با پیشرفت فنآوری، دستگاه‌هایی مانند قفل هوشمند درب خانه به سرعت به بخشی جدایی ناپذیری از زندگی تبدیل شده‌اند. طبق آمارها، تاکنون ۸۳۲.۷ میلیون دستگاه خانگی هوشمند اعم از قفل درب، دوربین امنیتی و موارد دیگر در سال ۲۰۱۹ فروخته شده است.

قفل هوشمند درب خانه، جایگزینی عالی برای قفل درب سنتی (مکانیکی) است. پس از نصب، می‌توان این قفل را به بلوتوث یا شبکه وای‌فای منزل (Wi-Fi) متصل کرد. مزایای استفاده از این نوع قفل به قدری زیاد هستند که می‌توان به جرأت گفت که: «امنیت آینده، در گرو داشتن قفل‌های هوشمند است!» با یوکا همراه باشید.

قفل هوشمند درب خانه چیست؟

قفل هوشمند نوعی قفل درب دیجیتالی است که در بسیاری از خانه‌های هوشمند و سیستم‌های امنیتی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان یک وسیله الکترونیکی، با نصب یک برنامه روی رایانه و یا تلفن همراه خود می‌توانید قفل درب هوشمند را کنترل کنید. برخی از قفل‌های هوشمند برای اجازه دسترسی به داخل، نیاز به رمز عبور دارند، برخی دیگر نیز بیومتریک بوده و به اثر انگشت و یا تشخیص از طریق چهره یا کف دست نیاز دارند.

قفل هوشمند مجهز به یک سیستم کامپیوتری داخلی است که هدفش ذخیره اطلاعات و بازیابی آنها است. برای مثال، یک قفل هوشمند می‌تواند هزاران اثر انگشت را ذخیره کند، و زمانی که کاربردی انگشت خود را بر روی اسکنر قفل قرار می‌دهد، بازیابی اطلاعات شروع می‌شود تا اثرانگشت کاربر با آنچه قبلاً در دستگاه ذخیره شده است، تطبیق داده شود.

قفل‌های هوشمند را می‌توان از طریق اَپلیکیشن و از راه دور کنترل و نظارت کرد. برخی حتی به شما امکان می‌دهند قفل را براساس ساعات مشخصی از روز برنامه ریزی کنید، مثلاً قفل هوشمند درب خانه را طوری تنظیم می‌کنید که ساعت ۹ شب درب منزل را به طور خودکار قفل کند.

مانند بسیاری از دستگاه‌های هوشمند، هدف از قفل در هوشمند خانگی، افزایش امنیت و راحتی به زندگی افراد است. از منظر راحتی، برخی از قفل‌های درب می‌توانند با سایر دستگاه‌های هوشمند خانگی ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، یک قفل هوشمند می‌تواند با یک سیستم گرمایش هوشمند در ارتباط باشد و طوری برنامه ریزی شود که هنگام خروج شما از منزل، سیستم گرمایشی را خاموش کند.

قفل هوشمند درب خانه چیست؟

قفل هوشمند درب خانه چگونه کار می‌کند؟

قفل‌های هوشمند توسط الکترومکانیک کار می‌کنند. الکترومکانیک هم از مهندسی برق و هم از مکانیک از برخی فرآیندها و مراحل استفاده می‌کند که نتیجه‌اش این است که یک سیگنال الکتریکی حرکت مکانیکی ایجاد می‌کند. یک حرکت مکانیکی همچنین می‌تواند یک سیگنال الکتریکی ارسال کند.

مانند قفل سنتی، قفل هوشمند نیز به قفل و کلید نیاز دارید. هنگام استفاده از این قفل، شما دستورالعمل‌هایی را بر روی یک دستگاه الکترونیکی مجاز مانند یک کلید مخصوص هوشمند یا تلفن همراه ارسال می‌کنید. یک کلید رمزنگاری شده که بخشی از اطلاعات است، فرآیند را اجرا می‌کند تا دسترسی به داخل صادر شود.

علاوه بر قفل کردن و باز کردن درب، یک قفل هوشمند که به وای‌فای وصل شده است به شما امکان می‌دهد تا بتوانید ورود و خروج‌ها را کنترل کرده و نظارت کنید. همه فرآیندها به صورت کاملاً دیجیتالی انجام می‌شود، به طوری که کاربر تنها وظیفه وارد کردن اطلاعات و تنظیم قفل را بر عهده دارد.

اهمیت خرید قفل هوشمند درب منزل

بررسی‌ها نشان می‌دهند که نیمی از ایرانی‌ها حداقل یک بار در سال کلیدهای خود را گم می‌کنند. این مورد باعث تلف شده زمان و صرف هزینه برای ساخت کلید و یا تغییر قفل می‌شود. راه حل ساده به نظر می‌رسد، قفل درب منزل را به یک سیستم بدون کلید تبدیل کنید! با اینکه پیشنهاد ما این است که از یک قفل دوگانه که هم قابلیت الکترونیکی داشته باشد و هم مکانیکی استفاده کنید (هم هوشمند و هم کلیدخور است).

حال توجه به این نکته ضروری است که استفاده از قفل هوشمند درب خانه باعث می‌شود درب شما از نظر جسمی نیز قوی‌تر شود، زیرا در داخل قفل از تجهیزات حساس و ظریف استفاده شده است تا در برابر ضربه و نفوذ مقاوم باشد. این مهم به مالکان کمک می‌کند تا از فضای زندگی خود در برابر سارقان محافظت کنند.

با این حال، قفل هوشمند یک کنترل بیشتر به شما می‌دهد. تجربه کاربردی راحت و اجازه دسترسی به شما این امکان را می‎دهد تا نظارت کنید چه کسانی می‌آیند و یا می‌روند. این مهم در نهایت خانه شما به محیطی امن‌تر تبدیل خواهد کرد. بنابراین، می‌توان به راحتی درک کرد که وجود یک قفل هوشمند، دو ویژگی مهم برای منزل شما یعنی امنیت بالا و راحتی بیشتر را فراهم می‌کند.

فواید قفل هوشمند درب خانه

در زیر در مورد مزایای استفاده از قفل هوشمند درب منزل صحبت می‌کنیم:

راحتی

در هنگام استفاده از قفل درب هوشمند نیازی به حمل کلید ندارید. لازم نیست از گم کردن یا فراموش کردن جایی بپرهیزید. شما مجبور نخواهید بود که در خارج از درب بنشینید تا صبر کنید کلیدساز بیاید و قفل درب را بشکند. قفل هوشمند به صورت خودکار باز و بسته می‌شود و می‌تواند از طریق موبایل یا سیستم بیومتریک فعال شود.

زمان باز و بسته شدن سریع

با قفل‌های مکانیکی معمولی باید چند دقیقه وقت بگذارید تا درب را باز کنید. شما همچنین زمان زیادی را برای بستن درب می‌گذرانید. اما قفل هوشمند باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد، زیرا برای باز کردن قفل حدود سه تا پنج ثانیه طول می‌کشد و شما فقط باید درب را ببندید و قفل به طور خودکار بسته می‌شود.

ایمنی و امنیت بالا

قفل هوشمند درب خانه با استفاده از سیستم دیجیتالی کار می‌کند، بنابراین باز کردن دَر و هک کردن آن بسیار دشوار است. علاوه بر این، هنگامی که یک اقدام شدید یا احتمال یک سرقت وجود دارد، قفل درب صدای زنگ خطر منتشر می‌کند، بنابراین می‌تواند در اسرع وقت، کاربر را نسبت به خطر آگاه کند.

کنترل دقیق داخل و خارج

با نصب قفل اسمارت خانگی، دسترسی کاملی به داخل و خارج منزل خواهید داشت. در حقیقت، قفل هوشمند یک وسیله الکترونیکی است که به شما امکان می‌دهد در هر زمان، افرادی که وارد و خارج می‌شوند را کنترل کنید. علاوه بر اینکه می‌توانید کنترل کنید چه کسی وارد و خارج می‎شود، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه کسی اجازه دارد در یک بازه زمانی خاص وارد محیط شود.

آسان برای استفاده

بسیاری از مردم هنوز هم فکر می‌کنند که موارد مرتبط با فنآوری اغلب پیچیده و استفاده از آنها دشوار است. اما با قفل هوشمند درب خانه، عملیات بسیار ساده است. در مدت زمان کوتاهی می‌توانید نحوه نصب و استفاده از قفل د را از طریق دفترچه راهنما یا دستورالعمل های مستقیم از طرف کارکنان نصب درک کنید.

زیبایی شناسی بالا

قفل‌های هوشمند دارای طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند که مطابق بر بسیاری از افراد است. از نظر ظاهری، بسیار لوکس و مدرن طراحی می‌شوند تا ورودی منزل را در نهایت زیبایی نشان دهند. این مهم به ویژه برای مالکانی که قصد فروش خانه خود را دارند، یک مزیت بلقوه برای جلب نظر مشتری به حساب می‌آید.

معایب قفل هوشمند خانگی

علاوه بر بسیاری از مزایا، قفل درب هوشمند همچنین دارای معایبی به شرح زیر نیز است:

  • اغلب برای نصب قفل هوشمند، نیاز به متخصص وجود دارد.
  • اگر اثر انگشت دست فرد صدمه ببیند یا او رمز عبور را فراموش کند، دسترسی به داخل زمان‌بَر خواهد بود (نیاز به تغییر تنظیمات دارید).
  • اگر قفل دارای باتری نباشد، با رفتن برق، دسترسی به داخل به طور کامل قطع می‌شود.

کلام آخر

امروزه، منازل مجبور نیستند انواع مختلفی از دستگاه‌های امنیتی را خریداری کنند، زیرا آن‌ها می‌توانند به دنبال خرید قفلی باشند که همه کارهای مورد نیاز را انجام دهد. آپارتمان‌ها در طول دوران بهره برداری خود، ممکن است اجار‌ه نشینان بسیاری را به خود ببینند. هربار که چندین نفر برای سکونت شخصی خود از یک کلید کپی کنند، احتمال زیادی وجود دارد که آپارتمان مورد سرقت قرار گیرد. خرید یک قفل هوشمند درب خانه از این امر جلوگیری می‌کند و حداکثر امنیت و راحتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

خرید قفل دیجیتال یوکا