سالانه بیش از یک میلیون سرقت در کشور رخ می‌دهد که بیشتر آن‌ها دزدی از منازل است. آمارهایی از این دست باعث می‌شوند تا افراد به دنبال راه‌هایی برای محافظت از خانه در برابر دزد باشند.

بیشتر سارقین برای دسترسی به داخل خانه از سرعت عمل و مهارت خود استفاده می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان، درب ورودی را باز کنند. اما چگونه می‌توان از دزدی جلوگیری کرد؟ ما در مقاله دیگری از یوکا، به این پرسش پاسخی جامع می‌دهیم و برای راهکارهایی برای افزایش امنیت منزل با ما همراه باشید.

راه‌های محافظت از خانه در برابر دزد

در زیر به معرفی چندین روش جهت محافظت از منزل در برابر دزد اشاره می‌کنیم:

شبیه ساز تلویزیون خانگی

راه‌های محافظت از خانه در برابر دزد

قبل از ترک خانه، با فعال کردن یک شبیه ساز تلویزیون، سارقان فکر خواهند کرد که در خانه هستید! این دستگاه، نور، شدت رنگ، تغییرات رنگ و حرکت‌هایی را روی صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می‌کند تا به نظر برسد که کسی در خانه در حال تماشای تلویزیون است. این دستگاه با استفاده از برق و باتری کار می‌کند.

مخفی کردن کارتن وسائل جدید

راه‌های محافظت از منزل در برابر دزد

آیا اخیراً تلویزیون جدیدی خریداری کرده‌اید؟ اگر کارتن‌های خالی را بیرون از منزل خود قرار دهید، سارقان می‌دانند که شما جدیداً لوازم الکترونیکی گران قیمتی خریده‌اید. در عوض، کارتن‌ها را خُرد کنید و آن‌ها را به بازیافت تحویل دهید تا خریدهای گران قیمت شما برای رهگذران مخفی باقی بمانند. این یکی از بهترین روش‌های محافظت از خانه در برابر دزد است.

بستن همیشگی درب پارکینگ

محافظت از منزل در برابر دزد

باز بودن درب گاراژ چیزی بیش از یک دعوت علنی برای سارقانی جهت دزدی از انباری و خانه است! هر بار که وارد خانه شده و یا از منزل خارج می‌شوید، حتماً درب گاراژ را ببندید. اگر غالباً این کار را فراموش می‌کنید، به دنبال تهیه درب گاراژ هوشمند باشید که از طریق تلفن همراه قابل کنترل بوده و حتی می‌تواند باز بودن درب را به شما اطلاع دهد.

جلوگیری از نیم باز بودن درب ورودی

محافظت از خانه در برابر سرقت

یکی دیگر از روش‌های محافظت از خانه در برابر دزد، جلوگیری از نیم باز بودن درب ورودی است. براساس آمارهای شورای پیشگیری از دزدی، ۳۴ درصد از سارقین از طریق درب ورودی اقدام به سرقت می‌کنند. اگر درب جلو به صورت نیم‌باز باشد، آن‌ها می‌توانند کلید، تلفن و سایر اشیاء با ارزش شما را به راحتی ببینند. همیشه سعی کنید درب خانه را به صورت نیم‌باز نگذارید، به این شکل عملاً از سارقین دعوت به دزدی می‌کنید.

نصب دوربین‌های امنیتی

محافظت از خانه با نصب دوربین‌های امنیتی

هیچ چیز به اندازه یک دوربین امنیتی نمی‌تواند سارقین را از دزدی منصرف کند. برای این منظور، یک یا چندین دوربین امنیتی در فضای باز را در نزدیکی نقاط ورودی خانه خود نصب کنید. اگر خانه حیاط‌دار دارید، می‌توانید از نقاط مختلف حیاط نیز دوربین امنیتی نصب کنید. این دوربین‌ها، تمام تصاویر را ضبط می‌کنند.

تعویض درب ورودی منزل

محافظت از خانه

باور کنید یا نه، یکی از شایع‌ترین روش‌های سرقت از خانه، شکستن درب ورودی است. سارقین می‌توانند با لگد زدن، نفوذ، ضربه و عوامل دیگر، درب ورودی را بشکنند. شما می‌توانید با تعویض درب‌های بی‌کیفیت منزل خود با مدل‌های چوبی و فلزی مستحکم، محافظت از خانه در برابر دزد را اولویت قرار دهید.

نصب چندین قفل مکانیکی

محافظت از منزل

با نصب قفل‌های متعدد بر روی درب‌های ورودی خود، کار سارقین را سخت خواهید کرد. درب ورودی باید حداقل دو قفل داشته باشد، این می‌تواند به معنای داشتن یک قفل مکانیکی دستگیره دارد و یک قفل مکانیکی بدون دستگیره باشد. در هر صورت، سعی کنید از قفل‌های مکانیکی دو سیلندرِ باکیفیت استفاده کنید.

استفاده از وسائل هوشمند

محافظت از منزل در برابر سارقین

اتوماسیون خانگی می‌تواند گران باشد و خطر هک شدن را نیز در پی دارد، اما هنوز هم نصب چند وسیله امنیتی هوشمند می‌توانند ایده خوبی باشند. به عنوان مثال، می‌توانید لامپ‌های هوشمند را برای روشنایی فضای هال منزل خود نصب کنید و آن‌ها را تنظیم کنید تا به طور خودکار روشن و خاموش شوند. همچنین ممکن است بخواهید قفل دیجیتال درب نصب کنید که به شما اجازه می‌دهد از راه دور درب خانه را باز یا بسته کنید.

عدم نصب واحدهای تهویه مطبوع

محافظت از منازل در برابر دزدی

با نصب واحدهای تهویه مطبوع پنجره در جلو یا پشت خانه، عملاً فرصت برای دزدی را فراهم می‌کنید. تقریباً در حدود ۲۳ درصد از سرقت‌های از این طریق انجام می‌شود. به گفته سازمان آمار، مسدود کردن واحدهای تهویه مطبوع (کولر گازی) که در پنجره‌های طبقه اول نصب می‌شوند، به محافظت از خانه در برابر دزد کمک شایانی می‌کند.

نصب تابلوی امنیتی

جلوگیری از دزدی

خانه بدون سیستم امنیتی، سه برابر بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرد. بنابراین، نصب یک سیستم امنیتی خانگی و نمایش تابلو امنیتی مرتبط، یک عامل بازدارنده است. اگر یک سارق وارد حیاط خانه شود، تابلو به عنوان یک عامل هشداردهنده عمل می‌کند. این کار عملاً یک رفتار محترمانه برای اعلام هشدارهای لازم به دزدان است!

عدم به اشتراک گذاشتن تصاویر

دزدی از خانه

به اشتراک گذاشتن برنامه‌های سفر خود در رسانه‌های اجتماعی (به ویژه اینستاگرام)، صدها نفر از دوستان و آشنایان از نبود شما در منزل آگاه می‌کند. بنابراین، لازم است از به اشتراک گذاشتن تصاویر خود خودداری کنید. این مورد یکی از راه‌های عالی برای محافظت از خانه در برابر دزد است. ثابت شده است که دزدها اغلب آشنایی کوچکی با خانواده‌هایی داشته‌اند که خانه‌هایشان را مورد سرقت قرار داده‌اند.

نصب چشمی درب

جلوگیری از سرقت از خانه با نصب چشمی دیجیتال

برخی سارقان بی‌پروا روی درب جلو شما می‌کوبند تا ببینند کسی در خانه است یا خیر، و اگر آن را باز کنید، سعی می‌کنند با ارائه یک محصول یا یک داستان قانع کننده، خود را به داخل دعوت کنند. نصب یک چشمی دیجیتال درب بر روی درب جلوی منزل، روشی ساده و ارزان برای شناسایی افراد است.

کشیدن پرده‌های منزل

سرقت از منزل

اگر مرتباً پرده‌های خانه را بکشید، سارقین می‌توانند به‌ راحتی محیط زندگی شما را ببینید. این مورد به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند وسائل خانه و دارایی‌های شما را ببینند. برای ایمن نگه داشتن وسایل، ضروری است پرده خانه را همیشه بکشید. همچنین، سعی کنید از پرده‌های ضخیم استفاده کنید تا هیچ گونه دیدی نداشته باشند.

استفاده از گیاهان به عنوان پوشش

استفاده از گیاهان به عنوان پوشش جهت جلوگیری از دزدی

درختان بزرگ و بوته‌های خاردار می‌توانند به افزایش امنیت خانه کمک شایانی کنند. آن‌ها باعث مخفی شدن خانه شما می‌شوند و می‌توانند در صورت ورود غیر مجاز، باعث زخمی شدن سارقین شوند. اما مهم است که درختان و گیاهان پوششی خود را هرس کنید، زیرا پوشش زیاد و متراکم، می‌تواند بالعکس عمل کند و باعث مخفی شدن دزدها شود.

کلام آخر

در بدترین حالت، اگر دزد وارد خانه‌تان شود، برای محافظت از منزل چه خواهید کرد؟ ما پیشنهاد می‌کنیم، اشیاء کوچک با ارزش مانند جواهرات، طلا و سکه، برگه‌های سهام، بیمه نامه‌های زندگی و گذرنامه‌ها را در یک گاوصندوق (سیف باکس) ضد آتش نگه دارید و سپس صندوق امانات را در یک دیوار کمدی یا زیر تختخواب خود قرار دهید. داشتن گاو صندوق، آخرین کار برای محافظت از خانه در برابر دزد است.

خرید قفل دیجیتال یوکا