خرید سیستم امنیتی هوشمند منزل ما را ملزم می‌کند که عوامل مختلفی اعم از هزینه تجهیزات گرفته تا کیفیت دستگاه‌ها را در نظر بگیریم. چگونه تصمیم می‌گیریم که کدام سیستم امنیتی برای خانه ما مناسب است؟ در زیر، ما اطلاعاتی در مورد نحوه انتخاب سیستم امنیتی هوشمند منزل را ارائه می‌دهیم. پس بدون اتلاف وقت با یوکا همراه باشید.

چرا باید سیستم امنیتی هوشمند منزل بخریم؟

آیا اصلاً به سیستم امنیتی هوشمند منزل احتیاج داریم؟ ما می‌خواستیم بدانیم که سرقت از منازل چقدر متداول است و آیا سیستم‌های امنیتی واقعا می‌توانند احتمال سرقت را کاهش دهند؟ برای پاسخ به این سؤالات، اول ببینیم آمار وارقام چه چیزی می‌گویند:

آمار و ارقام سرقت

اکثر سارقین از طریق درب‌ها یا پنجره‌های قفل نشده وارد خانه‌ها می‌شوند. بیشتر افراد متجاوز گفته‌اند که اگر زنگ خطر به صدا در بیاید، آن‌ها بلافاصله خانه را ترک می‌کنند. برخی دیگر از سارقان بیان کردند که قبل از حمله به خانه ابتدا در خانه را می‌زنند. اگر کسی جواب داد، می‌روند. برخی هم گفته‌اند که به دلیل دوربین‌های امنیتی کلاً از سرقت خودداری کردند.

با دانستن اینکه بیشتر سیستم امنیتی هوشمند منزل برای درب و پنجره‌ها، سنسورهای حرکت و شکست شیشه را ارائه می‌دهند، داشتن این سنسورهای ساده ممکن است جلوی سرقت‌ها را نیز بگیرند. زنگ درهای ویدئویی، بخشی از برخی سیستم‌های امنیتی هوشمند هستند که به صاحبان خانه این اجازه را می‌دهد تا از طریق یک برنامه تلفن همراه، هر کسی که جلوی درب منزل آن‌ها است را ببینند و با آن‌ها صحبت کنند.

ما فهمیدیم که اگر قربانیان این موارد را داشته باشند، خواه در خانه باشند یا نباشند، همیشه قادر به پاسخگویی به درب هستند. ما این ایده را دوست داریم که اگر در خانه خود زمانی نباشیم، انگار در آنجا حضور داریم!

ما معتقد هستیم که دوربین‌های امنیتی می‌توانند تفاوت زیادی در میزان شواهد موجود از این سرقت‌ها ایجاد کنند. علاوه بر خسارات مادی، سرقت باعث آسیب روانی به قربانیان شده است. در مجموع، به این نتیجه رسیدیم که هر خانواده، می‌تواند از توانایی سیستم امنیتی هوشمند منزل برای جلوگیری از جرم یا متوقف کردن آن بهره‌مند شود.

۲ مزیت برتر سیستم امنیتی هوشمند منزل

پس از آزمایش ده‌ها سیستم، فهمیدیم که این سیستم دو مزیت به شرح زیر دارد:

  1. افزایش ایمنی: داشتن یک سیستم امنیتی هوشمند می‌تواند احتمال سرقت را کاهش دهد؛ از دوربین‌های قابل مشاهده گرفته تا قفل الکترونیکی درب که به ما این امکان را می‌دهند تا به زنگ درب هر مکانی پاسخ دهیم. حتی اگر یک سارق موفق شود از در یا پنجره وارد خانه ما گردد، بلافاصله از طریق تلفن‌هایمان به ما اطلاع داده می‌شود. به علاوه، شواهد ویدئویی هر کسی که وارد خانه ما شده است را ثبت و ضبط می‌نماید.
  2. محافظت در برابر آسیب‌های مادی و عاطفی: داشتن یک سیستم امنیتی هوشمند منزل مانع از از بین رفتن آسیب‌های جسمی ما و همچنین احساسات منفی ناشی از سرقت منزل می‌شود. جرم مالکیت تأثیر زیادی بر قربانیان داشته است. آن‌ها احساس ناامنی می‌کردند. وجود یک سیستم امنیتی به خانواده ما این آرامش را می‌دهد که احتمالاً هرگز مجبور نخواهیم شد از این نوع آسیب‌ها عبور کنیم.

مزیت برتری سیستم امنیتی هوشمند منزل

راهنمای خریدار سیستم امنیتی هوشمند منزل

ما توصیه می‌کنیم قبل از خرید یک سیستم امنیتی خانگی، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • صاحبخانه در مقابل مستأجر: ما درمورد نصب یا سیم کشی یک سیستم امنیتی در خانه خود احساس خوبی داریم، زیرا مالک آن هستیم. با این حال، اگر مستاجر بودیم حتماً چنین دیدگاهی نداشتیم. برای مستأجرین، ما به دنبال یک سیستم امنیتی بی‌سیم در خانه هستیم، زیرا اکثر اجزای آن به هیچ سوراخی نیاز ندارند. توصیه دیگر ما برای مستأجرین این است که به دنبال سیستم‌هایی با قابلیت جابجایی و قابلیت حمل آسان باشند.

 

  • جلوب درب: اگر در یک خانه تک واحدی زندگی کنید، برای محافظت از جلوی درب و حیاط خانه خود نیاز به یک چشمی دیجیتال خواهید داشت. این دستگاه به شما کمک می‌کند بدون آنکه از پشت سوارخ درب، بیرون را مشاهده کنید، از طریق دستگاه دیجیتال بتوانید تشخیص دهید که چه کسی در جلوی درب قرار دارد.

 

  • اندازه خانه: البته اندازه خانه تعیین می‌کند که چه وسایلی را انتخاب کنیم. می‌دانستیم که هرچه خانه یا خانواده بزرگ‌تر باشد، به سنسورها، دوربین‌ها و قفل‌های درهای بیشتری احتیاج داریم. با این حال، ما همچنین در نظر گرفتیم که بسیاری از خانواده‌هایی که در خانه‌های کوچک می‌کنند، ممکن است فقط با چند سنسوری مانند سنسور حرکت نیازهایشان برطرف شود.

 

  • شهر، حومه یا مناطق روستایی: برای نظارت بر فضاهای بیرونی، به یاد می‌آوریم که مناطق مختلف قوانین متفاوتی در زمینه ضبط فیلم دارند، بنابراین ما به هر کسی که قصد راه اندازی سیستم امنیتی هوشمند در فضای باز را دارد، توصیه می‌کنیم که ابتدا مقررات محلی را بررسی کنند. به عنوان مثال، چون در شهر بوده ایم، دوربین‌هایی می‌خواستیم که از حرکت اتومبیل‌ها چشم پوشی کنند و فقط در صورت داشتن افراد در ملک به ما هشدار دهند. ما همچنین به دنبال دوربین‌هایی با منطقه فعالیت یا حرکت بودیم، به این معنی که می‌توانستیم به آن‌ها بگوییم در چه مناطقی باید تمرکز کنند و از چه مناطقی باید چشم پوشی ورزند مانند خیابان و پیاده رو جلوی سنگپوش قهوه ای ما. با این حال، ما تشخیص دادیم که ممکن است کسی در مناطق روستایی نیاز ما به هیچ یک از ویژگی‌های سیستم امنیتی مصنوعی را به اشتراک نگذارد، زیرا وقایع حرکتی ممکن است در این مناطق نادرتر باشد و در نتیجه اعلان‌های کمتری ایجاد شود.

 

  • فضای بیرون: ما یاد گرفتیم که ایمن سازی فضای بیرونی چالش برانگیزتر از فضای داخلی است. ما هیچ خروجی خوبی نداریم، بنابراین مجبور شدیم به دنبال دوربین‌های بی سیم در فضای باز باشیم. همچنین مسئله اتصال وجود داشت. ما از پشتیبان تلفن همراه یا وای فای پشتیبانی می‌کنیم.

 

  • پارکینگ: ما در مورد پارکینگ و فضاهای بیرونی خود با مشکلات مشابهی روبرو بوده ایم. برای این موضوع، ما به دنبال شرکت‌هایی هستیم که به طور خاص سنسورهای ورودی درب پارکینگ را بفروشند.

 

  • مسافرت: خانه ما بیشتر سال به دلیل رفتن به مسافرت و تعطیلات خالی بوده است، بنابراین، به طور طبیعی، ما می‌خواستیم راهی برای نظارت بر آن داشته باشیم. در نهایت، ما تصمیم گرفتیم روی سیستم‌ها با با عمر باتری طولانی مانند دوربین‌های امینتی و قفل دیجیتال سرمیه گذاری کنیم.

نحوه خرید سیستم امنیتی هوشمند منزل

برداشتن این سه مرحله قبل از تصمیم گیری در مورد یک سیستم امنیتی هوشمند منزل، تفاوت فاحشی برای ما ایجاد می‌کند و به دیگران نیز توصیه می‌کنیم که همین کار را انجام دهند.

قبل از اینکه سیستم خود را انتخاب کنیم:

  • لیستی از تجهیزات مورد نظر خود را تهیه کردیم: ما دقیقاً شناخته ایم که چه مولفه‌هایی را می‌خواهیم و این باعث می‌شود ما تحت تأثیر فروشندگان تهاجمی یا وب سایت‌های زیبا قرار نگیریم تا هرچه بیشتر تحت تاثیر موارد اضافی کالاهایی که واقعاً نیازی به آن‌ها نداریم قرار بگیریم.
  • میزان بودجه خود را تعیین کنید: سرانجام، ما بودجه ای را برای همه موارد، از تجهیزات گرفته تا هر هزینه اضافی مانند هزینه فعال سازی، هزینه نصب، هزینه نظارت و هزینه ذخیره سازی تعیین کرده ایم. سپس توافق کردیم که در هنگام خرید سیستم، به آن بودجه پایبند باشیم.

تجهیزات سیستم امنیتی هوشمند منزل

انواع سیستم امنیتی منازل

ابتدا تجهیزات موجود در وب سایت یک شرکت را بررسی کردیم که معمولاً شامل ترکیبی از موارد موجود در این لیست است:

ما باید برندهایی را ترجیح می‌دهیم که طیف وسیعی از دستگاه‌ها را ارائه دهند. البته ما همچنین به کیفیت و ویژگی‌های دستگاه‌ها بسیار اهمیت می‌دهیم مانند:

  • سیمی در مقابل بی سیم: با اجزای بی سیم، به عمر باتری اهمیت می‌دهیم. در حالت ایده آل، اگر دوربین‌ها بی سیم بودند، باتری‌های آن‌ها با یک شارژر مغناطیسی قابل تعویض داشته باشند.
  • ویژگی‌های دوربین: برای دوربین‌ها، ما به دنبال ویژگی‌هایی مانند فیلم ۱۰۸۰HD ، دید در شب مادون قرمز، صوت دو طرفه، فضای ذخیره سازی محلی و ابری، یکپارچه سازی سیستم عامل هوشمند و شناسایی افراد هستیم.
  • ماندگاری: ما فقط اجزای بیرونی را انتخاب کردیم که دامنه دمایی زیادی داشته و دارای درجه بندی IP از ۶۵ به بالا باشند، به این معنی که آن‌ها از گرد و غبار محافظت می‌کنند، اما در برابر آب مقاومت بالایی ندارند.

قابلیت اتصال سیستم امنیتی هوشمند منزل

در طول آزمایش ما، امنیت هوشمند نیاز به اتصال بین تمام اجزای سیستم با برنامه تلفن همراه داشت. به طور معمول، این به صورت  وای فای صورت می‌گرفت، اما برخی از شرکت‌هایی که ما در آن‌ها کاوش کردیم، در صورت قطع برق، پشتیبانی از تلفن همراه یا تلفن ثابت را نیز ارائه می‌دهند.

همچنین برخی از دستگاه‌هایی که سعی کردیم از طریق پروتکل‌های ZigBee یا Z-Wave به هم متصل شوند، گاهی اوقات به یک‌ هاب اضافی نیاز داشتند. ما به دنبال سیستم‌هایی با پشتیبان تلفن همراه بودیم که به صورت ایده آل رایگان در آن گنجانده شود، اگرچه این معمولاً بخشی از هزینه نظارت است.

امنیت دیجیتالی

ما این سوال را از همه پرسیدیم، آیا می‌توان سیستم امنیتی خانگی را هک کرد؟ متأسفانه جواب مثبت است. تمام سیستم‌های امنیتی هوشمند می‌توانند به طور بالقوه هک شوند. اما واقعیتی که فکر می‌کردیم کاملاً چشم نواز است، این بود که هر چیزی که از اینترنت استفاده می‌کند به طور بالقوه قابل هک است.

در نتیجه این اطلاعات، ما متعهد به رعایت بهترین روش‌های امنیتی دیجیتال هستیم. به همین دلیل ما به دنبال شرکت‌هایی بودیم که برای ورود به سیستم حساب‌های امنیتی خود، احراز هویت دو و چند عاملی را برای ما ارائه می‌دهند. ما همچنین تاریخچه نقض امنیت هر شرکت را بررسی کردیم، زیرا می‌خواستیم فیلم خود را خصوصی نگه داریم.

برنامه موبایل

وقتی صحبت از برنامه تلفن همراه یک سیستم امنیتی هوشمند منزل می‌شود، ما می‌خواستیم چیزی را فراهم کنیم که به راحتی بتواند تصاویر را به صورت مستقیم پخش کند، سیستم خود را از راه دور کنترل کنیم و هر زمان که زنگ هشدارها خاموش شد، به ما اطلاع داده شود. یک قدم برای یافتن این مسئله این بود که اطمینان حاصل کنیم این برنامه در فروشگاه Apple یا Google Play دارای رتبه بالایی است.