. علاوه بر خسارتی که شما باید برای زدن کلید دوباره متحمل شوید مسافران نیز زمان زیادی را از دست خواهند داد. اما با وجود قفل هتلی، کافی است که مدیر بخش یا نگهبان در را برای مسافران با کلید اصلی خود باز کند.

مزیت ۵ قفل کارتی : غیرقابل تکثیر بودن کارت قفل هتلی

کلیدهای قدیمی با استفاده از یک موم عسل و چند تکه خمیر سفت شده می‌توانند کپی شوند و امنیت کاری شما و وسایل مسافران را به خطر بیندازند. اما کلیدهای قفل هتلی به هیچ عنوان کپی‌برداری نمی‌شوند و گم شدن آن‌ها در خیابان یا داخل هتل هیچ مشکلی برای شما به عنوان هتلدار و مسافر نخواهد داشت.

مزیت ۶ قفل کارتی : عدم نیاز به کلیدهای سنتی و کاهش مشکلات نگهداری آن‌ها

قفل کارتی یا قفل هتلی نیاز شما به داشتن یک دسته کلید برای باز و بسته کردن درهایی که کلید آن‌ها گم شده باشد یا کلیدش در دسترس نباشد را برطرف می‌کند. کافی است که پشت میز پیشخوان بروید و کارت جدیدی برای در اتاقی که می‌خواهید باز کنید، برنامه‌ریزی کنید.

مزیت ۷ قفل کارتی : بی‌نیازی از حفظ کردن کد باز کردن درب در قفل دیجیتالی

برخلاف قفل صفحه کلیدی که نیاز به وارد کردن پین کد در هر بار وارد شدن دارد، قفل کارتی نیازی به وارد کردن رمز و حفظ کردن آن دارد. تنها با برنامه‌ریزی کارت بر اساس شماره اتاق و نگه داشتن کارت رو به روی درب، قفل باز می‌شود. این کارت‌ها کار کارکنان را راحت‌تر کرده است.

مزیت ۸ قفل کارتی : افزایش امنیت در دسترسی‌های موقت

راهنمای خرید قفل کارتی درب : قیمت قفل کارتی ، معرفی انواع دستگیره کارتی و هر نکته ای که لازم است بدانید

تصور کنید که یکی از کارکنان شما، بخواهد به اتاقی که وسایل حساسی داخل آن قرار دارد، وارد شود. در این صورت نیاز دارد که اجازه دسترسی به او بدهید. اگر رمز وارد شدن به اتاق را بگویید، دیگر اطمینانی از تکرار ورود توسط او نخواهید داشت.

اما اگر کارت، قفل هتلی را فقط برای یک‌بار در اختیارش قرار دهید دیگر مطمئن خواهید شد که به جز این بار دیگر به اتاق دسترسی نخواهد داشت. یادتان هست که گفتیم، کارت قفلی کپی نمی‌شود.

مزیت ۹ قفل کارتی : قابلیت برنامه‌ریزی برای باز و بسته شدن درب‌ها

دیگر لازم نیست کسی در اتاق استخر را در زمان خاص باز و بسته کند. یا لازم نیست دربانی که خواب مانده است را بیدار کنید تا در هتل را باز کند. قفل کارتی قابل برنامه‌ریزی شدن است و می‌تواند در هر زمان که شما برای آن مشخص کرده‌اید، باز و بسته شود.

مزیت ۱۰ قفل کارتی : برنامه‌ریزی مجدد کارت‌ها

اگر نیاز دارید که کارکنان خودتان را از قسمت‌های مختلف تعویض کنید، دیگر نیازی به کپی کردن کلیدهای مختلف و دادن آن‌ها به کارکنان نیست. کافی است که کارت آن‌ها را بگیرید و از نو برنامه‌ریزی کنید.

در انتها؛

با وجود توصیفاتی که در مورد مزایای قفل هتلی داشتیم، تصمیم با خود شما است که آیا می‌خواهید مسافرانتان از هتلتان به امنیت و آسایش یاد کنند یا آن را یک هتل قدیمی با قفل‌هایی که هر از چند وقت یکی از آن‌ها خراب یا کلیدش گم می‌شد به خاطر بیاورند.

تماس با مشاورین یوکا