کسب‌وکارهای خانگی تقریباً نیمی از مشاغل کوچک کشور را تشکیل می‌دهند و مزایای بسیاری از جمله صرفه جویی در هزینه‌های اجاره، حمل و نقل، گاهی معافیت‌های مالیاتی و.. را برای صاحبان کسب‌وکار به همراه دارند. کسب و کار خانگی به ویژه در ایام همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند مفید باشد. در این وضعیت می‌توان بدون تعطیل کردن کسب‌وکار، فاصله اجتماعی را هم رعایت کرد و درعین‌حال از بیماری مصون ماند.

.مسئله مهمی که باید درنظر گرفت این است که تجهیزات و وسایل موردنیاز برای پیشبرد کسب‌وکار در خانه قرار دارد و حفظ امنیت آن‌ها هم مسئله‌ای ضروری محسوب می‌شود.

شما برای بهبود وضع امنیت ابزارتان چه اقداماتی انجام می‌دهید؟ آیا به‌دنبال روشی برای ارتقا سطح امنیت کسب و کار خانگی خود هستید؟ با ما در یوکا همراه باشید.

این مقاله را از دست ندهید:

کسب و کار خانگی

اهمیت حفظ امنیت در کسب و کار خانگی

اکثر کسب و کارهای کوچک خانگی ابزارهای به گران قیمت و مهمی مانند تجهیزات دیجیتال (کامپیوتر و غیره)، مبلمان (میز و صندلی اداری) و دیگر تجهیزات مورد نیاز که مربوط به نوع فعالیت تجاری مجهز هستند. اگر خانه شما ایمن نیست، ممکن است کار یا اموال شخصی‌تان در معرض سرقت قرار گیرد و متحمل هزینه‌ها و خسارت‌های سنگینی شوید.

قدم اول برای رسیدن به این هدف این است که مطمئن شوید درب بیرونی منزل شما با قفل‌های امنیتی مانند قفل هوشمند ایمن شده‌اند. علاوه‌براین، فضای بیرونی خانه خود را به دوربین‌های امنیتی مجهز کنید.

همچنین توجه داشته باشید که سرتاسر کسب‌وکارتان با سیستم‌های نظارتی امنیتی که بتوانند ورود و خروج سارقین احتمالی یا دیگر افراد را تحت پوشش قرار دهند مجهز کنید. ضمن اینکه بسیاری از سیستم‌های امنیتی منازل دارای سنسورهایی هستند که می‌توانند خطرات بالقوه ناشی از سرقت، آتش سوزی و موارد دیگر را تشخیص و درصورت لزوم به شما هشدار دهند.

نصب سیستم امنیتی برای کسب و کار خانگی

وقتی می‌خواهید اماکن موردنظرتان را به سیستم‌های امنیتی مجهز کنید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع سیستمی مدنظر شماست. سیستم‌های امنیتی می‌توانند سیمی یا بی‌سیم باشند و امکان نظارت کامل را برای کاربران خود فراهم کنند.

نوع سیستم شما به بودجه و ارزش ملکی که می‌خواهید از آن محافظت کنید، بستگی دارد. قبل از انتخاب محصول در نظر بگیرید که آیا وقت، تمایل و توانایی فنی لازم را برای نصب و نگهداری سیستم خود دارید یا خیر!

قفل الکترونیک کسب و کار خانگی

بسیاری از سیستم‌های امنیتی شامل چندین جزء زیر هستند:

  • حسگرهای حرکت: این سنسورها برای تشخیص حرکت غیر منتظره استفاده می‌شوند. از این حسگرها برای فعال سازی دوربین‌ها و چراغ‌های امنیتی هم استفاده می‌شود.
  • دوربین‌ها: می‌توان از دوربین‌های مدار بسته در محیط داخلی، فضای باز یا هر دو استفاده کرد. دوربین‌های زنگ ورودی در هم با فعال شدن سنسور حرکت یا فشار دادن دکمه زنگ، دوربین زنگ درب فعال می‌شودفعال می‌شوند و به شما امکان می‌دهند که افراد پشت در را شناسایی کنید.
  • سنسورهای نفوذ: این دسته از سنسورها با باز شدن درب یا پنجره فعال می‌شوند که شامل قفل دیجیتالی و ردیاب‌های نفوذ پنجره هستند.
  • آشکارسازهای شکست شیشه: این‌ها با شکستن شیشه پنجره و درب شیشه‌ای فعال می‌شوند و به کاربران هشدار ورود تهاجمی خواهند داد.

از دیگر تجهیزات امنیتیمی‌توان به سنسور دود و سنسور احتفاء حریق اشاره کرد. هزینه سیستم به گزینه‌هایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. در عوض، اگر به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستید، می‌توانید کلیه این سیستم‌های را دریافت کنید.

اگر سیستم نصب شده توسط یک شرکت امنیتی حرفه‌ای را انتخاب کردید، حتما قبل از امضای قرارداد، آن را با دقت بخوانید.

این مقاله را از دست ندهید:

دوربین مداربسته کسب و کار خانگی

از اطلاعات خود محافظت کنید

بعید است که کسب و کار خانگی از سیستم هوشمند الکترونیک مانند کامپیوتر پشتیبانی نشود. معمولا کسب‌وکارها از تجهیزات الکترونیک مانند کامپیوتر یا لپ‌تاپ برای ارسال یا دریافت داده به مشتریان و ذخیره اسناد الکترونیکی مانند فاکتورها، رسیدهای فروش و اظهارنامه‌های مالیاتی استفاده می‌کنند.

اگر شما هم از این دسته مستثنی نیستید، به‌خاطر داشته باشید که محافظت از اطلاعات رایانه را در اولویت قرار دهید، مخصوصا اگر در آن اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII) مانند نام، آدرس و شماره کارت اعتباری مشتری داشته باشد.

اطلاعات قابل شناسایی شخصی برای سارقان هویت ارزشمند است، بنابراین باید اقدامات اضافی برای ایمن نگه داشتن آن را انجام دهید. این اقدامات احتیاطی عبارتند از:

  • برای جلوگیری از حمله ویروس‌ها و بدافزارها به رایانه، روی نرم افزارهای امنیتی قوی سرمایه گذاری و بهترین‌ها را در سیستم خود نصب کنید.
  • برای محافظت از اتصال به اینترنت از فایروال استفاده کنید.
  • به طور منظم از پرونده‌های رایانه خود در ابر یا مکانی خارج از سیستمتان نسخه پشتیبان بگیرید.
  • مطمئن شوید که شبکه وای فای شما ایمن، رمزگذاری شده و مخفی است.
  • با بانک یا پردازنده خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که از معتبرترین ابزارها و خدمات ضد تقلب استفاده می‌کند.
این مقاله را از دست ندهید:

امنیت کسب و کار خانگی

کلام آخر

امروزه با توسعه ارتباطات و بهبود بستر شبکه‌های اجتماعی، کسب و کار خانگی رشد زیادی کرده‌ است. شما می‌توانید از راه دور و بدون محدودیت با اعضای تیمتان درارتباط باشید و فعالیت تجاری خود را بدون مانع خاصی پیش ببرید.

به همین دلیل، محیط خانه به فضایی برای کسب و کار تبدیل شده است که در عین راحتی، می‌تواند قابلیت تبدیل شدن به فضایی اداری را هم داشته باشد. این شرایط باعث شده است که حفظ امنیت کسب‌وکارها با حفظ امنیت منازل ادغام شوند، با این تفاوت که امنیت منازل بیش از هر زمان دیگری در خطر است؛ چون به غیر از دارایی‌های معمول هر خانه، حالا دارایی‌های اداری نیز به فضای زندگی اضافه شده‌اند.

منبع: www.thebalancesmb.com

ما در نوآوران هوشمند تلاش کرده‌ایم تا براساس نیاز کاربران ایرانی، بهترین برندها و آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه گجت‌های امنیت هوشمند را ارائه و با خدمات پس‌ازفروش در سرتاسر کشور، خیال کاربران را از بابت پشتیبانی ۲۴ ساعته راحت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در نمایندگی‌های یوکا تماس بگیرید.

امنیت کسب و کار خانگی یوکا