سیستم امنیتی خانگی روشی مؤثر برای افزایش امنیت و ایمنی فضای منزل است. همۀ ما در وهله اول احساس می‌کنیم سیستم امنیتی خانه مربوط به استفاده از دوربین‌ها است! اما این سیستم چیزی فراتر از این حرفاست.

سیستم امنیتی خانگی به استفاده از هر مؤلفه‌ای که به افزایش و تقویت امنیت در فضای خانه کمک می‌کند، گفته می‌شود. یعنی وجود یک سیستم یکپارچه و به هم متصل از دستگاه‌های مختلف که وظیفه هر کدام ایجاد فضایی امن است. اما سیستم امنیت خانگی شامل چه مواردی هستند و اصلاً مزایای استفاده از آنها چه چیزی است؟ با یوکا همراه باشید.

فواید سیستم امنیتی خانگی

در زیر به تشریح فواید سیستم امنیتی خانه می‌پردازیم:

۱- هشدارهای اولیه در مواقع اضطراری آتش سوزی یا گاز را ارسال می‌کند

بر اساس اعلام انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) ، آتش سوزی در خانه هر ۸۸ ثانیه اتفاق می‌افتد و هر روز هفت نفر کشته و ۳۲ نفر دیگر زخمی می‌شوند. مواد مصنوعی که معمولاً در ساخت وسایل مدرن و اثاثیه منزل استفاده می‌شوند، باعث سریع‌تر سوختن در خانه‌ها می‌شود و گاهی اوقات خانواده‌ها با دو دقیقه فرار از خانه درگیر آتش می‌شوند.

NFPA اظهار می‌دارد اگر خانه شما فاقد زنگ خطر دود باشد، احتمال مرگ شما در آتش سوزی در خانه دو برابر بیشتر است. اما اگر کسی برای شنیدن زنگ هشدار در خانه نباشد، یا مردم به خاطر اثرات دود تحت تاثیر قرار گیرند، آشکارسازهای دود سنتی بی‌فایده هستند.

سنسورهای هوشمند دود و گرما که به سیستم‌های امنیتی هوشمندی متصل هستند، حفاظت از آتش را به سطح بالاتری می‌رسانند. برخلاف ویژگی‌های تشخیص نفوذ، آن‌ها نیازی به مسلح بودن ندارند، بلکه به صورت شبانه روزی کار می‌کنند تا زود جلوی آتش سوزی در خانه را بگیرند.

این سنسورها به محض تشخیص دود، دمای بالا یا افزایش گرما مشکوک، بلافاصله به سرویس نظارت هشدار می‌دهند و اعلان‌های موبایل را ارسال می‌کنند. این هشدار بخشی از خانه که در آن تهدید احساس می‌شود را مشخص می‌کند و به مردم این اجازه را می‌دهد تا سریع دوربین‌های خود را برای تأیید وضعیت اضطراری در سرویس نظارت بررسی کنند یا خودشان با آتش نشانی تماس بگیرند. در صورت عدم دسترسی به صاحب خانه یا مستاجر، سرویس نظارت کمک خواهد کرد.

در صورت خاموش شدن سنسورهای مونوکسیدکربن منزل شما، سیستم‌های هوشمند امنیت خانه همچنین می‌توانند راهنما و هشدارهایی برای فرار از خطر به شما ارسال کنند که این نشان دهنده سطح غیر ایمن گاز سمی و بدون بو است. گاز مونوکسیدکربن که اغلب توسط منابع سوخت کربن کاملاً سوزاننده ای مانند چوب، بنزین یا روغن که گرمایش را تولید می‌کنند، دومین علت اصلی مسمومیت غیر دارویی هستند.

از آنجایی که این گاز توسط حواس انسان قابل تشخیص نیست، مردم می‌توانند در اثر مسمومیت با مونوکسید کربن چشم خود را بسته و سریعاً ناتوان شوند و درنهایت ممکن است منجر به نتایج غم انگیزی شود. در سیستم امنیتی خانه تحت نظارت، تشخیص این گاز توسط سنسورهای CO بلافاصله کمک می‌کند، بدون اینکه هیچ تأییدیه ای به ساکنان ارسال شود.

۲- سیستم امنیتی خانگی هوشمند دسترسی از راه دور را فراهم می‌کند

دسترسی از راه دور به قفل هوشمند

زندگی هوشمند باعث بهبود زندگی مردم می‌شود. سیستم‌های امنیتی هوشمند این امکان را دارند که مردم را قادر بسازند از هر جای دیگر از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند یا دستگاه همراه به خانه‌های خود دسترسی پیدا کنند. این برنامه به سادگی ضربه زدن روی یک دکمه است! شما می‌توانید از طریق دوربین‌ها با قابلیت صوتی دو طرفه در خانه افراد را ببینید و با آن‌ها صحبت کنید و حتی از راه دور آیفون منزل را جواب دهید.

قفل دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا درب خانه را از هرجایی که هستید ببندید و به سایر بازدیدکنندگان اجازه دهید تا به داخل خانه و خارج از آن بدون نیاز به دادن کد ورود و یا حتی ترک میز کار، وارد یا خارج شوند. آن‌ها همچنین دارای انواع مختلف اعم ازقفل  صفحه کلید رمزعبور، قفل اثرانگشتی درب و قفل کارتی تقسیم می‌شوند.

طیف وسیعی از ویژگی‌های اضافی خانه هوشمند توسط سیستم امنیتی خانگی نیز قابل کنترل هستند. مثلا، وقتی در رختخواب هستید و ناگهان متوجه می‌شوید که چراغ‌ها در طبقه پایین روشن هستند، مشکلی نیست زیرا می‌توانید به سادگی بر روی تلفن هوشمند یا ساعت هوشمند خود ضربه بزنید و آن‌ها را خاموش کنید.

در تعطیلات، اخطاری در مورد جبهه‌ای از هوای سرد غیر منتظره دریافت می‌کنید، ترموستات را از راه دور تنظیم کنید تا لوله‌های خانه شما یخ نزند. سیستم‌های هوشمند حتی می‌توانند برای قفل کردن درهب‌ا، خاموش شدن چراغ‌ها و مسلح کردن حسگرهای محیطی نیز تنظیم شوند.

۳- سیستم امنیتی خانگی به صورت ۲۴ ساعته خانه شما را کنترل می‌کند

سیستم‌های امنیتی منزل که تحت نظارت هستند، شبانه روز از خانه شما محافظت می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا بر زندگی تمرکز کنید. سیستم‌های هوشمند به طور مداوم رویدادهایی را بررسی می‌کنند که نشان دهنده یک تهدید بالقوه هستند، از شکسته شدن پنجره‌ها تا درب‌های باز گرفته تا افزایش سریع دما، یک سرویس نظارت بلافاصله به مواردی اضطراری پاسخ می‌دهد.

هر ثانیه‌ای که در حادثه اضطراری مانند آتش سوزی، سیل یا ورود سارقین به خانه می‌گذرد، می‌تواند خسارات بیشتری را به دنبال داشته باشد. اگر در تعطیلات بوده یا از تلفن هوشمند خود دور هستید، یک سرویس نظارت هوشیار آماده است تا از خانه و عزیزان شما محافظت کند.

۴- سیستم امنیتی منزل می‌تواند حق بیمه خانه را کاهش و ارزش آن را افزایش دهند

هنوز نگران هزینه یک سیستم هستید؟ این را در نظر بگیرید که این پرداخت‌ها ممکن است به میزان قابل توجهی جبران شوند یا به طور کامل تحت پوشش تخفیف‌های بیمه و افزایش ارزش منزل باشند. در حالی که هزینه بیمه صاحب خانه براساس عوامل مختلفی متفاوت هستند، یک سیستم امنیتی خانه می‌تواند حق بیمه را تا ۲۰ درصد کاهش دهد و سایر ویژگی‌های امنیتی هوشمندی مانند سنسورهای دود و گرما می‌توانند آن‌ها را حتی بیشتر کاهش دهند.

سیستم امنیتی خانگی با کیفیت بالا می‌تواند با گذشت زمان بازدهی بالایی داشته باشد و ارزش یک خانه را تا ۵ درصد افزایش دهد. جذابیت حفاظت و امنیت قوی برای خریداران بالقوه جذاب است و احتمال پیشنهادات را افزایش می‌دهد. البته حمل و نقل سیستم‌های بی‌سیم نیز آسان است و همین امر باعث می‌شود مالکان خانه و اجاره‌کنندگان در صورت جابجایی بتوانند سیستم را با خود ببرند و در منزل جدید خود نصب کنند.

۵- سیستم امنیت خانه از بچه‌ها، کهنسالان و حیوانات خانگی محافظت می‌کنند

چه در محل کار باشید و چه در خارج از شهر، سیستم امنیتی خانگی می‌تواند از اعضای و حیوانات خانگی شما محافظت کنند. دوربین‌هایی که دارای قابلیت‌های صوتی دو طرفه هستند، به شما امکان دیدن و صحبت با افراد خانه، آرامش حیوانات خانگی مضطرب، برقراری ارتباط با کودکان در خانه بعد از رفتن به مدرسه به تنهایی و یا اطمینان از برخورد صحیح مراقبان با بستگان مسن را می‌دهند.

دستگیره الکترونیکی درب هر زمان که کسی با کد منحصر به فرد خود قفل درب را باز می‌کند، هشدار را به شما ارسال می‌کند. به عنوان مثال، این ویژگی به والدین اجازه می‌دهد تا بدانند بچه‌ها با خیال راحت از مدرسه به خانه می‌رسند و اگر در زمان مورد نظر نرسند یا نوجوانان به طور غیرقانونی میهمانانی را داخل خانه بیاورند، آن‌ها مطلع خواهند شد. در صورتی که فراموش کنید درب منزل را ببندید، قفل هوشمند به طور خودکار درب را می‌بندد.

چشمی دیجیتال درب می‌تواند یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در هنگام تنها بودن کودکان در خانه باشند. آن‌ها به کودکان اجازه می‌دهند تا بدون اینکه به دری نزدیک شوند ببینند چه کسی پشت درب منزل است.

۶- سیستم امنیتی خانگی به مدیریت مصرف انرژی کمک می‌کند

چند بار از خانه خود خارج شده و متوجه شده‌اید که چراغ را روشن گذاشته‌اید؟ ۴۲ درصد از کل مصرف انرژی خانوارها توسط سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مصرف می‌شوند. سیستم‌های امنیتی هوشمند صاحبان خانه‌ها را قادر می‌سازند تا با کنترل همه این دستگاه‌ها از راه دور، اتلاف انرژی را کاهش دهند.

کلام آخر

سیستم مدرن امنیت خانگی می‌تواند با کاهش مشکلات امنیتی به افزایش ارزش خانه و امکان مدیریت انرژی کمک شایانی کند. اما بزرگ‌ترین سود آن‌ها امنیت و آرامش روانی است که مردم از نصب آن‌ها به دست می‌آورند. آنها همچنین کاری می‌کنند که افراد به شکلی آسان کلیه لوازم هوشمند را کنترل کنند و تنظیمات لازم را براساس نوع نیازهای خود ایجاد کنند.

خرید قفل دیجیتال یوکا