سال‌های طولانی قفل‌های قدیمی تنها ابزار کاربران برای حفظ امنیت اماکن بودند. اگر صاحبان کسب‌وکار یا صاحب‌خانه‌ها به امکانات پیچیده‌تری نیاز داشتند، به سیستم‌های کنترل دسترسی مبتنی بر کارت مراجعه می‌کردند. با این حال، به لطف پیشرفت در تکنولوژی، قفل‌های الکترونیکی امکان را فراهم کرده‌اند تا راهکارهای دسترسی به فضای داخل را به نحوی باورنکردنی توسعه و بهبود پیدا کند.

در این مقاله، نگاهی به بخشی از پیشرفت‌های فناورانه در زمینه تکنولوژی امنیت قفل‌ها خواهیم داشت تا باهم سر از تاثیر این فناوری بر بازار قفل دیجیتال دربیاوریم. با ما در یوکا همراه باشید.

برنامه نویسی سریع‌تر

فن‌آوری به‌صورت قابل توجهی بر نحوه برنامه نویسی کدهای دسترسی تأثیر می‌گذارد. بمثلا، برای تغییر دسترسی در اکثر قفل‌های مکانیکی باید قفل را از درب خارج کنید تا بتوانید به هدفتان برسید؛ اما در تکنولوژی قفل الکترونیکی نیازی به این کار نیست و می‌توان کدها را از طریق صفحه کلید یا برنامه مخصوص قفل در گوشی هوشمند، برنامه‌ریزی کرد.

این روزها حتی کاربران می‌توانند قفل‌های الکترونیکی را برای برنامه ریزی از طریق USB stick یا دستگاه مشابه تنظیم کرد. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خاصی را بارگیری کرده و از نرم افزارهای موجود در رایانه به کدهای USB دسترسی پیدا کنند.

در اماکنی مانند هتل، بیمارستان‌ها یا اداره‌های بزرگ که دارای ده‌ها یا حتی صدها قفل دیجیتال با دسترسی بی‌شمار به افراد مختلف هستند، ویژگی USB می‌تواند مقدار قابل توجهی از ساعت کار اضافی را کاهش دهد و همچنین احتمال تغییر کد به طور منظم را بسیار بیشتر می‌کند. درواقع مدیریت در این انواع قفل بهینه خواهد شد.

این مقاله را از دست ندهید:

قفل‌های الکترونیکی

امکان انجام حسابرسی داخلی

قفل دیجیتال در صنایعی که حفاظت از دارایی‌های کنترل شده یا داده‌های حساس بسیار مورد توجه است، با قابلیت ضبط مسیرهای حسابرسی می‌تواند ابزار تحلیلی مفیدی باشد. مثلا در اماکنی مانند بیمارستان که ورود و خروج به اتاق‌های خاص حساس است و باید به‌دقت کنترل شود، این ویژگی بسیار کمک کننده خواهد بود.

دسترسی به اتاق یا کابینتی که داروها در آن نگهداری می‌شوند، احتمالاً محدود به تعداد انگشت شماری از پرسنل پزشکی است که هرکدام دارای کد دسترسی جداگانه‌ای برای قفل دیجیتال هستند.

در صورت که تعداد داروها به درستی شمرده نشوند، می‌توان داده‌های قفل را با استفاده از USB در اختیار مدیریت یا پرسنل مرتبط قرار داد تا آنها تعداد داروها را بررسی کنند.

قفل دیجیتال هر کد دسترسی مورد استفاده را ضبط می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا ببینید چه کسی و چه زمانی وارد اتاق شده است.

این محصول همچنین هرگونه تلاش برای اجرای کد نادرست را ثبت می‌کند. اگر تعداد زیادی از داده‌های حسابرسی نشان داده شوند، ممکن است قفل دستکاری شده باشد. از آنجا که این قفل دارای شماره شناسه است، مناطق آسیب پذیر را می‌توان به راحتی با آن شناسایی کرد.

معرفی قفل‌های الکترونیکی

تولید کد از راه دور

نوآوری دیگری که باعث راحتی و کنترل قفل‌های دیجیتال می‌شود، توانایی تولید کدهای دسترسی از راه دور است. اپلکیشن‌های مبتنی بر وب و آنلاین اجازه می‌دهند تا کد دسترسی منحصر به فرد حساس به زمان، معمولاً از راه دور برای فرد یا گروهی از قفل‌های الکترونیکی، ایجاد شود. شما به سادگی می‌توانید برای این قفل‌ها رمز عبور تعیین کنید و الزاما نیازی به دسترسی نزدیک به آن ندارید.

این کار با تنظیم قفل‌ها قبل از ارسال با یک الگوریتم تطبیق به نرم افزار تحت وب انجام می‌شود که به قفل اجازه می‌دهد تا در هر زمان کد موجود را پیش بینی کند. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا با صدور از راه دور کد به قفل دیجیتال، برای انجام یک سرویس خاص، دسترسی موقت به فرد دهید.

فرض کنید که مرکز داده‌ای که سرورهای زیادی در آن وجود دارند با قفل الکترونیکی درب محافظت شوند. اصولا کمتر کسی به این سرورها دسترسی دارد و معمولا افراد برای تعمیر یا چکاپ دوره‌ای به آنجا رفت‌وآمد می‌کنند.

اگر نیاز باشد که مهندس تعمیر و نگهداری جدیدی توسط مدیران یا صاحبین سرور به مرکز داده ارسال شود، نیاز نیست که حتما مدیر آنجا باشد تا دسترسی را فراهم کند. کافیست که با استفاده از برنامه، کدی را برای مهندس برای دسترسی به اتاق سرورها تولید کند.

کد را می‌توان از طریق پیام متنی یا ایمیل به تلفن مهندس در روز مورد نیاز ارسال کرد.

این مقاله را از دست ندهید:

فناوری قفل‌های الکترونیکی

کنترل دسترسی هوشمند

کاملاً واضح است که فناوری تأثیر مثبتی بر عملکرد و قابلیت قفل‌های الکترونیکی دارد و شکی نیست که این پیشرفت‌ها دامنه محصولات و توانایی آن‌ها در خدمت به بازارهای جدید را بیشتر می‌کند.

باگذشت زمان این روند ثابت خواهد بود و ما همچنان روش‌های جدیدی را برای کنترل قفل‌های رمزگذاری شده مشاهده خواهیم کرد؛ استفاده از اپلیکشن‌های گوشی هوشمند یا تبلت‌ها که به قابلیت استفاده مؤثر از آن‌ها افزوده و به محصولات کمک می‌کند تا سهم بیشتری از بازار کنترل دسترسی را تأمین کنند نمونه‌ای از این امکان است.

منیع: www.codelocks.co.uk

ما در نوآوران هوشمند تلاش کرده‌ایم تا براساس نیاز کاربران ایرانی، بهترین برندها و آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه گجت‌های امنیت هوشمند را ارائه و با خدمات پس‌ازفروش در سرتاسر کشور، خیال کاربران را از بابت پشتیبانی ۲۴ ساعته راحت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در نمایندگی‌های یوکا تماس بگیرید.

تماس با مشاورین یوکا