نکته بسیار مهمی که بعد از خرید خانه جدید نباید آن را فراموش کرد، تغییر قفل درب ملک شخصی است. هیچ کدام از ما بعد از خرید خانه نمی‌توانیم مطمئن باشیم که مالکین قبلی نسخه‌ای از کلید درب ورودی را در اختیار دارند یا نه. یا اصلا چه تعداد از کلیدهای درب ورودی کپی شده و در اختیار دیگران است.

به همین دلیل تغییر قفل درب ورودی ملک (مسکونی یا اداری) مسئله‌ای ضروری است. با یوکا همراه باشید.

بهترین زمان برای تعویض قفل درب ملک شخصی چه زمانی است؟

توصیه ما این است که هر زمان که امنیت خانه و ایمنی آن در معرض خطر باشد قفل درب ورودی خود را عوض یا آن را مدل‌های جدید جایگزین کنید. موارد زیر، معمول‌ترین شرایطی هستند درصورت وقوع، نیاز دارید قفل‌ها را عوض کنید.

  • وقتی ملک جدیدی خریده‌اید.
  • زمانی ‌که از ملک شما سرقت شده است.
  • هنگامی که مستأجر از خانه شما نقل مکان کرده است.
  • هنگامی که کلیدی به سرقت رفته یا گم شده است.
  • وقتی کارکنانی که کلید دارند از شرکت یا کسب‌وکار شما می‌روند.
  • وقتی مجبور به جدایی و طلاق می‌شوید.
  • وقتی قفل خراب می‌شود.
  • وقتی سال‌هاست که قفل درب عوض نشده است.
  • وقتی سارقان به‌ راحتی قفل‌های کلید خور را باز می‌کنند.
  • وقتی نیاز به تطبیق دادن فضای زندگی و کاری خود با تکنولوژی‌های جدید دارید.

قفل درب ملک شخصی

نکات مهم زمان تعویض قفل درب ملک شخصی

باید قبل از برنامه‌ریزی برای تغییر قفل درب ملک شخصی ملاحظات خاصی را درنظر بگیرید. دو مسئله زیر از موارد مهمی هستند که نباید از آن‌ها غافل شد.

۱- تعداد قفل

تعداد درب‌هایی که قرار است قفل آن‌ها تغییر کنند را مشخص کنید. بعضی از خانه‌ها چند درب ورودی دارند (درب حیاط، درب ورود به خانه، درب پارکینگ و غیره) و همچنین چندین درب مهم داخلی مهم هم هستند که باید امنیت آنها حفظ شود.

۲- نوع قفل

به دنبال چه نوع قفلی هستید؟ قفل کلید خور یا قفل دیجیتال؟ قفل کلید خور ارزان است اما امنیت پایینی دارد، قفل دیجیتال گران است اما امنیت بیشتری را برایتان فراهم می‌کند. در مورد انتخاب نوع قفل به مقدار بودجه و نیازهای فضای داخل خود توجه کنید.

این مقاله را از دست ندهید:

عواملی که بر هزینه تعویض قفل درب ملک شخصی تأثیر دارند

وقتی نوبت به تخمین قیمت کل تعویض قفل درب ملک شخصی می‌رسد، فاکتورهای متعددی وجود دارند که باید درنظر بگیرید:

۱- خرید قفل جدید

صاحبان املاک می‌توانند قفل و سخت افزار درب خود را انتخاب و خریداری کنند و قفل‌ساز صرفاً هزینه نصب را دریافت می‌کند. گزینه دیگری که پیش‌روی شماست، مشاوره با قفل ساز، دریافت توصیه برای بهترین سخت افزار برای ایمن سازی ساختمان و تهیه آن‌ها یا سفارش مواد لازم است. واضح است که در این‌صورت باید هزینه کل قطعات و نصب را پرداخت کنید.

۲- پیچیدگی قفل

امروزه طیف گسترده‌ای از قفل‌ها و سخت افزارهای امنیتی در بازار وجود دارد. شما می‌توانید از بین گزینه‌های متنوع پیش‌رویتان یکی را انتخاب کنید. قیمت قفل با توجه به مواد، برند تولیدی و پیچیدگی متفاوت خواهد بود. نوع قفل، خواه قفل معمولی باشد خواه الکترونیکی، امنیت و آن از عواملی هستند که در قیمت نهایی قفل تاثیر خواهند گذاشت.

تعویض قفل درب ملک شخصی

۳- اصلاحات درب

اگر طرح و ابعاد قفل مناسب درب نباشد،به انجام اصلاحات خاصی روی درب نیاز پیدا خواهید کرد. این اصلاحات می‌تواند شامل بریدن درب، جایگذاری پیچ‌ها و قطعات دیگر روی درب باشد. انجام کلیه این کارها هزینه بردار است.

۴- تعداد قفل‌های درگیر

معمولا قفل جدید روی دربی نصب می‌شود که امنیت آن برای مالک مهم است. برای فضاهای مسکونی می‌توان روی درب ورودی خانه، پارکینگ و حیاط قفل جدید نصب کرد. هزینه نهایی تعویض قفل‌ها به تعداد قفلی که درنهایت تعویض می‌شود بستگی دارد.سعی کنید انواع مختلف قفل‌های مورد نظر خود را با توجه به فضا و اهمیت آن برایتان انتخاب و برایش برنامه‌ریزی کنید.

۵- تعداد کپی از کلیدهای مورد نیاز

در قفل‌های سنتی مسئله مهمی که باید توجه شود، تعداد کلیدهایی که نیاز به کپی دارند و البته تعداد کپی‌ها است. این مسئله هم در تعیین هزینه نهایی تعویض قفل تاثیرگذار خواه بود.

در یک دفتر اداری، بسیاری از افراد به ساختمان و فضاهای مختلفی احتیاج دارند. هزینه تهیه کلید برای کارکنان افزایش پیدا می‌کند که ممکن است این مسئله با گم شدن کلیدها هم به هزینه‌های جاری اضافه شود.

این مقاله را از دست ندهید:

کلام آخر

وقتی زمان تعویض قفل درب ملک شخصی فرا می‌رسد، باید در مورد انتخاب نوع قفل فکر کنید. شما دو راه بیشتر ندارید، یا باید قفل کلید خور خریداری کنید یا قفل دیجیتال! اگر ملک بزرگی دارید که آن را با ابزار و وسایل گران‌قیمت پر کرده‌اید و امنیت آن‌ها برایتان مهم و حیاتی است،توصیه می‌کنیم قفل دیجیتال بخرید. قفل دیجیتال در این وضعیت بهترین انتخاب برای شماست.

اما اگر ملک شما خالی است و فعلا از آن استفاده نمی‌کنید، قفل معمولی را انتخاب کنید.

به دلیل بالا رفتن ارزش لوازم خانگی و گرانی روز افزون، ما به کلیه شهروندان پیشنهاد می‌کنیم به سراغ قفل های الکترونیکی بروند تا امنیت فضای خود را برای همیشه تضمین کنند.

تعویض قفل درب ملک شخصی با قفل دیجیتال

منبع: www.gvlock.com

ما در نوآوران هوشمند تلاش کرده‌ایم تا براساس نیاز کاربران ایرانی، بهترین برندها و آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه گجت‌های امنیت هوشمند را ارائه و با خدمات پس‌ازفروش در سرتاسر کشور، خیال کاربران را از بابت پشتیبانی ۲۴ ساعته راحت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در نمایندگی‌های یوکا تماس بگیرید.

تماس با مشاورین یوکا