کدام قفل الکترونیکی مناسب هتل من است؟ این احتمالاً متداو‌ل‌ترین سؤالی است صاحبان هتل‌ها اغب مورد پرسش قرار می‌دهند. در این مقاله ما می‌خواهیم توصیه‌های خوبی را ارائه دهیم و هتل‌داران را به سمت مدل قفل الکترونیکی متناسب با نیازهای فعلی و آینده کسب و کارشان راهنمایی کنیم؛ با یوکا همراه باشید.

قفل الکترونیکی هتل چیست؟

به عنوان جایگزینی برای قفل‌های سنتی، قفل دیجیتال  یک سیستم الکترونیکی است که برای مدیریت هتل‌های کوچک، هتل‌های بدون پذیرش ۲۴ ساعته، دفاتر و آپارتمان‌های توریستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امنیت و راحتی قفل درب الکترونیکی، مهمان را قادر می‌سازد تا از طریق، کارت هوشمند، اثرانگشت یا صفجه کلید رمزدار، درب را باز کند. امکان مدیریت از راه دور از طریق برنامه تلفن همراه، سادگی، راحتی و امنیت را برای صاحبان هتل‌ها و مهمان فراهم می‌کند.

هتل‌ها معمولاً از کارت‌های الکترونیکی به عنوان پرمصرف‌ترین نوع قفل دیجیتال استفاده می‌کنند، اما مچ بندهای سیلیکونی، مچ بند کلیدی و بسیاری از مدل‌های دیگر که با مدار RFID یکپارچه می‌شوند نیز می‌توانند به عنوان ابزاری برای باز وبسته کردن کردن استفاده شوند.

انتخاب قفل الکترونیکی مناسب هتل

اولین قفل‌های الکترونیکی هتل از کارت‌هایی با تراشه یا نوار مغناطیسی برای باز کردن استفاده می‌کردند. با این وجود، شکنندگی و مشکلات این سیستم‌ها باعث شدند تا با فنآوری بی‌سیم که مطمئن‌تر و ایمن‌تر بودند جایگزین شوند.

محدوده قفل‌های الکترونیکی هتل شامل مدل‌هایی است که توسط کارتRFID ، بلوتوث از طریق تلفن همراه و با یک کد عددی باز می‌شوند. بیایید با جزئیات بیشتر ببینیم که هر سیستم چگونه کار می‌کند:

کارت RFID برای قفل الکترونیکی هتل

RFID گسترده‌ترین فنآوری مورد استفاده در جهان است. قفل به صورت بی سیم هویت مهمان یا کارمند که از قبل روی کارت ضبط شده است را می‌خواند و بسته اطلاعات ذخیره شده باز می‌شود. این مدار در دستگاه بازشو تعبیه شده است (به عنوان مثال یک کارت، کلید دکمه ای یا بند مچ دست) و در معرض فرسودگی یا شکستگی قرار نمی‌گیرد، همانطور که این امر در مورد کارت‌های نوار مغناطیسی یا تراشه نیز وجود دار!

کارت RFID برای قفل الکترونیکی هتل

بلوتوث برای قفل دیجیتال هتل

افتتاح و مدیریت قفل الکترونیکی از طریق تلفن‌های هوشمند در بخشی از هتل‌ها وجود دارد که به ویژه به بهبود تجربه مشتری کمک می‌کند. مزیت اصلی این است که مهمان قبل از عزیمت از خانه کلید را دریافت می‌کند و می‌تواند به صورت آنلاین اعلام حضور نماید. این سرویس اضافی دسترسی مستقیم به اتاق را برای میهمان فراهم می‌کند و از انتظار ناخوشایند و خسته کننده در میز پذیرش هتل جلوگیری می‌کند.

کد عددی برای قفل الکترونیکی هتل

میهمان با تایپ کردن پین کد ارائه شده توسط هتل در طول مراحل رزرو (به عنوان مثال در تأیید، پس از پرداخت یا هنگام ورود به هتل) به اتاق دسترسی می‌یابد. این قفل‌های الکترونیکی یک تجربه کاربری ساده و راحت را فراهم می‌کنند، بدون اینکه مهمانان هتل مجبور به وابستگی به رسانه‌های فیزیکی، تلفن‌های هوشمند یا سایر وسایل باز شوند.

مدیریت قفل الکترونیکی هتل

پس از راه اندازی اولیه هتل، مدیریت قفل الکترونیکی و بقیه کنترل‌های دسترسی توسط پرسنل پذیرش و نگهداری انجام می‌شود. به همین دلیل، اجرای سیستم مدیریت به شکلی انعطاف پذیر، کارآمد و ساده، جنبه اساسی عملکرد صحیح عملیات کنترل دسترسی هتل است. ما دو سیستم مدیریتی کاملاً متفاوت را ارائه می‌دهیم. مناسب بودن یک یا دیگر سیستم‌های مدیریت، به تعداد اتاق‌ها و میهمانانی که باید مدیریت شوند، بستگی دارد.

فواید قفل الکترونیکی هتل

 

باز شدن قفل الکترونیکی از طریق بلوتوث، به عنوان یک گزینه نوآورانه و یا خدمات برتر که به باز شدن کارت مجاورت اضافه می‌شود، روندی است که در هتل‌ها بسیار مرسوم است. فواید استفاده از این قفل ها به شرح زیر هستند:

  • طراحی، فنآوری و نوآوری در این قفل هتلی با زیبایی مینیمالیستی جمع شده اند. این نوع از قفل‌ها با هر دستگیره موجود در بازار قابل استفاده بوده و کاملاً متناسب با سبک دکوراسیون هتل هستند. هنگام اتصال می‌توان آنها را از راه دور از طریق تلفن هوشمند مدیریت و کنترل کرد.
  • استحکام و سهولت نصب این قفل‌ها از نکات قابل توجه آنها برای استفاده در هتل‌ها است.
  • با بهترین ارزش برای پول در بازار که مخصوصاً برای هتل‌ها، دفاتر و اقامتگاه‌ها طراحی شده است.
  • به دلیل طراحی فنی، قفل دیجیتال هتلی می‌تواند به صورت مکانیکی نیز عمل کند. این حالتی دوگانه برای زمان‌هایی که است قفل دیجیتال به دلیل قطعی برق یا تمام شدن باتری قادر به کار کردن نیست!
  • طراحی مینیمالیستی، به همراه دسته و سیلندر مکانیکی مستقل که باعث ایجاد اثر شناور در اجزا می‌شود و سبکی مدرن را به ظاهر هتل ارائه می‌دهد.
  • مدرنیزاسیون درب‌ها با کلید مکانیکی آسان و سریع است. نصب یک سیلندر الکترونیکی امنیت کامل را فراهم می‌کند و سوابق ورودها و خروج ها را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های قفل الکترونیکی هتل

یک جنبه اساسی برای هر قفل امنیت آن است. به عنوان یک مفهوم اساسی، قفل الکترونیکی هتل باید کنترل عبور از درب را تضمین کرده و مصونیت ناپذیری اتاق یا محل عبور آن را تضمین کند.

تمام قفل‌های الکترونیکی باید از استانداردهای ایمنی کافی برای در برگرفتن الزامات امنیتی هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و به طور کلی تنظیمات گروهی پیروی کنند. بیایید ببینیم سیستم‌های اصلی امنیتی قفل الکترونیکی از چه مواردی تشکیل شده‌اند:

  • ضد سرقت: قفل‌ها به صورت رمزگذاری شده‌اند که در دستگاه‌های RFID با کدهایی ضبط می‌شوند که فقط قفل الکترونیکی قادر به تفسیر آن‌ها است. در مدل‌های بلوتوثی، انتقال داده بین تلفن هوشمند و قفل با داده‌های رمزگذاری شده انجام می‌شود. علاوه بر این، اتصال در محدوده کوتاه اجرا می‌شود که از ردیابی از راه دور مخرب محافظت می‌کند.
  • حریم خصوصی: مهمان می‌تواند یک تنظیم حریم خصوصی برای قفل الکترونیکی را از داخل اتاق فعال کند تا از دسترسی کارکنان خدمات هتل به آن جلوگیری شود.
  • باز کردن ردیابی حسابرسی: پس از هر حادثه ای در اتاق، قفل الکترونیکی لیستی از روزنه‌های ایجاد شده با تاریخ، زمان و دسترسی کاربر را نگه می‌دارد.
  • ضد هک: قفل الکترونیکی هتل غیرقابل هک هستند اما این ویژگی مهم اغلب به برند و کشور سازند قفل مربوط می‌شود. برای باز کردن قفل الکترونیکی با استفاده از اتصالات، دانش بسیار بالایی در مورد هک نرم افزار لازم است. برای رد کردن احتمال خرابکاری، پورت‌های دسترسی به مدار را برداشته می‌شود و همآ تعاملات با قفل الکترونیکی به صورت بی‌سیم انجام می‌شود.

کلام آخر

در این مقاله، ما تمام جزئیاتی را که فکر می‌کنیم لازم است را به عنوان افرادی که مسئول انتخاب قفل الکترونیکی هتل خود هستند، برای کسب دانش کافی برای تصمیم گیری صریح به شما ارائه کردیم. همچنین، ما می‌دانیم که هر هتل ویژگی‌های خاص خود را دارد که اطلاعات استاندارد نمی‌توانند آن‌ها را برطرف کنند و این جایی است که ما تیم خود را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا به هر گونه سوالات شما پاسخ دهند.

خرید قفل دیجیتال یوکا