شاید برای شما هم این اتفاق بد پیش آمده باشد که به دلایل مختلف نتوانید قفل درب خودرو را از داخل یا خارج باز کنید. و بدترین حالت زمانی است که داخل ماشین گیر کرده‌اید و یک کار یا قرار مهم هم دارید. قطعا کمتر کسی می‌تواند در این شرایط خونسردی خود را حفظ کند . پس برای اینکه در همچین شرایطی گیر نکنید و بتوانید این موقعیت را کنترل کنید بهتر است که قبل از اتفاق افتادن این وضعیت حتما در مورد راه‌حل‌های آن و باز کردن درب ماشین بدون سوییچ بیشتر بدانید.

درب خودروها به روش‌های مختلفی از جمله: کلید ، فشردن دکمه روی درب، قفل‌های ترکیبی، کشیدن دستگیره درب خودرو، ریموت و یا سیگنال‌های رادیویی فرستاده شده از یک مرکز کنترل باز می‌شوند. این مقاله مربوط به آموزش باز کردن قفل ماشین در خودروهایی است که با سوئیچ باز و بسته می‌شوند؛ نه فقط با ریموت یا روش‌های مشابه آن.

باز کردن درب ماشین

فهرست مطالب

مشکل خرابی چفت قفل درب خودرو

چفت قفل درب خودرو از جمله قسمت‌های آسیب‌پذیر قفل خودرو است که می‌تواند باعث شود که درب خودرو از داخل یا خارج خودرو باز نشود.

باید این مساله را بدانیم که باز کردن درب خودرویی که کلید آن داخل مانده باشد بسیار سخت‌تر از باز کردن درب خانه بدون کلید است. به علت امکان سرقت بیشتر خودروها، شرکت‌های تولیدکننده خودروها برای آن‌ها سدهای امنیتی متفاوتی در نظر می‌گیرند که رد شدن از آن‌ها قطعا بسیار سخت است.

باز کردن درب خودرو زمانی که کلید دارید

در صورتی که شما کلید یدک داشته باشید، بهترین کار این است که به‌جای امتحان کردن راه‌های دیگر حتما در اولین فرصت با شخصی که به کلید یدک خودرو شما دسترسی دارد تماس بگیرید و از او بخواهید که به کمک شما بیاید و کلید یدک را با خودش بیاورد.

جهت مشاهده تمامی محصولات قفل های دیجیتال یوکا کلیک کنید

باز کردن درب ماشین بدون کلید

حل کردن این مشکل زمانی که کلید ندارید

متاسفانه باید بگوییم اگر کلید نداشته باشید و چفت درب در حالت قفل باشد، در یکی از بدترین نوع ماندن پشت درب خودرو  گیر خواهید کرد. حتی این حالت برای زمانی که شما بخواهید از یک قفل ساز حرفه‌ای هم کم بگیرید حالت بد و سختی است.

قطعا هزینه باز کردن قفل خودرو در این حالت زیاد می‌شود؛ چون ممکن است لازم باشد علاوه بر تعویض قفل درب خودرو، دزدگیر خوودرو یا سنسورهای آن را هم غیرفعال و مجدد فعال کنید.

احتیاط :هرگز در این حالت تصمیم نگیرید که از طریق شکستن شیشه ماشین بخواهید در را باز کنید؛ مگر اینکه کلید در ماشین مانده باشد و شما بیرون ماشین باشید.

شکستن شیشه ماشین در این حالت هیچ دردی را دوا و مشکلی را حل نمی‌کند و فقط ضرر بیشتری به شما خواهد رساند. در این حالت باید برای باز کردن قفل ماشین فقط با یک کلید ساز حرفه ای تماس بگیرید.

اگر بارها پیش آمده که کلید درب آپارتمان را پشت درب جا گذاشته باشید؛ می‌توانید در این مقاله بهترین راهکارهای ممکن را به‌کار بگیرید تا دیگر این اتفاق نیفتد.

باز کردن درب ماشین بدون سوییچ

مشکل شکستن قفل خودرو

شکستن قفل ماشین دقیقا مانند حالتی است که چفت قفل خودرو گیر کرده است و درب باز نمی‌شود. در این حالت نه درب از داخل باز می‌شود و نه از خارج. این حالت هم قطعا شرایط بدی است؛ اما نه در حد موقعیت قبلی. تا زمانی که شما می‌توانید برای ورود به خودرو  از درب‌های دیگر خودرو استفاده کنید، هیچ مشکل حادی با این وضعیت نخواهید داشت و می‌توانید از درب‌های دیگر برای ورود به داخل خودرو و تعمیر قفل شکسته استفاده کنید.

پیشنهاد : اگر مدتی از خرید خودروی شما نگذشته است و شما دچار مشکل شکستن قفل درب خودرو شدید، مطمئن باشید که این مشکل در قطعات کار گذاشته شده و قفل نصب شده روی تمامی درب‌های خودرو وجود دارد. پس برای اینکه مجدد گرفتار این مشکل نشوید بهتر است  قطعه را در تمامی درب‌های خودرو تعویض کنید وگرنه حتما به زودی مجدد گرفتار خواهید شد.

جهت مشاهده محصولات قفل های دیجیتال هوشمند یوکا کلیک کنید

باز کردن درب ماشین بدون شکستن شیشه

حل کردن مشکل زمانی که کلید دارید

زمانی که یکی از قفل‌های درب خودرو می شکند و از داخل یا بیرون خودرو باز نمی شود ، می توانید از کلید خودتان برای باز کردن قفل درب های دیگر ماشین تان استفاده کنید . بعد که به قفل شکسته دسترسی پیدا کردید اگر کمی به مسائل فنی وارد هستید فقط کافی است قطعه شکسته شده را بخرید و نسبت به تعویض آن اقدام کنید . اگر هم نه می توانید به نزدیک ترین کلید ساز زنگ بزنید تا به شما در تعویض مغزی قفل درب خودرو کمک کند.

حل کردن این مشکل زمانی که کلید ندارید

در صورتی که قفل قسمت راننده خودرو شما شکسته است و نمی توانید آن را باز کنید از طرفی کلید یدک هم ندارید در اینجاست که باید از روش هایی استفاده کنید که گاهی سارقین برای باز کردن درب ماشین شما استفاده میکنند.

مشکل تخریب درب و عدم باز شدن درب ماشین

اگر خودرو شما دچار سانحه و تصادف شود، این امکان وجود دارد که درب خودرو به خاطر صدمه‌ای که دیده است نتواند  داخل یا از خارج باز شود. در این حالت قفل درب خودرو قفل نشده است و در حالت باز است اما به خاطر صدمه‌ای که در اثر تصادف دیده است، نمی‌تواند مانند شرایط عادی از قفل جدا و باز شود.

این حالت معمولا شما را مانند حالت‌های قبلی دچار دردسر شدید و سختی نمی‌کند و چون درب ماشین باز است می‌توانید از درب‌های دیگر خودرو برای ورود استفاده کنید.

زمانی که درب خودرو شما دچار این مشکل می‌شود، تماس گرفتن با یک کلید ساز راه حل مشکل نیست. بلکه باید حتما به یک مکانیک مراجعه کنید تا درب را صاف کاری یا تعویض کند.

احتیاط: در این شرایط سعی نکنید که خودتان درب را با فشار صاف کنید و تلاش کنید که قفل درب باز شود. چون اگر فشار زیادی به درب بیاورید ممکن است شیشه هم بشکند و هزینه بیشتری به شما تحمیل شود.

در ادامه با روش باز کردن قفل در ماشین آشنا خواهید شد تا در مواقع لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.

باز کردن درب ماشین خم شده

آموزش قدم به قدم باز کردن درب ماشین به کمک چوب لباسی

اگر شما همیشه عادت دارید که لباس‌های اضافی خودتان را با جالباسی جابه‌جا کنید، باید بدانید که شانس بزرگی دارید تا از مهلکه قفل شدن درب خودرو سریعا نجات پیدا کنید و وقت زیادی از شما تلف نشود.

مرحله یک

برای باز کردن درب خودرویی که قفل است و شما کلیدی برای باز کردن آن ندارید کافی است به کمک یک دم باریک یا انبردست از قسمت انحنای چوب لباسی آن را ببرید.

مرحله دو

بعد از این مرحله سر قسمت بریده شده را خم کنید و به حالت گرد در آورید.

باز کردن درب ماشین با چوب لباسی

مرجله سه

اگر در صندوق عقب ماشین یک توپ پلاستیکی یا بادکنک دارید یا مغازه ای در نزدیکی هست که می توانید توپ را بخرید این کار را انجام دهید. البته از هر قطعه پلاستیکی یا پارچه ای که بتوانید درب را کمی به بیرون بکشید و آن را در همان حالت نگه دارید هم می توانید استفاده کنید .

مرحله چهار

زمانی که درب خودرو را کمی به بیرون کشیدید، باید چوب لباسی را از لای درب رد کنید و به دستگیره برسانید و قلاب چوب لباسی را در دستگیره گیر بدهید و بکشید. اگر فرد دقیق و البته کمی هم خوش شانس باشید بعد از چند بار تلاش می توانید درب را باز کنید

به کمک این روش های ساده شما می توانید در مواقع اضطراری و زمان هایی که هیچ راه دیگری ندارید و حسابی گرفتار شده‌اید درب خودرو یا حتی آپارتمان خود را باز کنید. ولی همه ما می‌دانیم که همه سارقین و دزدهای حرفه ای هم این روش ها را کاملا بلد هستند و این مساله امنیت قفل های کلیدی را قطعا زیر سوال می برد.

آموزش باز کردن درب ماشین

 

 

قفل دیجیتالی

 

اما به نظر شما راهکار چیست ؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز در اغلب کشورها، دیگر قفل‌های کلیدی کاربرد ندارند و در اکثر خانه‌ها و ساختمان‌های اداری، از قفل دیجیتال استفاده می‌شود. قطعا انواعی از قفل دیجیتال که با اثر انگشت باز می شوند یا بر اساس تشخیص چهره مجوز ورود به افراد می‌دهند در کنار امنیت بسیار بالا، کاربری راحتی هم دارد.

مشاهده نمونه قفل های درب اثر انگشتی 

دیدن جدیدترین مدلهای قفل دیجیتالی

شاید شما هم دوست داشته باشید قفل های کلیدی را دور بیاندازید و قفل دیجیتالی را جایگزین آن کنید تا در کنار امنیت و ایمنی بالا ، زیبایی و لوکس بودن یک قفل را در یکی از مهمترین فضاهای دکوراسیون خانه یا محل کارتان ، یعنی قسمت ورودی تجربه کنید .

 

باز کردن درب ماشین خرید قفل یوکا