قفل دیجیتال درب از جمله قفل‌های مدرن و جدیدی هستند که به شما امکان می‌دهند با وارد کردن یک پین کد در صفحه کلید، استفاده از قابلیت بیومتریک یا کارت‌های الکترونیکی از خانه و محل کار خود محافظت کنید. قفل‌های درب دیجیتالی باعث افزایش ایمنی و راحتی بیشتر جهت دسترسی به محیط داخل می‌شوند.

استفاده از این قفل‌ها به طور فزاینده‌ای در ایران در حال افزایش است، زیرا امروزه مردم به خوبی از این امر آگاه شده‌اند که چطور این قفل‌ها می‌توانند ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن را فراهم کنند. اگر تاکنون نام قفل درب دیجیتال را نشنیده‌اید، پس بهتر است با مقاله‌ای دیگر از یوکـا همراه باشید.

قفل دیجیتال درب چیست؟

قفل دیجیتال درب چیست؟

قفل درب‌های دیجیتال بهترین راه‌حل امنیتی برای ساختمان‌هایی هستند که به یک وسیله قابل اعتماد برای کنترل دسترسی به داخل فضا احتیاج دارند. این قفل‌ها از طریق یک سیستم مرکزی الکترونیکی کار می‌کنند و برحسب نوع (کارتی، رمزی یا بیومتریک) دارای قابلیت‌های مختلف هستند.

این قفل‌ها با برق یا باتری کار می‌کنند و قابلیت اتصال به گوشی همراه و فعال شدن با وای‌فای یا بلوتوث را نیز دارند. تمام فعالیت‌های انجام شده از طریق قفل‌های دیجیتالی به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرند. اما در برخی از این قفل‌ها به صورت دوگانه هستند، یعنی در کنار شرایط دیجیتال، می‌توان از کلید و قفل مکانیکی هم استفاده کرد.

همچنین بخوانید:

انواع قفل دیجیتال درب

از نظر عملکرد قفل‌های دیجیتالی درب به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  • برقی: الکترونیکی هستند و نیاز به برق شهری دارند، یا ممکن است با باتری کار کنند.
  • مکانیکی: نیاز به برق ندارند و به صورت مکانیکی کار می‌کنند.

از نظر کاربری به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • صفحه کلید الکترونیکی: برای دسترسی به داخل فضا نیاز به رمز عبور یا پین کد دارد.
  • بیومتریک: برای دسترسی نیاز به اثرانگشت، تشخیص از طریق عنبیه چشم، تشخیص از طریق کف دست و موارد دیگر بیومتریک انسان دارد.
  • کارت‌های هوشمند: برای دسترسی نیاز به کارت مخصوص دارد. این نوع قفل بیشتر در هتل‌ها کاربرد دارد.

قفل دیجیتالی روی چه نوع درب‌هایی قابل نصب است؟

بسته به مدل انتخاب شده، قفل درب دیجیتالی را می‌توان در انواع درب‌ها به شرح زیر نصب کرد:

  • درب‌های UPVC
  • درب‌های چوبی
  • درب‌های فلزی و آلومینیومی 
  • درب‌های شیشه‌ای

ضروری است در انتخاب درب ورودی مناسب به کیفیت و مقاومت آن در برابر ضربه توجه کنید، زیرا قفل تنها وظیفه بالابردن امنیت فضای داخل را بر عهده دارد.

فواید و معایب قفل درب دیجیتال

فواید و معایب قفل درب دیجیتال

در زیر یک به یک به معرفی جوانب مثبت و منفی قفل‌های دیجیتالی درب می‌پردازیم:

مزایای قفل دیجیتال درب

به کلید نیاز ندارید: اگر نیازی به انتخاب مجموعه‌ای از کلیدها ندارید، قفل دیجیتال می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این احساس بسیار خوبی است وقتی می‌دانید که دیگر نیازی نیست کلید خانه خود را با خود در همه جا حمل کنید. داشتن قفل درب دیجیتالی بدان معنی است که هیچ فرصتی برای گم شدن کلیدهای شما وجود ندارد.

دشوار بودن برای شکستن: شکستن و باز کردن قفل‌های بیومتریک یا دیجیتال برای متجاوزان و سارقین بسیار سخت است. اگر یکی از این قفل‌ها را بر روی درب خانه خود نصب کنید، به شما اطمینان می‌دهیم که وسایل شخصی شما برای همیشه ایمن خواهند ماند. مهمترین مزیت داشتن یک قفل دیجیتالی این است که می‌توانید درب را به طور خودکار با استفاده از موبایل قفل کنید.

تعمیر و نگهداری رایگان: بیشتر صاحبان خانه تصور غلط دارند که قفل‌های دیجیتال بعد از مدتی نیاز به خدمات تعمیر و نگهداری دارند. آنها همچنین فکر می‌کنند که این قفل‌ها برای کار کردن به مقدار زیادی برق نیاز دارند. اما حقیقت چیز دیگری است! این قفل‌ها می توانند برای چندین سال با یک باتری داخلی کار کنند.

سهولت در استفاده: راحتی در استفاده جهت باز و بسته کردن درب ورودی خانه از مزایای مهم این قفل‌ها هستند. شما به راحتی می‌توانید با در دست داشتن گوشی همراه خود و یا اصلاً از طریق فشردن دکمه روی پنل قفل و یا اثر انگشت در کسری از ثانیه وارد محیط زندگی خود شوید. بنابراین دیگر نیاز به کشیدن حفاظ و استفاده از چندین قفل مکانیکی نیست.

کنترل بیشتر: در یک شرکت، شما می‌توانید کنترل کنید که چه کسی وارد چه بخشی از ساختمان می‌شود. شما می‌توانید به هر یک از افراد دسترسی محدودی بدهید تا به مجزا کردن فضاها کمک کرده و نظارت بیشتری بر ورود و خروج افراد داشته باشید. همچنین از طریق قفل اثرانگشتی می‌توانید بررسی کنید افراد چه زمانی وارد محیط شده اند.

زیبایی و لوکس بودن: قفل‌های درب دیجیتالی در طیف وسیعی از رنگ‌ها به فروش می‌رسند که ظاهری لوکس و حرفه‌ای دارند. این ویژگی می‌تواند در فروش ملک تأثیر بسزایی در خریدار بگذارد و او را مشتاق به خرید ملک کند. همچنین این قفل‌ها ظاهری مدرن دارند و می‌توانند ورودی خانه یا محل کار را در نهایت زیبایی زینت بخشند.

ایده‌آل برای افراد سالخورده و معلول: سرمایه‌گذاری برای خرید قفل دیجیتالی می‌تواند مزیت‌های بزرگی را برای کسانی که قادر به دسترسی سریع به درب نیستند فراهم کند. برای مثال، افراد سالخورده و معلول ممکن است نتوانند از کلید فیزیکی استفاده کنید، بنابراین استفاده از قفل هوشمند می‌تواند منجر به استفاده راحت برای این عزیزان شود.

معایب قفل دیجیتال درب

انواع قفل دیجیتال درب

قطع برق: شکی نیست که قفل‌های دیجیتال چندین سال با یک باتری کار می‌کنند. اما برخی از قفل‌ها فقط برقی هستند. اگر در خانه خود قفل برقی نصب کرده‌اید، در صورت قطع شدن برق دیگر امکان کار با قفل را نخواهید داشت. به این ترتیب مجبور هستید بیرون از خانه بمانید تا برق وصل شود. همچنین اینترنت نیز قطع می‌شود، و دسترسی از طریق موبایل نیز فراهم نخواهد بود.

فراموش کردن رمز عبور: با داشتن یک قفل صفحه کلید رمزی، این امکان وجود دارد که رمز عبور ​​خود را که برای باز کردن قفل آن تنظیم کرده‌اید فراموش کنید. پس از فراموش کردن امکان دسترسی شما به داخل سخت و دشوار خواهد بود. اما برخی از قفل‌ها دارای اپلیکیشن‌های مخصوص هستند که امکان بازیابی رمز را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

کلام آخر

آیا به قفل دیجیتال درب بر روی درب منزل با محیط کار خود فکر کرده‌اید؟ اگر چنین است، به شما تبریک می‌گوییم. قفل‌های دیجیتال امنیت و ایمنی شما را افزایش می‌دهند. به طور تصادفی، اگر کلیدهای خود را گم کردید، مشکلات مختلفی اعم از صرف زمان و هزینه زیاد برای شما رخ می‌دهند. در همین امتداد، خرید یک قفل دیجیتالی می‌تواند حداکثر امنیت و راحتی را برای شما فراهم می‌کند.

برای انتخاب بهترین قفل دیجیتال بازار باید بدانید، قفل‌های هوشمند برند یوکـا به دلیل کیفیت بالای ساخت، فنآوری‌های پیشرفته و گارانتی معتبر شرکتی، انتخاب نخست همه افراد هستند.

خرید قفل دیجیتال یوکا