مسافران در سراسر جهان به دنبال تجربه‌های جدید و دیدن مکان‌های هیجان انگیز هستند. آنها می خواهند در هتل  متل، استراحتگاه یا مسافرخانه اقامت کنند که تجربه سفرشان را لذت بخش کند. هتل می‌تواند مکانی برای خلق خاطرات فراموش ناشدنی و آرامش بعد از یک روز طولانی باشد. برای اینکه بتوان به مسافران و مهمانان تجربیاتی در خور توجه ارائه داد، هتل باید تا حد ممکن کارآمد، مجهز و مدرن باشد. تمام جزئیات کوچک باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند. چون این جزئیات کوچک هستند که اهمیت دارند! از میان این جزئیات مهم می‌توان به دستگیره کارتی هتلی اشاره کرد.

این نوع قفل برای هتل‌ها ابزاری چشم نواز محسوب می‌شود. درواقع با تجهیز هتل به این نوع دستگیره می‌توان تفاوت زیادی با سایر هتل‌ها ایجاد کرد.

ما در مقاله دیگری از یوکا می‌خواهیم درباره دستگیره کارتی هتلی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

دستگیره کارتی هتلی

دستگیره کارتی هتلی چیست؟

سازوکاردستگیره کارتی هتلی کاملاً مشابه قفل‌های مکانیکی است و  یک دستگیره فیزیکی، پنل اسکنر کارت و قابلیت‌های اضافی دیگر دارد. این ویژگی‌های اضافی می‌توانند شامل قابلیت دسترسی با رمز عبور و یا اثر انگشت هم باشند.

ویژگی‌های مختلف این دستگیره باعث حذف کلیدهای مکانیکی و فیزیکی به نفع کارت‌های کلیدی شده‌اند که به صورت الکترونیکی خوانده می‌شوند. این کارت‌ها به دلایل مختلف، قابل برنامه ریزی، تنظیم و همچنین بسیار امن هستند.

هتل‌های زیادی از فنأوری مدرن دستگیره کارتی هتلی برای بهبود تجربه مهمانان در طول اقامتشان استفاده می‌کنند. این دستگیره‌ها در چند سال گذشته به‌فور افزایش پیدا کرده‌اند. این به آن معناست که قفل کارتی در سال‌های آینده به محبوبیت مطلق میان سایر انواع قفل‌های هتلی دست پیدا خواهد کرد.

می‌توان دستگیره هتلی را به روش‌های مختلف و با توجه به اینکه از چه نوع کارتی استفاده می‌کنند؛ پیکربندی کرد. معمول‌ترین کارت‌ها، نوع مگنتیک و RFID هستند.

انواع دستگیره کارتی هتلی

در ادامه شما را با چندین نوع از دستگیره‌های کارتی هتلی آشنا خواهیم کرد:

دستگیره کارتی مغناطیسی

همه ما قبلاً کارت با نوار مغناطیسی را دیده‌ایم؛ چه روی کارت هدیه و چه کارت اعتباری.

این نوع کارت‌ها برای اکثر کاربران آشنا هستند و معمولاً به‌دلیل وجود نوار مغناطیسی سیاه رنگ که پشت آن قرار دارد شناخته می‌شوند. آنها باید رو پنل اسکنر کشیده شوند تا نوار مغناطیسی توسط دستگاه کارت خوان خوانده شود. این مفهوم در مورد کارت هتلی هم صادق است.

استفاده کارت‌های نوار مغناطیسی در هتل‌ها، متل‌ها، مسافرخانه‌ها و استراحتگاه‌ها بسیار رایج است. حتی پس از گذشت سالهای طولانی از تولید این محصول، همچنان عملکردی مؤثر دارد.

تنها نقطه ضعف نوار مغناطیسی این است که امکان دارد از بین برود یا از کار بیفتند. به منظور جلوگیری از این اتفاق، می‌توان از پوشش مخصوص یا جا کارتی برای محافظت از آن استفاده کرد.

خبر خوب اینکه این نوع کارت‌ها ارزان قیمت هستند. درحقیقت، مقرون‌به‌صرفه بودن مزیت عمده‎‌ای برای کارت‌های نوار مغناطیسی محسوب می‌شود.

دستگیره کارتی هتلی مغناطیسی

دستگیره کارتی RFID

بیایید با کارت‌های هوشمند یک قدم جلوتر برویم! درواقع قرار است از کارت‌هایی حرف بزنیم که می‌توان با آن‌ها بدون لمس فیزیکی (کشیده کارت روی پنل) درب را باز کرد. جذاب است، نه؟

کارت RFID فناوری نسبتاً جدیدی ست که ممکن است قبلاً آن را دیده باشید. کارت‌های RFID یکی از انواع کارت‌های هوشمند هستند که در دستگیره کارتی هتلی استفاده می‌شوند.

RFID مخفف Radio-Frequency Identification است. این بدان معنا است که این محصول برچسبی داخلی دارند که از طریق امواج رادیویی با خواننده ارتباط برقرار می‌کنند.

استفاده از این کارت بسیار راحت است، چون مسافران می‌توانند کارت‌های RFID را در کیف‌پول خود قرار دهند و بدون آنکه کارت را دربیاورند، درب را باز کنند.

کارت‌های RFID جدیدتر حتی قابلیت خواندن از راه دورتر را هم امکان‌پذیر کرده‌اند. مزیت دیگر این کارت هوشمند، امنیت است. برخلاف کارت نوار مغناطیسی، نمی‌توان به راحتی این کارت را رمزگشایی کرد.

زمانی که آنها به یک اتاق اختصاص داده شوند، می‌توانند به سرعت از راه دور غیرفعال شوند. تصور کنید که از ساحل برگشته‌اید و متوجه شده‌اید که کارت RFID خود را گم کرده‌اید، می‌توانید سریعاً به هتل مراجعه کنید تا مسئولین هتل کارت را برای همیشه غیر فعال کنند.

دستگیره کارتی NFC

نوع سوم کارت‌های هوشمند هتلی، کارت NFC نامیده می‌شود. فناوری NFC چندان میان عموم مردم شناخته شده نیست، اما کارت‌های آن محبوبیت زیادی دارند.

اما، NFC مخفف چیست؟ این اصطاح به معنای ارتباطات نزدیک به میدان است. کارت NFC دارای مدارهای مجتمع است که می‌تواند داده‌ها را ذخیره کرده و با یک دستگاه الکترونیکی ارتباط برقرار کند.

فنأوری NFC به کارت اجازه می‌دهد بدون اینکه لمس فیزیکی داشته باشد، با سیستم دستگیره کارتی هتلی ارتباط برقرار کند. بنابراین مانند کارت‌های RFID، کارت‌ها نباید کشیده شوند تا کارت خوان اجازه دسترسی را صادر کند.

کارت NFC می‌تواند برای پرداخت، انتقال اطلاعات یا دسترسی به فضای داخلی مورد استفاده قرار گیرد. این کارت‌های هوشمند می‌توانند هر کاری را انجام دهند! این فن‌آوری واقعاً هیجان انگیز است و در عرض چند سال آینده، پیشرفت زیادی خواهد کرد.

دستگیره کارتی هتلی nfc

دستگیره کارتی هتلی چگونه کار می‌کند؟

بیایید با کارت نوار مغناطیسی شروع کنیم. سه مسیر در نوار این کارت تعبیه شده است. داده‌های سیستم هنگام ورود با اطلاعاتی از جمله شماره اتاق هتل و مدت اقامت، روی یک یا چند مسیر در هنگام ورود ثبت می‌شوند.

زمانی که در نهایت اتاق خود را پیدا می‌کنید و کارت خود را روی پنل می‌کشید، خواننده قفل، داده‌ها را با اطلاعات موجود در سیستم مهمان بررسی می‌کند. اگر اطلاعات مطابقت داشت، دسترسی به داخل صادر می‌شود.

کارت‌های تماسی (کارت سطح پنل را لمس می‌کند) تراشه‌ای متشکل از چندین پَد تماس با روکش طلا دارند. این پدها هنگامی که در قفل خوان هتل قرار می‌گیرند، اتصال الکتریکی را فراهم می‌کنند و تقریباً مانند نوار مغناطیسی کار می‌کنند.

وجه مثبت این کارت این است که  به کاربران احساس اطمینان و امنیت بالاتری می‌دهد. نکته منفی هم این است که هنوز باید کارت را بر روی قفل قرار دهید تا وارد اتاق شوید.

کارت‌های RFID با استفاده از شناسایی فرکانس رادیویی کار می‌کنند و نیازی به قرار دادن یا کشیدن کارت ندارند. این کارت را باید برای لحظه ای نزدیک قفل درب نگه دارید تا خواننده الکترونیکی داخل کارت را با استفاده از یک سیگنال رادیویی تغذیه کند. سپس به نوبه خود شماره سریال تراشه را برای شناسایی کارت به خواننده ارسال می‌کند.

خواننده معمولاً صدای بوق تولید می‌کند و چراغ قفل به رنگ سبز تغییر می‌کند تا نشان دهد کارت خوانده شده است.

داخل کارت ریز تراشه و آنتن رادیویی قرار دارد. دستگیره کارتی هتلی با قابلیت RFID سطح بالاتری از امنیت، بهبود فاصله اسکن (فاصله بیشتر) و قابلیت خواندن – نوشتن را برای هتل‌ها فراهم می‌کند.

همچینن اطلاعاتی که می‌توان در یک کارت مهم جمع آوری کرد عبارتند از:

  • شماره اتاق
  • روز دسترسی مجاز (شروع اقامت)
  • زمان دسترسی غیر مجاز (پایان اقامت)
  • تعداد ورود و خروج‌ها

مزایای استفاده از دستگیره کارتی هتلی

ویژگی‌های دستگیره کارتی هتلی

۱. ظاهر زیبا و لوکس

دستگیره کارتی هتلی به فضا ظاهری مدرن و لوکس می‌بخشد. طراحی مینیمال آن، کاملاً با دکوراسیون هر هتلی ترکیب خواهد شد.

۲. راحتی در استفاده

استفاده از دستگیره کارتی هتلی بسیار آسان است. فقط کافی است کارت را روی پنل بکشید یا برای چند ثانیه نگه دارید. حتی در راحت‌ترین حالت می‌توانید از قابلیت RFID استفاده و از راه دور درب را باز یا قفل کنید.

۳. ضد سرقت

این یک ویژگی اضافی است که برندهای معتبر قفل‌های کارتی ارائه می‌دهند. همچنین قابلیت‌های ضدنفوذ و ضدهک نیز در برخی از برندهای مطرح بازار وجود دارند.

۴. فرار اضطراری

این مزیت، عالی است . ویژگی کاربردی که همه هتل‌ها از آن استفاده نمی‌کنند. این عملکردی به کاربر کمک می‌کند حتی اگر درب قفل باشد، بتواند درب را از داخل به سرعت باز کند.

۵. مصرف انرژی

دستگیره کارتی هتلی انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند. آنها ممکن است برقی باشند یا با باتری کار کنند.

۶. تعمیر و نگهداری

این نوع قفل‌ها شرایط نگهداری بسیار راحتی دارند و به ندرت دچار مشکل می‌شود. درحقیقت، نسبت به قفل‌های کلیدخور از دوام بالایی برخوردار هستند.

۷. حفظ حریم خصوصی

چراغ LED قرمز روی دستگیره، نشان می‌دهد که قفل بسته است.این کار می‌تواند به حفظ حریم خصوصی مسافران کمک کند. ضمنا این ویژگی امنیت بالایی را تضمین می‌کند، چون هیچ مهمان نمی‌تواند وارد اتاقی شود که قرار نیست در آن اقامت داشته باشد.

۸. ویژگی‌های اضافی

این قفل‌ها اغلب دارای قابلیت اضافه مانند صفحه کلید رمز دار یا قابیت تشخیص از طریق اثر انگشت نیز است.

کلام آخر

استفاده از کارت در هتل‌های امروزی امری اجتناب ناپذیر است. کارت‌ها می‌توانند حداکثر راحتی و امنیت را برای اتاق‌های هتل فراهم کنند. دستگیره کارتی هتلی ظاهری لوکس و زیبا دارد و نظر مسافران را به خود جلب می‌کند. اما در زمان خرید مهم است که به برند، کشور سازنده، کیفیت و قابلیت‌های دستگیره توجه کنید تا بتوانید محصولی درخور توجه خریداری کنید.

 

اگر به دنبال خرید قفل الکترونیکی هوشمند برای خانه یا محل کار خود هستید، محصولات برند یوکـا را در اولویت خود قرار دهید. کلیه قفل‌های هوشمند یوکا دارای آخرین تکنولوژی ساخت و گارانتی خدمات مشتری هستند.