قفل هوشمند و قفل دیجیتال

بسیاری واقعا نمی‌دانند که این دو به یک معنا هستند. گاهی استفاده این دو اصطلاح باهمدیگر _ قفل دیجیتال هوشمند_ یا اصطلاحات جدیدی مثل قفل الکترونیکی مسئله را پیچیده‌تر می‌کند. ایده کلی وجود دارد که این‌ها قفل‌های درب هستند که عملکردی بیش از قفل درب و کلید معمولی را انجام می‌دهند و می‌توانند از حریم منزل و دارایی‌های افراد محافظت کنند.

بنابراین برای درک بهتر اصطلاحات مختلف قفل با اصول اولیه شروع می‌کنیم:

 

قفل در معمولی

 

مطمنا اکثر افراد با قفل و کلید معمولی آشنا هستند. کلید وارد قفل می‌شود تا آن را باز کند و این دو باهم به عنوان یک دستگاه امنیتی برای حفاظت از نواحی خاص محدود به کار می‌روند. این روش محدودیت دسترسی برای مدتی طولانی (اولین کلیدهایی که به دوران باستان روم) مورد استفاده قرار گرفته ‌است.

قفل درب معمولی
قفل درب معمولی

در دنیای امروز، قفل درب و کلید معمولی کاملاً بی‌ربط نیستند. این یک اقدام پیشگیرانه ساده برای جلوگیری از ناامنی است. با این حال، استفاده از کلید و قفل معمولی قطعاً مناسب‌ترین یا مطمئن‌ترین روش برای محافظت از یک خانه یا دارایی نیست. همه ما حتما روزهایی را که بدلیل فراموش کردن کلیدها پشت در مانده‌ایم را به یاد داریم.

 

قفل الکترونیک / دیجیتال

ما ادعا نمی‌کنیم که تمام تحقیقات را بر روی تمایز بین قفل دیجیتال و الکترونیکی بررسی کرده‌ایم. اما از دیدگاه لی پرسن این دو به یک معنا هستند. این اصطلاحات به وسایل قفل کننده‌ای اشاره می‌کنند که به وسیله جریان الکتریکی عمل می‌کنند. این یک تعریف بسیار گسترده است و انواع زیادی از قفل‌ها را پوشش می‌دهد که شامل آن‌هایی هستند که از طریق پین کدها، کارت‌های RFID و بایومتری (به عنوان مثال اثر انگشت) باز می‌شوند .

 

ورود بدون نیاز به کلید/ حذف نگرانی در مورد تکثیر کلیدها

 

 

قفل دیجیتال / الکترونیکی دارای مزایای متعددی نسبت به قفل و کلید در سنتی هستند، از جمله ورود بدون نیاز به کلید (کارت‌های RFID حساب واقعی ندارند). که به آن‌ها قفل کارتی می‌گویند .

با قفل دیجیتال / الکترونیکی، دیگر نیازی نیست نگران تعویض کلیدهای گم‌شده و یا جاگذاشتن آن‌ها باشید. هم چنین دیگر نگران نسخه‌برداری شدن کلیدهایتان نباشید.

حساسیت زمانی

در حالی که ممکن است تنها چند کلید دیجیتالی قادر به اجرای ورودی حساس زمان باشند, مانند پین کدهایی که تنها برای یک دوره زمانی خاص معتبر هستند ، معمولاً این فرایند نسبتاً خسته‌کننده است. مالکان خانه باید پین کد یا هرگونه تغییر دسترسی را با رفتن به حالت تنظیمات قفل، تنظیم کنند. نیازی به کلنجار رفتن با بسیاری از مراحل نیست زیرا قفل با تعداد ارقام / نمادهای روی صفحه‌کلید محدود می‌شود.

قفل هوشمند

قفل هوشمند قطعاً در بازار بسیار جدیدتر است. از آنجا که یافتن تعریفی جهانی با درک آسان از یک قفل هوشمند چالش برانگیز است، ما از بخشی از تعریف ویکی پدیا استفاده می‌کنیم:

قفل هوشمند
قفل هوشمند

قفل هوشمند یک قفل الکترومکانیکی است که برای انجام قفل کردن و باز کردن در هنگام دریافت چنین دستورالعمل‌هایی از دستگاه بی‌سیم و کلید رمزنگاری برای اجرای فرآیند اعتبارسنجی به کار می‌رود.
به عبارت دیگر قفل هوشمند شما یک قفل دیجیتال است که اکنون می‌تواند توسط یک دستگاه جداگانه (معمولا گوشی هوشمند) کنترل شود.

 و بله, ما می‌گوییم که قفل هوشمند قفل دیجیتال است, اما قفل دیجیتال لزوماً قفل هوشمند نیست. یک قفل هوشمند در زیر مجموعه قفل‌های دیجیتال قرار دارد. قفل‌های هوشمند مزایای دیجیتال را دارند, اما با ویژگی‌های بیشتر. 

اتصال

از آنجا که قفل هوشمند را می‌توانید با گوشی هوشمند خود کنترل کنید، حالا قفل شما به نوعی به شما متصل است. این یک مجموعه کامل از احتمالات را پیش روی شما می‌گذارد چون فاصله جغرافیایی دیگر مهم نیست و شما می‌توانید هر زمانی که می‌خواهید از هر جای جهان قفل هوشمند خود را باز کنید.

راحتی و استفاده آسان

راحتی در استفاده از قفل هوشمند
قفل هوشمند

فراتر از آن که بتوانید قفل خود را کنترل کنید, یک مزیت بزرگ که یک قفل هوشمند نسبت به بقیه دارد، راحتی است. در حالی که استفاده از قفل‌های دیجیتال آسان است (یعنی برای ورود, آن‌ها معمولاً برای ایجاد تغییرات مدیریتی (ایجاد یک کد pin جدید) نیاز به زحمت دارند, زیرا شما باید تغییرات فیزیکی را در قفل ایجاد کنید.

از آنجا که یک قفل هوشمند می‌تواند توسط گوشی شما کنترل شود, معمولاً با یک برنامه تلفن همراه, تنها چیزی که نیاز دارید چند کلیک از صفحه موبایل است. گوشی هوشمند شما در حال حاضر بیشتر اوقات با شما است, بنابراین به حداقل زحمت نیاز دارد. در بیشتر موارد, شما تنها به گوشی‌های هوشمند خود نیاز دارید تا قفل را باز و بسته کنید.

نظارت بر ورود افراد به منزل‌تان

قفل هوشمند قادر به پیگیری این است که چه کسی وارد خانه شما می‌شود و تعیین زمان دقیق و تاریخ ورود آن‌ها می‌باشد. برای کسانی که می‌خواهند بدانند چه زمانی اعضای خانواده یا مهمانان وارد خانه‌شان می‌شوند ، این قفل گزینه مفیدی خواهد بود.

قیاسی بین قفل هوشمند و ساعت هوشمند

یک قیاس ساده برای توصیف اینکه چگونه قفل و کلیدسنتی , قفل دیجیتال / الکترونیکی و قفل هوشمند به یکدیگر مرتبط هستند, می‌گوییم مانند این است که یک ساعت آنالوگ، ساعت دیجیتال و یک ساعت اپل را باهم مقایسه کنیم. ساعت آنالوگ مانند قفل کلید معمولی – مکانیکی ، ساده اما محدود است. ساعت دیجیتال (در بیشتر موارد) به صورت الکترونیکی هدایت می‌شود که مانند قفل دیجیتال / الکترونیکی دارای ویژگی های بیشتری است. اما وقتی بحث به ارتباط و راحتی می‌رسد , ساعت های دیجیتال به پای ساعت هوشمند (مانند قفل هوشمند) نخواهد رسید.

خرید قفل دیجیتال یوکا