این روزها بازار قفل‌های الکترونیک و دیجیتال که با فناوری‌های مدرن و هوش مصنوعی امنیت و راحتی کاربران را تضمین می‌کنند، داغ شده است. در این میان قفل دیجیتال بدون دستگیره به خاطر دسترسی آسان و ظاهر زیبا، جایگاهی ویژه دارد. اگر شما هم از طرفداران این‌دسته از گجت‌های کاربردی هستید، با ما تا انتها همراه باشید.

چرا قفل‌ دیجیتال؟

با گسترش روزافزون استفاده از فناوری‌های دیجیتال و هوشمند در زندگی روزمره، دسته وسیعی از فناوری‌های الکترونیکی برای افزایش سطح امنیت و راحتی کاربران به‌کار گرفته شدند. نتیجه این همکاری، پیدایش گجت‌های الکترونیک بود.

طولی نکشید که این گجت‌های الکترونیک به ابزارهای محبوب کاربران خانگی تبدیل شدند. ابزارهایی که کمک می‌کردند کاربران تجربه دلپذیرتر و بهتری از مدیریت خانه و اماکن تجاری خود داشته باشند.

یکی از محبو‌ب‌ترین ابزارهای الکترونیک میان کاربران، قفل دیجیتال است و انواع قفل دیجیتال بدون دستگیره نسبت به باقی مدل‌ها، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

قفل دیجیتال کار کاربران را در تامین امنیت منازل و اماکن تجاریشان راحت و به آن‌ها کمک کردند که خیالشان از بابت هر اتفاق، اعم از گم کردن کلید یا جا گذاشتن آن راحت شود.

امکانات وسیعی که قفل دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌داد، آن‌ها را به ابزاری تبدیل کردند که زودتر از هر گجت هوشمند خانگی دیگر، به محبوبیت رسید و به‌صورت وسیعی مورد استفاده قرار گرفت. اما چرا کاربران ترجیح می‌دهند که قفل دیجیتال بدون دستگیره بخرند؟ برای آشنایی با مزایای این ابزار جذاب و کاربردی در ادامه با ما همراه باشید:

قفل دیجیتال بدون دستگیره

قفل دیجیتال بدون دستگیره چه ویژگی‌هایی دارد؟

۱. دسترسی آسان

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت قفل دیجیتال بدون دستگیره دسترسی آسان کاربران به درب ورودی و باز شدن راحت است.

با این مدل از قفل، نیازی به فشار دادن اهرم ندارید و دستگیره‌ای وجود ندارد که برای باز کردن به فشار دادن نیاز داشته باشد. شما با راه‌های دسترسی ساده‌ای مانند رمز عبور، کارت یا اثر انگشت در سری از ثانیه به‌سادگی به درب دسترسی خواهید داشت.

راحتی در کار و توانایی شخصی‌سازی دسترسی به درب ورودی ساحتمان از ویژگی مشترک همه قفل‌های دیجیتال است که در نوع بدون دستگیره بارزتر و قابل توجه‌تر است. به همین دلیل کاربران دوست دارند که در خرید قفل دیجیتال، بدون دستگیره آن را انتخاب کنند.

علاوه‌براین، در مدل‌های هوشمند دستگیره دیجیتال، می‌توانید با امکان باز کردن درب با بلوتوث، بدون هیچ‌گونه تماس فیزیکی دسترسی داشته باشید. این گزینه در این روزهای پاندمی کرونا بسیار کاربردی و قابل توجه خواهد بود.

این مقاله را از دست ندهید:

۲. امنیت بالا

امنیت قفل دیجیتال بدون دستگیره بسیار بالاست و امکان هک یا دسترسی به آن تقریبا نزدیک به صفر است. اکثر قفل‌های دیجیتال بدون دستگیره با بهره‌گیری از فناوری ضدهک و ضدشوک، دسترسی سارقین و بیگانگان را به صفر نزدیک می‌کند.

در این مدل از انواع قفل، مغزی مرکزی غیرفعال می‌شود و کسانی که مجاز به باز کردن درب نیستند، نخواهند توانست به‌هیچ‌وجه وارد شوند.

علاوه‌برآن، حذف دستگیره مکانیکی در طراحی این مدل از قفل عملا دست سارقین را در هرنوع باز کردن قفل به‌صورت غیرقانونی یا با زور می‌بندد.

علاوه‌براین بهر‌ه‌گیری از فناوری ضدشوک و ضدهک باعث می‌شود تا حتی سارقین حرفه‌ای هم نتوانند با هک قفل، آن را باز کنند و به‌صورت غیرمجاز وارد شوند.

علاوه‌برآن بهره‌گیری از تکنولوژی رمز تصادفی، به شما کمک می‌کند که اگر غریبه‌ای کنار شما بود، با فعال‌سازی این گزینه امکان حدس زدن رمز یا فهمیدن آن را غیرممکن کنید.

۳. زیبایی ظاهری

شکی نیست که زیبایی و ظاهر یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده محبوبیت میان این‌دسته از گجت‌های الکترونیک بوده است. در این میان قفل دیجیتال بدون دستگیره با ظاهر شیک و مدرنی که به ساختمان می‌بخشد، جایگاه ویژه‌ای در میان سایر انواع دارد.

اگر زیبایی ظاهری یکی از ملاک‌های مهم شما برای انتخاب قفل دیجیتال است، حتما انواع بدون دستگیره آن را بررسی و به خرید این دسته از قفل به‌صورت جدی فکر کنید.

تنوع در طراحی و اشکال متنوع، یکی از ویژگی‌های برجسته این مدل قفل است. طراحی مینیمال و درعین‌حال مدرن می‌تواند ظاهر ساختمان و درب ورودی خانه یا مکان تجاری شما را از سایر اماکن دیگر متمایز کند و جلوه‌ای خاص به آن ببخشد.

راهنمای خرید قفل دیجیتال بدون دستگیره

۴. نصب آسان

نصب قفل دیجیتال بدون دستگیره بسیار آسان است. برای نصب این مدل از قفل به سوراخ‌کاری اضافی یا ابزار خاصی نیاز ندارید و تنها کافیست که قفل قدیمی را از روی درب بردارید و قفل جدید را در مکان قدیمی و با استفاده از همان سوراخ‌ها نصب کنید.

شما برای نصب این قفل کار ساده‌ای را پیش‌رو خواهید داشت و با طی کردن چند قدم، خواهید توانست قفل جدید را روی درب جایگزین نوع قدیمی آن کنید. البته نگران نباشید! اگر دوست دارید کار را بدون مشکل پیش ببرید، می‌توانید از تعمیرکاران مجاز و کارشناسان نصب استفاده کنید.

این مقاله را از دست ندهید:

۵. امنیت دوبرابر به دلیل امکان نصب کنار قفل مکانیکی

یکی از ویژگی‌های جذاب قفل دیجیتال بدون دستگیره این است که می‌توانید آن را بدون خارج کردن قفل مکانیکی روی درب نصب کنید.

با این کار، درواقع امنیت درب ورودی خود را دوبرابر و آن را به سدی غیرقابل نفوذ دربرابر سارقین تبدیل خواهید کرد.

قابل ذکر است که زمانی که قفل درب را نگه می‌دارید و قفل دیجیتال را بالای آن نصب می‌کنید، مغزی مرکزی قفل به‌صورت خودکار غیرفعال خواهد شد.

۶. عدم نیاز به کلید فیزیکی

یکی از مسائل مهمی که در خرید همه قفل‌های دیجیتال مطرح می‌شود، از بین بردن نیاز کاربران به کلید فیزیکی است. حذف این مورد، محدودیت‌هایی که حمل‌ونقل کلید یا وابستگی کاربران به آن را ایجاد می‌کرد، حذف شده است.

به‌این‌ترتیب نیاز نیست که هربار که از منزل خارج می‌شوید نگران فراموشی یا گم کردن کلید باشید. درواقع با استفاده از قفل دیجیتال بدون دستگیره، کلید در سرانگشتان شماست و هیچ نیازی به آن نخواهید داشت.

شما حتی نیاز ندارید که رمز را حفظ کنید و اگر مدلی انتخاب کنید که توانایی شناسایی شناسه‌های بیومتریک را داشته باشند، کار باز کردن درب در کسری از ثانیه انجام خواهد گرفت. چه چیزی از این بهتر؟

مزایای قفل دیجیتال بدون دستگیره

نکات مهمی که باید قبل از نصب قفل دیجیتال بدون دستگیره بدانید

  • قفل دیجیتال بدون دستگیره تقریبا روی انواع درب نصب خواهد شد و شما مشکلی بابت تجهیز درب ورودی منزل به آن نخواهید داشت. اما یادتان باشد که حتما قبل از نصب از ضخامت کافی درب اطمینان حاصل کنید. درب‌هایی کاندیدای مناسب قفل دیجیتال هستند که ضخامتی میان ۳.۵ تا ۹ سانتی‌متر داشته باشند.
  • یادتان باشد دربی را انتخاب کنید که میان نقش و طرح و لبه آن، حداقل ۱۲ سانتی‌متر حاشیه داشته باشد. درب‌هایی با ضخامت کمتر کمی مشکل ایجاد خواهند کرد. خوب است که اگر طول حاشیه درب مدنظرتان از ۱۲ سانتی‌متر کمتر است، حتما با کارشناسان فنی مشورت و صحبت کنید.
  • تنوع مدل‌های موجود در بازار و امکاناتی که قفل‌های دیجیتال در اختیارتان قرار می‌دهد، احتمالا شما را در انتخاب گزینه مطلوب گیج خواهد کرد. به همین دلیل حتما قبل از آنکه قفل مناسب را انتخاب کنید، درباره انتظارات و میزان بودجه منظرتان با کارشناسان فن صحبت کنید.

اگر قصد دارید قفل دیجیتالی بخرید که از برندهای شناخته شده و دارای نمایندگی در تمام کشور باشد، حتما با کارشناسان ما در نوآوران هوشمند، نمایندگی رسمی برند شناخته شده یوکا تماس بگیرید. کارشناسان ما تلاش می‌کنند به شما برای خرید بهترین قفل متناسب با نیازهایتان مشاوره دهند.

خرید قفل دیجیتال بدون دستگیره یوکا