در دنیای پر مخاطره امروز، استفاده از وسائل هوشمند ضرورتی اجتناب ناپذیر است. به ویژه برای محیط زندگی و کار که در آنها وسائل و دارایی‌های ارزشمندی قرار دارند، انتخاب و خرید قفل درب هوشمند از نان شب هم واجب‌تر خواهد بود! تنها کافی است لپ تاپ شما مورد سرقت قرار گیرد، شما مجبور هستید برای خرید یک لپ تاپ متوسط چیزی در حدود ۲۰ میلیون هزینه کنید. اما به جای آن بهتر است روی نصب قفل درب دیجیتال سرمایه گذاری کنید، می‌پرسید، چرا؟ با یوکا همراه باشید.

قفل درب هوشمند چیست؟

همانطور که از نامش پیدا است، قفل درب هوشمند وسیله الکترونیکی است که از ارتباط Wi-Fi یا بلوتوث برای تعامل با دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کند. این کار را می‌توان از طریق یک fob  خاص یا با نصب یک برنامه بر روی تلفن خود انجام داد. برخی از قفل‌ها نیز دیجیتالی هستند و با استفاده از قابلیت بیومتریک، پین کد و کارت هوشمند است.

هنگامی که fob تلفن نزدیک قفل باشد، به طور خودکار قفل آن باز می‌شود. در حین حمل کودک و خریدهای هفتگی، نیازی به جستجوی کلید در در کیف خود نیستید! یکی از ویژگی‌های مفید قفل‌های هوشمند این است که می‌توانید با ارسال کلیدهای موقتی به افراد، در یک بازه زمانی خاص به آن‌ها دسترسی دهید.

اگر به شخصی احتیاج دارید که حیوان خانگی شما را پیدا کرده و به او غذا دهد، کلیدهای موقتی کاملاً مناسب هستند، پس به او یک کلید می‌دهید و او می‌تواند از تلفن خود برای باز کردن قفل استفاده کند. پس از بازگشت، کلید آن‌ها به طور خودکار نامعتبر می‌شود. این کلید  می‌تواند یک رمز عبور، کارت هوشمند یا حتی اثر انگشت باشد.

به دلیل ماهیت هوشمند بودن قفل، برخی از قفل‌های هوشمند همچنین به دستگاه‌های دیگری در خانه شما متصل می‌شوند. اگر سیستم گرمایشی هوشمندی داشته باشید، دستگاه هنگامی که تشخیص می‌دهد شما از خانه خارج شده‌اید، ترموستات را خاموش می‌کند یا در حالت آماده به کار قرار می‌دهد. برخی از قفل‌ها به طور خودکار پیام را به دیگر سیستم‌های هوشمند خانگی یا اداری منتقل می‌کنند.

قفل درب هوشمند وای فای یا بلوتوثی؟

باید از عواقب انتخاب سیستم وای فای یا بلوتوث آگاه باشید. برخی از سیستم‌ها از هر دو قابلیت بهره می‌برند. قفل وای فای معمولاً از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است از جمله اینکه به شما این امکان را می‌دهد تا درب را از راه دور باز کنید.

اما از آنجا که به شبکه وای فای خانگی متصل است مانند هر دستگاه متصل به اینترنت، در برابر هک یا حملات مخرب آسیب پذیر است. از طرف دیگر، قفل بلوتوثی به طور بالقوه ایمن‌تر است زیرا به اینترنت متصل نخواهد شد و به تأیید اعتبار بین قفل و گوشی همراه متکی است. با این حال، قفل‌های بلوتوثی ممکن است عملکرد محدودتری داشته باشند. این محدودیت شامل فاصله کم گوشی همراه با قفل است.

اهمیت خرید قفل درب هوشمند

برخی دیگر از دلای استفاده از قفل‌های هوشمند به شرح زیر هستند:

۱- می‌توانید بدون کلید به داخل فضا دسترسی داشته باشید

با قفل‌های هوشمند می‌توانید با ارسال یک کلید مجازی به داخل فضا دسترسی پیدا کنید. اگر دیگران برنامه مربوطه را روی تلفن هوشمند خود نصب کنند، می‌توانید به آن‌ها دسترسی داده و محدودیت‌هایی نیز برای کاربران تعیین کنید.

۲- برای کاربران مختلف محدودیت‌های دسترسی متفاوتی تعیین کنید

هنگامی که به افراد یک کلید مجازی در برنامه می‌دهید، می‌توانید محدودیتی برای نحوه کارکرد کلید تعیین کنید. به عنوان مثال، اگر سه شنبه‌ها بین ساعت ۱۱ صبح تا ۲ بعد از ظهر نظافتچی در خانه تان کار می‌کند، می‌توانید کلید مجاری برای آن‌ها تنظیم کنید تا فقط در این زمان‌ها مشغول به کار شوند. همچنین می‌توانید در هر زمان که دسترسی به کلید مجازی را از بین ببرید. برخی از قفل‌‌های هوشمند حداکثر ۲۰ تنظیمات جداگانه را ارائه می‌دهند.

۳- برای باز کردن درب از قابلیت‌های دیحیتال استفاده کنید

اگر تلفن هوشمند ندارید! در عوض برای خود یک کارت، رمز عبور یا اثرانگشت ایجاد کنید.. اگرچه این مورد مزایای ورود بدون کلید را فراهم می‌کند اما به این معنی نیست که برای دسترسی به تلفن هوشمند نیاز است. شما تنها باید رمز عبور را در خاطر بسپارید یا از کارت و اثرانگشت خود استفاده کنید.

۴- اعلان‌ها را برای ورود و خروج افراد تنظیم کنید

تلفن شما می‌تواند هر بار که قفل درب باز می‌شود، به شما اطلاع دهد. همچنین می‌تواند هنگام باز شدن درب از داخل به شما اطلاع رسانی کند اما نمی‌تواند به شما بگوید که چه کسی آنجا را ترک کرده است. این یک روش ساده برای محافظت از کودکان است، به خصوص اگر آن‌ها هر روز در ساعت مشخصی از مدرسه باز می گردند.

۵- امنیت بالا را تضمین می‌کند

قفل‌های هوشمند با ترکیب ورودی رمزگذاری شده با زنگ هشدار، امنیت بالایی را ارائه می‌دهند. دسترسی رمزگذاری شده بدین معنا است که اگر کسی بخواهد بدون کلید به داخل فضا دسترسی پیدا کند، باید فقط بتواند قفل را هک کند! بنابراین امنیت بالا مهمترین دلیل برای خرید قفل درب هوشمند است. این مهم برای منازل و محیط‌های اداری می‌تواند به عنوان یک دارایی مهم در نظر گرفته شود.

کلام آخر

قفل هوشمند وسیله‌ای مدرن و مفید است اما مهمتر از همه حداکثر راحتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نیازی به حمل کلید یا نگرانی برای سرقت کلید وجود ندارد. برای این منظور تنها کافی است قفل قدیمی‌ خود را با یک قفل درب هوشمند جایگزین کنید و به هر کسی که می‌خواهید که دوست دارید، اجازه دسترسی بدهید. حتی می‌توانید با استفاده از گوشی همراه از راه دور درب ررا باز کرده یا قفل کنید.

برای خرید بهترین قفل‌های هوشمند ایران با ما از طریق کلیک بر عکس زیر در تماس باشید.

خرید قفل دیجیتال یوکا