در این مقاله، می‌خواهیم راجع به یک بخش کوچک از تکنولوژی‌های هوشمند سازی هتل‌ها و ساختمان‌ها صحبت کنیم؛ یعنی دستگاه‌های هوشمند شناسایی کارت و پاورسوئیچ هوشمند (که از اتلاف زمان و انرژی جلوگیری می‌کنند.) منظور از کارت در اینجا، کارت‌هاییست که برای باز کردن قفل های هوشمند استفاده می‌شوند و مخصوص درب اتاق هتل‌ها و یا خانه‌ها می‌باشد. به شما می‌گوییم که این دو چگونه کار می‌کنند و نحوه عملکردشان چگونه است و راجب انواع مختلف آن و همچنین مزایای آن‌ها صحبت می‌کنیم.

 دستگاه شناسایی کارت (Card Reader) چیست؟

این دستگاه در کنار در اتاق نصب می‌شود و فرد برای باز کردن قفل در، باید کارت خود را در نزدیکی این دستگاه نگه دارد و در صورت شناسایی کارت توسط دستگاه، قفل باز می‌شود.

این دستگاه‌ها در دو نوع موجود می‌باشند:

نوع اول دستگاه شناسایی کارت

مدلی که از پلاستیک “IP20” ساخته شده است و رنگ‌های سیاه و سفید آن موجود است. این نوع دستگاه‌های شناسایی کارت از نرم افزار خاصی برای برنامه‌ریزی استفاده می‌کنند که به این دستگاه این قابلیت را می‌دهد که کارت‌های مختلفی را شناسایی کند (به عنوان مثال می‌تواند بین کارت مهمان، رئیس و کارمند هتل تمایز قائل شود و همه آن‌ها را می‌تواند شناسایی کند) و محدودیتی برای آن نیست. این دستگاه همچنین می‌تواند بر ظرفیت و تعداد افراد اتاق نظارت داشته باشد.

‌ نوع دوم دستگاه شناسایی کارت

مدلی که از پلاستیک و آلومینیوم ساخته شده است و در رنگ سیاه و نقره‌ای موجود است. این نوع دستگاه شناسایی کارت محدودیت‌هایی دارد. این دستگاه فقط می‌تواند تا ۲۰۰ کارت یکسان را قبول کند و نمی‌تواند بین کارت‌ها تمایز قائل شود ( به عنوان مثال اگر قفل جوری تنظیم شده باشد که با کارت مخصوص مهمان‌های هتل باز شود ، دیگر نمی‌توان با کارت مخصوص مدیر هتل آن را باز کرد زیرا این دستگاه فقط توانایی شناخت یک نوع کارت را دارد.)

شما می‌توانید بر روی هر دو نوع کارت، شماره اتاق، نوشته، سمبل هتل و … را پرینت کنید. هر دوی این دستگاه‌ها به یک سیستم کلی برای شناسایی و باز/بسته کردن قفل کارتی متصل هستند.

قبل از خرید قفل دیجیتال این ۷ سوال را از فروشنده در مورد امنیت قفل بپرسید

پاورسوئیچ هوشمند چیست ؟
پاورسوئیچ هوشمند چیست ؟

دستگاه نگه‌دارنده کارت (Card Holder) یا پاور سوئیچ هوشمند چیست؟

این دستگاه هم در کنار در نصب می‌شود (در قسمت داخلی اتاق) و برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می‌شود، به این صورت که اگه کارت مخصوص اتاق را در آن بگذارید، تمام دستگاه‌هایی برقی (مانند لامپ‌ها، ترموستات و …) که از قبل دستور گرفته‌اند، روشن می‌شوند و هنگام برداشتن کارت، همه آن‌ها خاموش می‌شوند.

دستگاه شناسایی کارت و نگه دارنده کارت در رنگ‌های مختلف موجود می‌باشند و می‌توانید آن‌ها را به صورت جداگانه و یا به صورت ست خریداری کنید‌.

پاورسوئیچ هوشمندبه شکل یک کلید (مانند کلید لامپ) مخصوص می‌باشد که فرد هنگام ورود به اتاق، اولین کاری که می‌کند باید این باشد که کارت مخصوص را درون آن قرار دهد. این دستگاه باعث وصل شدن برق اتاق می‌شود و همچنین می‌تواند بر روی دیگر دستگاه‌های هوشمند تاثیر بگذارد و آن‌ها را از حالت خودکار بر روی حالت دستی قرار دهد. چند ثانیه بعد از اینکه فرد کارت را از درون کلید مخصوص خارج کند، برق اتاق قطع می‌شود (بجز برق بعضی دستگاه‌هایی که می‌توان از قبل آن‌ها را مشخص نمود) و دستگاه‌هایی که روشن می‌مانند، به حالت خودکار می‌روند و در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند.

آموزش (تصویری) نحوه تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت – به زبان ساده

خرید پاورسوئیچ هوشمند
خرید پاورسوئیچ هوشمند

مزایای پاورسوئیچ هوشمند در اتاق‌های هتل‌ها:

  •  جلوگیری از هدر رفتن پول: زیرا هنگامی که فرد کارت را بردارد برق به طور کامل قطع می‌شود و دستگاه‌هایی که دستور قطع شدن را ندارند (مانند دستگاه تهویه هوا و …) ، به صورت کم مصرف کار می کنند. همچنین این دستگاه از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کند.
  • ‌ چون برق را به طور کامل قطع می‌کند، امنیت بیشتری در خانه برقرار می‌شود (اگر برق قطع نشود ممکن است یک اتصال کوچک باعث آتش گرفتن خانه شود.)

آموزش باز کردن درب ماشین بدون کلید ( معرفی ۲ روش ساده + ویدئو + عکس هر مرحله)

نحوه عملکرد پاورسوئیچ هوشمند

○ اگر ترموستات را به این دستگاه متصل کنید، هنگامی که کارت درون دستگاه قرار داده شود، دستگاه ترموستات شروع به کار می‌کند و دما را به درجه‌ای که فرد از قبل تنظیم کرده است می‌رساند. هنگامی که فرد از اتاق خارج شود و کارت خود را بردارد، دستگاه ترموستات به اصطلاح به حالت “اقتصادی” می‌رود و دما را به حالت تنظیم شده می‌برد و برق کمتری مصرف می‌کند.

○ هنگامی که لامپ‌های اتاق به این دستگاه متصل باشند، در صورتی که فرد کارت را درون دستگاه قرار دهد، لامپ‌هایی که به دستگاه متصل هستند خاموش می‌شوند و هنگامی که فرد کارت را از دستگاه بردارد، لامپ‌ها پس از چند ثانیه خاموش می‌شوند تا به فرد اجازه دهند که از اتاق خارج شود.

○ اگر هر دستگاه هوشمند دیگری را به دستگاه نگه دارنده کارت متصل کنید، هنگامی که کارت درون دستگاه قرار می گیرد روشن می شوند و وقتی که کارت خارج شود ، تمام دستگاه هایی که از قبل تعیین شده اند ، خاموش می شوند . اگر می خواهید دستگاهی ۲۴ ساعته روشن باشد ( مانند دستگاه های امنیتی هوشمند مثل آلارم ها و … ) ، نباید آن را به این دستگاه متصل کنید .

دیدن نمونه تجهیزات هتلی

انواع مختلف پاورسوئیچ هوشمند  :

○ نوع اول : دستگاهی که همه نوع کارت را شناسایی می کند و می تواند با ان ها کار کند . این نوع کارت در سه رنگ سفید ، سیاه و طلایی موجود است . عیب این نوع از پاورسوئیچ ها این است که ، این نوع دستگاه نگه دارنده ی کارت می تواند با کارت های مختلفی اعم از کارت های بیزینسی ، کارت اعتباری و … کار کند !

○ نوع دوم : این نوع دستگاه های هوشمند نگه‌دارنده کارت، فقط توسط کارت‌هایی شروع به کار می‌کنند که برای آن برنامه‌ریزی شده باشند و در سه رنگ سفید، سیاه و طلایی موجود است.

مشخصات فنی پاورسوئیچ هوشمند :

این دو دستگاه هوشمندی که راجبش با شما صحبت کردیم به دلیل اینکه از اتلاف انرژی و هدر رفتن پول جلوگیری می‌کند، به طرز شگفت‌آوری در حال افزایش درخواست هستند، فکر نکنم شما هم بدتان بیاید پول کمتری بابت قبض برق بدهید. این تجهیزات یکی از اجزای ضروری در تجهیزات هتلی هستند که هر صاحب هتلی برای کاهش مصرف انرژی و در نتیجه هزینه‌های انرژی در هتل لازم است که این تجهیزات را خریداری کند و در اتاق‌های هتل نصب کند.

می خواهم تجهیزات هتلی بخرم

خرید قفل دیجیتال یوکا