آیا به قفل‌های هوشمند علاقه دارید اما از نحوه نصب آن‌ها مطمئن نیستید؟ آیا نگران این هستید که بیش از یک روز طول بکشد یا نیاز به خبر کرن یک تکنسین دارید؟ ما در این مقاله نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید در نحوه نصب قفل هوشمند درب منزل و محل کار خود، به مانند یک حرفه عمل کنید.

اما قبل از آن باید بگوییم که: «نصب قفل هوشمند متفاوت از قفل‌های مکانیکی معمول است!». پس بدون اتلاف وقت سراغ اصل مطلب می‌رویم؛ با یوکا همراه باشید.

اصول نصب قفل هوشمند

بیشتر برندهای تولیدکننده قفل هوشمند، مراحل نصب تقریباً یکسانی دارند. شما معمولاً سه مؤلفه اصلی را در یک قفل هوشمند پیدا خواهید کرد که شامل یک قطعه بیرونی که ممکن است دارای یک صفحه کلید باشد، مغزی قفل و یک قطعه داخلی است که دارای باتری‌ها، مدارها و پیچ و مهره‌ای است که درب شما را ایمن نگه می‌دارند. همین قطعه داخلی، قسمت دشوار نصب است.

اولین باری که قفل هوشمند را نصب می‌کنید، باید آزمایش کنید که آیا درب در سمت چپ یا سمت راست قرار دارد تا مکانیزم پیچ برای هماهنگی تنظیم شود. بدون وجود آموزش صحیح، ممکن است با حدث زدن، کار به درستی پیش نرود. به هر روی، باید دستورالعمل‌های یک فرآیند نصب اصولی را فرا بگیرید.

نحوه نصب قفل هوشمند چگونه است؟

در زیر یک به یک به مراحل نصب قفل هوشمند اشاره می‌کنیم:

مرحله ۱: چفت درب را تنظیم کنید

تعیین کنید که کدام چفت درب را نیاز دارید، سپس بر اساس آن طول چفت را تنظیم کنید. اگر مرکز سوراخ مته نسبت به لبه درب ۶۰ میلی مترباشد، نیازی به تنظیم طول چفت ندارید. اگر فاصله ۷۰ میلی متر است، طول چرخش را با چرخاندن ۱۸۰ درجه در جهت عقربه های ساعت تنظیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که شکل D رو به بالا ایجاد شود و طول قفل آن افزایش یافته است. سپس، چفت را در قسمت باز شده در کنار درب قرار دهید. با استفاده از یک پیچ گوشتی، چفت را در محل خود ایمن کنید.

نحوه نصب قفل هوشمند چگونه است؟

مرحله ۲: صفحه کلید را به درب وصل کنید

برای سوراخ ۱ (سوارخ بالایی)، به سادگی صفحه کلید را با قرار دادن کابل در زیر قفل وصل کرده و مطمئن شوید که شکل D روی شافت که از صفحه کلید امتداد یافته است رو به بالا می‌باشد. برای سوراخ ۲ (سوارخ پایینی)، قبل از اتصال صفحه کلید به درب، آداپتور را وصل کنید. در مرحله بعد، صفحه کلید را بگیرید و به طرف دیگر سوراخ درب بچسبانید. کابل را از طریق سوراخ وسط صفحه به پشت ببندید و کابل را به شکاف کوچک‌تر در زیر آن بکشید.

قبل از استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌های داخلی صفحه را در قسمت پشتی قرار داده و آن در جای خود سفت کنید. قبل از اینکه پیچ‌ها را به طور کامل محکم کنید، بررسی کنید که صفحه کلید در قسمت جلوی درب قرار دارد یا خیر!.  پس از تأیید صحت عملکرد قفل، صفحه کلید را در داخل درب با بستن و سفت کردن پیچ‌ها محکم کنید.

مرحله ۳: قفل داخلی را نصب کنید

بسته باتری را از قفل داخلی جدا کنید. کابل را از قفل داخلی به کابل روی صفحه کلید وصل کنید. کابل را به پشت قفل بکشید. اطمینان حاصل کنید که قسمت گرد شکل D در شافت از قفل داخلی به سمت بالا قرار دارد. باید با شکل D شافت روی صفحه کلید مطابقت داشته باشد. قفل را به صفحه پشتی بکشید. با قرار دادن پیچ‌ها در هر دو طرف و سفت شدن آن، قفل را بر روی صفحه ایمن کنید.

نحوه نصب قفل هوشمند دیجیتال

مرحله ۴: فرایند انتقال درب را انجام دهید

این مرحله به قفل اجازه می‌دهد تا از یک درب دست راستی یا یک درب سمت چپی مطلع شود (تعیین طرف دستگیره درب). دکمه قفل را هنگام قرار دادن بسته باتری، روی صفحه کلید فشار داده و نگه دارید. پیچ کردن چفت در مراحل کالیبراسیون را شروع کنید. صدای بوق را خواهید شنید که به دنبال آن پیچ و مهره مجدداً کشیده و سفت می‌شوند. سپس صدای بوق دیگری به صدا در می‌آید و بعد از ده ثانیه دو بوق دیگر نیز شنیده می‌شود.

اکنون می‌توانید کار را رها کنید، زیرا روند انتقال درب کامل شده است. اگر در هنگام نصب بسته باتری، پیچ قفل به خودی خود در جایش سفت نشود، باتری را جدا کرده ، ۱۵ ثانیه صبر کنید و دوباره این مرحله را امتحان کنید.

مرحله ۵: درپوش قفل را وصل کنید

مثلث روی جلد را با مثلث قفل داخلی مطابقت دهید (به تصویر زیر مراجعه کنید). پس از اتصال پوشش به قفل، آن را با سه پیچ در جای خود ایمن کنید، یکی در هر طرف و دیگری در پایین!

قفل هوشمند

کارهایی که باید قبل از نصب قفل هوشمند بررسی شوند

درب را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که گوشه‌های درب صاف هستند و درب با سهولت باز و بسته می‌شود. اگر قفل هنگام بسته شدن به راحتی هم‌تراز نشود، ممکن است قفل هوشمند نیز نتواند به درستی کار کند. قبل از شروع نصب قفل هوشمند درب مطمئن شوید که درب به درستی بسته و باز می‌شود.

آیا قفل مکانیکی روی درب است

قفل هوشمند باید جایگزین قفل مکانیکی موجود شود. اگر قفل مکانیکی وجود ندارد، قبل از استفاده از قفل هوشمند می‌توانید محل نگه داری آن را بر روی درب مشخص و در صورت نیاز سوراخ کاری‌های لازم را انجام دهید.

ضخامت درب را بررسی کنید

ضخامت درب را بررسی کنید. اندازه استاندارد بین ۳۵ میلی‌متر تا ۴۴ میلی متر خواهد بود. قفل هوشمند فقط برای درهایی با ضخامت ۲ اینچ یا ۵۱ میلی متر کار می‌کند. اگر درب بیش از ۲ اینچ و حداکثر ۶۴ میلی متر ضخامت داشته باشد، می‌توان یک کیت درب ضخیم را تولید کننده خریداری کرد.

قفل را بررسی کنید

جامب درب (سوراخ درج شده در دیواری که چفت درب داخل آن می‌رود) باید برای قفل هوشمند به اندازه کافی بزرگ باشد. مرکز قفل درب به لبه درب را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که فاصله بین مرکز قفل درب تا لبه درب بین ۶۰ میلی متر تا ۷۰ میلی متر باشد. این ابعاد برای نصب قفل هوشمند ضرروی هستند.

کلام آخر

حالا به درستی در مورد نصب قفل هوشمند اطلاعات لازم را کسب کردید، اکنون می‌توانید با خرید یک قفل هوشمند برند یوکا، هر آنچه از چنین محصولی انتظار دارید را در نهایت کیفیت، تکنولوژی و راحتی به دست آورید. به هر روی، نصب هر قفل هوشمند بسته به مدل و برند، چیزی بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت زمان می‌برد. اما سعی کنید با حوصله و دقت فرآیند راه اندازی را انجام دهید.

تماس با کارشناسان یوکا