آیا به فکر تهیه قفل درب دیجیتال هستید؟ آیا می‌دانید در هنگام خرید قفل درب دیجیتال باید عوامل زیادی در نظر بگیرید؟ درست است که امروزه انواع و اقسام قفل دیجیتال در بازار موجود هستند؛ ولی انتخاب آنچه مناسب شما و نیازهایتان باشد، کمی دشوار است. اما نگران نباشید! ما قصد داریم در این مقاله کارتان را ساده کنیم. با یوکا همراه باشید.

چه حالت‌های دسترسی برای شما بیشتر مناسب است؟

قدم اول برای انتخاب قفل درب دیجیتال مناسب این که به نحوه دسترسی دلخواه‌تان فکر کنید. فکر کنید که کدام دسترسی برایتان ساده‌تر است و با آن احساس بهتری خواهید داشت.

رایج ترین دسترسی میان قفل‌های دیجیتال، کد پین است. با این روش می‌توانید بدون سر و صدا با کلیدها، می‌توانید به سادگی به مجموعه‌ای از اعداد ضربه بزنید.

قفل‌های دیجیتال به شما این امکان را می‌دهند تا رمزهایی با قابلیت کارکرد در زمان و ساعت مشخص بسازید. این ویژگی برای ورود و خروج افرادی که همیشه به خانه رفت‌وآمد ندارند بسیار کارآمد خواهد بود. این قابلیت به شما اطمینان می‌دهد هر کسی، نمی‌تواند در هر ساعت وارد خانه شود و به‌این ترتیب احساس امنیت خاطر خواهید داشت.

اگر می‌خواهید دسترسی بدون هیچ مشکلی صورت گیرد، استفاده از قابلیت ورود با اثر انگشت برای شما مناسب خواهد بود. البته قفل دیجیتال درب که با حسگر اثرانگشت کار می‌کند می‌تواند مشکلاتی هم ایجاد کند. مثلا ممکن است درصورت خشک شدن دست حسگر اثر انگشت، شناسه بیومتریک کاربر را شناسایی نکند و مشکلاتی ایجاد شود. در این صورت، قفل‌های دیجیتال مجهز به بلوتوث می‌توانند از بروز مشکل جلوگیری کنند.

خرید قفل درب دیجیتال

برای باز کردن قفل‌هایی که به رابط بلوتوث مجهز هستند، فقط به تلفن هوشمند یا کلید واکنشی نیاز خواهید داشت. بهترین حالت برای استفاده از کلید ورودی، انواعی هستند که به تگ مجهز هستند یا از فناوری کارت‌های RFID استفاده می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید آن‌ها را با گوشیتان هماهنگ و مت آن‌ها را به پشت تلفن خود می‌چسبانیم، به راحتی بر روی برچسب ضربه می‌زنیم تا قفل درب را باز کنیم؛ درست مثل پرداخت‌های بدون تماس که این روزها خیلی به آن عادت کرده ایم.

درب خانه شما از چه نوعی است؟

متداول ترین جنس استفاده شده در درب ورودی خانه‌های مسکونی، چوب و فلز است. در حالت ایده‌آل، درب باید سطحی صاف داشته باشد و هنگام بسته شدن، هر دو فاصله درب اصلی و دروازه فلزی شما باید به اندازه کافی گسترده باشند.

بعضی از درب‌های ورودی به تغییرات بیشتری برای آمادگی برای نصب قفل دیجیتال نیاز دارند. قبل از خرید قفل درب دیجیتال حتما به این نکته توجه کنید تا هزینه زیادی را متحمل نشوید.

علاوه بر این، بیشتر درب‌ها برای نصب قفل دیجیتال باید توسط کارشناس خبره بررسی شوند. بنابراین بهتر است از مشورت متخصصین استفاده کنید تا مطمئن شوید که آیا درب قدیمی خانه شما آمادگی نصب قفل دیجیتال دارد یا نه.

به چه نوع ویژگی‌هایی نیاز دارید؟

بعضی از انواع قفل درب دیجیتال ساده هستند و فقط قابلیت‌های هوشمندی دارند که آن‌ها را به قفل الکترونیک درب تبدیل می‌کند. در حالی که انواع دیگر آن‌ها فانتزی و پیشرفته‌تر هستند. توجه کنید که مدل قفل دیجیتال را نسبت به نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید تا بهترین چیزی که با کارکرد مورد نیاز شما سازگار است را انتخاب کرده باشید.

اگر در خانه بچه یا حیوانات خانگی دارید، ویژگی‌هایی مانند قفل ایمنی کودکان یا حیوانات خانگی به شما کمک می‌کند که از خروج ناگهانی کودک یا حیوان خانگی از خانه جلوگیری کنید و مطمئن باشید که از خانه خارج نمی‌شوند.

اگر خانه پر رفت‌وآمدی دارید و معمولا میهمانان زیادی به منزلتان رفت‌آمد می‌کنند، حتما قفلی بخرید که از ویژگی کد مهمان پشتیبانی کند و ورود میهمانان با کد موقت مخصوص به‌سادگی انجام شود تا مجبور نباشید کد اصلی و دائمی خانه را با همه به اشتراک بگذارید.

اگر می‌خواهید حداکثر امنیت را برای خانه خود به دست آورید، قفل‌های دیجیتالی با سیستم‌های هشدار دستکاری، قفل امنیتی صفحه کلید، کد تقلا و ویژگی‌های قفل خودکار در دسترس هستند که می‌توانند به شما آرامش خاطر بیشتری دهند.

این مقاله را از دست ندهید:

راهنمای خرید قفل درب دیجیتال

گارانتی قفل دیجیتال چقدر اعتبار دارد؟

همانند همه ابزارهای دیجیتال، در نظر گرفتن تعداد سال‌های ضمانت قفل درب دیجیتال در صورت بروز هرگونه نقصی، مهم است. داشتن یک دوره ضمانت طولانی‌تر، اطمینان بیشتری را در شما ایجاد می‌کند و می‌دانید که همیشه می‌توانید هر مشکلی که در قفل خود دارید را برطرف نمایید، بدون اینکه مجبور شوید مبالغ زیادی پول پرداخت کنید.

اگرچه ممکن است جستجو برای تهیه بهترین قفل و پیدا کردن بهترین برند با خدمات پس‌ازفروش مناسب کار سختی به‌نظر برسد، اما راحتی و امنیت بیشتری که درنتیجه تحقیقات و تلاش شما به‌دست می‌آید، ارزش این کار را خواهد داشت.

ما در نوآوران هوشمند تلاش کرده‌ایم تا براساس نیاز کاربران ایرانی، بهترین برندها و آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه گجت‌های امنیت هوشمند را ارائه و با خدمات پس‌ازفروش در سرتاسر کشور، خیال کاربران را از بابت پشتیبانی ۲۴ ساعته راحت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در نمایندگی‌های یوکا تماس بگیرید.

تماس با مشاورین ما