برای بهبود امنیت فضای منزل با قفل هوشمند نیاز به انجام کار خاصی نیست، تنها باید به درستی درک کنید که چطور یک ققل اسمارت می‌تواند امنیت را به فضای زندگی شما ببخشد. شکی نیست که تکنولوزی خانگی هوشمند، می‌تواند زندگی را راحت‌تر کند و موجب صرفه جویی در هزینه‌ها شود.

این تکنولوزی همچنین به افراد در حفظ امنیت بیشتر نیز کمک می‌کند. دوربین‌های امنیتی و ردیاب‌های حرکتی، البته عناصر اساسی در امنیت خانه‌های هوشمند هستند، اما یکی دیگر از قطعات غالباً نادیده گرفته شده در این نوع تکنولوزی که می‌تواند به بهبود امنیت فضای منزل کمک کند، قفل هوشمند است؛ با یوکا همراه باشید.

چطور امنیت فضای منزل را با قفل هوشمند بهبود ببخشیم؟

در اینجا ۷ روش وجود دارند که به افزایش امنیت فضای خانه با قفل هوشمند کمک می‌کنند:

۱- کلیدها را می‌توان به راحتی کپی و پیدا کرد

بیایید با هم رو راست باشیم، همه ما کلیدهایمان را در مکان‌هایی بسیار غیر ایمن در اطراف خود قرار می‌دهیم. از کشوهای میز گرفته تا آویز کلید یا دارندگان کلیدهایی که درست در کنار درب جلو نشسته اند. دزدی این کلیدها بسیار راحت و آسان است.

بسیاری از افراد به بنابر دلایل متعددی دوست دارند که کلیدشان را در جایی در نزدیکی درب خانه خود پنهان کنند، به عنوان مثال، برای هنگامی که درب به روی آن‌ها بسته شود یا هنگامی ‌که در خانه نباشند و بخواهند به کسی اجازه دهند که وارد خانه شود. با این حال، همه ما موجوداتی هستیم که کارهایی را برحسب عادت انجام می‌دهیم و تمایل داریم که کلیدها را در مکان‌های نسبتاً باریکی پنهان کنیم، که پیدا کردن آن‌ها برای افرادی که بدون اجازه وارد خانه می‌شوند، بسیار آسان خواهد بود.

قفل‌های درب هوشمند را می‌توانید بوسیله تلفن همراه خود باز کنید و اگر اتفاقی قفل هوشمند درب خانه بدون داشتن تلفن همراه، بررویتان قفل شود، می‌توانید به خانه همسایه بروید و با سایر اشخاص موجود در خانه تماس بگیرید تا به شما اجازه ورود دهند.

۲- قفل هوشمند غیرقابل نفوذ است

بیشتر سارقین، سلبقه طولانی در باز کردن و نفوذ به قفل‌ها دارند و می‌توانند در مدت چند ثانیه حتی بدون نیاز به کلید به خانه دسترسی پیدا کنند. در حالی که قفل‌های هوشمند دیجیتالی هستند، به همین دلیل به سختی هک می‌شوند، اما تعداد کمی از سارقین با تجهیزات تکنولوژیکی و دانش فنی، قادر به هک کردن قفل‌های درب دیجیتالی هستد. به طور کلی، برای بهبود امنیت فضای منزل با قفل هوشمند نباید هیچ گونه نگرانی بابت نفوذ سارقین به داخل خانه را داشته باشید.

قفل هوشمند غیرقابل نفوذ

۳- هرگز کلیدهای خانه خود را در اختیار افراد غیر آشنا قرار ندهید

همه ما در زندگی خود افرادی را مدنظر داشته ایم که زمانی قابل اعتماد بوده اند، ولی بعدها مشخص شد که لیاقت آن اعتماد را نداشته اند. وقتی به افراد کلید فیزیکی خانه‌هایمان را می‌دهیم و بعداً تصمیم می‌گیریم که دیگر نمی‌خواهیم به آن‌ها دسترسی داشته باشند، یا باید هزینه ای را صرف تغییر قفل‌های خود کنیم  و یا تلاش کنیم که کلیدها را از آن‌ها پس بگیریم و امیدواریم که آن‌ها نسخه دیگری از آن را نساخته باشند. با قفل‌های درب هوشمند، می‌توانید دسترسی اشخاص را به راحتی لغو کنید. بدون هیاهو، صدا و مذاکره.

۴-  قفل‌های هوشمند سابقه دسترسی به درب‌ها را ضبط می‌کنند و حتی می‌توانند هشدار دهند

اگر کسی قفل درب خانه شما را باز کند، به طور کلی راهی ندارید که بفهمید چه کسی بدون اجازه وارد خانه شده است. هنگامی که به فرد مورد اعتمادی کلید درب خانه خود را می‌دهید، می‌تواند به راحتی وارد خانه شود و چیزی را که مدت طولانی حفظ کرده اید را، سرقت کند، بدون این که برای مدتی متوجه آن شوید.

قفل درب هوشمند دقیقاً به فرد، زمانی که شخصی وارد خانه می‌شود یا از آن خارج شده است و اینکه چه کسی بوده است را، می‌گوید. اگر در خانه خود پرستاری حضور دارد که از فرزندتان مراقبت می‌کند ، قفل درب‌های هوشمند همچنین به افراد این امکان را می‌دهد که در صورت دور بودن از منزل، وضعیت آن‌ها را تحت نظر بگیرند.

۵- نیازی به اعتماد به همسایگان به دادن کلیدهای خود نیست

کاملاً متداول است که بخواهید کلید خانه خود را به همسایه خود بسپارید. اما سعی کنید فقط در صورت نیاز به شخصی که به گیاهان خانه آب بدهد یا حیوانات خانگی را تغذیه کند یا در شرایط اضطراری بتواند موارد را بررسی کند، اعتماد کنید و کلید را در اختیارش بگذارید. اما دادن کلید به همسایه، به این معنی است که باید به قضاوت آن‌ها اعتماد کنید تا بتوانید کلید خود را ایمن نگه دارید و همچنین این بدان معنی است که باید به همه افرادی که وارد خانه خود می‌شوند یا از آن خارج می‌شوند، اعتماد کنید.

اگرچه ممکن است این اعتماد ضمنی باشد ( این به معنای دادن کلید به برادرزاده یا خواهرزاده ای نیست که برای تابستان در منزل شما می‌مانند). با استفاده از قفل‌های درب هوشمند، می‌توانید به همسایه، به ویژه تنها همسایه خود دسترسی پیدا کنید و اگر کسی از تلفن همسایه برای دسترسی به خانه تان استفاده کند، هشدار داده می‌شود.

۶- از راه دور می‌تواند به موارد اضطراری دسترسی پیدا کنید

قفل‌های هوشمند یکی از اجزای سیستم یکپارچه خانه هستند. اگر از خانه دور هستید و از دود هوشمند یا ردیاب CO2 هشدار دریافت می‌کنید، می‌توانید سریع یک همسایه را خبر کنید و موارد را بررسی کنید و به طور بالقوه هرگونه حیوان خانگی را تخلیه کنید. اگر همسایه خانه نباشد یا به یک اورژانس واقعی برای نجات کارگران خود نیاز پیدا کنید، می‌توانید از راه دور به خانه خود دسترسی داشته باشید تا مجبور نباشند درب یا پنجره را بشکنند.

۷- برای ایجاد یک شبکه امن با سایر تکنولوژی خانگی هوشمند کار کنید

برای بهبود امنیت فضای منزل با قفل هوشمند، می‌توانید از اتوماسیون خانگی استفاده کنید. قفل درب‌های هوشمند را می‌توان به زنگ درب‌ها متصل کرد، که روی سنسورهای حرکتی کار می‌کنند و می‌توانند قبل از ورود شخصی به خانه، شما را از حضور آن شخص در جلوی درب مطلع سازند.

به محض فعال شدن سنسور حرکتی روی درگاه هوشمند، ضبط فیلم نیز شروع می‌شود. اگر سارقان برای بار اول این کار را نکنند، یا اگر آن‌ها به دنبال نقطه ورود دیگری باشند، این قفل‌ها می‌توانند به محافظت از خانه در برابر تلاش‌های بعدی برای ورود به آن کمک کنند. اگر آن‌ها موفق به ورود به خانه شوند، دوربین‌های هوشمند می‌توانند دقیقاً آنچه را که انجام می‌دهند را نشان دهند و می‌توانند مدارکی ویدئویی را ارائه دهند تا به مقامات تحویل دهید تا به آن‌ها در گرفتن مجرم کمک کنید.

در حالی که هیچ قفل امنیتی ۱۰۰درصد بی عیب نیست، اما قفل‌های درب هوشمند یکی از اجزای سیستم کاملی هستند که برای افزایش امنیت کلی طراحی شده اند.

کلام آخر

قفل‌های درب هوشمند نه تنها خانه را بسیار ایمن تر می‌کنند، بلکه بسیار راحت تر نیز هستند. مثلا اگر کسی زنگ درب خانه را زد و تمایلی به بلند شدن نداشتید، می‌توانید از تلفن هوشمند خود ببینید که چه کسی است. اگر میهمان است، می‌توانید بدون مراجعه به درب، به آن‌ها اجازه دهید از تلفن هوشمند خود دسترسی پیدا کنند و اگر فردی تحویل دهنده چیزی باشد، می‌توانید به آن‌ها دسترسی دهید و ازهمان جایی که هستید، آن‌ها را راهنمایی کنید.

وقتی جلوی درب خانه هستند، تلفن خود را بر روی آن قرار دهید و وقتی با بازوهایی پر از مواد غذایی به خانه می‌آیید و چراغ جلویی خانه خاموش است، دیگر نیازی نیست که با گرفتن یک کلید کوچک به درون یک شکاف، برای باز کردنش تلاش کنید. کافی است یک دکمه را بر روی تلفن خود وارد کرده و سپس وارد خانه شوید. قفل‌های درب هوشمند روز به روز مقرون به صرفه تر می‌شوند و خانه‌ها را نیز به جدیدترین فنآوری که هم ایمن و هم راحت مجهز می‌کنند.

خرید قفل دیجیتال یوکا