شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین باتری قفل دیجیتال چیست؟ در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا زیر و بم باتری‌های قفل‌های دیجیتال را با شما بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

قفل‌های دیجیتالی به طور معمول با استفاده از باتری‌های AA از نوع قلیایی کار می‌کنند. باتری‌های نوع قلیایی مناسب قفل دیجیتال به‌صورت معمول باید هر ۸ تا ۱۰ ماه تعویض شوند.

از باتری‌های قلیایی معمولاً برای بسیاری از وسایل خانه استفاده می‌شود. باتری‌های نوع قلیایی انواع مختلفی دارند اما پیشنهاد ما به مشتریان نوع حداکثر انرژی (Energizer Max) است که بهترین انتخاب برای استفاده در قفل‌های دیجیتال محسوب می‌شوند.

چرا باید از نوع باتری حداکثر انرژی استفاده کنیم؟

  • این محصول اولین تولید کننده باتری صفر جیوه در جهان است و تاثیر مخرب کمتری بر محیط زیست خواهد گذاشت.
  • عمر باتری در این حالت بیشتر از میانگین معمول است.

از چه نوع باتری نباید استفاده کرد؟

تلاش داشته باشید تا از باتری‌های سنگین استفاده نکنید، انواع نوع کربن و روی مثالی از این نوع هستند و توصیه نمی‌شوند؛ چون انرژی آن‌ها ۳ تا ۴ برابر سریع‌تر از باتری‌های قلیایی تمام می‌شود و همچنین قابل شارژ نیستند.

استفاده از باتری‌های قابل شارژ ایده جذابی به‌نظر می‌رسد اما ما توصیه می‌کنیم که برای قفل دیجیتال از این نوع باتری استفاده نکنید. شما برای قفل دیجیتال به باتری‌های لیتیومی گران قیمت احتیاجی ندارید؛ چون قفل‌های دیجیتال دستگاه تخلیه با جریان بالا مانند یک بازی ویدیویی قابل حمل،MP3 ،iPod ، دوربین‌های دیجیتال، اسباب بازی‌های کنترل رادیویی و سایر نیستند.

درواقع این دسته از گجت‌ها از جریانی مدوام و با بار پایین از باتری استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیاز نخواهید داشت که آن‌ها را زود شارژ کنید.

باتری قفل دیجیتال

چه تعداد باتری برای قفل‌های دیجیتال مورد نیاز است؟

تعداد باتری قفل دیجیتال هم از دیگر سوال متداول کاربران است.

بیشتر قفل‌ها فقط به ۴ باتری احتیاج دارند، در بعضی از قفل‌ها حداکثر ۸ باتری لازم است. اگر قفل شما به صورت اختیاری به کنترل از راه دور یا گزینه بلوتوث مجهز باشد، ممکن است که نیاز داشته باشید ۴ از باتری اضافه هم در کنار باتری‌های اصلی استفاده کنید.

درغیر اینصورت، به‌صورت کلی ۴ باتری برای تامین انرژی قفل الکترونیک کافی خواهد بود.

آیا باتری قفل زود تمام می‌شود و به تعویض نیاز خواهد داشت؟

اگر باتری قفل هوشمند شما قلیایی باشید و در روز به‌صورت میانگین ۱۰ بار وارد خانه شوید، هر ۱۲ ماه یکبار به تعویض باتری احتیاج پیدا خواهید کرد. البته پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از نشت مایعات در باتری، هر ۶ تا ۸ ماه باتری خود را تعویض کنید.

بهتر است که اجازه ندهید که یک باتری بیشتر از ۱۲ ماه در قفل باقی بماند؛ چون ممکن است که با به پایان رسیدن چرخه عمر باتری، سلول‌های باتری شروع به گسترش کنند و دراین حالت خطر نشت مایع باتری به قفل افزایش پیدا خواهد کرد.

برای جلوگیری از مشکلات نشت مایعات و جلوگیری از هشدار باتری ضعیف، می‌توانید هر ۶ ماه باتری را بررسی کنید. معمولا قفل‌های دیجیتال به هشدار باتری ضعیف مجهز شده‌اند؛ اما نیاز نیست که برای تعویض باتری تا دیدن آن پیام منتظر بمانید. بهتر است زودتر دست به‌کار شوید.

چطور باتری قفل دیجیتال را عوض کنیم؟

درب محفظه باتری را باز کنید، باتری‌های قدیمی را بردارید و باتری‌های جدید قلیایی ۱.۵ ولت AA را جایگزین کنید. لطفاً همه باتری‌ها را همزمان عوض کنید.

۶ نکته برای نگهداری باتری در قفل‌های دیجیتال

  • فقط از باتری‌های قلیایی AA انرژی دهنده استفاده کنید.
  • از باتری‌های سنگین استفاده نکنید.
  • از باتری قابل شارژ استفاده نکنید. باتری معمولی برای قفل کافیست.
  • برای جلوگیری از نشتی، هر ۶ ماه باتری را چک کنید.
  • باتری‌های قدیمی و باتری‌های جدید را کنار هم قرار ندهید.
  • در صورت امکان، هر ۸ تا ۱۰ ماه همه باتری‌ها را عوض کنید.

باتری قفل دیجیتال

متغیرهای مختلف و مؤثر بر عمر باتری قفل دیجیتال

وقتی نوبت به مسئله میزان مصرف باتری قفل دیجیتال می‌رسد، بسیاری تصور می‌کنند که ادغام اتصال بزرگ‌ترین عامل افزایش مصرف باتری است. در حالی که سایر متغیرها مانند وای فای، بلوتوث، Z-Wave  و Zigbee رایج ترین ادغام اتصال هستند که بر عمر باتری تأثیر می‌گذارند.

بسیاری از ما با از بلوتوث و وای‌فای آشنا هستیم اما با Zigbee یا Z-Wave آشنایی نداریم. این دو سازوکار به زبان ساده، زبان‌ها یا پروتکل‌های بی‌سیمی هستند که برای عملکردهای مختلف اتوماسیون خانگی در دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌شوند.

میزان مصرف باتری، با توجه به ترکیبات مختلف اتصال، متفاوت است. به عنوان مثال، وای‌فای بیش از هر اتصال دیگری به برق نیاز دارد. جالب است بدانید که بلوتوث برخلاف تصورات ما برق نسبتاً کمتری نسبت به وای‌فای مصرف می‌کند. Zigbee  و Z-wave هم مصرف کمی دارند.

این مقاله را از دست ندهید:

چرا باتری‌های قلیایی به باتری‌های لیتیومی ‌برتری دارند؟

باتری‌های قابل شارژ لیتیوم، اغلب ریتم فعالیت نامنظمی دارند و چنان قابل پیش‌بینی نیستند؛ به همین دلیل، وقتی عمر آنها به آخر می‌رسد منحنی تخلیه پر افت‌وخیزی خواهند داشت و احتمال دارد که قبل از اتمام باتری، به مصرف کننده هشدار باتری ضعیف ندهد.

این یعنی ممکن است پشت در بمانید و برای جلوگیری از این اتفاق باید کلید دستی همراه خود داشته باشید.

بنابراین، وقتی از قفل هوشمند حرف می‌زنیم،  توصیه ما به کاربران این است که همیشه از باتری‌های قلیایی ممتاز استفاده کنند که همه آن‌ها هشدار لازم را قبل از انکه باتری تمام شود به کاربران خواهند داد.

بسیاری از این باتری‌ها وقتی ۲۰درصد از عمر باتری باقی مانده باشد به کاربران هشدار می‌دهند و این کار زمان کافی برای تعویض باتری در اختیارتان خواهد گذاشت.

در حالت ایده‌آل باید بلافاصله باتری‌ قفل های دیجیتال را تعویض کنید تا در صورت اخطار کم بودن باتری، از عملکرد متناسب باتری مطمئن شوید. باتری‌های قلیایی جدید و استفاده نشده، بهترین گزینه برای جایگزینی هستند.

باتری قفل دیجیتال

کلام آخر

وقتی از باتری قفل دیجیتال صحبت می‌شود، بدون شک باتری‌های AA محصولاتی هستند که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، با این وجود نیازهای کاربران متفاوت است. در حالی که بیشتر قفل‌های هوشمند به ۴ باتری قلمی‌ نیاز دارند، بعضی دیگر هم با باتری‌های قلمی کار می‌کنند. در مجموع همه چیز به نوع قفل

لیست بهترین باتری‌های مخصوص قفل دیجیتال که در بالا مورد بحث قرار گرفتند، برای هر کسی که بخواهد باتری قفل هوشمند تازه خریداری شده یا باتری قفل هوشمند قدیمی خود را تعویض کند، ارزشمند است.

علاوه بر خرید و نصب قفل‌های درب الکترونیکی با کیفیت، شرکت نوآوران هوشمند بهترین گارانتی خدمات مشتری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات و یا راهنمایی بیشتر با مشاورین ما در دفاتر نمایندگی یوکا تماس بگیرید.

تماس با مشاورین یوکا