درب ورودی منازل و محیط‌های کاری اغلب اولین چیزی است که توجه مردم را جلب می‌کند. از نظر عملکرد و کارآیی، درب جلو سدی بین خانه شما و دنیای خارج است، اینجا مرزی است که می‌توانید به محض بستن درب، خانه خود را به مکانی امن تبدیل کنید. بنابراین، درب‌های ورودی باید دو ویژگی مهم یعنی امنیت و جذابیت را داشته  باشند.

امروزه استفاده از دستگیره‌های الکترونیکی هوشمند می‌توانند هم در داشتن امنیت بیشتر و هم درزیبایی فضای ورودی تأثیر بسزایی بگذارند. اما پرسشی که اغلب از سوی خریداران شنیده می‌شود این است که: «چه نوع درب‌هایی قابلیت نصب دستگیره‌های الکترونیکی هوشمند را دارند؟ برای پاسخ به این سؤال با قفل دیجیتال یوکـا همراه باشید.

انواع درب با قابلیت نصب دستگیره‌های الکترونیکی هوشمند

در زیر یک به یک در مورد انواع متریال ساخت درب که قابلیت نصب دستگیره‌های الکترونیکی را بر روی خود دارند صحبت می‌کنیم:

انواع درب با قابلیت نصب دستگیره‌های الکترونیکی هوشمند

درب چوبی

به طور معمول، چوب سنتی‌ترین متریال ساخت تولید درب ورودی است. دسترسی راحت و داشتن منابع زیاد، باعث شده است چوب اصلی ترین ماده مورد استفاده در ساختمان باشد.

در حال حاضر طیف وسیعی از انواع چوب به راحتی در بازار یافت می‌شوند و انتخاب آن بر اساس ویژگی کاربری ساختمان‌ها اعم از مسکونی، اداری و تجاری انجام‌پذیر است. دستگیره‌های الکترونیکی هوشمند به راحی بر روی درب‌های چوبی نصب می‌شوند و می‌توانند ظاهر این درب‌ها را دوچندان زیبا کنند.

 درب فلزی

فولاد یکی از بهترین متریال‌های ساخت درب ورودی است. این درب می‌تواند توپر یا توخالی باشد و یک جایگزین عالی برای چوب است. درب‌های فلزی بسیار محبوب بوده و نسبت به درب‌های چوبی سنتی از لحاظ اقتصادی گزینه مناسب‌تری هستند.

این درب‌ها مدت طولانی دوام خواهند آورد و در رنگ‌های زیبا و اشکل مختلف طراحی و تولید می‌شوند. در مواردی که امنیت مسئله مهمی باشد، درب فلزی انتخاب اول است (به ویژه نوع توپُر). دستگیره‌های الکترونیکی هوشمند، همچنین قابل نصب بر روی درب ساخته شده از فولاد هستند.

درب پی سی وی

PVC یک اصطلاح معمولی برای کالای تحت عنوان Poly Vinyl Chloride است. استفاده از پی وی سی برای ساخت درب‌ها تقریباً ایده‌ای جدید است، به همین دلیل طیف وسیعی از محصولات مشابه در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف در بازار ارائه می‌شوند.

مزایای استفاده از درهای پی وی سی این است که آنها انعطاف‌پذیر، ضد تخریب توسط حشرات، وزن کم، مقاوم در برابر رطوبت و موارد دیگر هستند. این درب‌ها در مقایسه با درب‌های چوبی و فلزی بسیار مقرون به صرفه هستند. اما یکی از مهمترین ویژگی‌های درب‌های پی وی سی، امکان نصب دستگیره‌های الکترونیکی هوشمند بر روی آنها است.

 درب شیشه‌ای

درب‌های ساخته شده از شیشه به همان اندازه که زیبا و جذاب هستند، می‌توانند به امنیت بالا و حفظ حریم شخصی افراد کمک کنند. این درب‌ها در بسیاری از محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری قابل استفاده هستند. در کنار مزایای بسیار زیادی که دارند، درب‌های شیشه‌ای قیمت بالایی دارند. همچنین ممکن است برای‌تان جای سؤال باشد که آیا دستگیره‌های الکترونیکی هوشمند، به معنای واقعی قابل نصب بر روی درب‌های شیشه‌ای هستند؟ جواب بله است. دستگیره دیجیتال به راحتی بر روی درب شیشه‌ای نصب می‌شود.

درب فایبرگلاس

درب‌های ساخته شده از فایبرگلاس (کامپوزیتی از الیاف شیشه با مواد پلیمری) نیز یکی از برندهای نسبتاً جدید بازار هستند. آنها امنیت عالی درب‌های فلزی و ظاهر زیبای درب‌های چوبی را دارند و همچنین بسیار بادوام، سبک وزن و مقاوم هستند.

این درب‌ها یک انتخاب استثنایی برای نصب یک دستگیره الکترونیکی هوشمند هستند. نصب این قفل دیجیتالی در کنار افزایش زیبایی درب ورودی، به حفظ ایمنی محیط داخل نیز کمک شایانی می‌کند. نحوه نصب و راه‌اندازی دستگیره هوشمند این درب‌ها بسیار آسان و راحت است.

درب آلومینیومی

تعداد زیادی از درب‌های ساخته شده از آلومینیوم به راحتی در بازار موجود هستند. این درب‌ها مقاومت بالایی دارند (مقاومت کمتر نسبت به چوب و فولاد) و می‌توانند در شرایط سخت آب و هوایی دوام بالایی از خود نشان دهند. درب آلومینیومی نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد و برای محیط ها با کاربری مسکونی، اداری و تجاری مناسب هستند. این درب‌ها نیز قابلیت اتصال به دستگیره‌های دیجیتالی هوشمند را دارند، به طوری که باعث زیباتر شدن و افزایش امنیت قشای داخلی می‌شود.

دستگیره الکترونیکی هوشمند چیست؟

دستگیره الکترونیکی هوشمند چیست؟

دستگیره هوشمند، یک قفل الکترونیکی و مکانیکی است که با تأیید اعتبار کاربران به صورت بی‌سیم اجازه دسترسی به محیط داخلی را می‌دهد. در یک خانه هوشمند، این دستگیره به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند هم از قابلیت دیجیتال و هم از حالت کلیدخور قفل استفاده کند.

از نظر ظاهری این قفل‌ها دارای یک دستگیره مانند قفل‌های مکانیکی هستند، اما ویژگی اصلی آنها، دیجیتال بودن و استفاده از فنآوری‌های بیومتریک و رمز عبور است. شما می‌توانید با استفاده از اثر انگشت یا پین کد به محیط داخل دسترسی پیدا کنید.

بسیاری از این دستگیره‌ها از برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند تا افراد بتوانند به صورت ریموت (از راه دور)، وضعیت قفل درب ورودی خود را کنترل و نظارت کنند. این دستگیره‌ها دارای قابلیت اتصال به وای‌فای و بلوتوث هستند که به کاربران امکان می‌دهند با ارسال سیگنال‌هایی به گوشی همراه، درب را قفل و باز کنند.

دستگیره‌های دیجیتالی هوشمند تجربه جدیدی در زمینه امنیت منازل و محیط‌های کاری هستند و امکان شخصی‌سازی برای کاربران را فراهم می‌کنند. دستگیره‌های الکترونیکی به راحتی بر روی کلیه درب‌های ورودی نصب می‌شود و به زیبایی و امنیت فضای داخلی می‌افزایند.

اگر درب ورودی منزل و محیط کاری شما فلزی است یا چوبی، دستگیره‌‎های هوشمند، ظاهری مدرن، لوکس و در عین حال کاربردی به فضای داخلی شما می‌بخشند.

اهمیت استفاده از دستگیره دیجیتالی هوشمند

محبوبیت دستگیره‌های هوشمند ریشه در راحتی آنها دارد. اگر یادتان رفته باشد که درب خانه خود را ببندید، با استفاده از یک دستگیره دیجیتال و اتصال به وای‌فای، می‌توان از هر جای دنیا اقدام به قفل کردن درب منزل کرد.

تعدادی از انواع این دستگیره‌ها در بازار وجود دارند که در برندها و قیمت‌های گوناگون به فروش می‌رسند. درست است که  قیمت اولیه زیادی دارند، ولی با نصب آنها می‌توانید بر روی امنیت فضای داخلی خود سرمایه‌گذاری بلند‌مدت داشته باشید.

اگر به دنبال انتخاب و خرید بهترین دستگیره‌های الکترونیکی بازار هستند و می‌خواهید آنها را بر روی انواع درب فضاهای مختلف (خانه و شرکت) نصب کنید، خبر خوبی برای‌تان داریم! محصولات برند یوکا (yucca) با فروش انواع دستگیره‌های دیجیتالی و ارائه خدمات فوق‌العاده، بهترین انتخاب ممکن در بازار امروز ایران است.