تا به حال در مورد قفل کارتی درب چیزی شنیده‌اید و یا از آن استفاده کرده‌اید؟ حتی اگر از قفل‌های کارتی هم استفاده نکرده باشید به احتمال زیاد کارت مترو دارید و شاید در طول روز چند بار از آن برای ورود و خروج به ایستگاه‌های مترو استفاده کرده‎اید، پس مشخصا نسبت به انواع قفل دیجیتال دیگر، قفل کارتی بیشتر برای شما ملموس است.

شاید بارها هم در ذهن خودتان روزهایی را تصور کردید که درب خانه یا دفتر کارتان هم با کارت‌هایی مثل کارت مترو باز کنید و از شر کلیدهای دست و پاگیر و دردسرهای استفاده از آنها مثل جاماندن کلیدها پشت درب و صرف ساعت‌ها وقت و هزینه خلاص شوید.

 

البته این تصورات در دنیای تکنولوژی مدت زمان زیادی طول نکشید که تبدیل به واقعیت شد و حتی فراتر از تصورات ما هم پیش رفت . این روزها ما درب کارتی‌ای را می‌بینیم که بدون تماس مستقیم کارت و فقط با همراه داشتن کارت باز می‌شوند.

اما حالا که تکنولوژی انقدر پیشرفت کرده است و انواع قفل در کارتی در دسترس ما هستند شاید انتخاب از بین آن‌ها و تصمیم‌گیری هنگام خرید کمی سخت شده باشد. مشخصا اگر شما فردی هستید که از شنیدن به جای خواندن لذت میبرید پیشنهاد اول ما این است که اگر قصد خرید قفل کارتی درب را دارید با کارشناسان تماس بگیرید و همه سوالات‌تان را از آن‌ها بپرسید .

پرسش و پاسخ تلفنی در مورد قفل کارتی

اما اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر چیزی بیشتر بخوانید پس با ما همراه باشید تا با قفل کارتی درب آپارتمان و قفل کارتی هتلی بیشتر آشنا شوید و بتوانید در هنگام خرید قفل کارتی انتخاب بهتر و بهینه‌تری داشته باشید.

با انواع قفل کارتی درب آشنا شویم :

آشنایی با انواع قفل کارتی درب
آشنایی با انواع قفل کارتی درب

قفل کارتی آفلاین 

این قفل همان‌طور که از اسمش هم پیداست به صورت مستقل عمل می‌کند و هیچ ارتباطی بین قفل و نرم افزار نیست و همه ارتباطات فقط از طریق کارت‌های مختلف که به هدف‌های متنوع صادر می‌شوند انجام می‌شود .

قفل کارتی آنلاین 

این قفل هم دقیقا مثل زمانی که ما در فضای وب، آنلاین هستیم و ارتباطات زیادی می توانیم برقرار کنیم است از طریق سیستم بی‌سیم یا وایرلس به نرم افزار مرکزی سیستم وصل می‌شود و تمامی تنظیمات و دریافت گزارشات مربوطه بدون اینکه نیازی به حضور فیزیکی فردی باشد در کامپیوتر اپراتور به صورت آنلاین انجام می‌شود .

 یکی از مزایای قفل کارتی آنلاین: برای نصب این نوع دستگیره کارتی نیازی به هیچ گونه سیم کشی و کابل کشی نیست و این نوع قفل کارتی درب به راحتی هرچه تمام‌تر روی درب‌ها نصب می‌شود و این مساله خصوصا برای هتل‌هایی که قرار است روی تمامی درب اتاق‌ها از این نوع قفل نصب شود یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

قفل کارتی با کارت تماس مستقیم 

این نوع قفل کارتی هوشمند جزو اولین رده‌های قفل‌های کارتی بودند که به بازار عرضه شدن و به همین علت و با گذشتن زمان و ورود انواع به‌روزتری از کارت‌ها تقریبا کمتر کاربری است که همچنان تمایل داشته باشد از آن‌ها استفاده کند.

در این نوع قفل برای باز کردن درب کارتی حتما باید کارت با قفل تماس مستقیم برقرار کند که همین مساله باعث سخت شدن کاربری این قفل‌ها شده است. چون شما باید مجدد در هنگام رسیدن به جلوی درب باز هم مثل کلیدها این بار دنبال کارت‌تان بگردید. از طرف دیگر، اگر این قفل‌ها به عنوان قفل هتلی استفاده شوند به علت تعدد استفاده از این کارت‌ها در مدت زمان کمی مستهلک می‌شوند و باید مجدد تعویض شوند که این خود باعث افزایش هزینه‌های هتلداری می‌شود .

قفل کارتی با کارت RFID 

این نوع مدل قفل در کارتی از جمله پرطرفدارترین نوع دستگیره‌های کارتی هوشمند است. در این نوع قفل برای باز کردن درب با کارت نیازی به تماس مستقیم قفل با کارت نیست و فقط از طریق امواج رادیویی بین قفل و کارت ارتباط برقرار و درب با کارت باز می‌شود.

مزایای قفل کارتی با کارت RFID یا امواج رادیویی چیست ؟

  1. از این نوع قفل کارتی می‌توان به عنوان قفل کارتی درب آپارتمان و همین طور قفل هتلی استفاده کرد.
  2. کاربری آن بسیار راحت است و هر فردی در هر سن و به هر میزان سواد دیجیتال می‌تواند از آن استفاده کند.
  3. از طرف دیگر قفل‌های کارتی با کارت‌های RFID به هیچ وجه قابل کپی کردن نیستند و به همین خاطر امنیت بالایی هم دارند.
  4. یکی از خصوصیات جالب و کاربردی این نوع دستگیره کارتی این است که فقط از یک کارت که می‌تواند برای مترو، استخر، سالن ورزشی و.. باشد می‌توانید برای باز کردن درب کارتی هم استفاده کنید.
  5. بدون خارج کردن کارت از جیب یا کیف تان درب باز می‌شود.

قفل کارتی درب آپارتمان

قفل کارتی درب آپارتمان
قفل کارتی درب آپارتمان

همه ما قطعا تجربه‌های زیادی از پشت درب ماندن به خاطر گم کردن کلیدها یا فراموش کردن آن‌ها و یا بدتر از آن جا ماندن کلید پشت درب خانه داشته‌ایم و تا چند سال پیش شاید هیچ راهکار منطقی ای برای گرفتار نشدن به این دردسرها نبود. تا زمانی که قفل‌های دیجیتال متولد شدند و با ورود خودشان به خانه‌ها و محل کار علاوه بر زیبایی و لوکس بودن، امنیت، راحتی و سرعت را هم به ارمغان آوردند.

راهکار این روزها برای پشت درب نماندن و با سرعت درب‌های خانه یا محل کار را باز کردن بسیار ساده است:

فقط کافی است به جای استفاده از قفل‌های قدیمی و در حال انقراض کلیدی یک نوع قفل دیجیتال مانند قفل کارتی درب آپارتمان برای خانه یا محل کارتان نصب کنید و بعد از چند روز متوجه می‌شوید که چه قدر دیر به فکر افتاده‌اید و کاش زودتر قفل‌های کلیدی را دور می‌انداختید!

پس با خرید و نصب یک قفل آپارتمانی کارتی با کیفیت فقط کافی است کارت دستگیره کارتی را در کیف مخصوص کارت‌تان قرار دهید و با خیال راحت بدون نیاز به حتی قفل کردن درب از خانه خارج شوید و بعد هم با خیال راحت به خانه بازگردید! درب کارتی شما با نزدیک شدن به محل درب برای شما باز می‌شود و به شما خوش آمد می گوید!

قفل کارتی هتلی

قفل کارتی هتلی
قفل کارتی هتلی

این روزها کمتر مسافری را می‌توانیم پیدا کنیم که همچنان دوست داشته باشد زمانی که به یک هتل لوکس می‌رسد و اتاقی رزرو می‌کند به او دسته کلید برای ورود به اتاق داده شود!!

مسافرها این روزها دوست دارند جایی را برای اقامت و استراحت در هنگام سفر تفریحی یا کاری انتخاب کنند که در تمام مدت سفر در امنیت و آسایش و راحتی باشند.

مشخصا کلیدهای پردردسر یکی از عواملی هستن که با گم شدن و سنگینی حمل و نقل‌شان می‌توانند کل سفر را در زمان اقامت مسافر در هتل برای فرد سخت و پر از خاطرات بد کنند. پس مشخصا این روزها کمتر هتلدار باهوشی را می‌توان پیدا کرد که تا به حال به فکر جایگزینی قفل‌های کلیدی با دستگیره کارتی هتلی نیافتاده باشد.

مزایای نصب قفل کارتی هتلی برای هتلداران:

  • کارکنان بخش پذیرش هتل به راحتی می‌توانند زمان ورود و خروج مسافرها را با نصب قفل هتلی کنترل کنند.
  • با نصب قفل هتلی، دکوراسیون داخلی و فضای هتل به محلی شیک و بسیار زیبا تبدیل می‌شود که این مساله باعث جذب مسافر بیشتر و در آمد بیشتر برای هتلداران می‌شود.
  • در صورتی که کارت قفل هتلی گم شود، مسئولین هتل نیاز نیست نگران باشند و فقط کافی است آن کارت را از طریق نرم افزار مرکزی غیر فعال کنند.
  • مدیریت هتل به راحتی با نصب دستگیره کارتی هتلی می‌تواند زمان ورود و خروج خدمتکاران به اتاق مسافر را کنترل کند.
  • حتی با نصب قفل کارتی هوشمند روی درب ورودی اتاق پرسنل می توان از آن به عنوان یک دستگاه حضور و غیاب کارکنان استفاده کرد و از ورود و خروج آن‌ها گزارش گرفت.
  • در زمانی که حادثه‌ای مثل آتش‌سوزی یا هر خطر دیگری برای بخشی از هتل اتفاق می‌افتد مسئولین به راحتی و با سرعت می توانند همه درب‌ها را برای خروج اضطراری افراد در یک طبقه خاص یا کل هتل باز کنند که این مساله باعث افزایش ایمنی در هتل می‌شود.

سوالات متدوال در هنگام خرید قفل کارتی

سوالات پر تکرار در مورد قفل کارتی درب
سوالات پر تکرار در مورد قفل کارتی درب

چرا بهتر است قفل کارتی بدون تماس RFID بخریم؟

  • کارت‌های RFID یا امواج رادیویی به خاطر این‌که تماس مستقیم با قفل ندارند دیرتر مستهلک می‌شوند و باز کردن درب با کارت برای هر فردی راحت و بی‌دردسر است.
  • عمر برد و مدارها در قفل کارتی RFID چندین برابر قفل با کارت IC است.
  • در قفل کارتی RFID به علت این‌که امکان کپی‌برداری از کارت وجود ندارد، قفل‌ها امنیت بسیار بالایی دارند.

آیا روی قفل کارتی درب جایی برای کلید مکانیکی هم تعبیه شده است؟

این سوال بیشتر افرادی است که همچنان فکر می‌کنند کار کردن با قفل‌های دیجیتال سخت است و شاید گاهی لازم باشد که بخواهند از کلیدها برای باز کردن درب استفاده کنند.

هر چند که با چند روز کار کردن با قفل دیجیتال دیگر هیچ نیازی به کلیدها پیدا نمی‌کنید اما برای اطمینان بیشتر کاربر تولید کنندگان روی اکثر قفل‌های دیجیتال از جمله قفل کارتی جای قرارگیری کلیدها را تعبیه کرده‌اند. پس از این لحاظ هم خیال‌تان راحت باشد که یکی از راه‌های دسترسی و باز کردن قفل‌های کارتی کلید است.

آیا با نصب قفل کارتی درب می توانیم برای دسترسی افراد در زمان خاصی محدودیت قائل شویم؟

بله این روزها اکثر قفل‌های کارتی دارای یک ساعت داخلی هستند و به کمک نرم افزارهای مربوطه و ارتباط آن با قفل شما می‌توانید به عنوان ادمین و مدیر در زمان‌های خاصی از روز یا هفته دسترسی بعضی افراد را قطع کنید و مانع ورود آن‌ها شوید.

آیا قفل‌های کارتی می‌توانند به عنوان قفل ریموت‌دار هم استفاده شوند؟

بله به همه قفل‌های دیجیتال ازجمله قفل‌های کارتی می‌توانید ریموت اضافه کنید و  به این شکل تنوع راه باز کردن قفل‌ها را بالا ببرید . قفل درب ریموت‌دار یکی از انواع قفل‌های پرطرفدار خصوصا برای محیط‌های اداری است.

قفل کارتی روی چه نوع درب‌هایی می‌تواند نصب شود؟

معمولا قفل‌های دیجیتال و از جمله دستگیره‌های کارتی برای نصب روی درب‌ها محدودیت خاصی ندارند و روی انواع درب‌های ضدسرقت ،چوبی، فلزی و شیشه‌ای و همین طور راست باز شو و چپ باز شو قابل نصب هستند.

قیمت قفل کارتی چه قدر است؟ آیا تنوع قیمتی زیادی دارد؟

قیمت قفل کارتی درب هم مانند قفل‌های دیگر و یا هر کالایی بر اساس برند ، نحوه کارکرد و آپشن‌های متنوعی که دارد قطعا متغیر است و مشخصا بعد از انتخاب قفل کارتی مناسب بهترین راه پرس‌وجو در مورد قیمت دقیق هر قفل، ارتباط با کارشناسان فروش است .

خرید چشمی دیجیتال یوکا